Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:01

Anne_Lieke : Jaa ik moet vanmiddag om 10 voor 4 pas. Dus volgens mij ben ik dan net alle drukte voor. Wel echt balen.. Dan kun je nog beter 1 grote fout maken dan dat het zo onduidelijk is...Wanneer mag je nu weer? Of weet je dat niet.

Dankje Paintlinger!

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:02

helaas gezakt!

@ Marloe_ veel succes!

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:03

Bibah : Balen ! Hoe komt het? Dankjewel iig.

Het lijkt wel of iedereen zakt vandaag..Reden voor nog meer zenuwen :=

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:04

Jij ook Bibah!! Balen zeg!!

@Marloe: Ik ga maandag a.s. voor een half jaar naar het buitenland, dus kan pas over een half jaar weer doen. M'n theorie is geldig tot 28 aug, dus hoop dat ik dat haal, anders moet ik die ook weer overnieuw doen :S zou ook wat zijn!

Ben je al erg zenuwachtig? of valt het wel mee?

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:05

Het komt vast wel goed Marloe!!! Positief blijven denken!! *\o/*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:05

Hee iedereen.
Ik moest gisteren afrijden voor mijn E-rijbewijs en ik ben geslaagd!!
Ik heb afgelopen vrijdag 3 uur les gehad en gisterochtend van 8:00 tot 11:00 les en daarna om 11:40 moest ik afrijden.
In het begin maakte ik een domme fout maar ik ben gelukkig wel geslaagd :D
*\o/*

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:07

Anne_Lieke : Ohh dan is het al helemaal zuur! Veel plezier iig alvast in het buitenland. Waar ga je heen?

Ja ben al best zenuwachtig.. en dat zal nog wel erger worden ook denk ik :Y)

Marloe_

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:07

Pebblesther: Gefeliciteerd :D!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:11

Dankje marloe :)
Ik kwam helemaal bezweet en met een rode kop uit die auto van de inspanning :P
Maar ben blij dat ik er van af ben, kan ik nu ook lekker met m'n paardje in de trailer op pad.

Iedereen die (binnenkort) nog moet afrijden: SUCCES !!!

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:19

Marloe_ schreef:
Anne_Lieke : Ohh dan is het al helemaal zuur! Veel plezier iig alvast in het buitenland. Waar ga je heen?

Ja ben al best zenuwachtig.. en dat zal nog wel erger worden ook denk ik :Y)

Dat is weer het nadeel van zo laat op de dag moeten afrijden!

Ja, had gehoopt m'n rijbewijs te hebben voor ik wegga, maar helaas. Ga eerst 7 weken naar Nieuw-Zeeland, en dan nog ruim 4 maanden naar Australie.

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:20

@ Pebblesther: Gefeliciteerd!!! Wel fijn dat je nu zelf met je paard op stap kan!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:25

Bibah en Anne_Lieke :(:) Baaldag voor jullie dan.
Vanmiddag met zn alle duimen voor Marloe_ IEMAND moet m vandaag halen !!

Ik ben echt een ei, heb niet al mn rijlessen bijgehouden..Heb nu tussen de 11,5 - 14,5 uur gelest :+
Binnekort mn bankafschriften maar eens doorspitten of ik aan de hand daarvan terug kan vinden :z

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:29

@ Anne_Lieke: Jaa, daar ben ik ook wel blij om. Ik ben nu 21 en als ik ooit uit huis ga zal ik het toch een keer zelf moeten doen. Kan moelijk op m'n 30e nog iedere week thuis komen omdat pappie met me mee naar de les moet :P

@ o0Marije0o: Ik had altijd een kaart waar de rijleraar iedere keer weer opschreef wanneer ik les had de volgende keer. Daar kon ik dus gewoon op zien hoe veel lessen ik had gehad.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:49

Vriendin van mij is precies een week ouder als mij en is vandaag jarig en doet precies het zelfde als ik met rijden alleen alles een weekje eerder :P ik ben benieuwd hoe het gaat, ze heeft zelfs de zelfde instructeur :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:55

iedereen die geslaagd is gefeliciteerd!!! En de mensen die gezakt zijn balen..

Heb hier een poosje terug gereageerd toen er gepraat werd over dat sommige om "niks" gezakt waren. Nu wil ik eigenlijk ook even een tegenovergesteld bericht geven.

Gister moest een leerling van mij op, ik noem hem even T. Op zich niks mis mee, ware het niet dat T behoorlijk eigenwijs was en op elke aanwijzing van mijn kant standaard reageerde met "ja maar" en overal over wilde discusieren. Prima maar op een gegeven moment word het een beetje vermoeiend, zeker als het over dingen gaat waar al tig keer over gesproken is.
T. was voor het 1e examen gezakt en moest dus voor de tweede keer. De lessen ervoor ging het ronduit beroerd en normaal zou ik iemand dan van het examen afhalen, wil wel graag redelijke kansen voor de leerling. Aangezien er met deze jongen geen gesprek te voeren was heb ik in overleg met de directie besloten hem te laten gaan.
Tijdens het examen zijn er een aantal dingen voorgevallen (ik ben meegereden).

- T. keek NIET naar fietspaden voor rotondes en bij het afslaan (dat kan je achterin goed beoordelen door de ogen te volgen in de binnenspiegel)
- T. heeft bij de omkeeropdracht niet een keer om zich heen gekeken of de weg wel vrij was.
- Op de snelweg staan sinds begin dit jaar borden met een maximum snelheid van 70 km/u, dit weet ie want daar rijden we vaker langs, echter met examen ging T. inhalen met 125 km/u (!! 55 km te hard!!) werd niks van gezegd
- Op de terugweg reed er een ambulance achter ons (ZONDER zwaailicht/sirene) en toen vond de examinator dat T maar even door rood moest gaan rijden, hier heb ik wat van gezegd.

Voor mij was de uitslag meer dan duidelijk, echter toen we terugkwamen op het CBR feliciteerde de examinator T met het behaalde rijbewijs.
Wel maakte zij een opmerking over de snelweg, dat als T dit had gedaan met het rijbewijs in bezit dat het hem dan een punt had gekost op zijn rijbewijs (een punt!! dan was ie zijn rijbewijs kwijt geweest als ie gepakt was!!).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij voor T dat ie geslaagd was maar eigenlijk vind ik dat iemand op deze manier niet had mogen slagen, ik vind de gang van zaken ronduit belachelijk!

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie, kandidaten, hier tegenover staan. Gaat slagen voor alles of zijn er grenzen?
Overigens wil ik bovenstaande wel aanhalen bij de kringcoördinator.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:01

Ik heb ook zo'n kaart waarop ik precies kan kijken of ik betaald heb en hoeveel lessen in heb gehad :)

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:12

@ Polly: Jee, dat is echt belachelijk zeg := En ik maar bang zijn om te zakken als ik een keertje de motor af laat slaan :+

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:14

@ Polly: Jeetje, dat is echt erg dat ze hem hebben laten slagen! Een beetje goede examinator moet toch zien dat hij gewoon (nog) niet veilig een auto kan besturen!
Tuurlijk moet een examinator een keer iets door de vingers kunnen zien want je kunt altijd iets doms doen van de zenuwen ofzo. Maar dit slaat echt alles!
Achja, dan ben jij maar weer van hem als iritante discuserende leerling af :P

Toen mijn vriend af moest rijden had hij juist een extreem strenge examinator. Hij keek volgens hem te ver over zijn schouder :? Verder was er geen reden om hem te laten zakken. Als dat echt zo zou zijn dan zou hij dat toch door de vingers moeten zien.

@ Intervarno: hahaha, je wilt niet weten hoe vaak de motor bij mij is afgeslagen toen ik de eerste keer afreed := Toen was ik wel gezakt, maar niet alleen om dat de motor steeds afsloeg hoor ;)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:15

Zo.. die heeft zijn rijbewijs dus met een pakje boter gehaald.... Zo heeft bijvoorbeeld een vriendin van mijn moeder zijn zoon zijn rijbewijs met een stuur ingreep gehaald...

De geslaagde, GEFELICITEERT!
De gezakte... het is zuur maar volgende keer beter!!

Ik heb 30 lessen gehad, had een garantie pakket met 5 keer afrijden (toch wat meer zekerheid)! ik ben in 1 keer geslaagt was totaal 1700 euro kwijt.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:18

Ik krijg wel af en toe een kaartje mee maar daar passen maar 3 afspraken op. Dus dan ligt het hier vol met kleine kaaartjes.
Vanaf nu in mn agenda maar heel goed bijhouden dus!

Om te reageren op het berricht op Polly.
Belachelijk dat 'T' geslaagd is. Zo'n iemand wil je niet op de weg tegen komen! Dat is precies waarop ik vind dat er bepaald moet worden of de leerling moet slagen of niet: Is het veilig en verantwoord om deze leerling zelfstandig de weg op te laten ?
Vooral, don't get me wrong, jongens. Die vinden het al zo stoer om zich uit te sloven..oo hier kan ik wel 100 met als gevolg dat die gene verongelukt. Doet iemand zijn best maar vergeet die gene een keer te kijken uit zenuwen oke..Maar kijkt die gene alle keren niet goed, houd zich niet aan snelheidslimiten -> overtreden van regels, dan is het een harde les om die gene te laten zakken.
Er zit een verschil tussen, " dat had je beter zo kunnen doen" of "dat is tegen de regels in, je moet dit en dat want anders vorm je echt een gevaar"

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:25

Polly, in mijn ogen had T nooit mogen slagen. Maare wat was de examinator, die wil ik ook :P nee geintje, het had nooit gemogen.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:38

Vind het ook belachelijk van die examinator van "t". Maar als ik heel eerlijk ben heb ik er geen problemen mee als ik die dalijk krijg.. haha :Y)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:47

Bibah balen zeg!
marloe succes he!

Mijn lessen ging wel redelijk goed.
HAHA kreeg een aai over me bol!
Die man is zo aardig bij mij en dan moet ik iemand ophalen en dan is die zoveeel strenger!

Hij moest even snel wat afgooien bij mij zegt die ja als iemand er uit moet met de auto moet je de auto maar verplaatsen hoor dat kan je wel alleen natuurlijk :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:56

Oh Bibah balen man :(

Marloe succes! :)

Pebblesther: Gefeliciteerd! *D

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:13

Over een kwartiertje les. Heb t heeul koud, tegelijkertijd zweten en rillen, zit de hele tijd te gapen enz. Zal wel een vorm van zenuwen zijn ofzo :+ en dat maar voor een les. Had k de eerste keren helemaal geen last van }:0