Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:54

Denise_84 schreef:
Poeh geen idee waar deze hele discussie inmiddels over gaat maar om te reageren op de TS.

Ik vind de reactie van de lerares ongepast en ik zou stappen ondernemen ivv praten met je mentor, ouders oid.

En vind je dat de docent iets had mogen zeggen van hetgeen TS in de klas zei? (misschien ietsje minder dan TS beschrijft, maar zou ze er op zich iets van mogen zeggen?)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:55

Mystica schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad ook := Er staat dat JIJ kwaad werd omdat je het opvatte als dat iemand een homo vergeleek met een achterlijke mongool. En aangezien jij de enige bent die in dit topic de vergelijking iemand met down - achterlijk mongool maakt, lijkt het mij niet meer dan logisch dat ik het zo lees :+

Diegene was ik inderdaad dus ik zal nog even reageren. Voor mij is het verschil tussen homo's en mensen met het syndroom van Down heel groot, dat probeerde ik aan te halen en vandaar dat ik zei dat ze niet te vergelijken waren en dat dat voor mijn gevoel ook niet klopt. Ik heb niks tegen mensen met het syndroom van Down, het zijn meestal schatten van mensen, maar een genetische afwijking vergelijken met een seksuele voorkeur, dat klopt in mijn ogen gewoon niet.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:55

Okee,
Je hebt keihard je mening gezegd, dat is duidelijk, niet helemaal netjes, maar het is en het blijft je mening, daar kanniemand wat aan doen.
Van die vrouw is het gewoon niet netjes wat ze gedaan heeft, ermee naar je mentor gaan, en erover praten lijkt me toch wel het slimste.
Misschien is het toch slim om de volgende keer niet zo hard je mening te zeggen, hoewel dat erg moeilijk is ;)

Alet74

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:04

TS moet gewoon nog leren een mening te onderbouwen, je kunt best iets ergens van vinden, maar dan moet je goed weten waarom (goed gefundeerd). Dat vraagt om een stukje verdieping.
Ook is het altijd goed om een beetje na te denken voordat je iets roept, dan kun je wellicht je uitspraken nog wat nuanceren. Niet iedereen is er namelijk altijd van gediend om te weten wat iemand vindt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:18

Ik geloof wel dat ze erover nagedacht heeft, getuige haar uitleg. Wellicht nog steeds niet iets waar ik het mee eens kan zijn, maar ook niet ondoordacht. Wel heftig gebracht en dat had wellicht minder gekund.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:16

Oke, best raar hoe een vraag als wat moet ik met de beledigende opmerking van een lerares doen tot een onbelangrijke discussie die toch niet uitgepraat word..

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:21

Tja met dat soort meningen kan je die reacties verwachten, misschien lag het gevoelig bij haar ofzo.
Maar je hebt gelijk, ze had dat niet mogen doen.
Heb je er al wat aan gedaan?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:36

@Kinuh, heb je nog iets gedaan met deze situatie? (of heb ik dat niet gelezen?)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:31

Jij hebt je mening tegen de leerkracht gezegd op een ondoordachte, kwetsende, niet-ruimdenkende manier. Maar je bent dan ook maar een kind (in de pubertijd). Daar kun je niet veel van verwachten. Je wordt met een vraag bestookt waarbij het antwoord bepalend is hoe de rest van je klas/school naar je gaat kijken. Dus je hebt even stoer en hard je mening gegeven.

Toch gaat de leerkracht hier compleet de mist in. Zij moest hier als leerkracht anders op reageren. Ze is namelijk volwassen en heeft een cursus gevolgd waarin hoogst waarschijnlijk gevallen gelijk deze in voorkomen.
Dat ze dus zo hard tegen je uitvloog is één fout (waarschijnlijk toch omdat je haar gekwetst hebt), maar dat ze het ook nog eens rondbazuint in al haar andere klassen, dat is kinderlijk gedrag (categorie: pesterijen). Dit moet jij melden (en dat moet je al gedaan hebben) aan de mentor, of directeur. In een normale systeem zal ze hierop aangesproken worden door haar leidinggever.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:57

TS al een tijdje niet meer gezien hier, ik ben benieuwd wat ze gaat doen? Ga je nog met je lerares praten?

@ SDE: "Maar je bent dan ook maar een kind (in de pubertijd). Daar kun je niet veel van verwachten." vind ik een beetje kort door de bocht..... wij leren hier toch echt onze mening genuanceerd te geven zodat we anderen niet kwetsen, en het tenminste te onderbouwen. ;)

Als ik de TS was zou ik natrekken of dat van die roddels in andere klassen waar is.... grote kans van niet natuurlijk, op scholen/in klassen wordt zoveel overdreven. ;)

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:11

Fiffill schreef:
TS al een tijdje niet meer gezien hier, ik ben benieuwd wat ze gaat doen? Ga je nog met je lerares praten?

@ SDE: "Maar je bent dan ook maar een kind (in de pubertijd). Daar kun je niet veel van verwachten." vind ik een beetje kort door de bocht..... wij leren hier toch echt onze mening genuanceerd te geven zodat we anderen niet kwetsen, en het tenminste te onderbouwen. ;)

Als ik de TS was zou ik natrekken of dat van die roddels in andere klassen waar is.... grote kans van niet natuurlijk, op scholen/in klassen wordt zoveel overdreven. ;)

Dit heb ik express zo getypt. Leerlingen zijn ook zo kort door de bocht, doen/zeggen eerst en denken dan pas na. De TS gaf duidelijk geen onderbouwend antwoord.
Beter zou zijn: "Daar kun je niet veel van verwachten op zo'n moment." Het blijven pubers onder druk en dan krijg je zo'n vraag naar je kop gezwierd, en heel de klas luistert naar je antwoord. Je moet toch stoer blijven en snel antwoorden. Want medeleerlingen zijn als wolven, als ze twijfel zien dan verslinden ze je :9 . En dan flap je er al snel een boertig, kort-door-de-bocht antwoord uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:16

Oh, nou zo denk ik niet en de meesten uit mijn klas ook niet..... zal misschien per school verschillen dan.
Wij leren in ieder geval eerst te denken en dan je mening te geven, en je mag er zo lang over denken als je wilt. ;)
Maar ik weet niet hoe het daar zit, het zou best kunnen.