En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:02

Ik heb ook wel wat toe te voegen.

Ik ken ook iemand die 2 jaar vreemd ging zonder dat iemand wat door had.
Zijn vrouw heeft m de deur gewezen.
Na een week kwam hij met hangende pootjes terug.

En uit eindelijk is alles goed gekomen.
Natuurlijk was dat niet binnen een paar weken.
Het vertrouwen heeft jaren geduurd.

Maar uit eindelijk zijn ze wel bij elkaar gebleven.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:07

Ik ken genoeg relaties waar mensen al na 1 maand gaan samenwonen zelfs na 1 dag! ken zelfs iemand die bewust na 1 maand zwanger werd van haar nieuwe vriend, hij vond het prachtig! 4 maanden na de geboorte was het uit, ze paste niet meer bijelkaar yeah sure. Mensen doen soms rare dingen hoor. Zeg niet dat da hier ook zo is maar ik bedoel maar.

@ daantjuh, ik zou dat echt niet kunnen. Ik moet er niet aan denken sex te hebben met mijn vriend terwijl hij was vreemd gegaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:09

Vaak zie ik als er gekozen word tussen welke vrouw de samenwonende vrouw word het een afweging is welke past het beste bij de familie enz.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:10

Voor de relatie heeft hij ook sex met een ander gehad.(neem ik aan) Dus wat dat betreft. Nieuwe start maken en alles vanaf het begin weer opbouwen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:13

klinkt wel heel makkelijk zoals jij het zegt..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:17

czarina schreef:
Voor de relatie heeft hij ook sex met een ander gehad.(neem ik aan) Dus wat dat betreft. Nieuwe start maken en alles vanaf het begin weer opbouwen.

Zo makkelijk is dat niet he, gevoel kan je niet zomaar afbouwen en uitschakelen.
Ik vind dat sommig nogal makkelijk denken er zit een groot verschil tussen een of 2 keer vreemdgaan of structureel vreemdgaan.

Hier is sprake van structureel vreemdgaan, met een dezelfde vrouw die ook nog geens betaald beroep heeft dus vind ik het niet enkel meer om lust gaan bovendien als het wel om lust ging, zou ik het zonde van het geld vinden en dan was ik er ook klaar mee.

Hij is heeft het verneukt en wie zijn billen brandt moet op blaren zitten, in dit geval zijn TS der billen ook gebrandt zonder dat ze er wat aan kon doen.
Ik blijf bij mijn antwoord spullen laden en wegwezen

En voor alle andere want zij is niet de enige
Zorg dat je alles in orde hebt en onafhankelijk ben van je partner.
Zorg voor voldoende geld, schaf alleen dieren aan als je ze zelf kan betalen en onderhouden.
Zorg ervoor dat je weer ingeschreven staat bij een woningstichting en doe dit tijdens je samen wonen/trouwen zoals als het verkeerd gaat dat je bijna boven aan de lijst staat.

Het maakt beslissingen stuk makkelijker als je levenstaandaard er niet op achteruit gaat.

een vreselijk domme typefout :D
Laatst bijgewerkt door tita op 27-08-09 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:21

jeetje,mijn momd valt echt open van verbazing hoor.

ik zou me enkele dingen afvragen..

maakt deze man jouw gelukkig...en waarom dan?
wat hoop je te vinden in deze man?
hoe kan hij je het vertrouwen teruggeven?
wil je iemand die in staat is jou zo te bedriegen?
wil je iemand die niet uit zichzelf eerlijk is?
als je dat dus wilt,waarom wil je dat dan?
zou je je alleen kunnen redden,maw,heb je hem nou echt nodig?

probeer er eens over na te denken.
ik kan me je denkwijze voorstellen. dat is een typische reactie die mensen vertonen na zoiets,ook bijvoorbeeld na mishandeling of iets kan het gebeuren dat iemand het nog opneemt voor de dader.
daar hoef je je niet voor te schamen dat is een normale reactie.
echter,moet je jezelf wel de kans en tijd geven hier daarna reël over na te kunnen denken.
want dat doe je nu niet,het zijn nu dus eerste reacties vanuit emotie en ongeloof.
misschien zelfs dat je jezelf verwijten maakt..geen idee.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:21

tita schreef:
czarina schreef:

Zo makkelijk is dat niet he, gevoel kan je niet zomaar afbouwen en uitschakelen.
Ik vind dat sommig nogal makkelijk denken er zit een groot verschil tussen een of 2 keer vreemdgaan of structureel vreemdgaan.

Hier is sprake van structureel vreemdgaan, met een dezelfde vrouw die ook nog geens betaald beroep heeft dus vind ik het niet enkel meer om lust gaan bovendien als het wel om lust ging, zou ik het zonde van het geld vinden en dan was ik er ook klaar mee.

Hij is heeft het verneukt en wie zijn billen brandt moet op blaren zitten, in dit geval zijn TS der billen ook gebrandt zonder dat ze er wat aan kon doen.
Ik blijf bij mijn antwoord spullen laaden en wegwezen

Zorg dat je alles in orde hebt en afhankelijk ben van je partner.
Zorg voor voldoende geld, schaf alleen dieren aan als je ze zelf kan betalen en onderhouden.
Zorg ervoor dat je weer ingeschreven staat bij een woningstichting en doe dit tijdens je samen wonen/trouwen zoals als het verkeerd gaat dat je bijna boven aan de lijst staat.

Het maakt beslissingen stuk makkelijker als je levenstaandaard er niet op achteruit gaat.

Heb het hele topic doorgelezen en dit laatste bericht slaat voor mij echt de spijker op zijn kop, heb er echt helemaal niks aan toe te voegen.

Echt, meis denk aan je zelf en aan jezelf over 5 jaar.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:22

tita schreef:
czarina schreef:

Ik blijf bij mijn antwoord spullen laaden en wegwezen

Zorg dat je alles in orde hebt en afhankelijk ben van je partner.

(ik neem aan dat je onafhankelijk van je partner bedoeld ;))

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:22

Tita is just so right.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:25

Arme tita heeft levenservaring :') maar ik ben sterker, mooier, liever, geiler en harder geworden :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:29

Tsja, wie niet. Heb zelf ook meer meegemaakt "than I was planning". First cut is the deepest.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:29

tita schreef:
czarina schreef:

Ik blijf bij mijn antwoord spullen laden en wegwezen

Zorg dat je alles in orde hebt en onafhankelijk ben van je partner.

een vreselijk domme typefout :D

Ben het voor het grootste deel eens met je reactie. Op wat dingen na! Ik woon nu samen. Maar ik woon toch alleen maar samen met mijn vriend omdat ik vertrouwen heb in onze toekomst.. Als ik me dan nu ga inschrijven bij een woningstichting, voor het geval dat het ooit mis zou gaan.. dan geef ik mijn relactie toch geen vertrouwen? Als ik al maatregelen ga nemen voor het geval het misgaat, dan ben ik volgens mij niet goed bezig in mijn relatie!! In het leven moet je toch risico's nemen?? Zonder risico's leiden we een beperkt leven denk ik.
Nu heb ik geen kinderen, geen huisdieren oid, dus misschien is het dan een ietwat ander verhaal.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:32

tita schreef:
Arme tita heeft levenservaring :') maar ik ben sterker, mooier, liever, geiler en harder geworden :D

:oo
wat een taalgebruik :n

:')

Rl_PrincEsS

Goh, wat een afschuwelijk verhaal zeg! Ik zou het heel knap vinden als je hem nog een tweede kans geeft. Vier jaar is een hele lange tijd. Ik wens je sterkte!

Ilzas

Ach, laat ik het zo zeggen: baat het niet, schaadt het niet. Dan zou je dat net zo goed kunnen zeggen van mensen die huwelijks voorwaarden maken: dat zij er van uit gaan dat ze ooit nog eens gaan trouwen. En als je trouwt beloof je altijd bij elkaar te blijven, dus zou je geen huwelijks voorwaarden moeten maken.

Blackje

Ik heb ook net een huis gekocht, samen met mijn vriend. Sta geloof ik nergens meer ingeschreven voor een woningbouw en dat hou ik zo. Ik ben misschien lekker naief misschien, al heb ik ook al het nodige meegemaakt, maar ik denk dat als je wilt, er genoeg mogelijkheden zijn om iets te vinden, mocht het mis gaan. (uitkopen, bij fam of vrienden..)
Verder ben ik het compleet met tita eens :j

Edit: Ilzas, huwelijkse voorwaarden kan wel handig zijn als de een (of samen) een eigen bedrijf heeft :) Maar verder ben ik het wel met je eens.
Laatst bijgewerkt door Blackje op 27-08-09 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:35

Altijd ingeschreven staan is handig, omdat je niet weet wat de toekomst brengt.
Ikzelf sta ook al jaren ingeschreven bij de woningbouw en woon ook samen. Mijn moeder heeft er altijd op gehamerd om ingeschreven te staan want je weet maar nooit. Heb het van dichtbij helaas meegemaakt dat iemand de deur uit werd geschopt en nergens naar toe kon, had diegene ingeschreven gestaan dan had diegene binnen 1 maand een woning gehad. Misschien niet je droomhuis, maar je heb wel onderdak. Dit is zeker heel belangrijk als je van te voren weet dat je salaris niet toereikend is om een woning te kopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:38

@Ghani is zeker de 1e keer dat je samenwoont?
tja :') misschien ga je me ooit begrijpen, ik hoop het niet voor je.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:38

tita schreef:

Ben het zo met je eens!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:39

wat een nachtmerrie... ik wens je ontzetten veel succes met je beslissing.
Zelf zou ik mn spullen pakken en weg gaan, ik zou z'n iemand niet meer kunnen vertrouwen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:41

Nee ik ga me ook nergens inschrijven, mocht ik ooit echt dringend mijn huis uitmoeten kan ik altijd bij mijn moeder terecht. Maar daar ga ik niet vanuit.

Denise_84

Citaat:
Ben het voor het grootste deel eens met je reactie. Op wat dingen na! Ik woon nu samen. Maar ik woon toch alleen maar samen met mijn vriend omdat ik vertrouwen heb in onze toekomst.. Als ik me dan nu ga inschrijven bij een woningstichting, voor het geval dat het ooit mis zou gaan.. dan geef ik mijn relactie toch geen vertrouwen? Als ik al maatregelen ga nemen voor het geval het misgaat, dan ben ik volgens mij niet goed bezig in mijn relatie!! In het leven moet je toch risico's nemen?? Zonder risico's leiden we een beperkt leven denk ik.
Nu heb ik geen kinderen, geen huisdieren oid, dus misschien is het dan een ietwat ander verhaal.

Waarom geef je je relatie geen vertrouwen als je ingeschreven blijft bij de woningbouw? Dat zijn toch 2 hele andere dingen? Zeg nooit, nooit. Ik ben pas 25 en woon ook sinds een jaar samen (ja in het huis van mijn vriend) maar heb echt mijn zaakjes toch wel goed geregeld. Ik ben volledig zelfstandig, betaal al mijn kosten zelf, betaal maandelijks een bijdrage in huis en verder houden we dat gewoon gescheiden. Ook sta ik ingeschreven bij de woningbouw ja, wat als je noodgedwongen (samen?) je huis uit moet? Of je wilt verhuizen?

En geloof me, ik ga er echt niet vanuit dat wij zomaar uit elkaar gaan. Je weet alleen nooit wat er gebeurd en je hebt het ook niet altijd zelf in de hand! Gelukkig heb ik een vriend die door schade en schande wijs is geworden en het dus volledig met me eens is. Ik zou niet eens WILLEN dat ik afhankelijk zou zijn van hem. Als ik ga trouwen, trouw ik op huwelijkse voorwaarden ja. Niet omdat ik geen vertrouwen heb ik de relatie maar omdat ik het ondenkbare voor wil zijn.

Tot slot vind ik het echt ontzettend rot voor de TS. Echt verschrikkelijk om te horen maar sluit me toch wel aan bij de strekkende mening van dit topic. Hij heeft vrijwel al die tijd 2 relaties gehad? Dit zou wat mij betreft echt veel te ver gaan en ik zou direct al mijn spullen pakken en weggaan.
Laatst bijgewerkt door Denise_84 op 27-08-09 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Ilzas schreef:
Ach, laat ik het zo zeggen: baat het niet, schaadt het niet. Dan zou je dat net zo goed kunnen zeggen van mensen die huwelijks voorwaarden maken: dat zij er van uit gaan dat ze ooit nog eens gaan trouwen. En als je trouwt beloof je altijd bij elkaar te blijven, dus zou je geen huwelijks voorwaarden moeten maken.

Tja helaas hier gaat er getrouwd worden op huwelijkse voorwaarden maar goed als dat niet zou gebeuren zo ik binnen een jaar weer scheiden en stoppen met werken :') en nog kind op de wereld zetten en ik ben binnen.

Maar goed we willen het beide niet ik hoef "hun" geld niet.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:43

ik zou ook nooit meer mn eigen huis opgeven... echt niet... want hoe cliche het ook is, je weet serieus niet wat er allemaal kan gebeuren in de toekomst. en dan ben je echt blij dat je je eigen casa nog hebt, of binnen no time een huisje kan hebben als je ingeschreven staat :j

heb er ook ervaring mee, en geloof me, hoeveel ik ook van mn huidige vriend hou en gek op ben. ik ga mn eigen huis never neit opgeven... :n heeft imo ook niet te maken met te weinig vertrouwen hebben in de relatie. is voor mij meer van: een slimme meid is op alles voorbereid.