Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zéker omdat die mensen iedere dinsdag WEER aan de deur stonden te bellen met het bericht dat ze god mee hadden. Hierna zijn ze nooit meer aan de deur geweest gelukkig.
.
En 1x nee zou genoeg moeten zijn.
Heb er hier ook eentje (en we krijgen ze bijna maandelijks aan de deur) gehad die zei "wij brengen u god". Het is niet omdat men dat "normaal" niet doet dat niemand dat doet. Je hebt altijd extremen in het geloof, eender welk geloof, dus ook jehova getuigen zijn daar niet vrij van. pharagirlke schreef:Er zijn uitzonderingen die wel degelijk zeggen dat ze god komen brengenHeb er hier ook eentje (en we krijgen ze bijna maandelijks aan de deur) gehad die zei "wij brengen u god". Het is niet omdat men dat "normaal" niet doet dat niemand dat doet. Je hebt altijd extremen in het geloof, eender welk geloof, dus ook jehova getuigen zijn daar niet vrij van.
Toen ik ouder werd begon de angst om klasgenoten tegen het lijf te lopen.
Maar omdat ik geloofde ging ik nog wel mee. Dit is echter steeds meer afgezwakt en doe er verder niets meer aan. Ik geloof momenteel dan ook nergens in, en heb er ook geen zin in om me daar in te verdiepen. beantsje schreef:nee dat geloof ik ook niet. Meestal is er een binnenkomer als de klimaatverandering oid.
Ik vind het ook vreselijk kinderachtig die opmerking van in de tuin zetten.
Allereerst geloof ik niet dat iemand hier die er zo stoer mee doet, het zelf verzonnen heeft of zelfs maar meegemaakt heeft.
En als het wel zo is, vind ik het smakeloos en respectloos.
. Sorry hoor, maar als die jehova's iedere week wéér aan staan te bellen met; hoi we komen god brengen, dan vind ik zo'n opmerking terecht, niets kinderachtig. Ze maken het er zelf naar hoor. Dan mag dit dan misschien wel een aparte groep onder de jehova's zijn, maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk vervelend is als er iedere week wéér aangebeld wordt met hetzelfde verhaal. Nee is nee lijkt me hè? Zqw39 schreef:__Nathalie__ schreef:weet je hoeveel kinderen graag mee gaan omdat ze het leuk vinden?
Nee, ik zou het eerlijk gezegd niet weten, heb nog nooit met een jongere JG gesproken
gilberke schreef:hallo bokker's
ik had ze net weer aan de deur.
maar ik weet eigenlijk niet meer wat ik ze zeggen moet, want naar ik heb geen interesse luisterren ze niet meer.
nu kwamen ze bij mij met de vraag of ik wist wie god was ?
toen ik zij dat ik daar geen idee van had keken ze me heel raar aan![]()
ze wouden mij een foldertje aan smeren dat ik dat maar eens kon gaan ontdekken.
daar op zij ik dat ik daar echt niet ge interesseert in was, had ik ze op een of andere mannier zwaar beledigt.
ze zijden meisje, meisje toch en zijn vertrokken.
vervolgens kreeg ik het mooie foldertje als nog door de brieven bus.
kan ik geen stikker op mijn deur plakken net zo als met folders dat je ze niet wildt.
ik probeer echt beleeft te blijven maar dat werkt niet hoe lossen jullie dat nu op ?
groetjes kim
sorry als hier al vele topic's over zijn kon niks passends vinden
pharagirlke schreef:kennelijk heb je zelf niet goed gelezen want er is niet echt een juiste spelling, ze hebben enkel de medeklinkers JHV gevonden en de klinkers zijn in principe naar eigen invulling, dat de meeste "jehova" gebruiken is puur voor het gemak.
Chrisje92 schreef:pharagirlke schreef:kennelijk heb je zelf niet goed gelezen want er is niet echt een juiste spelling, ze hebben enkel de medeklinkers JHV gevonden en de klinkers zijn in principe naar eigen invulling, dat de meeste "jehova" gebruiken is puur voor het gemak.
Even mierenn*ken, het gaat dus om JHVH, daarom moet er ook altijd een H achter.
En over die wachttoren, ze worden ook wel wachttorengemeenschap genoemt toch? Chrisje92 schreef:Hahah okeEn over die wachttoren, ze worden ook wel wachttorengemeenschap genoemt toch?
Mango_ schreef:Je hoeft het niet te geloven, maar dit is toch echt gebeurd. Sorry hoor, maar als die jehova's iedere week wéér aan staan te bellen met; hoi we komen god brengen, dan vind ik zo'n opmerking terecht, niets kinderachtig. Ze maken het er zelf naar hoor. Dan mag dit dan misschien wel een aparte groep onder de jehova's zijn, maar dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk vervelend is als er iedere week wéér aangebeld wordt met hetzelfde verhaal. Nee is nee lijkt me hè?

Net als het 'dat god komen brengen' gedeelte wat niet waar is en dat ook al meerdere keren is besproken hier.
mick75 schreef:Die wachttoren boekjes worden ook gewoon stiekem op het werk gekopieerd. De collega van mijn vriend is Jehovahgetuige (geen lastige in elk geval) en die kopieert die boekjes gewoon op het werk altijd. Moet mijn vriend vreselijk om lachen als er weer een stapel van die dingen op de printer ligt.
.

Snoevie schreef:mensen willen graag negatieve verhalen plaatsen(te begrijpen,daar startte het topic mee)maar willen niet luisteren naar de mensen die hier spreken die met het geloof opgevoed zijn en die er ook positieve dingen over uitspreken.
ik begrijp de negatieve verhalen ook wel,even voor de duidelijkheid,maar dan is het toch ook juist leuk om positieve dingen te lezen van de mensen die bewust zo zijn opgevoed?
dan hoor je ook eens de andere kant van het verhaal.
nog even voor de duidelijkheid,het klopt toch dat men liever Jehovah's GETUIGEN wordt genoemd,omdat als je Jehovah's zegt,je dus in weze iedereen aanspreekt met de naam van 'god'
. Maar ik hoop dat mensen hier, jehova's, óók willen begrijpen dat het álles behalve leuk is als er mensen aan de deur staan te bellen met iedere keer hetzelfde verhaaltje.