Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:45

11 maanden :wow:
Ik zou waarschijnlijk te verbaasd zijn om nog wat te zeggen erover :=

Vjestagirl

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:15

11 maanden... Ach ja hoeven groeien natuurlijk niet... Die vind ik wel heel raar

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:32

Ik denk dat de kern van het verhaal van de discussie die even plaatsvond is "Behandel een ander zoals je zelf ook behandelt wilt worden". Als iedereen zich daaraan houdt komt het helemaal goed!

Die arme maanvis hahaha heb je niet gevraagd wáár hij dan van geschrokken moest zijn? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:46

Nuage schreef:
Die arme maanvis hahaha heb je niet gevraagd wáár hij dan van geschrokken moest zijn? :+

Zou je dat dan weer wel willen weten? := :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:52

Precies mijn gedachte, Maya :D

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:39

''Soooo :wow: zie jij er altijd zo uit?'

'Nee, meneer.. ik heb vannacht 3uurtjes geslapen en het was erg gezellig :)'

'oooooh, ik schrok al'

en bedankt }:0 mn ogen stonden een ietsiepietsie op half 7 en ik had niet echt de tijd op me op te op te maken net als anders.. :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:50

Ik kende dit topic helemaal niet! Ik ben ook cassière (als bijbaan) en herken heel veel dingen. In positieve, maar zeker ook in negatieve zin.

Ik heb ook veel van die klets-collega's. Die gewoon even achter je komen staan om te kletsen over niks. Ik kap dat altijd af wanneer er klanten bij zijn, ik zit op dat moment daar inderdaad voor de klant.

Over het betalen met groot geld: Ik vraag eigenlijk alleen kleingeld bij, ik zal niet snel zeuren over het papiergeld. Alleen briefjes van 5 zijn altijd een probleem, maar dat is geloof ik elke winkel ;)

Maar voor alle bellende klanten hier: Als ik ergens een gruw-hekel aan heb is dat het wel. Daar kan ik me enorm over opwinden. Wat is het nu voor een moeite om even met je aandacht bij je handelingen te blijven, en vriendelijk hallo en gedag te zeggen. Dat wordt van mij toch ook gevraagd, dat ik met mn aandacht bij de klant blijf? Ik ben daar inderdaad voor de klant, maar ik ben ook een mens en wens gewoon aangesproken te worden. Mocht je een kútdag hebben prima, maar dan moet je niet verwachten dat je bij mij ook heel veel waardering kan verwachten.

*Grappige voorvallen komen laten, ik moest echt eerst even mn gal spuien :')

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:11

Dit topic doet me weer met plezier terug denken aan mijn kassameisje tijdperk (toen er nog handmatig artikelcodes moesten worden ingetypt op de kassa) bij Ikea Amsterdam... :D Ik kende een heleboel artikelcodes uit mijn hoofd, dus als ik bekende artikelen zag liggen aan het begin van de band, dan had ik ze al aangeslagen voor ze mij bereikt hadden en ik heb toen een keer een klant gehad die heel boos was omdat ik te snel was... :? Hij kon zo niet zien of ik het goed deed (uhm, daar is het bonnetje best handig voor) en eiste dat ik langzamer ging werken (vonden de klanten achter hem een minder geschikte eis :D ) want hij was klant dus hij was koning...

Geen rare opmerking, maar wel een leuke klant herinnering...toen ik met een collegaatje in het kassablok aan de zijkant zat en we bijna niets te doen hadden... Aangezien we totaal geen klanten kregen, konden we gezellig kwebbelen en om een of andere reden kregen we ernstig de slappe lach. Op een gegeven moment kreeg ik een klant die iets kwam vragen, en iedere x dat ik de beste man een antwoord wilde geven barste ik weer in lachen uit (letterlijk met de tranen over mijn wangen van het lachen :') )... Best genant, maar gelukkig had het een hele vrolijke klant als resultaat die zijn lachen ook niet meer kon houden... :D Ik wilde die man echt een serieus antwoord geven, maar kon het gewoon niet door de slappe lach...

Ik ga even graven in mijn geheugen, want ik weet zeker dat ik wel rare dingen heb gehoord gedurende mijn 11 jaar Ikea... :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:37

ter verdediging van de bellende klant:
hebben jullie er al aan gedacht dat die bellende klant misschien een belangrijk gesprek voert?
als mijn eigen klant die ik al de hele de hele dag probeer te bereiken eindelijk terugbelt, ga ik die niet afdrukken omdat ik toevallig aan de kassa sta.
volgens mij is een kassameisje echt wel bekwaam om haar werk te doen zonder dat de klant er staat op te kijken ;)
een knikje of glimlach als begroeting, indien nodig even communiceren in gebarentaal, netjes zwaaien als je weggaat, is volgens mij beleefd genoeg om geen onbeschofte behandeling te verdienen :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:39

Bij dit soort dingen vind ik dat mensen gewoon het 'behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden' aan moeten houden, dan komt alles prima in orde :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:41

Mm slappe lach heb ik ook wel eens gehad.
De organisator van vele feesten en tevens de kindervakantieweek kwam bij ons in de friettent (gebeurt niet zo vaak). Mijn collega zat mij helemaal op te fokken omdat hij zogenaamd een beroemdheid was. Ik kon ook mijn slappe lach niet houden door haar, best irritant.

Verder komt mijn ex ook nog wel eens langs en dan zit mijn baas mij ook op te fokken. Best irritant.
Zo zijn mijn baas en collega's heel goed om mij in de slappe lach te krijgen, mij met een rood hoofd te laten rondlopen of nog meer irritante trekjes.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:58

imd schreef:
Bij dit soort dingen vind ik dat mensen gewoon het 'behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden' aan moeten houden, dan komt alles prima in orde :)

tuurlijk, dat ben ik ook helemaal met je eens.
als iemand met gebarentaal ipv. woorden toch beleefd is, kan de andere dat toch ook doen?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:03

Ik had pas een leuke :') Wij verkopen sigaretten etc. aan de balie. Kwam er een vrouw binnen lopen.

Vrouw: Hoi! Ik wil graag TBS.
Ik: Eh.. nou, eh.. daar moet u denk ik wat meer moeite voor doen :\
Vrouw, wijzend naar de sigaretten achter de balie: Maar ze staan toch daar?
Ik: Oo.... J P S!!! John Player Special, nou snap ik hem!
Vrouw: Heet dat zo? Ik dacht dat het TBS was. Ach ja, nu zie ik het!

Ik heb me toen ze weg was echt suf gelachen! Arme vrouw, misschien rookt ze al jaren JPS, maar heeft niemand haar even verteld dat het zo heet en roept ze overal dat het TBS is :') _O-

Volgende keer zal ik even vragen: "Wilt u daar ook dwangverpleging bij?" O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:04

gebarentaal? wijzen wat je wil hebben? dat vind ik gewoon héél vervelend, als je een belangrijk telefoontje hebt dan kan je die toch eerst afhandelen en dan naar de kassa gaan? wij hebben bij het servicepoint medicijnen, shag sigaretten, postzegels van verschillende waardes, briefkaarten enz. en ik ga niet raden wat de klant wil hebben. ik wacht dan ook gewoon tot de klant zegt wat hij/zij wil hebben, ik sta er niet om raadspelletjes te spelen :)
de klant vind het irritant als wij een gesprek met een collega voeren (heel begrijpelijk, dat mag bij ons dus ook niet)
wij vinden het irritant als er iemand staat te bellen en diegene kan ons niet normaal wil aanspreken, maar blijkbaar is het voor de klanten moeilijk om daar rekening mee te houden..

ik las op teletext dat klanten lege schappen het vervelendst vinden, maar ook het vakkenvullen tijdens openingstijden niet waarderen, lekker tegenstrijdig weer.. er mogen geen lege schappen zijn, maar bijvullen mag ook niet..

Njoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:09

Oww ik had laatst zoiets stoms :+

Telefoon ging en ik nam op.
Ik: Hallo met ..
Hij: Hallo met ... van ... (een of ander bedrijf)
Hij: Mag ik vragen of u thuis een lening heeft?
Ik: Uhmm nou ik dacht geen speciale nee.
Hij: Aah oke, hoe oud bent u eigenlijk?
Ik: 18 jaar
Hij: Ow, ja dan ben je wat te jong voor de vragenlijst.
Ik: Ohh jammer zeg :Y)
Hij: Jij wilde zeker wel een leuk vragenlijstje?
Ik: Nou, ik kan wel iets beters met mijn tijd doen eigenlijk.
Hij: Maar ik heb een hele leuke voor je, je weet toch!
Ik: Ik dacht dat ik daar te jong voor was
Hij: Wat eet/drink en doe je ?
Ik: ?? Uh ik eet/drink niets want ik praat met een raar callcentre persoontje
Hij: Ja je zit zeker de hele tijd aan mij te denken?
Ik: Oke dit word raar
Hij: Ja je woont wel ver weg (hij had dat allemaal in zijn computertje)
Ik: Net waar je bent of het ver weg is he
Hij: Ha je vraagt me op een date, nou dat wil ik wel hoor.
Ik: Hmm beetje raar dit allemaal ik ga ophangen.
Hij: Jammer lieverd, naja spreek je nog wel!
Ik: Uhm ja ... doegg.
Hij: Doei schat.

Dit was echt zo vreemd! Allemaal in een marrokaans accentje haha.
Alleen je hebt bij die callcentres toch mensen die af en toe meeluisteren enzo?
Na ja, moest wel lachen in ieder geval.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:17

iell enge cal centers!

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:18

Mijn vriendje werkt ook bij een callcenter, maar ik ben de enige die hij schatje noemt... :oo (hoop ik)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:19

dees_daan schreef:
ik las op teletext dat klanten lege schappen het vervelendst vinden, maar ook het vakkenvullen tijdens openingstijden niet waarderen, lekker tegenstrijdig weer.. er mogen geen lege schappen zijn, maar bijvullen mag ook niet..

Had ik ook wel eens gehoord inderdaad, lekker is dat :+

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:23

Nog even over dat bellen aan de kassa, ik kan mij ook gruwelijk ergeren aan mensen die zo nodig moeten bellen terwijl ze bij de kassa staan. Vaak gaat het nergens over : heb je een leuke avond gehad? joh je meent het bladieblabla. Of : doe de wasmachine maar vast aan, ik sta nog in de winkel maar ben zo thuis bladiebla, dat zijn dus niet echt belangrijke gesprekken.
Er bestaat ook nog iets als fatsoen, tegenover de cassière en de andere klanten is het behoorlijk onbeleefd.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:30

ik had er zo een :

Mnr. : Goedendag, met ... van het ..
Ik : Hoii, met Nina
Mnr : Bent u 26 jaar of ouder?
Ik : Nee..
Mnr : Bent u 18 jaar of ouder?
ik : Nee..
Mnr : Hoe oud ben je dan?
Ik : 14, hoezo
Mnr : Klink je altijd zo zwoel.. Je klinkt ouder namelijk..
Ik : Euwh Nee, ben pas 14..
Mnr : Zie je der ouder uit?
Ik : Wtf? Doegg

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:33

iewl :')

Ik had trouwens bij c1000 ook altijd een dove man, eerste d8 ik egt huh, maar toen werd het me uitgelegt en telkens als hij kwam vrolijk begroeten en wist ook stndaart wat die wou! Leuk hoor! :D

En bij Burgerking komt ook vaak een blinde man, maar soms heb ik egt het idee dat hij net alsof doet hahaha, dan slaat die "perongeluk" iemand en hij kan gewoon alles prima, als hij de zonnebril op had, en zijn stok thuis liet zou je niet denken dat hij blind was! Ik heb wel heel veel respect daarvoor want het lijkt me egt supereng !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:35

Vjestagirl schreef:
En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

En dat is nu 'onbewust asociaal'!
En de toon en manier waarop je praat is bewust asociaal, sorry maar vind het echt niet netjes om zo tekeer te gaan.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:38

Nog een leuke, ik nam de telefoon over van een collegaatje:

Klant: Goedemiddag, mag ik meneer X van u?
Ik: Sorry, mevrouw X is er niet (collega is nl een vrouw), kan ik u misschien helpen?
Klant: Nee, ik wil meneer graag zelf even spreken, wanneer is hij weer beschikbaar?
Ik: Ok, mevrouw X is er morgen weer, ik zal vragen of zij u terug belt.
Klant: Bedankt, maar waarom heeft u het steeds over een mevrouw, ik ben op zoek naar een meneer?
Ik: Als u de persoon X bedoelt, dat is een vrouw.
Klant: Nee hoor, dat is een man!!
[Intussen kon je mij zowat opvegen _O- ]
Ik: Ok meneer, u wordt teruggebeld

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:55

* Meld zich hier ook aan*
Heb dik 3 jaar achter de kassa bij de appie gewerkt, En nu ben ik bedrijfsleidster op een benzine station dus k heb ook wel leuke dingen mee gemaakt hihi.

Van de week had ik dr 1:
Was een vrouw van rond de 60 ofzo.
Heeft een jerrycan volgetank met euro 98.

Ik: Dan word het 6.50 asjeblieft
Klant: Uhm, k weet niet meer of het diesel , euro 95 of 98 moest zijn.
Ik : Waar is het voor misschien weet ik het.
(Klant had dus wel al die 98 getankt)
Klant: Voor een brommer merk ben ik ook vergeten.
Ik: diesel is het dan vast niet maar dan lukt het meestal ook wel met 98 want U nu getankt heeft hoor.
Klant: Als het niet goed is kan ik het komen ruilen dan?
Ik: Tuurlijk mevrouw, k zuig het met een rietje zo terug de grond in :+
Klant: Owh dat zou heel fijn zijn.

Heb mevrouw toch maar even netjes uit gelegt dat dat helaas niet kon, Moest wel echt lachen toen ze weg was.

En gister ook zo'n mooie.
Vrouw van een jaar of 35ongeveer.

Klant: Mevrouw, K heb een groot probleem!
Ik: Vertelt u het maar
Klant: Normaal gaat dr 25 Liter lpg in mn tank en nu zit dr al 28,5 in , Volgens mij doet die vergrendeling het niet!
Ik: Mevrouw was uw tank niet gewoon behoorlijk leeg?
Klant: Nee! En nu gaat heel me auto naar de donder want dr zit meer in als normaal! Je moest je tanken gewoon goed in onderhoud hebben!
Ik: Mevrouw dr is echt niets mis mee, Denk dat u gewoon een lege tank had!
Klant: Ik ga me auto echt niet starten met zoveel gas dr in, ik verdom het, Dalijk ontploft die!
Ik: gebeurt niet mevrouw!
Klant: Ik Wil de mening van een man!
Ik: Mevrouw, Die zijn hier niet en ik weet dr genoeg vanaf en kan u verzekeren dat dr niets gebeurt!
Klant: Nou dan start jij hem maar lekker!!

Affijn ik die auto gestart en niets aan de hand, Mevrouw was zwaar gepiekerd dat die niet ontplofte en ik dus gelijk had :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:56

anneliesdj schreef:
Vjestagirl schreef:
En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

En dat is nu 'onbewust asociaal'!
En de toon en manier waarop je praat is bewust asociaal, sorry maar vind het echt niet netjes om zo tekeer te gaan.

Als je verder leest kun je ook zien dat ik meestal zelf een stuk vriendelijker ben dan de cassiere zelf.

Als ik net een belangrijk telefoongesprek heb dan ga ik dat echt niet afkappen omdat ik af moet rekenen. Ik communiceer wel vriendelijk met de cassiere (zoals ik ook al twee keer geschreven heb ;) ) maar alleen niet met woorden. Sorry, ik heb weleens wat anders te doen dan rondjes te lopen in een winkel omdat ik aan het bellen ben. Als ik net midden in een gesprek ben met de cassiere, of ik sta nét vooraan in de rij van de kassa dan bel ik meestal wel eventjes terug, maar ik ga er niet mijn gesprek voor afbreken (voor de duidelijkheid: 1 à 2 keer per jaar).

Overgens kan ik me ontzettend ergeren aan de houding van cassieres hier. 'Ik wens...' 'Klant is koning maar ik ben keizer'. Kom op, het is een baantje, geen besprekingen voor vrede in het midden oosten. Ja het kan gebeuren dat iemand zijn telefoongesprek belangrijker vindt dan jou, so what dat hou je toch. Mijn god als ik een stuiver kreeg voor iedere keer dat iemand mij probeerde te 'roepen' door in zijn vingers te knippen was k nu rijk, dat vind ik ook poedersuiker, maar het is niet anders.

Edit: overgens was ik al over dit onderwerp opgehouden, dus als er iemand op me wil mopperen dat ik een gezellig topic verpest dan verwijs ik bij deze naar anneliesdj