Je vergelijking slaat wel erg de plank mis Joostvangestel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
joostvangestel schreef:Hoeveel van het aantal verkeersdoden gerelateerd zijn aan te hard rijden, weet ik simpelweg niet. Wel dat er zeker een deel van de ongevallen aan te wijten zijn. en als er geen politiecontrole was, zou het aantal doden zeker hoger zijn....

IKbenEllen schreef:joostvangestel schreef:Hoeveel van het aantal verkeersdoden gerelateerd zijn aan te hard rijden, weet ik simpelweg niet. Wel dat er zeker een deel van de ongevallen aan te wijten zijn. en als er geen politiecontrole was, zou het aantal doden zeker hoger zijn....
Puur speculatief. Net zo speculatief als zeggen dat als politie harder op zou treden tegen boeven, er minder criminele doden zouden vallen
Bovendien vind ik het not done om iemand die een lichte verkeersovertreding maakt, met een crimineel te vergelijken
Citaat:Bovendien vind ik het not done om iemand die een lichte verkeersovertreding maakt, met een crimineel te vergelijken
IKbenEllen schreef:Jeetje Adil18, je hebt werkelijk een roeping gemist

Citaat:VEELMOGER
Als anderen slapen, mag ik waken.
Ik mag werken op zaterdag en zondag.
Alle feestdagen mag ik mijn uniform aan.
Ik mag handhaven bij grote evenementen en sportspektakels.
Ik mag mijn lijf insnoeren in een veiligheidskorset.
Ik mag al mijn gereedschap, zolang het nog allemaal aan mijn koppel past, om mijn heupen hangen en het rondsjouwen tot mijn botten schrijnen.
Ik mag, soms drie avonden achter elkaar, mijn prakje opwarmen in de magnetron.
Soms wel twee keer op 1 avond, omdat het russendoor nog even koud werd door een spoedklusje.
Ik mag de sleutels van een dienstauto pakken en lekker een beetje rondtoeren.
Ik mag ook gas geven.
Ik mag hard rijden, "met toestemming" door rood, om er wel binnen tien minuten te zijn.
Ik moet daarbij voorzichtig zijn, maar mag risico's nemen.
Ik mag door de kots van dronken horecapubliek lopen.
Ik mag in de stront staan bij een ongeval in een gierput.
Ik mag ook stervende mensen reanimeren omdat ik er toch vaak als eerste ben.
Ik mag uitzinnig, emotioneel publiek op afstand houden.
Ik mag een verkeersslachtoffer steun geven.
Ik mag handschoenen aantrekken om geen bloed aan mijn handen te krijgen.
Ik mag misselijk worden van de stank van een vereenzaamd en vergeten lijk.
Ik mag uitleggen aan een slachtoffer van geweld, dat de rechter-commisaris in alle wijsheid heeft besloten, de dader te schorsen en naar huis te sturen.
Ja, ik mag ook stiekem huilen bij de plotselinge dood van een kind op straat.
Ik mag bekeuringen uitdelen.
Ik mag steeds weer aanhoren, of ik nou echt niks beters te doen heb.
Van mijn chef mag ik horen of ik mijn productie haal.
Ik mag met een afgerukt been slepen op een duistere mistige spoorbaan, waar honderd meter verder een grote gele intercity stilstaat.
Ik mag er de machinist als eerste opvangen.
Daarna mag ik daar in macabere resten zoeken naar een naam en adres.
Als het in de buurt is, mag ik gaan vertellen dat iemand nooit meer thuis zal komen en heb ik ook geen antwoord op: waarom?
Ik mag niet beledigd of vernederd worden, maar hoor dodelijke ziektes over me uitroepen.
Ik mag vechten bij een aanhouding.
Als het helemaal niet anders kan, mag ik zelfs schieten.
Ik mag dan in een fractie van een seconde beslissen over dood en leven, van mij of een ander.
Ik mag zelfs een column schrijven maar heb op deze plaats gewoon te weinig ruimte om al mijn zegeningen te tellen.
Ik buig mijn hoofd, schaam mij diep.
Ik ben eigelijk maar een verwend kereltje.
IKbenEllen schreef:Ik bedoelde rechter, schijnt aardig te verdienen![]()
Oordelen gaat je niet al te moeilijk af...

Adil18 schreef:Maar iemand die bewust regels overtreedt en daarbij het risico op een ongeluk vergroot en aangaat en dan ook daadwerkelijk een (dodelijk) ongeluk veroorzaakt is in mijn ogen ook zeker een crimineel...
Chiqa schreef:Dit gaat niet echt meer over het wel of niet seinen, of mis ik nu iets?
sinds dien doe ik dat nietmeer Adil18 schreef:Op die manier kun je zelfs van een cassiére nog een superpositief gedicht makenIKbenEllen schreef:En jou al helemaal niet...kijk naar het gedicht boven je en hou dat maar eens in gedachte als je weer eens wat over het werk van de agenten wil zeggen...Ik bedoelde rechter, schijnt aardig te verdienen![]()
Oordelen gaat je niet al te moeilijk af...
. Ik denk dat jíj het een beetje verheerlijkt, en dat ik nog lekker jaren doorsein
Huertecilla schreef:Wel, de crux is dat als je niet te snel rijdt, niet rokend in de auto zit, zeker niet te hard rijdend rookt, mis je minder. Dáárom mag je wel minder snel en kan je beter niet roken in de auto; opdat je meer opmerkt = lager ongevalsrisico.
hc