Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:24

Om even aan te vullen. Dat jij het interpreteert als aanvallend spijt me zeer maar zo bedoel ik het niet. Echter, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten blijkbaar...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:24

linchen schreef:
Daarbij ben ik iemand die achterloopt op de mode. Moet altijd eerst heel erg wennen, en als ik het leuk begin te vinden, is het al uit :D

Dat heb ik nou ook altijd _O- Vind bv de skinnyjeans nu ineens heel leuk :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:25

Als je het mooi vind en je kan het betalen, waarom geen merkkleding. Zelf let ik wel een beetje op kwaliteit en idd van make-up koop ik al snel de duurdere merken omdat deze kwalitatief beter zijn en ik er niet heftig op reageer.
Zelf heb ik weinig merkkleding,puur om de reden dat ik het geld er niet voor heb en/of de kwaliteit niet denderend is. Daarnaast koop ik ook eerder kleren die mij passen (ik heb een moeilijk lichaam) en als die wat duurder zijn en ik heb het geld ervoor dan koop ik die gewoon.

Waar ik wel tegen op ben is dat mensen merkkleding dragen om zich beter te laten voelen dan andere mensen die geen merkkleding dragen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:34

Meelopen met de mode is net saai, het is net kunst om mode te maken.

Ik draag ook onderbroeken van de wibra charmette vind echt heerlijk zitten, alleen nu draag ik trinny & suzanne magic pants van cette omdat ik even niet zonder reductieondergoed kan. Als het weer kan draag ik weer wibra.
Heb onderbroekenmode nooit wat gevonden :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:40

verootjoo schreef:
linchen schreef:
Daarbij ben ik iemand die achterloopt op de mode. Moet altijd eerst heel erg wennen, en als ik het leuk begin te vinden, is het al uit :D

Dat heb ik nou ook altijd _O- Vind bv de skinnyjeans nu ineens heel leuk :P

Aan skinny's heb ik ook heel erg lang moeten wennen :))
Maarr ik loop nu als eerste in mijn vriendengroep in een flared jeans, dus met wijde(re) pijpen. Moet er nog steeds aan wennen maar vind m wel erg leuk.
( De broek is trouwens van ONLY, bij de merkenstunt was hij afgeprijsd van €60 naar €15. Laatst had ik daar ook al een broek weg van 70 voor 30, heerlijke aankopen zijn dat :D)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:44

Picassox schreef:
Sterre, ik denk niet dat je het echt begrepen hebt. Maar goed, dat even terzijde. :=

Ik snap niet wat ik hier verkeerd aan heb begrepen :? ; ik reageer alleen maar op hetgene wat ik zo heb gelezen :) .
Misschien kan je me even uitleggen wát ik precies verkeerd begrepen heb?

Denise

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:58

Ik draag helemaal geen merkkleding, om de simpele rede dat ik er het geld niet voor (over) heb.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:01

Gisteren een leuke broek gezien, 130 euro. No way dat ik dat ga neerleggen, kijk wel later of ie er nog is in de uitverkoop.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:32

Ik koop gewoon standaard kleding (Only, Vero Moda, H&M etc.) en als ik kleding geld over heb, dan koop ik een wat duurdere broek, of shirt.
Ik kijk meestal meer naar het shirt/de broek zelf, en dan naar de prijs of het merk..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:41

Zo weer thuis met vier nieuwe paren desinger pumps (emelio pucci, prada, guissepi zanotti, missoni) waar je in de schoenwinkel net of net niet degelijke schoenen voor kan kopen. Merken zijn soms wel leuk :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:49

Ik heb gisteren weer een stel leuke dingen gekocht.

Ik was bij Le Garage (net zoiets als The Factory en andere modezaken) en daar was 't 50% korting. Toch leuk! Heb twee hele aparte Gsus t-shirtjes gescoort voor €40 een nieuwe Dieselboxer met regenboogkleurtjes voor €7,50.

Vorige week heb ik een net bloesje van Bien Blue en een vestje van Tommy Hilfiger gekocht van €120 naar €80.

Weer helemaal blij met m'n nieuwe aankopen! :)
(Alleen geld is misschien toch wel een béétje crisis, moet ook nog naar Equitana, dus nu maar een beetje centjes bewaren) :)

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:58

Ik kich niet zozeer op het merk zelf, maar wel op de kwaliteit van merkkleding, want die is vaak toch wel beter.

Ik heb 4 jaar geleden een fornarina-broek gekocht, voor 110 euro. Die is nog steeds supermooi! Niet uitgelubberd ofzo.
Terwijl ik een maand geleden een broek bij de vero moda heb gekocht, die zit de eerste 2 uur goed. Maar daarna gaat hij lubberen en ziet het er echt niet meer uit!

Uiteindelijk ben je goedkoper uit bij een broek van 110 euro waar je heel lang mee doet, dan een broek van de vero moda (of only of h&m oid) waarbij je elk seizoen weer nieuw moet kopen. Ik heb overigens wel eens een broek bij de Zara gekocht, voor 19 euro, en is ook heel lang meegegaan! En ook echt niet alle merkkleding is van goede kwaliteit hoor!

Wat ik wel zéker doe, is echt leren schoenen kopen! Ook weer om de net genoemde reden. Blijven mooi, en gaan lang mee, ipv. steeds nieuwe te kopen!

(jammer is dan wel dat ik dan toch meerdere paren leren schoenen koop, en je uiteindelijk toch wel duur uit bent :o )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:00

Ach zo was ik gisteren toch weer ernstig gelukkig met de uitverkoop. Heb een rode wollen Burberry jas van anders 500€ voor nu 100€ gekocht en jasje van Girbeaud van normaal 475€ voor 100€. Dat zijn aankopen waar ik héél blij van wordt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:13

Hmhm, ik vorige week Burberryjas bij toeval voor een koopje! Héérlijk! :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:28

katiavl schreef:
Meelopen met de mode is net saai, het is net kunst om mode te maken.

Ik draag ook onderbroeken van de wibra charmette vind echt heerlijk zitten, alleen nu draag ik trinny & suzanne magic pants van cette omdat ik even niet zonder reductieondergoed kan. Als het weer kan draag ik weer wibra.
Heb onderbroekenmode nooit wat gevonden :D

haha
Ik snap Bjorn Borg echt niet! Ga toch echt geen 35,- neerleggen voor een onderbroek :o
Ik koop geen dure kleding omdat mijn doel ervan niet is dat het jaren meegaat. Ik wil niet jaren met dezelfde broek of schoenen lopen dus mogen ze best wat goedkoper en dan kan ik het volgende seizoen weer iets nieuws kopen! (Wat ook het idee achter H&M is)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:42

ik ga ook meestal geen merkkleding dragen hoor..

1 zelfde stuk stof word opeens 80 euro duurder omdat er replay ofzo opstaat.. nou dan koop ik liever iets wat er op lijkt bij de c&a zodat ik meteen schoenen,shirtje en tas erbij kan kopen voorhetzelfde geld als die ene broek..

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:51

nixx schreef:
Ik koop geen dure kleding omdat mijn doel ervan niet is dat het jaren meegaat. Ik wil niet jaren met dezelfde broek of schoenen lopen dus mogen ze best wat goedkoper en dan kan ik het volgende seizoen weer iets nieuws kopen! (Wat ook het idee achter H&M is)

Jaa idd dat vind ik ook. Alleen voor een spijkerbroek wil ik het wel betalen (als ik toevallig iets tegenkom als ik ga shoppen voor een spijkerbroek ga ik niet perse naar de rode winkel ofzo). En bij een truitje alleen als ik er helemaal weg van ben maar als hij écht duur is gewoon níet :D maar koop liever goedkoper.. wie niet :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:54

ik koop gewoon de kleding die ik leuk vind, het maakt me echt niet uit of het merk of merkloos is.

heb vandeweek nog een leuk truitje bij de hema gekocht, en hema is toch ook een merk? :+

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:37

Ik heb mezelf eens verwend en wat op ebay gescoord de afgelopen week. Als je voor jezelf een maximumprijs in gedachten houd, dan kun je echt heel leuke dingen krijgen.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:05

ZINVOL.

Ik kan simpel weg niet slagen by een vero moda of een h&m.
met make-up precies hetzelfde: hoe duurder hoe beter zegt myn hoofd dan hea :o
en schoenen moeten eigenlyk ook wel van goeie kwaliteit zyn omdat ik
heel snel last heb van me benen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:52

Als je compleet in merkkleding loopt betekend het ook nog niet dat je er leuk uitziet hihi }:0

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:11

Nouja ik vind het niet zinvol of onzinnig.
Ik draag wel altijd merken, maar dat is omdat ik die kleding erg mooi vind.
Ik draag zelf 9 van de 10 keer Burberry, en juist om die geweldige print. :+: Dus niet omdat het een duur merk is met een naam.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:47

De laatste jaren heb ik aardig wat kleren gekocht van Indian Rose, Replay, Fornarina en allemaal slijten ze in no time kapot. Ik heb merkloze of niet bekende broeken die het nog langer volhouden.

De stoffen van dure jeans zijn naar mijn mening vaak erg dun. Zonde, want als de kwaliteit eens wat dikker was, kon ik de broek ook langer houden. Ik vraag me ook steeds vaker af waar ik eigenlijk wel niet mee bezig ben. Tip: C&A heeft tegenwoordig hele leuke kleding. Ik koop dat steeds vaker iets.

Het is je geld achteraf gezien gewoon niet waard geweest.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:55

Ik ben vandaag heel gezelig met mijn moeder naar de kringloop winkel geweest, god wat een lol hadden we, t is dat het mijn maat niet was maar er hing best wel wat leuks, en dat voor 6 euro, merke en al :p

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:08

Het gaat niet om het merk, het gaat om het eruit ziet. Of ik het mooi vind, of het nou in de mode is of niet, al is het soms ook leuk om mee te gaan met de mode hoor.

Ik heb heel veel leuke kleren van H&M, maar vind het soms ook heerlijk om eens een mooi jasje van een duurder merk te kopen, of een mooie broek. Het is belangrijk dat het niet om het merk gaat maar om hoe het ding er zelf uit ziet. :Y)