Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:26

Nee, ik zou het wel willen weten dus ik denk/vind dat het niet beter is om het niet te weten.

Ten eerste: is het struisvogelpolitiek. Lekker je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan het handje is, terwijl je éigenlijk wel beter weet. Je moet niet weglopen voor je/de problemen in het leven; ik denk niet dat de kwaliteit van je leven of je echte levensgeluk dan beter erop wordt. Bovendien gaat je eigen geweten je parten spelen want dan ben je niet eens eerlijk tegen jezelf!

Ten tweede: dadelijk heeft hij geen safe sex. Lekker dan, zit je met platjes, schaamluis of nog erger: HIV/aids… En dat vanwege het egoisme van een ander? Echt, NO WAY!!!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:31

Blue_Eyes schreef:
Je hoort het vaak genoeg hoor. Kwestie van de juiste persoon tegenkomen.

Ik geloof niet in "de juiste persoon". Het gaat om wat je er samen van weet te maken, om de relatie die jullie samen hebben en inderdaad, de relatie niet vanzelfsprekend te vinden en open en eerlijk tegen elkaar te zijn en (quote HC:) steeds opnieuw voor elkaar te kiezen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:47

Macusa schreef:
Huertecilla schreef:
Ja, dat blijkt inderdaad, doch mijn vraag is waarom zij dat ´willen´?

Wat is het motief?

hc

Het huwelijk is een financiële instelling.

Niet mee eens. Om het geld hoefden wij allebei niet te trouwen :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:49

Macusa schreef:
Dat vind ik zeer begrijpelijk. Je roept er namelijk vrijwel gegarandeerd een relatiecrisis mee over jou en je partner af, die misschien wel jaren duurt, tenzij je partner er meteen een punt achter zet of een van de 0,5% is die er niet mee zit.
Er zijn trouwens nog meer varianten mogelijk. Dit doet me denken aan de versie van Antilliaanse vrouwen die ik ken:
"Wat hij buiten de deur doet moet hij zelf weten. Zolang ik het maar nóóit te weten kom en dat hij het niet waagt zijn hoofd om te draaien naar een andere vrouw als ik erbij ben." Ik vind dat zeer plausibel. Die vrouwen compliceren zich niet onnodig met en laten hun leven niet beheersen door vragen als "waar zou hij nu zijn?", "wat doet hij nu?", "bij wie is hij geweest?", "kan ik hem wel vertrouwen?", etc. Àls ze erachter komen dan zetten ze gewoon zonder pardon meteen een punt achter hun relatie. Het gaat dan niet om de sex die ze met een ander hebben gehad, maar om het bedrog.

Ik noem dat struisvogelpolitiek.

Barbabientje

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:00

mijn vriend bedenkt zich denk ik wel 2x voordat ie vreemdgaat:P
Ten eerste vliegt ie meteen de laan uit:P
Ten tweede zal ik echt de eerste paar maanden zn leven zuur maken ! :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:02

Macusa schreef:

Het huwelijk voor de staat is een zakelijke overeenkomst. Het regelt bij wet een standaard set rechten en plichten. Wil je die anders dan moet je dit in specifieke aanvullende voorwaarden laten vastleggen. Het is een zakelijk contract. Niet meer, niet minder.

Het huwelijk voor een kerk is een ritueel met alleen sprituele, symbolische waarde. Daarbij kennen slechts zéér weinigen die voor de kerk (om het even welke) trouwen de de inhoud van kerkelijke huwelijksregels. De meesten zouden er het er in het geheel niet mee eens zijn. Dat geeft helder de sprituele waarde ervan aan: het gaat om de poppenkast.

Bij beíden kan je vraagtekens zetten bij de motivatie omdat het voor een relatie beiden alleen maar afbreuk doet aan de basis van vrijwilligheid. Het zet beiden een hek om de relatie en dat is in de huidige dynamische samenleving een recept voor mislukken.

hc

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:02

Blue_Eyes schreef:
Macusa schreef:
Dat vind ik zeer begrijpelijk. Je roept er namelijk vrijwel gegarandeerd een relatiecrisis mee over jou en je partner af, die misschien wel jaren duurt, tenzij je partner er meteen een punt achter zet of een van de 0,5% is die er niet mee zit.
Er zijn trouwens nog meer varianten mogelijk. Dit doet me denken aan de versie van Antilliaanse vrouwen die ik ken:
"Wat hij buiten de deur doet moet hij zelf weten. Zolang ik het maar nóóit te weten kom en dat hij het niet waagt zijn hoofd om te draaien naar een andere vrouw als ik erbij ben." Ik vind dat zeer plausibel. Die vrouwen compliceren zich niet onnodig met en laten hun leven niet beheersen door vragen als "waar zou hij nu zijn?", "wat doet hij nu?", "bij wie is hij geweest?", "kan ik hem wel vertrouwen?", etc. Àls ze erachter komen dan zetten ze gewoon zonder pardon meteen een punt achter hun relatie. Het gaat dan niet om de sex die ze met een ander hebben gehad, maar om het bedrog.

_/-\o_

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:03

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:

Het huwelijk voor de staat is een zakelijke overeenkomst. Het regelt bij wet een standaard set rechten en plichten. Wil je die anders dan moet je dit in specifieke aanvullende voorwaarden laten vastleggen. Het is een zakelijk contract. Niet meer, niet minder.

Het huwelijk voor een kerk is een ritueel met alleen sprituele, symbolische waarde. Daarbij kennen slechts zéér weinigen die voor de kerk (om het even welke) trouwen de de inhoud van kerkelijke huwelijksregels. De meesten zouden er het er in het geheel niet mee eens zijn. Dat geeft helder de sprituele waarde ervan aan: het gaat om de poppenkast.

Bij beíden kan je vraagtekens zetten bij de motivatie omdat het voor een relatie beiden alleen maar afbreuk doet aan de basis van vrijwilligheid. Het zet beiden een hek om de relatie en dat is in de huidige dynamische samenleving een recept voor mislukken.

hc

Blaat blaat..... dat IS niet zo, dat DENK jij, dat is jouw MENING......
Sommige mensen vinden het een mooie manier als gebaar om elkaar trouw te beloven en leuk dat familie en vrienden daar bij kunnen zijn.
Sommige mensen hebben daar WEL behoefte aan........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:05

Veerle90 schreef:

Denk je? Je maakt het juist waarschijnlijker dat hij vreemdgaat en bereikt alleen dat hij er héél ´discreet´ over is.....

hc

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:05

Inderdaad, ik wil ook heel graag trouwen hoor..denk alleen niet dat mijn vriend de noodzaak ervan in ziet. maar goed, krijg mn zin toch wel denk ik :Y) Duurt toch nog wel een paar jaartjes..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:06

Huertecilla schreef:
Veerle90 schreef:

Denk je? Je maakt het juist waarschijnlijker dat hij vreemdgaat en bereikt alleen dat hij er héél ´discreet´ over is.....

hc

nee hoor:) Vriendin van mij is laatst vreemdgegaan (naja soort van want het was 'half' uit) en toen hebben we het er nog over gehad, en hij zweerde dat ie me dat nooit aan zou doen..en ik geloof hem daarin

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:09

Veerle90 schreef:
nee hoor:) Vriendin van mij is laatst vreemdgegaan (naja soort van want het was 'half' uit) en toen hebben we het er nog over gehad, en hij zweerde dat ie me dat nooit aan zou doen..en ik geloof hem daarin

Dat vind ik dan weer raar. Waarom moet iemand dat zweren? Dat is toch voor niks nodig als je elkaar vertrouwd?

Ik geloof ook dat mijn vriend me niet gaat bedriegen, maar dat moet ie echt niet zweren aan me ofzo hoor, ik vertrouw hem zo ook wel ;) .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:11

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:

hc

Correctie: dat vind jij. Andere mensen kunnen daar anders over denken, weet je?

Heel erg veel mensen trouwen uit romantische overwegingen. Omdat ze het gewoon mooi vinden om officieel vast te leggen dat ze van elkaar houden. Daar is niets zakelijks aan, integendeel, zou ik haast zeggen.

Op zich ben ik het met je eens dat trouwen voor de kerk een ritueel is met vooral symbolische waarde. Hetgeen geldt voor nagenoeg alle rituelen, nietwaar? ;)
Wat wel gebeurt, is dat je, als je voor de kerk trouwt, eerst een aantal gesprekken krijgt met meneer pastoor of meneer de dominee, die je dan echt wel even uitlegt wat 'zijn' kerk denkt dat de bedoeling is van het huwelijk. In de kerk waar ik getrouwd ben en waar ik wekelijks heenga, wordt ook tijdens de huwelijksdienst het formulier voorgelezen met daarop uitgelegd wat een huwelijk volgens deze kerk inhoudt. Je zou nog verbaasd staan van wat erop staat. Ik zou je willen vragen wat er volgens jou dan op zou staan waar men zo op tegen zou moeten zijn, maar daar krijg ik waarschijnlijk toch geen antwoord op.

Een recept voor mislukken... dat vind ik wel weer erg hc uitgedrukt. Rond de 40% van de huwelijken strandt. Dat wil zeggen dat de overige 60% wel blijft draaien, met ups en downs, zoals bij iedereen geldt.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:12

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:

hc

Blaat blaat..... dat IS niet zo, dat DENK jij, dat is jouw MENING......
Sommige mensen vinden het een mooie manier als gebaar om elkaar trouw te beloven en leuk dat familie en vrienden daar bij kunnen zijn.
Sommige mensen hebben daar WEL behoefte aan........[/quote]

Wat HC zegt is in mijn ogen wel waar. Maar alsnog wil ik gewoon trouwen om die supermooie jurk op om de symboliek :D Ik wil niet klakkeloos de "set regels van het huwelijk" overnemen maar mijn eigen set creëren die draait om verbondenheid en wederzijds respect en onze eigen invulling. Momenteel maken we gewoon een mooie dag van het feit dat mensen zich zakelijk met elkaar verbinden. Veel mensen vullen dat nu aan door daar aan eigen symboliek aan te geven. Dit kan je natuurlijk ook doen zonder het zakelijke verband ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:13

Thaliaatjuh schreef:
Sommige mensen hebben daar WEL behoefte aan........

Dat ís toch symboliek?

Als je daar behoefte aan hebt moet je dat doen.

Het is verstandig om je erbij te realiseren dat het slechts symboliek is, een droom.
Of die waar wordt hangt van wat je er samen in investeert af. Niet van het hoogte van het wettelijke of sociale hek. Een hek is voor het succes eerder een valkuil, want een schijnzekerheid die je beter níet hebt.

hc

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:14

Veerle: ik wil je echt niet bang maken, maar dat zei mijn ex ook altijd. Het was zelfs een afspraak tussen ons. En over het bedenken: ik heb mijn ex letterlijk met zijn reet van straat getrokken toen hij geen onderdak had, hij had opeens een huis met mooie spullen, elke dag verzekerd van goed eten, door mijn stimulans is hij gaan werken, heeft een opleiding gevolgd en vond een baan. Mijn ex wist heel goed wat hij allemaal op het spel zou zetten. Dat heeft hij voordat hij vreemd ging ook weleens tegen mij gezegd. Dat heeft hij gedaan en ook inderdaad is hij alles, maar werkelijk alles nu kwijt, zijn baan, zijn mobiele abo, zijn vastigheid, zijn gezondheid, alles…. Dus…er is maar weinig dat een man werkelijk tegenhoudt als hij vreemd gaat; op dat moment denken ze niet meer aan jou hoor, maar aan hun eigen egoïsme.

(En nu niet allemaal gaan roepen van: kun je nagaan hoe slecht je voor hem was, hahaha.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:15

Blue_Eyes schreef:
Een recept voor mislukken... dat vind ik wel weer erg hc uitgedrukt. Rond de 40% van de huwelijken strandt. Dat wil zeggen dat de overige 60% wel blijft draaien, met ups en downs, zoals bij iedereen geldt.

40% faalt, 60% gaat door met hangen en wurgen = recept voor mislukken.

Nee, geldt NIET bij iedereen. Haal het hek weg. Je krijgt wat je beloont = recept voor succes.

hc

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:16

Blue_Eyes schreef:
Macusa schreef:

Zo bedoel ik het niet. Met een huwelijk bepaal je hoe je je bezittingen beheert: "alles is van ons samen (gemeenschap van goederen)" of "we verdelen het, of ieder behoud het zijne (onder huwelijkse voorwaarden)". Dat bespaart je een heleboel juridische rompslomp, ook mbt eventuele kinderen etc.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:17

Ja nee ik heb hem ook nergens toe gedwongen hoor (beetje misverstandje), we hadden het er gewoon over en dat zei hij tegen mij... Maar ik vertelde ook meteen dat dit nergens voor nodig was omdat ik hem volledig geloof en vertrouw..

En trouwens:P Hij is zo vaak bij mij dat ie niet eens tijd heeft om vreemd te gaan (ja weet ik is ook zo gebeurt maar vond het eventjes een grappige opmerking:P)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:19

Blue_Eyes schreef:
Macusa schreef:

Beter struisvogelpolitiek dan 3 jaar van je leven verprutsen omdat je het niet kunt verteren omdat je partner (misschien) vreemd gaat. Ik denk dat deze vrouwen zichzelf een groot plezier doen. Voor mij persoonlijk zou ik echter nóg liever hebben dat mijn partner en ik over dit soort dingen gewoon open en eerlijk kunnen zijn, zodat niemand zich ooit bedrogen of gekwetst hoeft te voelen èn er geen struisvogelpolitiek bedreven hoeft te worden.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:19

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:

40% faalt, 60% gaat door met hangen en wurgen = recept voor mislukken.

Nee, geldt NIET bij iedereen. Haal het hek weg. Je krijgt wat je beloont = recept voor succes.

hc

zozo je bent wel heel verbitterd van het huwelijk...

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:20

Huertecilla schreef:
Macusa schreef:

hc

Jij verwoordt het beter dan ik.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:20

Imago01 schreef:
Veerle: ik wil je echt niet bang maken, maar dat zei mijn ex ook altijd. Het was zelfs een afspraak tussen ons. En over het bedenken: ik heb mijn ex letterlijk met zijn reet van straat getrokken toen hij geen onderdak had, hij had opeens een huis met mooie spullen, elke dag verzekerd van goed eten, door mijn stimulans is hij gaan werken, heeft een opleiding gevolgd en vond een baan. Mijn ex wist heel goed wat hij allemaal op het spel zou zetten. Dat heeft hij voordat hij vreemd ging ook weleens tegen mij gezegd. Dat heeft hij gedaan en ook inderdaad is hij alles, maar werkelijk alles nu kwijt, zijn baan, zijn mobiele abo, zijn vastigheid, zijn gezondheid, alles…. Dus…er is maar weinig dat een man werkelijk tegenhoudt als hij vreemd gaat; op dat moment denken ze niet meer aan jou hoor, maar aan hun eigen egoïsme.

(En nu niet allemaal gaan roepen van: kun je nagaan hoe slecht je voor hem was, hahaha.)

nouja, ik bedoel, je hebt hem aan het wèrk gezet... vind je het gek? :P
nee hoor, denk inderdaad dat z'n hormonen een beetje teveel invloed op hem hadden...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:21

Hangen en wurgen? Je weleens gerealiseerd dat er ook mensen zijn die gewoon 70 jaar gelukkig met elkaar zijn? Met hek, zoals jij het noemen wilt. Omdat dat hek er voor de vorm staat, en niet omdat het nodig zou zijn. Ook binnen een huwelijk kun je dingen doen zoals jij je voorstelt. Wat overigens totaal mijn manier niet zou zijn - ik zou me altijd en eeuwig verplicht voelen en nooit vrij (zonder hek!!). Mijn man zorgt voor mij als dat zo te pas komt, zonder iets terug te verwachten. Andersom doe ik dat ook, maar niet omdat ik het gevoel heb dat ik dat aan hem verschuldigd ben. Gewoon omdat ik dat wil, omdat ik graag zie dat hij gelukkig is.
Dat wil niet zeggen dat je geen problemen kunt krijgen in zo'n huwelijk. Niet alles heb je zelf in de hand. Externe dingen als een groot verlies (kind?) kun je op verschillende manieren verwerken, bijvoorbeeld, en dat kan botsen. Dan ontstaan er ups en downs. En iedereen loopt dat risico, wat je ook voor relatie hebt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:21

Macusa schreef:
Blue_Eyes schreef:

Zo bedoel ik het niet. Met een huwelijk bepaal je hoe je je bezittingen beheert: "alles is van ons samen (gemeenschap van goederen)" of "we verdelen het, of ieder behoud het zijne (onder huwelijkse voorwaarden)". Dat bespaart je een heleboel juridische rompslomp, ook mbt eventuele kinderen etc.

Dan nog is het wel heel erg kort door de bocht. Het huwelijk kan een manier zijn om je bezittingen te beheren, maar het is veel meer dan dat.