Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:49

wat wij hier hebben gehad.... Mijn vriend doet de deur open en de ochtendkrantenjongen (die ruim 18 is, want hij brengt altijd rond met de auto) staat aan de deur. Mijn vriend die niet overal altijd aan denkt pakt het kaartje aan en doet de deur weer dicht zonder iets te geven.
Kijrgen we 4 dagen geen krant meer.........
Ik vond het ook een iets minder handige actie van mijn vriend, maar om nu maar even uit frustratie van die kl ote 3 euri zomaar je werk niet uit te voeren gaat ook wel iets te ver.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:52

Barco, je bent niets verplicht ze te geven. Kan me voorstellen dat die bezorger baalde maar je betaald voor je krant dus hij moet hem bezorgen ook. Heb je al gebeld?

Wij hebben geen ochtendkrant maar ik heb 2 jochies aan de deur gehad voor de weekkrantjes, die heb ik allebei een euro gegeven.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:52

Ik las een paar posts terug van 14/15 jarige hebben geen keus, 16-jarige is al logischer om het niks te geven. Ik ben als 13-jarige begonnen maar bezorg als 16-jarige nog. Je leert toch je wijk kennen en ik zou het jammer hebben gevonden als men er in mijn wijk ook zo over dacht. (denken ze niet hoor, met gemiddeld 1 euro per huis incl. 30 niet-opendoeners)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:56

Voor mij maakt t niet uit wat voor leeftijd de bezorger heeft zolang ze t netjes bezorgen vind ik t ook normaal om ze wat te geven..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 14:59

Barco schreef:
wat wij hier hebben gehad.... Mijn vriend doet de deur open en de ochtendkrantenjongen (die ruim 18 is, want hij brengt altijd rond met de auto) staat aan de deur. Mijn vriend die niet overal altijd aan denkt pakt het kaartje aan en doet de deur weer dicht zonder iets te geven.
Ik vond het ook een iets minder handige actie van mijn vriend, maar om nu maar even uit frustratie van die kl ote 3 euri zomaar je werk niet uit te voeren gaat ook wel iets te ver.

Je belt toch wel gewoon elke keer dat je geen krant krijgt?
Huilen van het lachen Dan wordie namelijk vanzelf gebeld waarom hij niet bezorgt en krijgtie een hele boze depothouder over zich heen..
Heb ik namelijk ook gehad (ik bezorgde de krant wel elke dag netjes Ja ) waren mensen van de shoarmatent die het verkeerde adres hadden doorgegeven, dus hun krant belandde elke ochtend keurig netjes bij de juwelier..

En daarbij krijg je je krant nabezorgd als je opbelt..

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:05

wij geven meestal wel iets aan folder bezorgers.
maar we hadden er dit jaar ook bij die waren al verdwenen voor dat we geld konden pakken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:09

Barco schreef:

Het hoort niet, maar valt me nog mee.....ons schattige weekblad bezorgertje heeft een schadepost van ongeveer 1200,- euro achtergelaten Lips are sealed Lips are sealed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 06:54

heftig!

hier zijn ze trouwens niet meer geweest

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 08:40

wij hebben iedere dag gebeld en gebeld en gebeld...... De kranten worden niet nabezorgd als we daarom vragen. Maar als we daarover weer bellen worden die kranten zonder problemen verrekend.
Gisteren wel de krant gehad, maar ja iemand anders bezorgt hem. Ik ga zometeen naar de brievenbus lopen om te kijken of hij er wel is. Maar het is nog zo glad buiten.... Ik wacht er nog even mee. (durf niet onderuit te gaan met 39 weken zwangerschap)

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:38

En ja hoor, weer geen krant gekregen. Manlief gaat weer eens aan de bel hangen...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:50

Ja, ik geef wel wat.
Weet zelf wat het is om door weer en wind dat te moeten doen en we wonen nog afgelegen ook.
De meeste jongeren die zo'n wijk hebben moeten het juist van dit soort dingen hebben om iets te kunnen verdienen.

Sommigen verzieken het voor het grote deel die wel netjes de kranten bezorgen!!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:58

sjakie schreef:
Het hoort niet, maar valt me nog mee.....ons schattige weekblad bezorgertje heeft een schadepost van ongeveer 1200,- euro achtergelaten Lips are sealed Lips are sealed

wat dan?!?!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:59

ruit vernield van de schuur en de tuinpoort is aan gort getrapt. Met de kosten voor het plaatsen loopt het behoorlijk in de papieren.

Gozertje stond op kerstavond de deur half in te beuken toen wij niet open deden. Uiteindelijk vriendlief pissed, heeft opengedaan en boos aangegeven dat hij moest opkazen. Daar was hij het niet zo mee eens. Later hebben ze het een en ander vernield. Omdat we hun niet gezien hebben is het niet hard te maken, maar de verdenking is groot. Zeker toen ze hun kerstkaartjes hadden verlopen bij de tuinpoort toen ze de ruit ingebikt hadden Clown

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:41

naja zeg.... Boos!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:56

Hier zijn er 5 geweest om nieuwjaar te wensen. De weekkrantlopers kregen 1 euro, net zoals de reclamelopers. Degene die de ochtendkrant loopt, heeft 10 euro gekregen.

Waarom? Mag weleens beloond worden, die kinderen die niet te beroerd zijn om een eigen centje te verdienen en hiervoor door weer en wind gaan!

Zelf deed ik dat vroeger echt niet...................kreeg genoeg zakgeld dus er was ook geen noodzaak voor. Dus eigenlijk heb ik wel respect voor deze kinderen!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:24

Ik had al eerder gepost dat wij dat wel deden. Nu is iedereen langs geweest, tot de l*lligste reclamefolders aan toe, behalve de jongen van de Telegraaf (wij waren niet thuis, kaartje lag in de bus). Dus die heeft helemaal niks gehad.. Vind het wel sneu want wij hebben er wel wat voor over Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:28

Hier heeft godzijdank niemand aangebeld. Ze krijgen ook geen cent, hooguit wat frustratie. Ik heb al jaren een NEE/NEE sticker op mijn bus maar die eikels blijven er maar folders en zinloze weekblaadjes ingooien... Boos!

Als ze het hele jaar niets bezorgen wil ik es gaan denken over een fooi! Clown

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:32

wij hebben wel iets gegeven. Na het nieuwe jaar stond dezelfde Bloos! meid weer aan de deur.
Natuurlijk te proberen maar niet bij ons Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 08:27

pri_lady schreef:
Hier zijn er 5 geweest om nieuwjaar te wensen. De weekkrantlopers kregen 1 euro, net zoals de reclamelopers. Degene die de ochtendkrant loopt, heeft 10 euro gekregen.

Waarom? Mag weleens beloond worden, die kinderen die niet te beroerd zijn om een eigen centje te verdienen en hiervoor door weer en wind gaan!

Zelf deed ik dat vroeger echt niet...................kreeg genoeg zakgeld dus er was ook geen noodzaak voor. Dus eigenlijk heb ik wel respect voor deze kinderen!

Precies, ik heb ook respect voor ze, ze moeten wel door weer en wind!

dianne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:40

siskeh schreef:
we geven mensen van betaalde kranten niets(je betaald je al scheel aan de krant)
maar folders en niet betaalde kranten wel,
weet zelf welk salaris daar ongeveer aan verbonden zit en is meestal niet echt hoog,
maar zou me doodschamen als ik iedereen een gelukkig nieuwjaar zou moeten wensen! en ook nog gaan lopen bedelen

Betaalde kranten betalen ook echt niet fijn hoor. Kreeg geen 200 euro per maand om elke ochtend behalve de zondag om 5u op te staan!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:53

Wij geven de folder- en krantenbezorgers meestal €1 of 2,-. Moeten ze natuurlijk wel het hele jaar door bezorgen en niet alleen rond de decembermaand Knipoog

Die paar euro die we daaraan kwijt zijn maakt niet zoveel uit in mijn ogen.
Ikzelf heb van mijn 13e tot 16e ook folders bezorgd op woensdagmiddag en zaterdag. Zo kon ik alvast wat geld verdienen, was ongeloofelijk kl*te werk maar waar kun je als 13 jarige nog meer aan de slag? Toen ik 16 werd ben ik in de keuken van het ziekenhuis gaan werken.
Ik ging nooit langs de deuren, heb het 1 keer gedaan maar ongeloofelijk hoe onbeschoft asociaal sommige mensen kunnen reageren! "Deur open, je wordt super chagrijnig aangekeken, deur dicht". Er kon zelfs geen "bedankt" of "hetzelfde" vanaf. En dat was niet omdat ik niet bezorgde ofzo. Ben daarna ook nooit meer langs de deuren gegaan met het feestdagen kaartje.

Dus ja, denk een beetje aan je medemens zou ik zeggen.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:27

Mijn moeder geeft wel altijd iets, meestal 1 euro ofzo.
Toen ik folders liep wist ik helemaal niet dat je dat kon doen rond kerst! Rolleyes
Lijkt me wel lekker oplopen als je van iedereen een euro krijgt!!