Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:33

Vjestagirl schreef:
Wat ook wel grappig is is kijken wat mensen allemaal gratis zoeken. Honden, katten, paarden, aquaria, koikarpers, vogels, kippen etc etc

Er worden ook vooral heel heel heel veel rashondjes gratis gevraagd. Zo van 'jij betaald dekkingen, dierenarts kosten, inentingen, ontwormingen, voer en loopt alle risico's en ik heb er lol van'

Of 'omdat het in de winkel erg duur is zoek ik.....'
'ik heb van mijn moeder een kat gekregen en nu moet ik nog hebben'
'Ik ga mijn eigen stal beginnen en zoek nog *instert complete stal inventaris, inc zadelsteunen, rieken en kruiwagens*'
'Omdat ik er geen geld voor heb zoek ik'

Nou serieus he! Het is gewoon te idioot voor woorden. Heb hier een blad liggen, dierjournaal. Staat er een advertente in of we allemaal even geld naar die persoon willen sturen omdat haar hond geënt moet worden en ze dit nu niet kan betalen vanwege de verhuizing! Keurig met banknummer, zelfs met een mail adres!

Is handig binnenlopen op die manier.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:37

Nikki__ schreef:
Vjestagirl schreef:
Wat ook wel grappig is is kijken wat mensen allemaal gratis zoeken. Honden, katten, paarden, aquaria, koikarpers, vogels, kippen etc etc

Er worden ook vooral heel heel heel veel rashondjes gratis gevraagd. Zo van 'jij betaald dekkingen, dierenarts kosten, inentingen, ontwormingen, voer en loopt alle risico's en ik heb er lol van'

Of 'omdat het in de winkel erg duur is zoek ik.....'
'ik heb van mijn moeder een kat gekregen en nu moet ik nog hebben'
'Ik ga mijn eigen stal beginnen en zoek nog *instert complete stal inventaris, inc zadelsteunen, rieken en kruiwagens*'
'Omdat ik er geen geld voor heb zoek ik'

Nou serieus he! Het is gewoon te idioot voor woorden. Heb hier een blad liggen, dierjournaal. Staat er een advertente in of we allemaal even geld naar die persoon willen sturen omdat haar hond geënt moet worden en ze dit nu niet kan betalen vanwege de verhuizing! Keurig met banknummer, zelfs met een mail adres!

Is handig binnenlopen op die manier.

En dan te bedenken dat mensen dat ook nog doen he :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:38

Ik vind het vooral heel erg raar dat je denkt dat er mensen zijn die je alles gratis gaan geven... En het liefste nog in dezelfde stad, of anders gebracht. Voor niets. Natuurlijk.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:06

Unoo__ schreef:
En dan te bedenken dat mensen dat ook nog doen he :+

Dat kan ik me echt niet voorstellen. :')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:11

Let erop dat er geen advertenties van MP worden bijgehaald, dit is namelijk niet toegestaan op Bokt. Bedankt voor de medewerking.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:30

Ik heb een kapotte camera te koop staan en zonder dat iemand mijn advertentie had bekeken (0 views) had ik al een reactie van een belg die uit het franse deel van Belgie kwam.
Het was een engels getypt mailtje en vroeg in dat mailtje of de camera in goede staat is. Kuch, gelijk maar het mailtje doorgestuurd naar de spam-afdeling van marktplaats want in de gegevens van zijn zoon stond dat die zoon uit Nigeria kwam.

En net vanochtend een mailtje binnen gekregen weer over die camera van een Belgische vrouw (Nederlands getypt) dat zij dit graag op zou willen laten sturen als cadeautje voor haar zoon in jawel, Nigeria. Hoe krijgen die lui dat toch voor elkaar? Ik ben erg goed van vertrouwen en ze beschrijft er ook in dat zij eerst het geld overmaakt en ik het dan op zou moeten sturen.
Maar ik denk niet dat dat een goed idee is. En het is al helemaal vreemd dat het een cadeautje is. Leuk hoor, een kapotte camera haha.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:14

Spijkerbroek te koop op marktplaats, verkoop wegens te klein, kreeg een mailtje of ik ook foto's had van de achterkant.
Ik heb me dus in die broek gewurmd, en een ienieminie foto op gestuurd waar je nog net een beetje kon zien hoe die zat (vertrouwde het al niet helemaal dus geen grote foto, en alleen een half lijf erop). Nooit meer wat gehoord.

Of mensen die reageren dat ze een broek willen kopen, om je rekening nummer vragen. Jij er een week later vriendelijk achteraan mailt of er al is betaald, ze nog een keer om je rekeningnummer vragen.. en er dan nog niet wordt betaald. Nou, laat maar zitten dan, ik heb geen haast met verkopen, ik wacht wel tot er iemand anders biedt.

Ik laat op Marktplaats ook alles staan tot het betaald en verstuurd is. Te veel afzeggers.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:48

Paard te koop gezet. Krijg je allemaal bellers, is uw man ook thuis??

Wát? Kom je net uit de grot lopen ofzo? Het is de twintigste eeuw! IK verkoop het paard

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:49

Elan_GV schreef:
Paard te koop gezet. Krijg je allemaal bellers, is uw man ook thuis??

Wát? Kom je net uit de grot lopen ofzo? Het is de twintigste eeuw! IK verkoop het paard

Als ik voor zoiets bel vraag ik altijd ik bel voor de advertentie met het paard....
Moet eerlijk zeggen dat ik bij paard te koop vaker een vrouw verwacht dan een man..

Sammie

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:02

Ligt er ook een beetje aan welke naam er bij staat :)

Als er bij verkoper "Piet", "Robin of "Anne" staat. Die laatste zijn zowel man als vrouw namen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:18

Sammie schreef:
Ligt er ook een beetje aan welke naam er bij staat :)

Als er bij verkoper "Piet", "Robin of "Anne" staat. Die laatste zijn zowel man als vrouw namen.

Piet een meisjesnaam? Beetje.. apart, niet? ;)

Ik had ook eens iets te koop staan op MP, volgensmij waren het wat bitten. Iemand had gemaild en vroeg adres van ons, om te controleren of we echt waren ofzo. Ik dacht: nja, zal wel! Dus adres gegeven. Kregen we terug: er staat een andere naam op dat adres. Dit klopt niet!
Nee gek he, als je ouders zijn gescheiden en je mams het verkoopt :7
Snap sowieso al niet waarom mensen dat perse willen controleren. Als je geld overmaakt, zie je ook de naam van diegene bij de rekeningnummer en kan je het zo checken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:26

Die laatste.... Piet is de eerste :+

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:28

xxsweet schreef:
Ik heb een kapotte camera te koop staan en zonder dat iemand mijn advertentie had bekeken (0 views) had ik al een reactie van een belg die uit het franse deel van Belgie kwam.
Het was een engels getypt mailtje en vroeg in dat mailtje of de camera in goede staat is. Kuch, gelijk maar het mailtje doorgestuurd naar de spam-afdeling van marktplaats want in de gegevens van zijn zoon stond dat die zoon uit Nigeria kwam.

En net vanochtend een mailtje binnen gekregen weer over die camera van een Belgische vrouw (Nederlands getypt) dat zij dit graag op zou willen laten sturen als cadeautje voor haar zoon in jawel, Nigeria. Hoe krijgen die lui dat toch voor elkaar? Ik ben erg goed van vertrouwen en ze beschrijft er ook in dat zij eerst het geld overmaakt en ik het dan op zou moeten sturen.
Maar ik denk niet dat dat een goed idee is. En het is al helemaal vreemd dat het een cadeautje is. Leuk hoor, een kapotte camera haha.

ik heb dit ook eens gehad.... nou ik wilde wel eens weten hoe ze dat deden... dus heb het meegespeelt zonder het te versturen (wachtend op mijn geld dus). Ze vroeg me te kijken hoeveel het verzenden was... nou gedaan en terug gemaild... kreeg ik een mail van hun bank dat hun geld erop gestort hadden (zoveel als ik doorgegeven had) Maar........ in de mail stond dat "hun" bank pas het geld op mijn rekening over zouden maken zodra ze van mij track en trace hadden gekregen. Wat dus betekend dat jij het al verstuurd moet hebben voordat hun betaald hebben!! ;)

Tja grote onzin dus....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:43

Off topic: vroeger was Pietje een meisjesnaam, wisten jullie dat? ;) Zal wel met vernoemen te maken gehad hebben.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:58

ook offtopic: ja wist ik, komt van Pieternel

melli_bel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:02

Ik had een tijdje geleden chihuahua pups op mp staan.
Nadat ik de advertentie had geplaats was me mailbox volgestroomd met zielige verhalen.
Van een afgebrand huis tot kindjes die niet op vakantie konden.
zoek dan een leuk goedkoper hondje, en als je de hond niet kan betalen hoe zit het dan met de dierenarts :?

cemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:57

xxsweet schreef:

hier moet je mee oppassen hoor! een vriendin van mij die bood haar telefoon aan voor 40 euro en kreeg een bod uit nigeria voor 80 euro :S

het schijnt dat ze het geld storten.. jij stuurt je telefoon op.. en zij halen het geld weer terug (geen idee hoe, maar t gebeurt heel vaak)

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:01

Ja dat heb ik inderdaad ergens gelezen, ga er ook totaal niet op in. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:06

De nigeriaan waar ik mee aan het spelen was heb ik niet meer gehoord, die had wel door dat het vergeefse moeite was denk ik :')

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:11

Ik had een keer een D pony te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een mail van een vrouw die de advertentie tegen was gekomen toen ze op zoek was naar DE koffiemokken ;-(
Maar waar het om ging was dat ze toch even wou zeggen dat het belachelijk was dat iedereen zomaar een pony kocht en dan weer verkochten omdat ze er geen tijd meer voor hadden ofzo...In ieder geval een hele tirade....

Moet er nu nog om lachen als ik er aan denk. Heb haar alleen de volgende zin teruggemailt:
Get a life !!!!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:09

Er worden ook zat gratis paarden op marktplaats aangeboden zoals *** reken maar dat de eigenaresse vreemde reacties krijgt..

en asociale advertenties als dit .. ***
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 17-08-09 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar MP-topics verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:16

OMG die meiden komen ook nog eens uit Vlaardingen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:21

Mijn tante heeft dat nigiria verhaal ook gehad.

Die moest de telefoon opsturen naar haar neef in nigiria. Al cadeautje.
Nou mooi niet dus :D.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:56

@ Vinurr: Deze opmerking is boven aan deze pagina door een mod geplaatst....

iefke schreef:
Let erop dat er geen advertenties van MP worden bijgehaald, dit is namelijk niet toegestaan op Bokt. Bedankt voor de medewerking.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:01

Ik heb het ook gehad. Wij wonen in Belgie en hadden een auto te koop staan. We kregen een mailtje van een man uit Nigeria, met de vraag of we de auto naar hem konden versturen omdat de auto's daar zo duur zijn. Ook vroeg hij om begrip te hebben voor zijn financiele situatie en een betalingsregeling konden treffen van 500 per maand. We moesten maar alvast de papieren van de auto opsturen naar het bedrijf dat de auto zou willen vervoeren, dan kwam alles goed.