Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:19

En hoeveel doden veroorzaken boeven per jaar :?

Je vergelijking slaat wel erg de plank mis Joostvangestel :D

joostvangestel

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:48

volgens misdaadkaart.nl hebben er dit jaar al 282 sterfgevallen door een misdrijf plaatsgevonden. Met 118 dagen op de teller, zouden we met dit tempo op 705 doden door een misdrijf komen. Ik weet dus niet of die allemaal door "boeven" komen, maar het aantal verkeersdoden lijkt me toch wel hoger.

Hoeveel van het aantal verkeersdoden gerelateerd zijn aan te hard rijden, weet ik simpelweg niet. Wel dat er zeker een deel van de ongevallen aan te wijten zijn. en als er geen politiecontrole was, zou het aantal doden zeker hoger zijn....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:49

IKbenEllen schreef:
En hoeveel doden veroorzaken boeven per jaar :?

Je vergelijking slaat wel erg de plank mis Joostvangestel :D

Ik denk minder...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:01

joostvangestel schreef:
Hoeveel van het aantal verkeersdoden gerelateerd zijn aan te hard rijden, weet ik simpelweg niet. Wel dat er zeker een deel van de ongevallen aan te wijten zijn. en als er geen politiecontrole was, zou het aantal doden zeker hoger zijn....

Puur speculatief. Net zo speculatief als zeggen dat als politie harder op zou treden tegen boeven, er minder criminele doden zouden vallen ;)

Bovendien vind ik het not done om iemand die een lichte verkeersovertreding maakt, met een crimineel te vergelijken :+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:07

Vandaag een dode door een spookrijder, die valt dus al af.
Dan zijn er al veel door alcohol. Dus dat het getal niet alleen hard rijden is, is wel zeker

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:10

Wie weet reed die spookrijder ook te hard Kazary :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:17

Haha, ja dat kan ook nog :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:19

En als ie nou ook nog een bank overvallen had, valt ie dan onder de criminele doden of verkeersslachtoffers? >;)

Een vrolijke noot mag toch wel he ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:32

IKbenEllen schreef:
joostvangestel schreef:

Puur speculatief. Net zo speculatief als zeggen dat als politie harder op zou treden tegen boeven, er minder criminele doden zouden vallen ;)

Bovendien vind ik het not done om iemand die een lichte verkeersovertreding maakt, met een crimineel te vergelijken :+

Euh, Ellen, mag ik je er vriendelijk op wijzen dat de politie altijd nog gebonden is aan het fenomeen dat 'de wet' heet :roll:

En harder optreden tegen criminelen, daar moet je dus niet voor bij de politie zijn maar bij de Nederlandse wetgeving...

Citaat:
Bovendien vind ik het not done om iemand die een lichte verkeersovertreding maakt, met een crimineel te vergelijken

Iemand die een fles zware drank uit de supermarkt steelt zal zichzelf ook wel geen crimineel vinden...misschien ging het om een weddenschap met vrienden. Zo iemand zie ik ook niet per se direct als crimineel, hoewel dat anders wordt bij vaker stelen....Iemand die dus een keer wordt geflitst bij 10 km/h te hard is voor mij geen crimineel, maar als het vaker gebeurd, denk ik toch dat zo'n persoon haast onder die categorie in te delen valt.

Maar iemand die bewust regels overtreedt en daarbij het risico op een ongeluk vergroot en aangaat en dan ook daadwerkelijk een (dodelijk) ongeluk veroorzaakt is in mijn ogen ook zeker een crimineel...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:43

Jeetje Adil18, je hebt werkelijk een roeping gemist :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:49

Dit gaat niet echt meer over het wel of niet seinen, of mis ik nu iets? :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:50

Als je seint ben je vast ook een crimineel dus zijdelings nog wel :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:57

IKbenEllen schreef:
Jeetje Adil18, je hebt werkelijk een roeping gemist :roll:

Nee, klote werktijden, slecht betaald, je wordt uitgekotst door de maatschappij die je met hand en tand verdedigt.....Ouders moeten vertellen dat hun kind nooit meer thuis komt, een man waarvan je weet dat hij vrouw en kinderen in een schuur van het touw moeten halen, op zoek moeten gaan naar een klein meisje wat sinds dagen vermist is en iedereen denkt hetzelfde, 3 tieners dood uit een auto moeten halen omdat de bestuurder een inschattingsfout maakte en tegen een boom aanvloog, een oma met kleinkind aantreffen die net gescalpeert is door een landbouwmachine, op een oproep reageren en snel ter plekke zijn om daar een dode jongen aan te treffen, die er alleen maar wat van zei dat een stel andere jongens fietsen aan het slopen waren, collega's die voor je ogen doodgeschoten worden.....

ik heb mijn roeping niet gemist hoor, maar ik heb enorm veel respect voor onze agenten!

Misschien moesten sommige mensen eens meer nadenken over het werk van politieagenten voordat ze gaan lopen spotten over hun werk, ronduit onbeschoft :n

EDIT: Mooier dan dit kan ik het niet verwoorden, denk hier maar eens aan als jullie weer gal spuwen richting de politie:

Citaat:
VEELMOGER

Als anderen slapen, mag ik waken.
Ik mag werken op zaterdag en zondag.
Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan.
Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels.
Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset.
Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen.
Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron.
Soms wel twee keer op 1 avond, omdat het russendoor nog even koud werd door een spoedklusje.

Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren.
Ik mag ook gas geven.
Ik mag hard rijden, "met toestemming" door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn.
Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico's nemen.
Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen.
Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput.
Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben.
Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden.
Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven.
Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen.
Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk.
Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commisaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat.
Ik mag bekeuringen uitdelen.
Ik mag steeds weer aanhoren, of ik nou echt niks beters te doen heb.
Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal.

Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat.
Ik mag er de machinist als eerste opvangen.
Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres.
Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?
Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen.
Ik mag vechten bij een aanhouding.
Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten.
Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander.
Ik mag zelfs een column schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen.

Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep.
Ik ben eigelijk maar een verwend kereltje.
Laatst bijgewerkt door Adil op 28-04-09 22:06, in het totaal 3 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:00

Ik bedoelde rechter, schijnt aardig te verdienen ;)
Oordelen gaat je niet al te moeilijk af... *D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:02

IKbenEllen schreef:

En jou al helemaal niet...kijk naar het gedicht boven je en hou dat maar eens in gedachte als je weer eens wat over het werk van de agenten wil zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:04

IKbenEllen schreef:

O ik dacht dat je doelde op een officier van justitie, dus zaten we wel op een lijn :D
Laten we het er maar op houden dat Adil dr iets meer van weet dat de gemiddelde burger,
altijd handig toch kan je nog eens een discussie voeren.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:13

af en toe vervloek ik ze ook (tuurlijk, vrolijk wordt je er niet van als je 150 euro boete moet betalen) maar eenmaal bij zinne, weet ik wel dat het tóch mijn eigen schuld is.

en regelmatig heb ik ze nodig (werk in adam zuid-oost) en dan staan ze er ook met 10 man. en dat ben ik blij, zo blij als ik al die stoere mensjes in hun uniform zie.
Dán voel ik me pas veilig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:54

Adil18 schreef:
Maar iemand die bewust regels overtreedt en daarbij het risico op een ongeluk vergroot en aangaat en dan ook daadwerkelijk een (dodelijk) ongeluk veroorzaakt is in mijn ogen ook zeker een crimineel...

en het seinen is hulp bij het ontkomen aan opsporing en straf van deze 'criminelen' = medeplichtigheid = .....het topic

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:04

Chiqa schreef:
Dit gaat niet echt meer over het wel of niet seinen, of mis ik nu iets? :D

Wel, de crux is dat als je niet te snel rijdt, niet rokend in de auto zit, zeker niet te hard rijdend rookt, mis je minder. Dáárom mag je wel minder snel en kan je beter niet roken in de auto; opdat je meer opmerkt = lager ongevalsrisico.

Het is de taak van de overheid om de risicos in de openbare ruimte klein te houden. Het is aantasting van de rechten van de gebruikers van de openbare ruimte, degenen die aan de risicos zijn blootgesteld, om de overheid bij handhaving te saboteren.

hc

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:48

Adil18, ik heb in je profiel gespiekt en snap nu waar je frustratie vandaan komt ;)

Maar sorry, je overdrijft echt, en je kijkt heel stereotyp. Ik ben gewoon een brave burger met af en toe een rozige envelop op de mat, net als een heeeeuuule hoop andere Nederlanders. We zijn niet allemaal hooligans hoor.
Maak je niet zo druk, de splinter in andermans oog is altijd heel gemakkelijk te zien ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:50

Ik deed het wel altijd maar de laatste keer vatte een man het verkeerd op met groot licht deed ik dan en die man giing remmen kreeg ik een middelvinger naar me toegewezen en ik kon zien dat hij vanalles riep maar niet voor herhaling vatbaar is voor hier op bokt :P sinds dien doe ik dat nietmeer

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:16

Adil18 schreef:
IKbenEllen schreef:
En jou al helemaal niet...kijk naar het gedicht boven je en hou dat maar eens in gedachte als je weer eens wat over het werk van de agenten wil zeggen...
Op die manier kun je zelfs van een cassiére nog een superpositief gedicht maken :'). Ik denk dat jíj het een beetje verheerlijkt, en dat ik nog lekker jaren doorsein :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:46

Huertecilla schreef:
Wel, de crux is dat als je niet te snel rijdt, niet rokend in de auto zit, zeker niet te hard rijdend rookt, mis je minder. Dáárom mag je wel minder snel en kan je beter niet roken in de auto; opdat je meer opmerkt = lager ongevalsrisico.
hc

Dat zeg ik GAMMA het gaat niet meer over seinen bij fliters, de verloedering slaat toe. (verbod op rokende auto's kom toch eens van die roze wolk af)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:49

Ik rook niet in de auto, dus ik mag als compensatie harder rijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:52

kazary volgens mij gaat dit topic helemaal niet over roken in de auto?
Maarre offtopic hoor, ik rook en rijdt te hard. En oja ik sein ook nog eens selectief (Dus niet iedereen wordt gewaarschuwd) gelukkig weet ik haarfrijn waar de controles staat.
Goed nu ben ik dus officieel een verschrikkelijk slecht mens }:0