Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:50

Rebel_Jits schreef:
Ben ik weer! :D
Gisteren voor de tweede keer theorie gedaan en gehaald met 1 fout! Voor gevaarherkenning 17 vd 25, dus ook redelijk gedaan. Dat ding heb ik al binnen :D

*Knip*

Gefeliciteerd!!

Kan jij me misschien iets uit leggen over je theorie examen hoe dat nu met die vragen en alles zit?
Ksnap dr geen donder meer van en hoeveel fout mag je nu hebben?
K kan op inet ook niets duidelijks vinden dr over... :(

Julia

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:52

Theorie examen met je met gevaarherkenning 13 fouten hebben van de 25 vragen. Van de overige 40 vragen mag je er 5 fout hebben. :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:55

Rebel_Jits schreef:
Gisteren voor de tweede keer theorie gedaan en gehaald met 1 fout! Voor gevaarherkenning 17 vd 25, dus ook redelijk gedaan. Dat ding heb ik al binnen :D

En ik had net weer rijles. Op een gegeven moment stonden we bij het stoplicht en hij wou even voordoen hoe mijn moeder rijdt (rij-instucteur is mijn buurman en mams had eens in de auto gereden van hem). Dus we rijden weg met piepende banden en hij trekt echt FLINK op, haha. Even later staan we bij weer bij een stoplicht en de auto die achter ons reed, stond naast ons. Die lagen helemaal dubbel en de duim opsteken enzo :D Haha, die dachten dus dat ik zo wegreed! Mijn instructeur is echt tof :P
En hij gaat binnenkort TTT voor me aanvragen (zit op 16 lessen), dus ik ga de goede kant op :D

Hahaha dat is echt tof. :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:00

Haha mooi is dat Rebel_Jits! :D
Ik heb wel eens naast een andere rijschool gestaan dat ik zei: Eens kijken wie er sneller optrekt, goed?
Mijn instructeur: Ach jij bent zo'n pittig ding, jij trekt ze er zo uit. Dus ik echt vet asociaal optrekken. Je had die muts in die andere lesauto moeten zien kijken. :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:33

SamSter schreef:
Rebel_Jits schreef:

*Knip*

Gefeliciteerd!!

Kan jij me misschien iets uit leggen over je theorie examen hoe dat nu met die vragen en alles zit?
Ksnap dr geen donder meer van en hoeveel fout mag je nu hebben?
K kan op inet ook niets duidelijks vinden dr over... :(

Je mag inderdaad 5 fout bij de regels enzo en 13 fout bij gevaarherkenning.

Ze leggen alles van tevoren uit en je mag dan ook nog vragen stellen. Vervolgens moesten wij testen of de kastjes het deden, door 3 oefenvragen. En toen begonnen we met gevaarherkenning.
Bij het tweede en derde deel (verkeersregels en inzicht) werden de vraag en mogelijke antwoorden voorgelezen.
Na de vragen gingen ze 10 min. weg om de uitslagen uit te printen enzo. Daarna gingen ze gewoon per persoon langs of ze het hadden gehaald (alleen je buurman kan het horen, dus ze roepen het niet om ofzo).
Ik weet niet of het overal zo is hoor, maar zo ging het steeds bij mij.
Ow, en ik kreeg de tweede keer ook heel veel dezelfde vragen :D Dat was wel fijn.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:29

zoals het hierboven staat was het bij mij dus ook :)
de 2e keer kreeg ik ook veel dezelfde vragen :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:01

Elessar schreef:
Haha mooi is dat Rebel_Jits! :D
Ik heb wel eens naast een andere rijschool gestaan dat ik zei: Eens kijken wie er sneller optrekt, goed?
Mijn instructeur: Ach jij bent zo'n pittig ding, jij trekt ze er zo uit. Dus ik echt vet asociaal optrekken. Je had die muts in die andere lesauto moeten zien kijken. :+

hahah zie het al helemaal voor me _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:39

haha, vet grappig met dat optrekken :P
Mijn zus heeft vanmiddag haar examen.. ben benieuwd, ik gun het haar echt..

En ff mijn financiele situatie gekeken, ik moet het gewoone cht in 1 keer halen, ben flink aan het werken en heb inprincipe meer als genoeg om te zakken nu en nieuwe lessen, maar volgend jaar kan ik niet meer werken ivm 32 uur per week stage een jaar lang en een dag naar school..... en dan moet ik het hele jaar dus echt elke cent omdraaien... dus hoop zo dat ik het haal :O

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:41

Haha geweldig Juul _O-

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:49

hmm had les voor volgende week donderdag,
heb gebeld dat ik niet kon, zou mijn instructeur terug bellen, maar dat heeft ie nog niet gedaan :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:24

Zelf even terug bellen dan? ;) Wanneer zou hij bellen?

Heb zo weer rijles! Ben benieuwd wat we dit keer gaan doen. Ik gok veel herhalen!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:52

Succes met lessen Joonsel!

Ik heb morgen mijn laatste 2 uurtjes rijles voor mijn examen! :oo

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:19

Mijn eerste rijles ging wel goed vanmiddag :)) . Hij had 'm in z'n vrij gezet, dus ik wil starten, ik zo huh dit is raar... ja zegtie je moet 'm ook in z'n één zetten _O- Pff en ik had m net verteld dat ik wel vaker gereden had :o Zenuwen denk ik :))
De rest ging goed! Op rustige weggetjes gereden, en op de rotondes deed hij gelukkig het gas -koppeling -en remwerk voor me :)) .

Heb de hele tijd rond de 40 gereden :) Over 3 weken heb ik pas weer les, want ze gaan nu met vakantie..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:36

Ik start 'm altijd in z'n vrij? :+ Dan in z'n één en daarna van de handrem.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:48

iemand die zijn theorieboeken van 2009 toevallig te koop heeft? :P

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:35

Aranel schreef:
Mijn eerste rijles ging wel goed vanmiddag :)) . Hij had 'm in z'n vrij gezet, dus ik wil starten, ik zo huh dit is raar... ja zegtie je moet 'm ook in z'n één zetten _O- Pff en ik had m net verteld dat ik wel vaker gereden had :o Zenuwen denk ik :))
De rest ging goed! Op rustige weggetjes gereden, en op de rotondes deed hij gelukkig het gas -koppeling -en remwerk voor me :)) .

Heb de hele tijd rond de 40 gereden :) Over 3 weken heb ik pas weer les, want ze gaan nu met vakantie..

Starten:
Parkeerrem in werking
schakelhandel in neutraalstand ( vrij dus)
geen stroomverbruikers aan
koppelingspedaal helemaal intrappen
contact maken zonder te starten ( controle lampjes gaan uit als ze daar voor in aanmerking komen)
motor starten.
hierna volgen nog enkele controles

Dit is het starten volgens de voorgeschreven rijprocedure.
Dus als je rijinstructeur hiervan afwijkt is dat zijn verhaal en niet zoals de rijprocedure het voorschrijft.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:36

ChantalSmook schreef:
Met hoeveel lessen beginnen jullie met bijzodnere verichtingen zoals inparkeren etc? Ik heb nu gister les 12/13 gehad en eb het schakelen etc. nu prima onder controle en ben bezig met spiegelen enzo. Dit gaat me ook tot nu toe redelijk af, maar heb geen idee of ik traag/gemiddeld/snel ben... hoever zijn jullie enw at doen jullie al :) ?

Inparkeren had ik bij les 4 ongeveer en schakelen ook, kan het nu zonder te kijken :) heb nu 16 lessen gehad, ook al hellingproef en snelweg

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:04

Ik doe het precies andersom, ik doe eerst koppeling en rem indrukken, dan op de startknop drukken, in zn 1 zetten en handrem eraf. Als ik hem uitzet koppeling en rem ingedrukt, handrem, in zijn vrij en op de startknop :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:25

Ik doe het zo:
Stoel, stuur en spiegel goed zetten, riem om, koppeling intrappen, (pookje staat in ze vrij meestal) starten, handrem eraf en en ze 1 zetten.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:12

Ik doe het ook zoals hierboven :)
Heb vandaag mijn TTT gehaald :D Het regende echt heel hard hier, en dacht dat ik het echt niet zou halen.. maar heb het gelukkig wel gehaald :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:15

Gefeliciteerd :D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:16

joke20 schreef:
Ik doe het zo:
Stoel, stuur en spiegel goed zetten, riem om, koppeling intrappen, (pookje staat in ze vrij meestal) starten, handrem eraf en en ze 1 zetten.

Klinkt goed dit is toch zoals in de voorgeschreven rijprocedure omschreven is.
Die voorgeschreven rijprocedure is "de bijbel" van de rijinstructeur.
Met dat boek in de hand ( niet letterlijk) gaat jouw examinator je beoordelen. En als er dus een aanmerking op tijdens je examen komt zal het dus altijd gebeuren gebaseerd op deze rijprocedure.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:54

oh mijn zus is geslaagd!! In 1 x met 43 lessen :) ( wel dus 10 lessen buiten der pakket :) ).

ennem ik start door inderdaad, stoel, riem, stuur en spiegels goed te zetten, handrem eraf en dan koppeling in, dan starten en dan in zijn 1 en dan zachtjes op laten komen en dan gas :) .
ik mag maandag pas weer, had er echt zin in vandaag, echtvervelend dat mijn vriend wel mag rijden en ik niet :P .

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:54

Ik heb echt geen idee hoe ik start.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:58

Mijn stoel staat eigenlijk altijd goed, ben vrij lang en m'n instructeur is ook niet heel klein dus staat altijd goed. :)
Dan doe ik de gordel om, koppeling intrappen, starten, in z'n 1 en de handrem eraf, kijken en wegrijden maar.