Ja, bah. Bij ons in de buurt is dr gister eentje voor de trein gesprongen... Bah.
Maandag weer treinreizen, hopelijk geen vertragingen enzo. Want vind t nu veels te koud om lang op 'n station te wachten :p Al ga ik er niet van uit! Edit, als ze nou eens aankwamen met kopjes heerlijke chocomelk of zo om het wachten iets te verzachten...
Wij mochten gisteren met onze intercity, die normaal wel stopt op RTA , niet stoppen. We hadden veels te veel trein bij, dat past daar echt niet aan het perron.
2 3tjes en 2 4tjes ICM. Totaal 14 bakken dus. En er passen er in RTA maar 10 of 11 langs het perron. Het is ook maar een trein van ongeveer 360 meter .
Ben ook wel eens met 14 bakken VIRM in Schiedam centrum gestrand. Toen moesten we alle mensen er uit halen, want de trein moest wegens een versperring weer keren. Er stonden alleen nog 2.5 bakken buiten het perron. Het is daar dus geen 380 meter zoals onze trein . De trein zat ook og eens bomvol met engelsen die de boot moesten halen. Ik had vlak voordat we hoorden dat we niet verder zouden gaan nog gebeld met Rotterdam of ze op de hoogte waren van het heugelijke feit dat we met 14 bakken aan kwamen zetten, en of dat wel past aan het perron daar. Kreeg ik als antwoord:"ja hoor, er passen hier 12 bakken aan het perron". Ehm, ik zei dus 14 bakken . Zij:"op welke trein zat je ook al weer?" Ik: de 2155. Zij:"ja maar de 2100 rijd nooit met 14 bakken. Voordat ze eindelijk in de gaten had dat we er echt 14 bijhadden .
Jeetjemina, dat moet een flinke trein geweest zijn!
Edit: Wat houdt gereviseerd precies in?
Het interieur is vernieuwd, opnieuw geschilderd, andere koersbordbediening (van het soort waar 5 minuten mee moet modderen om gewoon de bestemming er in te krijgen ) en de doorloopkoppen zijn dichtgelast.
Ik moet zo ook weer. Vanavond tentamens, dus we vertrekken maar op tijd. Er ligt een piepklein beetje sneeuw op mijn stoep, maar hopelijk beïnvloed dat de prestaties van de NS niet
ik had gepland bij hem te gaan zitten vandaag, maar waren op de vierzitjes zegmaar overal maar 1 stoel nog vrij.
Bij waterlooplein liep ik naar rembrandtplein, ik wilde lijn 4 halen, rijdt er lijn 9 langs me, en ik kijk uit gewoonte naar binnen, zit hij daar in die warme tram & ziet mij lopen en lacht, heb de rest van de reis met een smile op mn gezicht gezeten
Godver! Ik zat in de trein, kom bijna bij Amsterdam Muiderpoort, dus ik loop alvast naar de deur, rijdt de trein gewoon voorbij!! Dat gaat echt helemaal nergens over.