Ik zou waarschijnlijk te verbaasd zijn om nog wat te zeggen erover
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik kende een heleboel artikelcodes uit mijn hoofd, dus als ik bekende artikelen zag liggen aan het begin van de band, dan had ik ze al aangeslagen voor ze mij bereikt hadden en ik heb toen een keer een klant gehad die heel boos was omdat ik te snel was...
Hij kon zo niet zien of ik het goed deed (uhm, daar is het bonnetje best handig voor) en eiste dat ik langzamer ging werken (vonden de klanten achter hem een minder geschikte eis
) want hij was klant dus hij was koning...
)... Best genant, maar gelukkig had het een hele vrolijke klant als resultaat die zijn lachen ook niet meer kon houden...
Ik wilde die man echt een serieus antwoord geven, maar kon het gewoon niet door de slappe lach...
imd schreef:Bij dit soort dingen vind ik dat mensen gewoon het 'behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden' aan moeten houden, dan komt alles prima in orde
Wij verkopen sigaretten etc. aan de balie. Kwam er een vrouw binnen lopen.
(hoop ik) 

Vjestagirl schreef:En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.
]
anneliesdj schreef:Vjestagirl schreef:En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.
En dat is nu 'onbewust asociaal'!
En de toon en manier waarop je praat is bewust asociaal, sorry maar vind het echt niet netjes om zo tekeer te gaan.
) maar alleen niet met woorden. Sorry, ik heb weleens wat anders te doen dan rondjes te lopen in een winkel omdat ik aan het bellen ben. Als ik net midden in een gesprek ben met de cassiere, of ik sta nét vooraan in de rij van de kassa dan bel ik meestal wel eventjes terug, maar ik ga er niet mijn gesprek voor afbreken (voor de duidelijkheid: 1 à 2 keer per jaar).