Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:39

Dat vind ik niet bepaald bezitterig hoor... ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:43

normaal ben ik meer van:
hij moet doen waar die zin in heeft :+

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:44

Ja in heel veel dingen, maar ook daar zijn 'grenzen'. Als het goed is weet je beiden waar die liggen, maar jammer genoeg gaan sommige daar overheen...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:49

idd... ik vertrouw hem voor 100%, maar ik zie de meer waarde van bij iemand anders blijven slapen niet.
Hij heeft dat ook nog nooit gedaan/gevraagd, ik zou zelf ook echt niet in m'n eentje andere vent willen blijven slapen... zou me dan toch niet op mijn plek voelen :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:52

liliputter schreef:
Ja in heel veel dingen, maar ook daar zijn 'grenzen'. Als het goed is weet je beiden waar die liggen, maar jammer genoeg gaan sommige daar overheen...

Niet alleen weet je beide waar ze liggen: je legt ze ook samen :j Met beider instemming - dat is de kern van een gelijkwaardige relatie. Het is niet zo dat de een de ander regels of grenzen oplegt, maar dat je ze samen bepaalt en samen nastreeft.

(Ik zou trouwens niemand voor 100% vertrouwen. Zelfs mezelf vertrouw ik niet zover :) )

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:53

Shadow0 schreef:
liliputter schreef:

Niet alleen weet je beide waar ze liggen: je legt ze ook samen :j Met beider instemming - dat is de kern van een gelijkwaardige relatie. Het is niet zo dat de een de ander regels of grenzen oplegt, maar dat je ze samen bepaalt en samen nastreeft.

(Ik zou trouwens niemand voor 100% vertrouwen. Zelfs mezelf vertrouw ik niet zover :) )

Amen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:54

ik laat mijn vriend erg vrij, maar hij mag niet bij een ander meisje slapen. Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar ik vind het gewoon niet fijn, en daar voel ik me rot bij. Hijzelf zou dit overigens ook nooit doen, maar hij zou het ook niet fijn vinden als ik bij een jongen zou slapen. Doen we gewoon niet. Klaar.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:55

Suzanne F. schreef:
sflj schreef:
Enne... die mannen die zo verleid worden, wat zijn dat dan voor vrouwen? ;) en zijn die allemaal single?of zijn alle vrouwen volgens jou ook beesten die uit de buurt van mannen gehouden moeten worden? Vraag me echt af wat voor mensen jij in je omgeving hebt hoor...

Over andere vrouwen kan ik niet praten maar als ik over mezelf praat ben ik echt geen beest wat mannen verleid hoor. :D
Ik sta gewoon steeds opnieuw versteld van mannen. Ze bieden zich zo aan, en er wordt nog gezegd ook als ik vraag wat zijn vrouw/vriendin ervan zou vinden dat hij zo met mij flirt en wil afspreken: Ach joh, dat ik een vrouw heb, daar voel jij toch niks van.... :r :roll:
Ik sta gewoon soms echt perplex. En dat is gewoon wat mijn beeld steeds bevestigd en dus in stand houdt.

Dat snap ik. Maar zeg nou eerlijk; zijn dat volgens jou 'normale' mannen? Ik weet niet waar je dit type mannen tegenkomt (in de kroeg waarschijnlijk of op hun knieën op straat, met zo'n heerlijk zichtbare bilspleet, bloot bovenlichaam en bierpens? ;) ) Maar zijn de mannen die jij omschrijft ontwikkelde, welgemanierde kerels, volgens jou?
Misschien moet je ze toch eens ergens anders zoeken. ;)

Overigens geldt ditzelfde net zo hard voor vrouwen hoor. ;) Zoals jij ze omschrijft, heb ik ze ook meegemaakt. Maar dan van 'jullie' kant. ;) Maar toch geloof ik niet dat alle,- of de meeste vrouwen zo zijn. Ligt er maar net aan in wat voor kringen je ze tegenkomt.
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 07-06-09 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:56

Shadow0 schreef:

Nee daar heb je gelijk in ;)
99% dan :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:00

Ik geloof niet zo in dat "kringen" verhaal. Ik begeef mij in veel totaal verschillende kringen en zie niet zo veel verschil.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:04

Nikka schreef:
Ik geloof niet zo in dat "kringen" verhaal. Ik begeef mij in veel totaal verschillende kringen en zie niet zo veel verschil.

Ik ook niet. Wel dat er bepaalde soorten mannen zijn. In elke kring kom je verschillende tegen volgens mij, zowel rotte als oprechte.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:06

Ja en daarnaast vind ik zo'n opmerking over kringen redelijk neerbuigend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:14

pinuts schreef:
ik laat mijn vriend erg vrij, maar hij mag niet bij een ander meisje slapen. Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar ik vind het gewoon niet fijn, en daar voel ik me rot bij.

Nou lees ik dat jullie het inderdaad samen hebben afgesproken, maar vind je dat 'ik voel me er rot bij' genoeg reden is om iemand iets te verbieden? Want voor mij is dat maar de helft van het verhaal. Het gaat tenslotte niet alleen om mijn gevoelens, maar ook om die van de ander. Als ik me ergens rot bij zou voelen, maar de ander vindt het belangrijk, dan zouden we samen tot een oplossing moeten komen, die voor ons beiden aanvaardbaar is. Ik zou me zelf niet prettig voelen in een relatie waar ik de ander dingen ga verbieden. De ander moet zelf de keuze maken. (Alleen, als dat een keuze is die te vaak zijn eigen gevoel ver boven het mijne stelt, dan houdt het een keertje op natuurlijk.) Maar mijn eigen gevoel is wel in de eerste plaats van mij! Mijn gevoel, mijn verantwoording en niet die van de ander. De ander hoeft zeker niet z'n hele gedrag aan te passen om maar te voorkomen dat ik mij rot voel, en datzelfde verlang ik ook niet van de ander.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:21

ik vind niet bij een andere vrouw slapen, nou niet echt een eis tot gedragsverandering? :D Meer 1 aspect wat je liever niet wil.

Mijn gevoel is idd mijn gevoel... maar wij praten ook veel over onze gevoelens. Als hij merkt dat ik het vervelend vind dat hij bij een ander gaat slapen zou hij het niet doen.
Voor mij werkt dat precies hetzelfde, voelt hij zich er rot bij en kan ik me daarin vinden zal ik het ook niet doen ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:24

shadow: Natuurlijk zouden mijn vriend en ik het gewoon kunnen bespreken en uiteindelijk tot een besluit komen waar we allebei tevreden mee zijn. Ik heb bijv geen problemen mee als hij met een groep jongens en meiden bij iemand slaapt. Maar 1 op 1 vind ik minder, en hij net zo met mij. Natuurlijk ligt het dan wel aan de persoon enz. Maar als ik me er rot bij voel bespreek ik dat, en kunnen we daar over praten. En hij kan dat ook tegen mij zeggen. Wij zijn allebei erg vrij, en alles is bespreekbaar, maar ik zou het vervelend vinden als hij zou vragen: mag ik bij haar slapen??

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:25

pinuts schreef:
shadow: Natuurlijk zouden mijn vriend en ik het gewoon kunnen bespreken en uiteindelijk tot een besluit komen waar we allebei tevreden mee zijn. Ik heb bijv geen problemen mee als hij met een groep jongens en meiden bij iemand slaapt. Maar 1 op 1 vind ik minder, en hij net zo met mij. Natuurlijk ligt het dan wel aan de persoon enz. Maar als ik me er rot bij voel bespreek ik dat, en kunnen we daar over praten. En hij kan dat ook tegen mij zeggen. Wij zijn allebei erg vrij, en alles is bespreekbaar, maar ik zou het vervelend vinden als hij zou vragen: mag ik bij haar slapen??

met een groep zou ik ook weer minder problemen hebben

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:26

c_alsemgeest schreef:
ik vind niet bij een andere vrouw slapen, nou niet echt een eis tot gedragsverandering? :D Meer 1 aspect wat je liever niet wil.

Dat lijkt me de kern van gedragsverandering ;) Per aspect :)

Citaat:
Mijn gevoel is idd mijn gevoel... maar wij praten ook veel over onze gevoelens. Als hij merkt dat ik het vervelend vind dat hij bij een ander gaat slapen zou hij het niet doen.
Voor mij werkt dat precies hetzelfde, voelt hij zich er rot bij en kan ik me daarin vinden zal ik het ook niet doen ;)

Maar dat is ook prima: als je het samen bekijkt en de ander er zelf voor kiest om iets niet te willen omdat jij het rot vindt. Er is gewoon een heel groot verschil tussen 'jij mag niet bij iemand anders slapen' of 'ik voel me rot als je bij iemand anders slaapt'. In het eerste is je relatie ineens een strijd van wat mag en wat niet, en van regels en gehoorzaamheid, en dat hoort (voor mij) niet bij een relatie. Maar dat je rekening houdt met elkaars gevoelens is voor mij vanzelfsprekend. Niet omdat het moet, maar omdat je dat samen wilt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:27

mjah kan aan mij liggen hoor, maar zou het zowiso raar vinden als mijn vriend ineens een vriendin zou krijgen waarmee hij leuke dingen zou doen, en bij zou gaan slapen etc.. Zou wel raar zijn zeg

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 23:02

Djeez wat kunnen jullie posten zeg *D. Ik ben vannacht een uur bezig geweest en zonet weer een half uur.

In mijn situatie zal ik wat feiten op een rijtje zetten;
1. Ik heb een laag zelfvertrouwen (kreten als werk eraan heeft totaal geen waarde; wellicht tips waarmee ik aan het werk kan meer?)
2. Mijn vriend vraagt niet of hij mij een ander mag slapen, maar doet het gewoon en ik krijg het de dag daarna te horen.
3. Het is twee keer voorgekomen; 1 x bij iemand die ik niet ken en hij toendertijd leuk vond en GEEN vriendin van hem is, 1 op 1, en 1 keer bij twee meisjes die ik wel vaag ken maar niks mee heb en wat ook GEEN vriendinnen zijn en daar sliepen ze met zijn vieren bij elkaar.
4. Ik ben inderdaad een redelijk bezitterig persoon betreft vriendjes. Ik probeer dit zoveel mogelijk koest te houden en mijn vriend zo vrij mogelijk te laten.
5. Hij mag gewoon uit zonder mij, bij VRIENDINNEN blijven slapen etc. ik probeer hem vrij te laten, heus.
6. Ik vind slapen wel degelijk een intiem iets, zeker tussen man en vrouw.
7. Ik zou liever als taxicentrale spelen en hem midden in de nacht ophalen dan dat hij bij een andere vrouw overnacht (september heb ik alleen pas mijn rijbewijs :o)

Het ging mij er niet zozeer om dat hij bij andere blijft slapen, maar meer dat hij dit kleine dingetje niet (wat ik overigens niet zie als een karaktertrek veranderen oid) wil laten vallen voor mij.

Als ik er zo eens overna denk heb ik tranen in mijn ogen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:08

Ik hoop dat je beseft dat jouw situatie niet gaat over je vriend die blijft slapen of niet, maar over veel en veel meer.

Ik hoop (oprecht!) dat je het grotere plaatje wil/kan zien en eraan kan werken. Wanneer je dingen schrijft als dat je je jaloezie probeert koest te houden, daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Dat hou je niet vol, zowel jij al hij niet.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 23:13

BraveSpots schreef:
Ik hoop dat je beseft dat jouw situatie niet gaat over je vriend die blijft slapen of niet, maar over veel en veel meer.

Ik hoop (oprecht!) dat je het grotere plaatje wil/kan zien en eraan kan werken. Wanneer je dingen schrijft als dat je je jaloezie probeert koest te houden, daar gaan m'n nekharen van overeind staan. Dat hou je niet vol, zowel jij al hij niet.

Maar kan iemand mij dan vertellen wat ik daar aan kan doen?!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:18

Marije112 schreef:
BraveSpots schreef:

Maar kan iemand mij dan vertellen wat ik daar aan kan doen?!

Nee.

Alleen jij kan dat uitvissen, samen met je vriend als ie dat inziet en écht wil helpen. Zonder als ie dat niet wil doen.
Niemand heeft pasklare antwoorden hiervoor helaas. En als het echt zo erg is dat het je leven beheerst (je onzekerheid en wat daar uit voort komt) dan zou ik eventueel overwegen om proffesionele hulp te proberen. Maar ook dat is, nogmaals, iets dat jij en jij alleen kan beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:22

Hoe je dat kan doen? Door bijvoorbeeld te werken aan je zelf, meer zelfvertrouwen te krijgen en gelukkig met jezelf te worden. Immers, als jij van jezelf houdt, zeker van je zelf bent dat jij de moeite waard bent, en dat hij dus niet naar een ander hopt als hij daar de keur voor krijgt, dan straal je dat ook uit.

Ik vind het een beetje lastig om mezelf te verwoorden of uit te leggen wat ik bedoel. Maar ik krijg dan een beetje het gevoel (en nou ga ik weer in het algemeen praten, moet je zelf maar kijken of het voor jou ook van toepassing kán zijn). Is dat mensen van wie hun vriend niet bij een ander mag slapen. Dat zij een minderwaardig gevoel over zichzelf hebben van. Als hij de keur krijgt om met een ander te rotzooien dan doet hij dat, want het is eigenlijk maar raar dat hij van mij houdt want ik ben ... of ... Dus dat ze zichzelf de moeite niet waard vinden, om een relatie mee te hebben.

Hoe je gelukkiger met je zelf kan worden zijn zoveel manieren voor... En voor een ieder gaat dat anders. Doe dingen die je leuk vindt, zeg ook nee tegen dingen die je met tegenzin doet. Doe alleen iets voor een ander omdat jij die persoon wilt helpen of omdat je het kan, of graag iets wilt vereffenen. Doe daarnaast dingen om jezelf te verwennen bijvoorbeeld, een goed boek kopen om te lezen, of weer terug met die ene sport beginnen die je zo graag deed, of ... Zulke dingen hebben voor mij gewerkt, maar wat voor jou werkt, moet je zelf weten. Trek dit trouwens niet in het extreme door he, soms moet je ook dingen doen die je eigenlijk niet écht graag wilt, maar probeer een beetje de balans in de gaten te houden.

Mensen zijn graag bij andere mensen omdat ze die mensen leuk vinden, of interessant, of boeiend, of omdat het klikt. Mensen zijn, meestal, uit vrije wil bij dergelijke mensen. Mensen zijn, als het goed is, niet bij andere mensen omdat ze 'moeten' of gedwongen worden, want dat werkt op den lange duur ook niet.

In dit topic was nog eens een opmerking van iemands vader. Een vogel blijft in een kooitje met een open deur zitten omdat ie dat wilt. En het beeld wat daarachter zit, da's belangrijk. Vergelijk het met je paard. Als je los in de wei staat, en je paard komt op je af, en blijft een tijdje gewoon bij je staan zonder om aandacht of snoep te schooien. Dan staat hij simpelweg bij je, omdat hij dat zelf wilt. Omdat het los is, en dus ook ergens anders heen kan als hij dat wilt.

Vriendschappen en liefde werkt ook zo. Je bent bij een ander omdat je dat graag wilt. Niet omdat je gedwongen bent of wordt. En als dat op een bepaalde manier wel zo is, denk dan eens goed na over het waarom daarvan... Je maakt dan ook keuzes om dingen wel of niet te doen. En dat besluit hangt af van het respect wat je voor de ander hebt, of juist niet om iets wel of niet te doen.

Succes... :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 23:29

BraveSpots schreef:
Nee.

Alleen jij kan dat uitvissen, samen met je vriend als ie dat inziet en écht wil helpen. Zonder als ie dat niet wil doen.
Niemand heeft pasklare antwoorden hiervoor helaas. En als het echt zo erg is dat het je leven beheerst (je onzekerheid en wat daar uit voort komt) dan zou ik eventueel overwegen om proffesionele hulp te proberen. Maar ook dat is, nogmaals, iets dat jij en jij alleen kan beslissen.

Mijn vriend wil me heel graag helpen (neem ik aan), maar wij weten ook niet meer wat we moeten. Het beheerst trouwens absoluut niks van mijn leven, alleen het deel dat ik heb moeilijk vind dat mijn vriend heel misschien intiem kan zijn met een ander.

Maya schreef:
Hoe je dat kan doen? Door bijvoorbeeld te werken aan je zelf, meer zelfvertrouwen te krijgen en gelukkig met jezelf te worden. Immers, als jij van jezelf houdt, zeker van je zelf bent dat jij de moeite waard bent, en dat hij dus niet naar een ander hopt als hij daar de keur voor krijgt, dan straal je dat ook uit.

Ik vind het een beetje lastig om mezelf te verwoorden of uit te leggen wat ik bedoel. Maar ik krijg dan een beetje het gevoel (en nou ga ik weer in het algemeen praten, moet je zelf maar kijken of het voor jou ook van toepassing kán zijn). Is dat mensen van wie hun vriend niet bij een ander mag slapen. Dat zij een minderwaardig gevoel over zichzelf hebben van. Als hij de keur krijgt om met een ander te rotzooien dan doet hij dat, want het is eigenlijk maar raar dat hij van mij houdt want ik ben ... of ... Dus dat ze zichzelf de moeite niet waard vinden, om een relatie mee te hebben.

Hoe je gelukkiger met je zelf kan worden zijn zoveel manieren voor... En voor een ieder gaat dat anders. Doe dingen die je leuk vindt, zeg ook nee tegen dingen die je met tegenzin doet. Doe alleen iets voor een ander omdat jij die persoon wilt helpen of omdat je het kan, of graag iets wilt vereffenen. Doe daarnaast dingen om jezelf te verwennen bijvoorbeeld, een goed boek kopen om te lezen, of weer terug met die ene sport beginnen die je zo graag deed, of ... Zulke dingen hebben voor mij gewerkt, maar wat voor jou werkt, moet je zelf weten. Trek dit trouwens niet in het extreme door he, soms moet je ook dingen doen die je eigenlijk niet écht graag wilt, maar probeer een beetje de balans in de gaten te houden.

Mensen zijn graag bij andere mensen omdat ze die mensen leuk vinden, of interessant, of boeiend, of omdat het klikt. Mensen zijn, meestal, uit vrije wil bij dergelijke mensen. Mensen zijn, als het goed is, niet bij andere mensen omdat ze 'moeten' of gedwongen worden, want dat werkt op den lange duur ook niet.

In dit topic was nog eens een opmerking van iemands vader. Een vogel blijft in een kooitje met een open deur zitten omdat ie dat wilt. En het beeld wat daarachter zit, da's belangrijk. Vergelijk het met je paard. Als je los in de wei staat, en je paard komt op je af, en blijft een tijdje gewoon bij je staan zonder om aandacht of snoep te schooien. Dan staat hij simpelweg bij je, omdat hij dat zelf wilt. Omdat het los is, en dus ook ergens anders heen kan als hij dat wilt.

Vriendschappen en liefde werkt ook zo. Je bent bij een ander omdat je dat graag wilt. Niet omdat je gedwongen bent of wordt. En als dat op een bepaalde manier wel zo is, denk dan eens goed na over het waarom daarvan... Je maakt dan ook keuzes om dingen wel of niet te doen. En dat besluit hangt af van het respect wat je voor de ander hebt, of juist niet om iets wel of niet te doen.

Succes... :)

Jou manier zal niet werken, omdat ik dit van mezelf uit al doe. Ik zal niet snel iets doen wat ik niet wil en ik ben een helpend persoon.
Bepaalde sport (hockey) pak ik niet op omdat ik het te druk heb en er zitten nou eenmaal maar 24 uur in een dag.

Ik probeer iedere dag aan mezelf te werken (mijn jaloerse houding) en het is zeker al verbeterd al zeg ik het zelf, maar ik weet niet meer wat ik moet doen om het nog beter te maken. Ik probeer altijd het beste uit mij en mijn relaties te halen (danwel met vrienden/vriendinnen danwel met liefdes) maar ik weet niet meer zo goed wat ik moet.

Ik zit echt te huilen hier en schaam me kapot, voor mijn eigen houding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:32

Ik vind het wel vreemd hoor. Als je een relatie hebt en dan bij een andere vent ga slapen.