Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTamara schreef:@DvdKloof: Welk bewijs is er dan voor de Bigbeng?
Ik snap niet, dat mensen kunnen beweren: eerst was er niets toen kwam een knal.. In die theorie staat dat 2 atomen botsten en dat er vervolgens een knal kwam..
Hoe kan er als er niets is nou ooit een knal ontstaan?
Ook is dat van Mozes geen Magie..
Het was geen goochelaar ofzo..
God heeft dat gedaan, en dat heeft niks met magie te maken.
Als God het wil dan is het er..
En we N**ken er helemaal niet op los.. Hoe kom je toch bij zulke beelden?
Nog een fout die ik bij vele opmerkte: God stuurt al die ziektes niet, daar heeft de duivel weer mee te maken. Waarom laat God dat toe? Heel simpel.. Mens testen, qua tegenslagen kan God zien of ze echt voor Hem kiezen of dat ze in moeilijke tijden zoiets hebben van oke, dit vind ik niet leuk, doei God.
En in mijn ogen heeft dit ook weer met de eindtijd te maken..
Wij hebben het als mens trouwens zelf verkl**t, dus in mijn ogen zijn de ziektes e.d. de schuld van de mens.
Citaat:En hoe kan de duivel ziektes sturen, die toch ook weer de schuld van de mens zijn?
Waarom wil God de mens testen? Wat maakt het uit of mensen wel voor Hem kiezen of niet, alle mensen zijn toch gelijk? Of zijn sommigen meer gelijk dan anderen?
Waarom zorgt God er dan voor dat de duivel niet weggaat?
Kinke schreef:Blue Eyes, ik kijk op zondag ook niet naar dat soort programma's. Tevens ligt de folder al bij het oud papier
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat religie uitdragen iets is wat de meeste mensen niet eens opvalt, dat het als 'normaal' wordt beschouwd. Wordt er dan gezegd dat God MISSCHIEN niet bestaat dan is opeens het hek van de dam en moet er een folder worden verspreid? Rare gang van zaken in mijn ogen.
Eigenlijk zou het heel normaal moeten zijn dat naast het bord aan de A28 het bord met God bestaat MISSCHIEN zou worden gezet. Gelijke monniken, gelijke kappen
Kinke schreef:Dat is dan erg onaardig van God. Je mag alleen maar mij als je gelooft wat ik graag wil dat je gelooft.
God zou gewoon moeten testen of iemand een goed mens is geweest, niets meer en niets minder.
Blue_Eyes schreef:En wat heeft dat precies met vrije wil te maken?
@Perrokai: op jou zal ik op een ander moment wat dieper ingaan, daar wordt het me nu te laat voor (kom net van mijn werk af). Maar wel dit: je zegt dat generaties lang mensen gestraft moeten worden voor de fout van Eva - hebben die mensen (wij!) zelf niks fout gedaan dan?
Citaat:God, de HEER, zei tegen de slang:
‘Vervloekt ben jij dat je dit hebt gedaan,
het vee zal je voortaan mijden,
wilde dieren wenden zich af;
op je buik zul je kruipen
en stof zul je eten,
je hele leven lang.
15 Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
tussen jouw nageslacht en het hare,
zij verbrijzelen je kop,
jij bijt hen in de hiel.’
16 Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’
17 Tegen de mens zei hij:
‘Je hebt geluisterd naar je vrouw,
gegeten van de boom die ik je had verboden.
Vervloekt is de akker om wat jij hebt gedaan,
zwoegen zul je om ervan te eten,
je hele leven lang.
18 Dorens en distels zullen er groeien,
toch moet je van zijn gewassen leven.
19 Zweten zul je voor je brood,
totdat je terugkeert tot de aarde, waaruit je bent genomen:
stof ben je, tot stof keer je terug.’
Blue_Eyes schreef:Ik zou het niet precies weten, waarom deze folder verspreid is. Ik heb die man niet persoonlijk gesproken. Ik kan me zo voorstellen dat het is om informatie te bieden, een alternatief voor de evolutietheorie. Niet per se om mensen te dwingen zich te bekeren, want er wordt niemand gedwongen en die man snapt zelf ook wel dat het zo niet werkt.
Huertecilla schreef:Internationaal is er een campagne 'Waarschijnlijk bestaat God niet'.
Deze heeft geleid tot een tegenactie 'God bestaat'.
Het fundamentele verschil tussen deze teksten is niet het wel/niet m.b.t. het eventuele bestaan van (een) God![]()
De tekst van de tegenactie geeft aan hoe nodig het initiatief is en is mijns inziens hét grote succes ervan.
hc
Blue_Eyes schreef:Het gaat ook niet op uitnodiging. Iedereen is welkom, behalve mensen die expliciet hebben gezegd dat ze niet willen. Zo simpel is het.
Kinke schreef:Blue Eyes, ik kijk op zondag ook niet naar dat soort programma's. Tevens ligt de folder al bij het oud papier
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat religie uitdragen iets is wat de meeste mensen niet eens opvalt, dat het als 'normaal' wordt beschouwd. Wordt er dan gezegd dat God MISSCHIEN niet bestaat dan is opeens het hek van de dam en moet er een folder worden verspreid? Rare gang van zaken in mijn ogen.
Eigenlijk zou het heel normaal moeten zijn dat naast het bord aan de A28 het bord met God bestaat MISSCHIEN zou worden gezet. Gelijke monniken, gelijke kappen
Blue_Eyes schreef:Hier zijn ook maar heel weinig mensen die rekening houden met gelovigen door dingen niet te doen, trouwens... gras maaien? Was ophangen? Gebeurt hier allemaal gewoon op zondag. Winkels open? Niet overal, maar wel op veel plaatsen. De meeste outlet malls zijn open op zondag. De meeste woonboulevards zijn open op zondag.
Citaat:@Perrokai: je moet het eigenlijk zo zien - die boom was een soort van 'vergif'. Van dat moment af wist God dat iedereen dit soort fouten zou gaan maken. Dus zou niemand in het paradijs kunnen blijven, dat heet ook wel 'erfzonde'. Hoewel dat een stelling is die ook onder christenen nogal wat discussiestof oplevert.