Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:43

En daarbij: wetenschappers spreken mekaar vaak ook gewoon tegen. Maar ik ben nog geen enkele wetenschapper tegengekomen die de feitelijke schepping door God bekrachtigt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:47

Dat kan ook niet want die is niet te bewijzen Knipoog

Dinosaurussen kunnen gewoon uitgestorven zijn, waarom niet?

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:51

Ja maar er staat niks over in de Bijbel bedoel ik...dus....hoe kunnen de skeletten enzo die ze vinden dan verklaard worden vroeg ik me af Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:52

Hoezo staat er niks over in de Bijbel?

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:56

Als ze er instonden heb ik er vast overheen gelezen Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:59

Wat moet er staan dan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:01

Ik denk dat je vraag heel onduidelijk geformuleerd is, Mirr84. Ik begrijp er echt niks van Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:01

Ik ben wel benieuwd, wat staat er naar jouw (anneliesdj) mening in de Bijbel over dinosaurussen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:02

Mirr84 schreef:
Als ze er instonden heb ik er vast overheen gelezen Haha!

Citaat:
Laten we eerst eens kijken wat de Bijbel ons vertelt over de dinosaurus. Misschien zegt u onmiddellijk: niets! Inderdaad, in onze NBG vertaling vindt u geen enkele referentie naar het woord dinosaurus, maar het is echter zo dat er hier en daar vertaalproblemen zijn met de dierenamen uit Gods woord.
Nijlpaard of behemot?

We kennen allemaal het nijlpaard en de krokodil uit Job 40 & 41, maar hebt u zich nog geen vragen gesteld als u dit aandachtig las. Laat ons Job 40:12 eens opslaan:

Hij spant zijn staart als een ceder,
de spieren zijner dijen zijn samengestrengeld.

Het zou hier volgens onze vertaling over het nijlpaard gaan, maar hebt u de staart van het nijlpaard al eens met een ceder vergeleken? Een ceder kan tot 25 tot 40 m hoog worden met een stam van een diameter van 3 tot 4m. Weinig gelijkenis, vindt u niet? Moest hier staan : Hij spant zijn staart als een rietstengel of... gaat het hier over een ander dier? De statenvertaling vertaalt het oorspronkelijke Hebreeuwse woord voor nijlpaard niet, daar noemt men het dier met de Hebreeuwse naam: behemoth (Job 40:10). Tussen de momenteel levende dieren vinden we geen dier dat voldoet aan de complete beschrijving. Maar als we wat speuren tussen de "bekende" dinosaurussen vinden we enkele kandidaten die aan de gehele beschrijving voldoen:

* De apatosaurus (voorheen brontosaurus genaamd) die een grote staart had, leefde van groen en woog ongeveer 30 ton (een olifant weegt ongeveer 5 ton).
* De ultrasaurus die tot 18m hoog en 30m lang kon worden en met een gewicht van 136 ton, was ook een planteneter met een enorme staart.
* De brachiosaurus , 12m hoog, 23m lang en 60 a 70 ton zwaar.
* De diplodocus

Waarschijnlijk zijn er nog meer, maar deze vier komen alleszins al in aanmerking voor de titel behemoth omdat ze een fameuze staart hebben, omdat ze planteneters zijn en omdat ze wegens hun totale omvang geen probleem zouden maken als de Jordaan tegen hun muil zou bruisen. Het woord behemoth komt slechts eenmaal voor in de bijbel.

*knip, nog veel meer te vinden*

Bron

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:04

Ok Bijbel loopt vanaf het begin van de mensheid, begint namelijk met Genesis. Dan lees je vervolgens over het ontstaan van het ras der mensen en de verschillende volkeren, stammen, etc.
Maar volgens mij niks over dinosaurussen! Nu worden er overal dinosaurusskeletten gevonden en blijkt dat ze mogelijk, vergeef me ben geen wetenschapper, ouder zijn dan de mensheid zelf.
Hoe rijm je dat als gelovige met wat er in de Bijbel staat? Hoe kun je die overblijfselen verklaren?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:04

Maar dat is echt wel een staaltje graaien Nagelbijten / Gniffelen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:07

voor mij is geloven een antwoord op de dwingende behoefte van mensen op zoek naar verklaringen. Deze wetenschap maakt geloof voor mij overbodig. Het leven is zo gecompliceerd dat ik geen genoegen neem met verklaringen door mensenhanden opgeschreven zoals in de bijbel). belangrijker vind ik dat ieder mens verantwoordelijkheid neemt voor zijn acties/daden. Als dat betekent dat je je onder het mom van je geloof (of wat dan ook) een ander pijn doet, je voor mij geen benul hebt waar het in dit leven om draait.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:10

katiavl schreef:
Maar dat is echt wel een staaltje graaien Nagelbijten / Gniffelen

Wat bedoel je?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:14

Shadow0 schreef:
Ik ben wel benieuwd, wat staat er naar jouw (anneliesdj) mening in de Bijbel over dinosaurussen?

Er staat idd nergens heel duidelijk dat er dino's waren maar moet dat dan? Niet alle dieren worden bij de naam genoemd maar daarom zijn ze er wel.

Zoals je in de tekst van Blue_Eyes kunt lezen worden er in de Bijbel wel dieren genoemd die mogelijk tot de dinosaurussen hebben behoord, wat zij daar quote is niet het enige.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:19

Vind ik inderdaad heel interessant om te lezen :j

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:24

Mirr84 schreef:
Ja maar er staat niks over in de Bijbel bedoel ik...dus....hoe kunnen de skeletten enzo die ze vinden dan verklaard worden vroeg ik me af Lachen

Ten tijde van dinosauriers waren er nog geen mensen. Prehistory en Oertijd, zijn 2 verschillende dingen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:25

Mystica schreef:
Mirr84 schreef:

Ten tijde van dinosauriers waren er nog geen mensen. Prehistory en Oertijd, zijn 2 verschillende dingen.

Prehistorie en Oertijd zijn niet Bijbels.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:31

Says who? Voor God is duizend jaar als een dag en een dag als duizend jaar, staat ook in de Bijbel. Over die tijdsspannes kunnen we dus heel weinig nuttigs zeggen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:32

Niet de oertijd en prehistory zoals zij die bedoelt, zij zegt namelijk dat dino's uitgestorven zijn vóór er mensen op aarde zijn gekomen en dat geloof ik niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:33

Daar heb ik me niet genoeg in verdiept om er uitspraken over te kunnen doen. In ieder geval werden die dieren wel voor de mens geschapen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:36

Ja dat is waar maar God heeft dieren geschapen voor de mens, de mens mocht heersen over de aarde en ik kan me niet voorstellen dat hij dan een hele diersoort laat uitsterven nog voor er mensen op aarde zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:39

Zijn we niet een beeeeetje afgedwaald? Knipoog
Ik vraag mij wel oprecht af wat gelovigen (welk geloof dan ook), die zeggen dat je homofiel bent, maar niet mag praktiseren, zouden doen als zoon/dochter thuis zou komen met de mededeling niet hetero te zijn. Ontzeg je je kinderen dan een relatie en levensgeluk?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:42

Daar wil ik nog helemaal niet over nadenken.
Dat kan ik pas zeggen als ik het heb meegemaakt en ik hoop het nooit mee te maken (niet banketstaaf bedoeld).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:42

Een beetje afgedwaald zijn we zeker Ja

Anyway, ik ga naar bed, ik was immers ziek thuis Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:49

anneliesdj schreef:
Ja dat is waar maar God heeft dieren geschapen voor de mens, de mens mocht heersen over de aarde en ik kan me niet voorstellen dat hij dan een hele diersoort laat uitsterven nog voor er mensen op aarde zijn geweest.

De mensheid begint volgens de bijbel bij Genesis. dat was 3000 jaar vc. De dinos waren er in de prehistorie, dat was veel eerder. Als je naar de evolutietheorie gaat, bestaan mensen sinds de oertijd, wat ook later was als de prehistorie