mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:09

Ik zou geen greintje vertrouwen meer in zo iemand hebben. Wat een eikel zeg.
maar ik begrijp jou ook niet?Waarom ga je niet gewoon naar hem toe? maar regel je dit allemaal per telefoon.
Als ik jou was had ik daar allang voor de deur gestaan en gewoon een gesprek geëist met hem,kom nou toch.
Het is jouw geld,jouw pasje,jóuw vertrouwen wat hij geschaadt heeft.
En echt erg lijkt hij het allemaal ook niet te vinden,ja misschien voor zichzelf.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:29

Natuurlijk zal het de eerste paar keer moeilijk zijn alleen naar een feest te gaan en zul je hem missen, maar laat dat geen reden zijn hem weer terug te nemen..
Wat zei hij over dat andere grietje dan?
Ben wel een beetje bang dat als hij weet dat hij bij jou echt geen kans meer maakt dat hij dan ook niet zo makkelijk het geld terugbetaald...

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:33

Heb net zo'n beetje alles gelezen en zo zie ik het momenteel voor me:

Jij belt hem op, hij ligt met een big smile op zijn bed en doet zielig tegen jou :o

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:57

Ik zou naar hem toe gaan, en per direct het geld terug eisen.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:03

_janet_ schreef:
Ik zou naar hem toe gaan, en per direct het geld terug eisen.

Mee eens, maar wat is nu de precieze reden van het stelen van jouw geld?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 11:44

Anoniem schreef:
Ik zou geen greintje vertrouwen meer in zo iemand hebben. Wat een eikel zeg.
maar ik begrijp jou ook niet?Waarom ga je niet gewoon naar hem toe? maar regel je dit allemaal per telefoon.
Als ik jou was had ik daar allang voor de deur gestaan en gewoon een gesprek geëist met hem,kom nou toch.
Het is jouw geld,jouw pasje,jóuw vertrouwen wat hij geschaadt heeft.
En echt erg lijkt hij het allemaal ook niet te vinden,ja misschien voor zichzelf.

ik heb gistere wel met hem afgesproken he ;)
voordat ik naar mijn oma en opas feest ging

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:45

Maar wat is nou de exacte reden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:51

ben ik ook wel benieuwd naar, wat voor reden hij aangeeft voor het stelen van jouw geld.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:54

Je beseft dat je hem nu mist, wat op zich ook heel logisch is..

Maar zoals het 'vroeger' was zal het nooit, echt nooit meer worden..
Hij heeft je vertrouwen geschaad en deze komt nooit meer terug, niet voor de volle 100%, je zal altijd waakzaam zijn en jezelf dingen afvragen. Heb je hier zin in? Jezelf elke keer weer in twijfel laten brengen..?

Dus je mist hem, en hoe jij hem kende, maar niet wie hij daadwerkelijk blijkt te zijn.
Sterkte met dit verlies..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:57

Zulke jongens hebben geen preciese reden. Hou maar op met je verwachtingen, die zal hij niet waarmaken. Je hebt alleen jezelf ermee als je hoopt op een fatsoenlijke uitleg.

Zorg dat je zo snel mogelijk (termijnen? waar begin je aan) je geld terug krijgt en neem afscheid. Neem je mooie herinneringen mee en bouw nieuwe op met één van de vele jongens die wél deugen en die je zult tegenkomen om verliefd op te worden.

Als hij werk heeft, kan hij je van zijn eerstkomende salaris alles terugbetalen. Ik ben bang dat je anders kunt fluiten naar je geld en volgens mij kun je het zelf goed gebruiken?

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:08

Chubby schreef:
Als hij werk heeft, kan hij je van zijn eerstkomende salaris alles terugbetalen. Ik ben bang dat je anders kunt fluiten naar je geld en volgens mij kun je het zelf goed gebruiken?

Meeste bedrijven betalen loon uit aan het eind van de maand. Dus hij zou zijn loon nu binnen moeten hebben!!!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:50

Ik denk dat ze kan fluiten naar haar geld. Het ziet er niet naar uit, dat hij dat terug gaat betalen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:51

Kady_ schreef:
heb hem verteld dat mijn vertrouwen in hem nu dus 0.0 is en ik er heel goed over na moet denken wat ik nu verder wil, en dat ik hier tijd voor nodig heb, hij wil me graag blijven zien maar ik heb tijd nodig om goed na te denken over wat er is gebeurt, 3 jaar relatie zet je niet zomaar op het spel??? maar na wat er is gebeurd? word t nog wel zoals t was?

Daar zou ik niet op rekenen. Zijn hele houding straalt uit dat het hem weinig boeit. En wil jij oud worden met zo iemand?

Verder ga ik mee met Chubby.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:18

Kady_ schreef:
ik zou het erg op prijs stellen als jullie zijn '' identiteit'' voor jullie willen houden! heb dit op bokt gezet omdat ik niet weet wat ik ermee moet doen, mijn inmiddels ex vriend weet dat ik op bokt zit, maar mijn naam en dit topic kent hij niet, dit houd ik ook liever zo!

Begrijp ik dan toch dat het uit is?

Kady_ schreef:
ik heb met hem gepraat, hij geeft toe dat hij fout zit maar ziet naar mijn idee niet HOE erg het is wat hij gedaan heeft, waat het mij heeft aangedaan; kwa vertrouwen enzo! hij zegt dat hij spijt heeft maar zegt dan; ja je krijgt het toch gewoon terug! alleen ik weet nog niet wanneer; daarop heb ik hem gevraagd om mij morgen een lijst te geven waarop hij heeft neergezet: wanneer ik mijn geld krijg ( de preciese datum) en welk bedrag ik dan krijg (heb met hem afgesproken dat dit in delen komt) hij heeft mij beloofd dit op papier te zetten en komt dit morgen brengen!

Sorry Kady, ik denk dat je naar je centen kunt fluiten.
het is goed dat je het hem op papier laat zetten. BTW waarom mag hij in termijnen terugbetalen? Hij heeft als het goed is, deze week net zijn loon ontvangen. Jij bent helemaal niet in staat om dat voor te schieten.
ik denk dat hij termijnen wil om tijd te rekken. Kan hij rustig zijn eigen loon erdoor jagen, zodat hij weer een 'kale kip' is, waarvan niet te plukken valt. Zolang er geen termijn verstreken is, zeur jij niet, dat weet hij. Betalen zal hij niet en daarna ziet hij wel weer verder. Ik zou dus zeker geen genoegen nemen met termijnen.
Hij moet binnen een paar dagen alles terugbetaald hebben. JIJ stelt de eisen. Kan hij daarin niet meegaan, dan ga jij weer linea recta naar het politiebureau. Moet je ook zo tegen hem zeggen!
HIJ heeft het probleem veroorzaakt, HIJ moet het maar oplossen; om mij sluit hij een leninkje af om jou terug te betalen. Als je hem nu ruimte laat, weet hij dat hij met jou kan spelen.

Hou je rug recht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:34

ben het totaal met beantsje eens hoor,in 1 keer terugbetalen.
hij was mans genoeg jouw geld ongevraagd uit te geven,mag ie ook mans genoeg zijn om de rest van de maand maar te zien hoe hij rond komt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:42

Inderdaad in 1 keer terug betalen. Ik snap niet dat je zo mild bent.
Hij heeft jou een enrome rotstreek geflikt, wat zeg ik, gewoon puur diefstal is het! Ik zou eisen dat hij het geld in 1 keer terugbelt en kan/wil hij het niet dan zou ik er alles aan doen om het terug te krijgen.
Ik ben bang dat je anders lang kunt wachten op je centjes..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:08

mistery schreef:
Inderdaad in 1 keer terug betalen. Ik snap niet dat je zo mild bent.
Hij heeft jou een enrome rotstreek geflikt, wat zeg ik, gewoon puur diefstal is het! Ik zou eisen dat hij het geld in 1 keer terugbelt en kan/wil hij het niet dan zou ik er alles aan doen om het terug te krijgen.
Ik ben bang dat je anders lang kunt wachten op je centjes..

Inderdaad, je bent (sorry) écht te lief voor hem! Hij heeft gewoon misbruik gemaakt van de situatie, om wat van reden dan ook!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:17

als je hem nu helemaal niet meer vertrouwt, dan weet je bij jezelf ook wel dat je het geld nooit terug krijgt als je hem in termijnen laat betalen.

En dan zit je ook nog eens voor langere tijd aan die jongen vast.

Ik zou het zo snel mogelijk afhandelen, dus geld terug eisen

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:29

dit is niet normaal
jij gaf hem joun vertrouwen, en hij maakt er misbruik van
idd net als wat de rest zeggen, hij moet je gewoon snel terug betalen, want dit kan echt niet
hij steelt gewoon geld van jou
je zou het eigenlijks moeten melden bij politiebureau, want het is stelen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:30

Ik ga mee met de rest..
Op zich snap ik heel goed dat je dit doet, je hebt toch drie jaar een relatie met hem gehad.
Maar ik denk dat je diep van binnen zelf ook wel weet dat dit gewoon zo niet meer kan. Als je hem 0,0 vertrouwd, dan moet je toch echt het geld per direct terug eisen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is, ook omdat je nu beseft wat je gaat missen. Maar ik denk toch echt dat je nu naar je verstand moet luisteren ipv gevoel. :)

Heel veel sterkte meid!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:47

Ik zou blij zijn van hem af te zijn, dat gemis wordt straks wel minder joh...

Hij heeft niet eens een goede reden gegeven waarom hij dat geld van je gepakt heeft? Gaat ie ook niet doen ook denk, en het maakt ook niet uit, ik heb dit verhaal al eens eerder gehoord van een vriendin, echt exact hetzelfde. Ik zou ook niet eens meer achter mn geld aangaan.

Denk verder ook dat je jezelf voor de gek houdt hoor, je weet echt wel dondersgoed hoe hij is.

Ik zou maar zo denkne; liever nu 300 euro betalen en van hem af zijn als nog drie jaar aan zo'n sukkel vast zitten, is maar 100 euro per jaar :P (nee geintje, maar probeer het positief te zien, en doe me een lol, bel hem niet meer, ook niet om het geld wat je toch neit terugkrijgt)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:00

pas mee gaan praten als je je geld terug hebt....zodra je dat hebt DUMPEN...3 jaar is lang maar aan de andere kant ook niet lang.

Een collega van me vertelde me gister dat ze ook uitgekleed was door haar ex...daar heeft ze nu nog last van en als ik het zo hoorde is het al een behoorlijke tijd geleden.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:27

Pff, wat een eikel.
Als jij je geld niet terug geeft zou ik toch zeker aangifte gaan doen!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:32

Perzik: even lezen, ze is al bij de politie geweest :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:52

Nou ik heb t verhaal gelezen.
Ik snap punt 1 niet waarom je alles via telefoon doet..en niet gewoon naar hem toe gaat?
Punt 2. waarom laat je hem in termijnen betalen? jij hebt je geld ook nodig
Punt 3. Dat je hem zo 'lief' behandelt...
Punt 4. Dat die moeder zo raar reageert :? Lijkt me niet helemaal een fijne familie.
Ik had t echt niet gepikt...ook niet naar 3 jaar verkering...ik had binnen een paar dagen m'n geld terug geëist, als hij het niet kon betalen dan maar via z'n ouders/baas weet ik veel...
Hoe dan ook ik sta natuurlijk helemaal buiten de situatie en misschien is het als je er zelf in zit wel heel anders, maar toch denk ik dat je 'te lief' bent voor deze jongen!
Succes ermee!