Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:18

Bienotje schreef:
En toch heb ik er wat rare ideeën bij.. :o Inmiddels begint dit topic wel een beetje aan te voelen als 'aandachttrekkerij' met de slecht te volgen meneer en mevrouw verhalen. En dat bedoel ik beslist niet l*llig, maar zo komt het op mij wel een beetje over..

Maar je zegt hem dat het definitief over is en ondertussen geef je hetzelfde tegenstrijdige signaal als voorgaande keren, er gebeurt namelijk niets en je loopt nog steeds bij hem in hetzelfde huis rond. Daarnaast ben je ook zelf degene die elke keer weer met hem in discussie beland. Je hebt nu waarschijnlijk al tig-keren gezegd dat je er een punt achter zet en dat is tig-keren niet waar geweest. Je hebt tien keer nee gezegd en toch ja gedaan, de 11e keer verwacht iemand dat weer. Totdat je duidelijk maakt dat nee ook nee is. :)

Je zult je acties toch ook kracht bij moeten zetten. En dat hoef je helemaal niet in je eentje te doen, zoek mensen om je heen die je willen helpen. Ook al is het maar iemand bij wie je vraagt of je een nachtje mag blijven. Ik kan me niet voorstellen dat bekende van je zullen weigeren als je het vraagt en ze je situatie vertellen..

Succes nog maar weer eens.

Vrienden van mij gaan nu ook uitelkaar, die hebben verder dan niet echt ruzie maar ze gaan wel uit elkaar. Die moeten het ook nog even uitzingen in 1 huis. Het is makkelijk oordelen als je er zelf niet inzit. Beetje flauw om het aandachttrekkerij te noemen. TS is druk bezig met regelen maar zoiets gaat nu eenmaal niet in 1 dag.

sarona25

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:20

Waarom begrijpen sommige dat wel en andere weer niet.
Het leven kost me momenteel al heel veel energie en het is ook niet iets wat aandracht trekkerij is huiselijk geweld en vernedering.
Dat gun je namelijk niemand

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:21

en als iemand dan zegt je vraagt er om dat is pijnlijk

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:21

Ja, je kunt naar iedere willekeurige notaris gaan in het land. Ze hebben allemaal inzage in het kadaster. Dan kan hij je de juridische gevolgen en stappen uitleggen.

Het is gewoon heel triest dat je geen logeeradresje hebt, zodat je nu je spullen kunt pakken en kunt vertrekken en kunt beginnen met alles af te ronden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:23

sarona25 schreef:
Waarom begrijpen sommige dat wel en andere weer niet.
Het leven kost me momenteel al heel veel energie en het is ook niet iets wat aandracht trekkerij is huiselijk geweld en vernedering.
Dat gun je namelijk niemand

Reageer daar maar gewoon niet meer op, er zijn een aantal mensen hier, zoals only, landrot (schrijf ik het zo goed?) en ik die je graag helpen. Als ik iets voor je kan doen of je wilt iets uitgezocht hebben en je hebt zelf geen tijd of pc tot je beschikking, pb dan even. Geen probleem ik help je graag.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:25

ja ach ja gewoon rustig blijven ga vanavond lekker een wijntje met wat olijven mee nemen naar boven en wat lezen en lekker op tijd proberen wat slaap te pakken ga zo eerst even lekker douchen

Ben echt blij met de mensen die het wel menen en dus ook de kennis er van hebben.
Ik hoop dat hij morgen gewoon weg gaat met de kinderen anders zou ik even niet weten hoe ik achter de pc kan.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:26

het is leandrotje pb ik al meer als een jaar mee en zij weet ook heel veel als er iets gebeurd sms ik ook haar heb haar mobiel tenzij het midden in de nacht is maar dan is het de volgende morgen

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:27

de stappen wil ik weten en aangezien ik aan het huis vast zit als schuldenaar wil ik weten wat mijn optie's zijn ivm met een eventueel huur flatje

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:32

Je kunt ook tijdelijk anti kraak gaan zitten, lekker goedkoop en meestal vrij snel te regelen! Google daar maar eens op :j

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:33

Tijdelijk eanti kraak klinkt niet echt lekker hahahaha
maar zal het wel onthouden en wat zijn de huren dan

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:34

sarona25 schreef:
de stappen wil ik weten en aangezien ik aan het huis vast zit als schuldenaar wil ik weten wat mijn optie's zijn ivm met een eventueel huur flatje

Als hij de hypotheek nu wel alleen kan dragen, kan het traject in gang worden gezet dat ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid heet. Kan hij het niet betalen, kan ie op zoek naar een borg. Zijn ouders o.i.d. Bij een enkele bank kun je daarmee terecht. Kijk, zijn probleem is net zo groot als dat van jou. Hij is net zo aansprakelijk voor de schuld als jij, met als groot verschil dat hij zijn huis kwijtraakt. Huis kun jij niet kwijtraken, want dat heb je officieel niet. Jij verliest "alleen" het dak boven je hoofd. Maar als ik je advies zou geven, zou ik zeggen dat dat jij hem zelf moet laten regelen dat jij onslagen wordt uit de hoofdelijke aansprakelijkheid. Hij moet achter zijn hypotheek aan. Als jij aangeeft niet meer te kunnen betalen aan de hypotheek, omdat je huur moet betalen, zal ie het zelf op moeten gaan hoesten. Doet ie dat niet, zal uiteindelijk zijn huis in de executoriale verkoop komen. Beiden zullen jullie dan op de schuld worden aangesproken, maar het is zijn huis die in de krant komt te staan.

Edit. Antikraak is zo'n slecht idee nog niet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:35

tijdelijk in de zin van, tot je wat beters/anders kunt regelen. Ken veel mensen die antikraak hebben gewoond. Vriend van mij woonde in een 1gezinshuis voor 100 euro excl gas/water licht

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:35

Ik heb niet alles gelezen hoor, alleen de eerste paar blz.
wat ik begrijp, is dat je wel hebt getekend op de hypotheekakte maar niet op de eigendomsakte van het huis?
Dat een notaris dat heeft geaccepteerd, is eigenlijk schandalig. Jij kan nl. geen hypotheek nemen op iets waarvan je geen eigenaar bent.

Overigens is het zo, dat je niet zomaar failliet verklaard kan worden. Jij hebt verder geen schulden, alleen de hypotheek? Dan zullen ze je niet failliet verklaren. Daar zijn nl meerdere schuldeisers voor nodig.
Bij een hypotheek zijn beide partijen hoofdelijk aansprakelijk. Dat houdt in, dat het niet vastligt dat jij de helft moet betalen, en hij de helft. Nee,de bank kan bij jullie kan beiden ieder apart aankloppen voor het volledige bedrag. Als jij niets betaalt, moet hij alles betalen. (En andersom!!)
Betaalt hij dan ook niet, dan wordt het huis verkocht.
Het risico is dus voor hem, dat als jij gaat, hij zijn huis kwijtraakt.

Ik zou maar eens stiekem bij de bank afspreken om te vragen hoe het nu precies zit met die hypotheek, en wat je mogelijkheden zijn.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:38

ik ben als ik even snel bij elkaar optel hypotheek, lening,visa, eigen lening ( IB ) en schuld en ziekenfonds 1000 euro kwijt
Beide de helft dan genomen.

Zal zo dadelijk even zoeken ... moet opeens zo hard er om lachen. Zal mijn zusje leuk vinden hangt ook altijd in kraak panden maar niet die jullie bedoelen denk ik.

Ik heb ook nog schuld van studie en dan zal er een doorlopend krediet zijn en een visa card

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:38

Beantsje schreef:
Dat een notaris dat heeft geaccepteerd, is eigenlijk schandalig.

Zo schandalig is dat niet hoor. Hoe vaak komt het niet voor dat ouders meetekenen in een hypotheekakte voor hun kinderen, om hun zo te helpen? Zonder dat ze eigenaar van de woning zijn. Notaris moet de klant wijzen op de risico's en dat heeft ie in dit geval gedaan.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:39

100 euro wohhhh dan ga je toch niet meer weg dan blijf je toch in dat soort pandjes wonen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:39

sarona25 schreef:
ik ben als ik even snel bij elkaar optel hypotheek, lening,visa, eigen lening ( IB ) en schuld en ziekenfonds 1000 euro kwijt
Beide de helft dan genomen.

Zal zo dadelijk even zoeken ... moet opeens zo hard er om lachen. Zal mijn zusje leuk vinden hangt ook altijd in kraak panden maar niet die jullie bedoelen denk ik.

Ik heb ook nog schuld van studie en dan zal er een doorlopend krediet zijn en een visa card

Staat Visa en het doorlopend krediet op jullie beider naam? is de schuld van jullie 2?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:39

heb je trouwens nationale hypotheek garantie?
vroeg ik me af, als jij nl van hypotheek afgeschreven word en hij niet kan betalen en huis verkocht moet worden, krijg je je schuld terug betaald door NHG
als reden namelijk zoals ik jullie geval beindigen relatie is

en nogmaals, zoek nu eens goe duit hoe dat zit dat je wel betaald maar zegt geen recht te hebben op het huis
als je dat niet hebt, kan je toch ook onder die betaling uit???
zou onlogisch zijn als je verplicht bent te betalen voor iets wat niet van jou is

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:40

Lynn_Nikita schreef:
vroeg ik me af, als jij nl van hypotheek afgeschreven word en hij niet kan betalen en huis verkocht moet worden, krijg je je schuld terug betaald door NHG

en nogmaals, zoek nu eens goe duit hoe dat zit dat je wel betaald maar zegt geen recht te hebben op het huis
zou onlogisch zijn als je verplicht bent te betalen voor iets wat niet van jou is

Kan niet. NHG accepteert deze constructie niet.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:41

Ja het is inderdaad gezegd en er zijn toen ook nog gesprekken geweest over hoe ons samenlevingscontract er uit zou moeten komen te zien.
En daar vertrouwde ik op en ben ik in gestoken

JKA staat op beide namen die visa en lening.

Wij hebben een soort polis bij de hypotheek die opbouwt en na zobveel jaar keert die uit zodat dat gedeelte afbetaald is van de hypotheel

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:42

Antikraak heb je ontzettend leuke panden tussen zitten :j 1 nadeel ze kunnen je er binnen 1 maand uitzetten als het gesloopt moet worden. Maar normaal gezien bieden ze dan wel vervangende woonruimte aan :j

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:43

Dan heeft hij de verplichting de helft van die kredieten te nemen en jij hebt recht op de helft van de opgebouwde waarde in die polis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:44

Only_Hellen schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Kan niet. NHG accepteert deze constructie niet.

welke constructie? ze hebben toch beide de hypoptheek op hun naam?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:45

De constructie dat de leverinsakte alleen op naam van hem staat en zij beiden hypotheekgever zijn. Kan niet met NHG.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:45

Ik zit hier al een tijdje stiekem mee te lezen, en ik wou even reageren op de anti-kraak woningen. Ik heb zelf antikraak gewoond , voor 80 euro in de maand excl gas/water/electra had ik een heel huis. Er zitten wel wat voorwaarden aan vast, je kan een niet zo mooi onderhouden plekje krijgen en de opzegtermijn van 2 kanten is 2 weken... dus jij kan in 2 weken je 'huur' opzeggen, maar ze kunnen jou ook er in 2 weken uitgooien omdat het huis gesloopt/verkocht wordt. Ik woonde in een sloopwoning en dat weet je meestal wel ruime tijd van tevoren wanneer die tegen de vlakte gaan :)

Anti-kraak is absoluut niet hetzelfde als kraken en er wonen geen junks/criminelen. Er is heeeeeeeeeeel veel controle (ik werd zelfs regelmatig opgebeld of ik mijn voortuin even wou maaien :') ) en het is meer goedkope tijdelijke leefruimte voor studenten of mensen die snel ergens weg willen.