Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:52

Ik ben 15 en als het zou gebeuren zou ik het ook weg laten halen. Ik kán het kind gewoon geen goed leven op dit moment bieden!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:07

Iorrr schreef:
Maar doe je het zonder condoom dan? Ik ben van mening dat je, zeker onder de 18, geen echt serieuze relatie hebt en ik zou het dan ook nooit zonder condoom doen! Je bent aan de pil en je doet het met condoom, dan is de kans echt 0 dat je zwanger word hoor...

Beetje mosterd na de maaltijd misschien hoor, maareh... beetje kort door de bocht deze opmerking. Ik ken verschillende mensen die voor hun 18e allang wat met elkaar hadden (een enkeling zelfs getrouwd) en die nu al heel veel jaren samen gelukkig zijn, nee, geen uitzonderingen... hoezo, niet serieus?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:21

Het is haast onmogelijk dat ik zwanger wordt, want ik stel alles in zijn werk om dat niet te laten gebeuren :+
Maar als het zou gebeuren, zou ik het direct weg laten halen... zonder enige twijfel. :+

Ik heb niets met kinderen, je kan zelfs stellen dat ik er een 'hekel' aan heb := De drukte, de kosten, de zorgen...
Ik zou geen kind willen, en geloof me... geen kind wil mij als moeder ;)
Gelukkig denken mijn vriend en ik er na 8jr nog steeds hetzelfde over.

edit:
*zie nu dat het voor tieners is... ik wordt oud :') *
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 27-10-09 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:28

Judith_M schreef:
Ik heb het topic grotendeels doorgelezen nu (groeit snel dit topic!)

Maar waar mensen eerder zeiden dat ze het kindje zouden laten aborteren omdat ze zelf geen kinderen wilden, of nog niet wilden (hier was veel kritiek op omdat je dan het kind vermoordde om dat jij het niet wilde zeg maar) zie ik nu dat iedereen opeens begint rond te strooien met dat je het kindje niks te bieden hebt, dat het kindje een goede basis moet hebben en dat het voor het kindje maar beter is.

Ben ik de enige die er bij de meeste mensen niets van gelooft dat de keuze die gemaakt wordt inderdaad afhangt van de toekomst van het kindje ipv die van de moeder?

Ik wil niet stom overkomen, maar ik ben benieuwd naar wat jullie ervan denken.

Van mij is het beide. Ik zou het kindje wel een goed huis kunnen geven mocht ik dat willen.
Maar dat wil ik niet, of voorlopig toch niet, omdat ik er ongelukkig van zou worden (stoppen studie,...).
En als ik niet zou stoppen met mijn studie, dan zou ik het kind ook geen goede basis kunnen bieden.
Werkt in de twee richtingen dus ;) .

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:43

Judith_M schreef:
Ik heb het topic grotendeels doorgelezen nu (groeit snel dit topic!)

Maar waar mensen eerder zeiden dat ze het kindje zouden laten aborteren omdat ze zelf geen kinderen wilden, of nog niet wilden (hier was veel kritiek op omdat je dan het kind vermoordde om dat jij het niet wilde zeg maar) zie ik nu dat iedereen opeens begint rond te strooien met dat je het kindje niks te bieden hebt, dat het kindje een goede basis moet hebben en dat het voor het kindje maar beter is.

Ben ik de enige die er bij de meeste mensen niets van gelooft dat de keuze die gemaakt wordt inderdaad afhangt van de toekomst van het kindje ipv die van de moeder?

Ik wil niet stom overkomen, maar ik ben benieuwd naar wat jullie ervan denken.

Nee want ik zou (denk ik) kiezen voor abortus en dat zou mij waarschijnlijk echt kapot maken.
Maar heb gewerkt in de UK en ik heb gezien hoeveel tienermoeders daar zijn, gelogeerd en persoonlijk gesproken ook met een meisje van mijn leeftijd die hoogzwanger was en een gehandicapt kindje zou krijgen. Ik moet er zelf niet aan denken, maar dat kind krijg ook een afgrijselijk leven...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 03:05

Ik ben 19 en vriendlief bijna 22 :j we wonen allebei nog thuis maar zouden van beide kanten gesteund worden :j We willen het ook allebei houden :j we willen graag vroeg kinderen al is nu wel wat vroeg :') zeker ook in de relatie :j maar weghalen, nooit :n Ik zou daar helemaal kapot aan gaan :j voor mijn gevoel is het toch een leven wat je iemand ontneemt. En als je kijkt hoeveel mensen zwanger willen worden en dit niet kunnen, zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen :n

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:00

Ik ben 20 en woon thuis. Heb momenteel een vaste vriend en we hebben allebei helemaal niks met kinderen. Ik ben altijd heel concequent met de pil, maar mocht het ooit fout gaan dan wil ik het niet houden. Een kind heeft er niks aan om geboren te worden in een omgeving waar het niet gewenst is.

Maar ik moet zeggen dat ik mezelf op mijn 30ste ook nog geen kinderen zie krijgen, vind ze niet zo leuk.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:18

Ik zou het kindje als ik zwanger zou raken houden omdat ik gewoon de basis hier heb zoals een woonruimte voor mezelf en inkomen door werk. Enige wat ik zou omgooien is studie of paarden. Ik ben 19 op dit moment en word 10 feb. 20

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:03

Ik ben 18, heb nu langer dan 3 jaar een relatie en woon nu een half jaar samen. Ik zou het houden :) .

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:18

Ik ben 16, en zou het weg laten halen als ik op dit moment zwanger zou raken.
Ik ben zelfs gewoon nog veel te onvolwassen dus laat staan dat ik een kind zou kunnen opvoeden.

Gelukkig nog nooit voor deze keuze hoeven staan, want ondankt dat mijn idee er zo 'makkelijk' over is zou het toch wel ontzettend zwaar zijn denk ik.

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:24

ik word volgende maand 17 maar ik zou het absoluut weg laten halen!
krijgt bij mij voorlopig echt geen kans( ben ook niet van plan om het zover tel aten komen;))
ik zit nu in m'n examenjaar van de havo dus dat is al punt 1 en ten tweede moet ik er nu niet aan denken om moeder te worden
later wil ik het wel graag

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:28

ik was op mn 17e zwanger.....inmiddels is kind lief alweer 8!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:06

Mooi gedicht hier op de vorige pagina geschreven!!!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:27

Ik was op mijn 16de zwanger, kind is inmiddels ook alweer 5 jaar :) Kind is vermoed ik niks tekort gekomen? Nee, hij heeft geen dure merkkleding, alles komt bij de H&M of iets dergelijks vandaan, hij heeft geen Wii en nintendo DS (komt allicht nog wel), hij heeft geen nieuwe fiets en geen eigen tv op zijn kamer, maar dat heeft hij ook niet nodig. Hij krijgt liefde genoeg, iedere dag gezond te eten, nieuw speelgoed als hij dat verdient heeft en we gaan regelmatig een dagje weg.
En ik heb nog mijn havo afgemaakt, en ben nu bezig met een vervolgopleiding. Mocht ik nu weer zwanger worden, maak ik dezelfde keuze als toen. Kind komt echt wel groot! Er word tegenwoordig zoveel vergoed en gedaan op dat gebied, dat iedere tiener gewoon school kan afmaken.
Op stap gaan en dergelijk is natuurlijk een ander verhaal...

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:43

Ik ben nu 17 en als ik zwanger zou worden dan zou ik het denk ik ook weg halen.
Maar ik denk dat veel jongeren nu ook zeggen dat ze het weghalen omdat we ook nog nooit echt in die situatie hebben gezeten. Ik denk dat ik er misschien helemaal anders ga over nadenken als ik ineens zwanger ben en dan ook echt besef dat er gewoon een baby in mij groeit. En ook later, als je dan kinderen hebt, dan weet ik niet hoe ik zou reageren met het besef dat ik nu al een kind van zoveel zou hebben, maar het heb laten weghalen.
Een vriendin van mij was tegen mij bezig dat ze zo bang was om zwanger te geraken. Ze neemt de pil, maar gebruikt geen condoom. En wij eigenlijk allebei wisten niet of het echt noodzakelijk was om dat te gebruiken. Het enige wat ik er dan kon op zeggen was dat de pil niet 100 procent veilig was. Maar het feit dat je toch zoveel schrik kunt hebben om zwanger te worden en toch zonder condoom te vrijen en te vertrouwen op de pil, is voor mij toch ergens een teken dat wij eigenlijk niet echt super goed ingelicht zijn. Ookal krijg je constant er les over op het school.
Je kunt het natuurlijk ook opzoeken op internet, maar soms kom je dan ook uit op verkeerde informatie.
Dus conclusie, ik denk dat veel jongeren nu er nee tegen zouden zeggen, maar als ze in de situatie echt zitten, dat er toch nog van gedacht veranderen.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:50

ik ben nu 16 jaar.
als ik zwanger zou worden zou ik het weg laten halen
want ik vind het niet eerlijk tegen over het kind
omdat ik nog zelf een kind ben en ik heb daar geen
geld voor en al helemaal geen tijd!

ik probeer er alles aan te doen om ook niet zwanger
te worden zoals, pil en condoom
ik heb nog geen 1 dag me pil vergeten
maar toen ik aan de antibiotica zat heb ik
ook een maand geen sex gehad omdat ik bang was
dat er wel wat zou gaan gebeuren!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:58

Nies_ schreef:
Ik ben 15 en zou het weg laten halen.
Iemand van 15 kan geen kind opvoeden en daarbij heb ik ook best een hekel aan kinderen :+

tuurlijk wel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:07

Dat vind ik niet orange1, je bent dan namenlijk zelf nog kind.
Tenzij je hulp krijgt natuurlijk, maar dat vind ik een beetje anderen opzadelen met jouw 'probleem'..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:34

Wat ik mij afvraag, er wordt inderdaad wel zo veel vergoed en gedaan dat als je als tiener zwanger raakt en je kind krijgt het kan groot brengen.

Máár jij als moeder zit dan fulltime op school, in de avonduren geef jij je kind de aandacht en ruim je eventueel je huisje op en alles, het opruimen kun je grotendeels doen als het kind al slaapt maar de boodschappen? En waar laat je het kind als je aan het studeren bent of op stage bent? Bij je ouders? Bij zo'n instantie..

Dat lijkt mij nou echt verschrikkelijk, het kan wel, en het kind zal zeker wel alle aandacht krijgen. Maar elk kind maakt mee dat zijn/haar moeder (/vader) nooit alle aandacht hebben kunnen geven. Ze missen toch dat stukje, en lijkt het jullie niet verschrikkelijk om zo weinig tijd met je kind door te brengen? En met elkaar (je vriend? wat is zijn rol dan?)

Ik vind het maar lastig hoor, het kan zeker wel, maar als je rondkijkt zie je die opvangkinderen (vaak kinderen van idd tienermoeders of van ouders die een cariere maken bv.) niet nou echt gelukkiger als kinderen waarvan de ouders er wel regelmatig waren.

Vraag maar is aan die kinderen of ze hun jeugd opnieuw willen doen.. En de vrouwen die echt ambities hebben moeten die alles weg zetten en min of meer ongelukkig worden? Waar hebben wij vrouwen altijd voor geknokt, dit klinkt wel heel egoistisch maar een ongelukkige moeder werkt dit sowieso naar haar kind en dit is op langer termijn duidelijk zichtbaar ;)

En als jij toch je "droom" na streeft wordt het kind nog niet gelukkiger omdat het die aandacht van hun ouders niet krijgt..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:43

Marinke: Je hebt ergens een heel goed punt, ik zie mijn kind ook niet zoveel als ik zou willen. Ik heb echter weinig keus als ik een diploma wil halen en dus niet een enorm hoge studiebeurs terug wil betalen... Even de tandjes op elkaar... En in de avonduren ben ik er 100% voor hem, in het weekend dat hij bij mij is eveneens.

Boodschappen doen we samen, als ik klaar ben met school/stage.

Ik zou hem inderdaad graag meer willen zien. Ik kan er nog steeds wel om janken dat ik in oktober bevallen ben en 3 weken later alweer naar school moest omdat ze me anders van school zouden trappen...

Maar goed, hij is wel gelukkig, dat merk ik aan alles. Hij is nog jong, veel zal hij zich nog niet herinneren en ik hoop a.s.a.p. mijn diploma te hebben en dan parttime te gaan werken.

Overigens, hij ging de eerste 4 jaar naar de kinderopvang van 9 tot 13.00, daarna was ik meestal klaar met school of haalde mijn moeder hem op. Ik vind zelf dat nu hij op de basisschool zit, ik hem minder zie. Ik ben meestal net de uren vrij dat hij naar school moet... Maar de vraag is natuurlijk of het anders gegaan zal zijn als ik ouder was en al een baan had? Tegenwoordig is thuis blijven een luxe die niet veel gezinnen zich kunnen permiteren..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:18

Blue_Eyes schreef:
Iorrr schreef:
Maar doe je het zonder condoom dan? Ik ben van mening dat je, zeker onder de 18, geen echt serieuze relatie hebt en ik zou het dan ook nooit zonder condoom doen! Je bent aan de pil en je doet het met condoom, dan is de kans echt 0 dat je zwanger word hoor...

Beetje mosterd na de maaltijd misschien hoor, maareh... beetje kort door de bocht deze opmerking. Ik ken verschillende mensen die voor hun 18e allang wat met elkaar hadden (een enkeling zelfs getrouwd) en die nu al heel veel jaren samen gelukkig zijn, nee, geen uitzonderingen... hoezo, niet serieus?

Nouja, dan wacht ik nog maar twee jaar voor ik een relatie begin, want als het toch niet serieus kan heb ik er eigenlijk geen zin in :roll:

Ik ben zestien en mocht ik nu op miraculeuze wijze zwanger worden, dan zou ik het weg laten halen. Ik heb geen vriend, geen inkomen, geen plek, en voral geen wens om nu een kind te krijgen. Daarnaast, hoe egoistisch het ook is, heb ik nog veel te veel dromen die ik eerst maar eens ga nastreven voor ik aan deze wens begin. Ik ben er nu niet klaar voor, en ik denk dat geen enkel persoon van zestien dat is. Mijn moeder was zeventien toen ze van mijn broer beviel en de onstabiele basis die hij toendertijd heeft meegekregen zit hem nu nog steeds in de weg (hiermee bedoel ik overigens niet te zeggen dat dit altijd het geval is, maar ik vrees toch vaak wel). Een jeugdige kan imo geen kind opvoeden, hoe volwassen ook. Je moet eerst zelf leven voor je het een ander kunt leren.

Dat gezegd hebbende moet ik wel melden dat ik desondanks veel respect heb voor jonge moeders die hun best doen om hun kind zo goed mogelijk op te voeden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:20

Killyenn: wat is 'zelf leven' volgens jou dan? Want ik vind het wel een heel boude uitspraak uit de mond van een 16-jarige...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:24

Daar heb je ook gelijk in ja, het is gewoon een heel lastig punt wat zowel bij tieners als bij volwassenen niet echt anders kan.

Maar, wat ik wel zie is dat kinderen op latere leeftijd (licht er natuurlijk ook aan hoelang het door gaat dat ze weinig hun ouders zien en in een instabiele situatie zitten), toch wel "problemen" krijgen. En dan gaat het inderdaad over de kinderen van tieners en volwassenen. Lijkt me alleen als tiener zijnde echt heel lastig omdat als je al iets bij werkt (voor zover dat lukt) dit echt tegen een erg laag uurloon is, en je nog een drukke studie hebt wat zeker niet goedkoop is.. en daarnaast ook enorm veel tijd vraagt..

En volwassene kan makkelijker partime gaan werken, of wat je veel zit onder de schooluren van hun kind. Maar een tiener kan dit niet, kan financieel erg geholpen worden ( :) ) maar qua tijd wat school vraagt kunnen ze niet veel.. je moet je uren op school gewoon maken. En dit maakt het zo lastig voor zowel de moeder/vader als voor het kind..

Er zijn ook tieners die vwo of gymnasium doen die dit overkomt, die hebben dan nog helemaal een lange weg te gaan of de vmbo'ers die door willen naar het mbo en evt. hbo.. dat betekent dat je ook niet binnen een paar jaar klaar bent en er echt voor je kind kan zijn. Of je moet die ambities absoluut niet hebben, en al tevreden zijn met vmbo(/mbo)-havo-vwo-gymnasium diploma, een redelijk betaalde baan hebben waar je van kunt bestaan dan is het weer een ander verhaal.. en kun je er wel voor je kind zijn, dat jij dan geen een of andere goed betaalde baan hebt en je de eindjes aan elkaar moet knopen komt wel weer goed..

De boosdoener is vooral het te weinig tijd hebben voor elkaar, en ongelukkig voelen..

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:28

waarom kan iemand van 15/16 niet een kind opvoeden?
mijn beste vriendin was 13 toen ze zwanger raakte.
en ze is de beste moeder die er is! (nu 15)
iedereen kijkt in de buurt raar op hoe zei het kind opvoedt want ze doet het niet minder als een oudere moeder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:30

Joyckuh schreef:
Er word tegenwoordig zoveel vergoed en gedaan op dat gebied, dat iedere tiener gewoon school kan afmaken.
Op stap gaan en dergelijk is natuurlijk een ander verhaal...

Kanttekening: Is het de bedoeling dat een deel van de belasting gaat naar het betalen van kinderen van jonge meisjes? Ik snap dat het heel fijn dat deze mogelijkheid er is hoor, maar aan de andere kant heb ik liever dat die meisjes niet zwanger worden en ik minder van m'n loon hoef in te leveren :+

orange1 schreef:
waarom kan iemand van 15/16 niet een kind opvoeden?
mijn beste vriendin was 13 toen ze zwanger raakte.
en ze is de beste moeder die er is! (nu 15)
iedereen kijkt in de buurt raar op hoe zei het kind opvoedt want ze doet het niet minder als een oudere moeder!

Sorry maar ik vind niet dat iemand van 15 (jij in dit geval) dat kan beoordelen :+