Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liliputter schreef:Ja in heel veel dingen, maar ook daar zijn 'grenzen'. Als het goed is weet je beiden waar die liggen, maar jammer genoeg gaan sommige daar overheen...
Shadow0 schreef:liliputter schreef:Ja in heel veel dingen, maar ook daar zijn 'grenzen'. Als het goed is weet je beiden waar die liggen, maar jammer genoeg gaan sommige daar overheen...
Niet alleen weet je beide waar ze liggen: je legt ze ook samenMet beider instemming - dat is de kern van een gelijkwaardige relatie. Het is niet zo dat de een de ander regels of grenzen oplegt, maar dat je ze samen bepaalt en samen nastreeft.
(Ik zou trouwens niemand voor 100% vertrouwen. Zelfs mezelf vertrouw ik niet zover)
Suzanne F. schreef:sflj schreef:Enne... die mannen die zo verleid worden, wat zijn dat dan voor vrouwen?en zijn die allemaal single?of zijn alle vrouwen volgens jou ook beesten die uit de buurt van mannen gehouden moeten worden? Vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt hoor...
Over andere vrouwen kan ik niet praten maar als ik over mezelf praat ben ik echt geen beest wat mannen verleid hoor.![]()
Ik sta gewoon steeds opnieuw versteld van mannen. Ze bieden zich zo aan, en er wordt nog gezegd ook als ik vraag wat zijn vrouw/vriendin ervan zou vinden dat hij zo met mij flirt en wil afspreken: Ach joh, dat ik een vrouw heb, daar voel jij toch niks van....![]()
![]()
Ik sta gewoon soms echt perplex. En dat is gewoon wat mijn beeld steeds bevestigd en dus in stand houdt.
pinuts schreef:ik laat mijn vriend erg vrij, maar hij mag niet bij een ander meisje slapen. Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar ik vind het gewoon niet fijn, en daar voel ik me rot bij.
pinuts schreef:shadow: Natuurlijk zouden mijn vriend en ik het gewoon kunnen bespreken en uiteindelijk tot een besluit komen waar we allebei tevreden mee zijn. Ik heb bijv geen problemen mee als hij met een groep jongens en meiden bij iemand slaapt. Maar 1 op 1 vind ik minder, en hij net zo met mij. Natuurlijk ligt het dan wel aan de persoon enz. Maar als ik me er rot bij voel bespreek ik dat, en kunnen we daar over praten. En hij kan dat ook tegen mij zeggen. Wij zijn allebei erg vrij, en alles is bespreekbaar, maar ik zou het vervelend vinden als hij zou vragen: mag ik bij haar slapen??
c_alsemgeest schreef:ik vind niet bij een andere vrouw slapen, nou niet echt een eis tot gedragsverandering?Meer 1 aspect wat je liever niet wil.
Citaat:Mijn gevoel is idd mijn gevoel... maar wij praten ook veel over onze gevoelens. Als hij merkt dat ik het vervelend vind dat hij bij een ander gaat slapen zou hij het niet doen.
Voor mij werkt dat precies hetzelfde, voelt hij zich er rot bij en kan ik me daarin vinden zal ik het ook niet doen
BraveSpots schreef:Ik hoop dat je beseft dat jouw situatie niet gaat over je vriend die blijft slapen of niet, maar over veel en veel meer.
Ik hoop (oprecht!) dat je het grotere plaatje wil/kan zien en eraan kan werken. Wanneer je dingen schrijft als dat je je jaloezie probeert koest te houden, daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Dat hou je niet vol, zowel jij al hij niet.
Marije112 schreef:BraveSpots schreef:Ik hoop dat je beseft dat jouw situatie niet gaat over je vriend die blijft slapen of niet, maar over veel en veel meer.
Ik hoop (oprecht!) dat je het grotere plaatje wil/kan zien en eraan kan werken. Wanneer je dingen schrijft als dat je je jaloezie probeert koest te houden, daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Dat hou je niet vol, zowel jij al hij niet.
Maar kan iemand mij dan vertellen wat ik daar aan kan doen?!
BraveSpots schreef:Nee.
Alleen jij kan dat uitvissen, samen met je vriend als ie dat inziet en écht wil helpen. Zonder als ie dat niet wil doen.
Niemand heeft pasklare antwoorden hiervoor helaas. En als het echt zo erg is dat het je leven beheerst (je onzekerheid en wat daar uit voort komt) dan zou ik eventueel overwegen om proffesionele hulp te proberen. Maar ook dat is, nogmaals, iets dat jij en jij alleen kan beslissen.
Maya schreef:Hoe je dat kan doen? Door bijvoorbeeld te werken aan je zelf, meer zelfvertrouwen te krijgen en gelukkig met jezelf te worden. Immers, als jij van jezelf houdt, zeker van je zelf bent dat jij de moeite waard bent, en dat hij dus niet naar een ander hopt als hij daar de keur voor krijgt, dan straal je dat ook uit.
Ik vind het een beetje lastig om mezelf te verwoorden of uit te leggen wat ik bedoel. Maar ik krijg dan een beetje het gevoel (en nou ga ik weer in het algemeen praten, moet je zelf maar kijken of het voor jou ook van toepassing kán zijn). Is dat mensen van wie hun vriend niet bij een ander mag slapen. Dat zij een minderwaardig gevoel over zichzelf hebben van. Als hij de keur krijgt om met een ander te rotzooien dan doet hij dat, want het is eigenlijk maar raar dat hij van mij houdt want ik ben ... of ... Dus dat ze zichzelf de moeite niet waard vinden, om een relatie mee te hebben.
Hoe je gelukkiger met je zelf kan worden zijn zoveel manieren voor... En voor een ieder gaat dat anders. Doe dingen die je leuk vindt, zeg ook nee tegen dingen die je met tegenzin doet. Doe alleen iets voor een ander omdat jij die persoon wilt helpen of omdat je het kan, of graag iets wilt vereffenen. Doe daarnaast dingen om jezelf te verwennen bijvoorbeeld, een goed boek kopen om te lezen, of weer terug met die ene sport beginnen die je zo graag deed, of ... Zulke dingen hebben voor mij gewerkt, maar wat voor jou werkt, moet je zelf weten. Trek dit trouwens niet in het extreme door he, soms moet je ook dingen doen die je eigenlijk niet écht graag wilt, maar probeer een beetje de balans in de gaten te houden.
Mensen zijn graag bij andere mensen omdat ze die mensen leuk vinden, of interessant, of boeiend, of omdat het klikt. Mensen zijn, meestal, uit vrije wil bij dergelijke mensen. Mensen zijn, als het goed is, niet bij andere mensen omdat ze 'moeten' of gedwongen worden, want dat werkt op den lange duur ook niet.
In dit topic was nog eens een opmerking van iemands vader. Een vogel blijft in een kooitje met een open deur zitten omdat ie dat wilt. En het beeld wat daarachter zit, da's belangrijk. Vergelijk het met je paard. Als je los in de wei staat, en je paard komt op je af, en blijft een tijdje gewoon bij je staan zonder om aandacht of snoep te schooien. Dan staat hij simpelweg bij je, omdat hij dat zelf wilt. Omdat het los is, en dus ook ergens anders heen kan als hij dat wilt.
Vriendschappen en liefde werkt ook zo. Je bent bij een ander omdat je dat graag wilt. Niet omdat je gedwongen bent of wordt. En als dat op een bepaalde manier wel zo is, denk dan eens goed na over het waarom daarvan... Je maakt dan ook keuzes om dingen wel of niet te doen. En dat besluit hangt af van het respect wat je voor de ander hebt, of juist niet om iets wel of niet te doen.
Succes...