Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:19

Tuuurlijk moet je daar samen aan werken, maar in de werkelijkheid pakt het zo uit, dat hij het eerst weer een kans moet willen geven. Wat hij, even banketstaaf gezegd, nu nog niet wil. Je werkt eerst aan zn onzekerheid over jullie samen door lekker zonder druk voor hem met m om te gaan. (weet hij veel dat je eraan werkt, hoeft ook niet) maar wanneer hij met jou omgaat, lekker, leuk, rustig en plezierig, gaat hij jou gezelschap steeds meer missen wanneer je niet bij m bent, en dat is wat je eerst moet bereiken. Hij moet eerst door die fase heen, en dan pas kan je gaan werken aan onzekerheid over een relatie. Hij moet eerst weer dat ik-wil-je gevoel hebben, constant. Hoe krijg je hem anders ooit weer zo ver om over zn onzekerheid te stappen? Vooral dus niet te snel gaan. Jongens denken niet zo als wij, houd dat goed in je hoofd. Moet je eens kijken wat je afgelopen week ermee bereikt hebt. Het lijkt niet veel, maar dat is het wel Lachen Nu hij aflsuit met (K) en begint met hee mop enz. Dat is al een begin hoor! En tuurlijk wil je het liefst zo snel mogelijk alles weer zoals t was, maargoed, je zal toch echt geduld moeten hebben, wil je het goed doen Lachen Geloof me, ik spreek uit ervaring Haha!

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:43

Even een stipje zodat ik af en toe kan lezen.
@ sylva je omschrijft alles erg mooi, ook ik vergeet vaak dat wij vrouwen Teveel na denken..en dat mannen dat niet op de manier doen hoe wij dat doen.. Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:48

Je beschrijft het echt mooi Sylva!
Zo heb ik er ook nog wat aan.

Helaas is analyseren een vrouwenkwaaltje. Mannen zijn vooral bang en stoppen alles weg. Met als gevolg dat ze zichzelf vanzelf wel tegenkomen.
Het enige wat je nog kan doen is 'doen alsof' je begrijpt wat ze voelen. Je begrijpt het vast wel, maar je geeft ze een optie, wat jij in hun situatie zou denken/voelen. Je begrijpt het omdat je weet wat er speelt.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 21:25

sylva schreef:
Tuuurlijk moet je daar samen aan werken, maar in de werkelijkheid pakt het zo uit, dat hij het eerst weer een kans moet willen geven. Wat hij, even banketstaaf gezegd, nu nog niet wil. Je werkt eerst aan zn onzekerheid over jullie samen door lekker zonder druk voor hem met m om te gaan. (weet hij veel dat je eraan werkt, hoeft ook niet) maar wanneer hij met jou omgaat, lekker, leuk, rustig en plezierig, gaat hij jou gezelschap steeds meer missen wanneer je niet bij m bent, en dat is wat je eerst moet bereiken. Hij moet eerst door die fase heen, en dan pas kan je gaan werken aan onzekerheid over een relatie. Hij moet eerst weer dat ik-wil-je gevoel hebben, constant. Hoe krijg je hem anders ooit weer zo ver om over zn onzekerheid te stappen? Vooral dus niet te snel gaan. Jongens denken niet zo als wij, houd dat goed in je hoofd. Moet je eens kijken wat je afgelopen week ermee bereikt hebt. Het lijkt niet veel, maar dat is het wel Lachen Nu hij aflsuit met (K) en begint met hee mop enz. Dat is al een begin hoor! En tuurlijk wil je het liefst zo snel mogelijk alles weer zoals t was, maargoed, je zal toch echt geduld moeten hebben, wil je het goed doen Lachen Geloof me, ik spreek uit ervaring Haha!

Wauw, echt goed gesproken!
Maar wat ik meer bedoel met 'te snel gaan' is dat ik dan weer als ik bij hem ben hem een kus geef of dat IK zijn hand vast pak (dat IK dus ZIJN aandacht trek). Terwijl het toch van zijn kant moet komen of zie ik dit verkeerd, en mag ik ook wel een 'handje helpen'?
Vandaag heb ik hem de hele dag (tot nu toe dan) niet gesproken.. heb hem zelfs om 8 uur gsmst: Hee mop waar ben je? Kus
Maar niks teruggehad en hij is ook niet online gekomen ..
Ach, hij weet iig dat ik aan hem denk Bloos

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:38

sylva schreef:
Ja idd! We worden nieuwsgierig Knipoog En hoe zit t met die andere jongen? Serieus leuk of alleen om Martijn jaloers mee te maken? Haha!

Haha nouja, hij is wel serieus leuk.. maar heeft ook weer heel erg zijn minpuntjes.
Wij lijken erg op elkaar, en worden daarom snel boos op elkaar.. nu al! Maar aan de ene kant wel goed,
want hij bijt goed van zich af. En dat deed Martijn vaak niet en dan liep ik onbewust over hem heen.
Maar hij is erg lief die jongen, had vannacht nog met hem gebeld en vandaag weer hele dag smsen.
Ga vanavond weer de stad in, hij komt ooooooook. Haha!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:38

Weetje nog naath, wat je tegen mij zei. Je kan het beste geen hoop hebben, want komt het nog harder aan. Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 21:49

Oeh gezellig, have fun!
Aha, ja maar als je dan zelf in die situatie zit .. moeilijk!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:02

Haha, wat tof Bloos Haha! Naja, laten we t zo zeggen, heb al t een en ander meegemaakt, dus vandaar Knipoog Nou weet ik dus heel goed hoe het "moet", maar ik hou me er zelf ook niet altjd aan hoor, veel te moeilijk zo nu en dan Knipoog

Weer terug op jou verhaal, je gaat idd misschien iets snel, als in de zin van smsjes, als "waar ben je" e.d. Ik zou dat soort dingen nog even achterwege laten. Uiteraard kan je m smsen, maar stuur dan niet iets in de trand van waar ben je, maar meer van hoe was je dag oid, en later in t smsje, als je toch nieuwsgierig bent wat hij aan t doen is, iets van en, ga je nog iets leuks doen vandaag/vanavond? Luchtig en geen druk is het antwoord Knipoog
Verder, wat betreft als jullie elkaar zouden zien, tijdens bijv de winter efteling, of als je bij zn training gaat kijken, hou t speels, en een beetje die spanning erin. Stoei een keertje, of kietel m eens.Een ding wat je niet moet doen, maar dan absoluut niet moet gaan doen naar mijn idee, is het zoenen e.d. erin gooien. Teneerste moet dat pas over een tijdje, als jullie op t punt staan weer bij elkaar te komen, en ten tweede, je bent geen goedkoop speeltje die je op dat gebied even kan gebruiken. Helemaal niet om even in je achterhoofd te houden wat er met dat meisje gebeurd is. Je bent niet zomaar te krijgen, met je hoofd en gevoelens te kloten, en dan, als meneer er even spijt van krijgt, omdat ook hij hiervan overdonderd raakt, en door zijn te grote onzekerheid je snel weer aan de kant zet. Dan ben je echt weer terug bij af. Dus, hoe moeilijk ook, hou je in!
By the way, hoe langer je de spanning erin houdt op dat gebied, hoe beter het wordt. Hij heeft heus nog wel gevoelens voor je, hoe denk je dat t voor zijn testosterongehalte is als hij zich in moet houden? Wees een beetje hard to get, in dat opzicht, en in het andere opzicht lief en cute. Het lieve buurmeisje wat hij niet kan krijgen, maar wat wel zn beste maatje wordt. Op een gegeven moment, is het voor jullie beide niet meer te harden, en wat je dan voelt, als jullie weer "intiem" worden, dat is een moment wat goud waard is Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 22:18

Haha vooral dat laatste ja.
Maar waar ik bang voor ben..
Donderdag ging het uit, de dinsdag erna hebben we gezoend, de zaterdag daarna had hij met die vrouw/ofzo, gezoend .. hij kon het niet laten. Dus waars. die dinsdag met mij ook niet?
En waar ik dus naar toe wil is dat als we elkaar weer zien hij het misschien weer niet kan laten en dus begint te zoenen. EN DAN?!
Andere kant denk ik dat hij ook heel erg terughoudend is. Ik weet dingen waar hij niet tegen kan, maar ben bang dat als ik die 'dingen' doe, dat hij het niet waardeerd ofzo. * Edit: en dan bedoel ik dus in de trant van kietelen etc.
Zo onzeker geworden door dit alles, bah..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:35

Bekijk het zo, je hebt het zelf in de hand he, of je in zo'n situatie komt. Vermijd dat gewoon zoveel mogelijk. Niet te dicht op elkaar enz. Waarsch kan hij zich niet inhouden, of sterker hij "verwacht" het enigzins, omdat je zo gek op m bent, en dat weet hij. En je hoeft kietelen of een goedaardige, stoeierige duw ofzo niet vaak te doen. Desnoods een keer liefkozend. Niet te, natuurlijk Tong uitsteken
Hou t zo luchtig mogelijk. Als hij je zoent, tjah... ik weet t dan ook even niet meer. Het is niet eerlijk tegenover jou iig. Het zal aankomen als een bak met koud water. Dusja, hoe je reageert is nu niet te voorspellen. Waarschijnlijk zoen je m terug. Waarschijnlijk zou ik dat in jou situatie ook doen. Maar of t een goed idee is...Dat is een 2e. En t antwoord daarop is kort maar krachtig nee. Simpelweg niet eerlijk van hem, omdat de kans dat hij er daarna beweerd spijt van te hebben, zoals de vorige keren, erg groot is. Je ben nog op te glad ijs met die onzekerheid over jullie relatie. En ik ben bang dat je dat ook inmiddels wel in je achterhoofd hebt.

Wat betreft ons pbtje, ik denk dat je je nergens druk om hoeft te maken Tong uitsteken Gamed hij wel? Heeft hij een playstation of x-box? Ook verslavend, waardoor hij miss vergeet terug te smsen Knipoog Jongens denken nou eenmaal niet van, oh oliebol, ik heb haar niet terug gestuurd. Die nemen net zo leuk een week later contact met je op, responderend op dat smsje, van jou, een week eerder Tong uitsteken

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 22:44

Ik denk eerder dat ik NIET zoen (hoe graag ik het ook wil! Huilen van het lachen )
Maar eerder zeg, Pas! Waar ben je mee bezig? Ook best bot, zal ik reageren!

Jaaaaa! Hij heb een playstation, en zijn broertje (en zijn zus Boos! en nichtje) Huis is gezellig genoeg hoor, en op deze tijd ligt hij denk in bed! Hmmm! Thanks.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 12:42

Damn, kwart voor 1 byna en NOG niks van hem vernomen .. vind het nu een beeeeetje iritand worden haha

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 15:46

Nou hij is online geweest en had zijn excuses aangeboden dat hij niks van zich liet horen gister, zijn telefoon doet raar ofzo. (Uhh dan krijg ik weer vragen van: 'Waarom sms je dan niet met een andere mobiel, wonen genoeg mensen in dat huis?' 'Waarom kwam je niet even op MSN, of had je het toch te druk met andere dingen?')
Naja, ik zei dat ik zometeen naar stal ging en hij zei (heel lief) geef hem (mijn paard dus) maar een dikke knuffel van me, heb hem al lang niet meer gezien.
Dus ik zei als grap dat hij ook zelf naar stal kon gaan, hij wist waar 't was. En hij zei dat hij niet meer wegging omdat hij het te koud vond. Ik zei dat het maar een grapje was en dat hij toch ook morgen naar stal kon gaan als hij mijn paard zo graag nog wou zien (ahum). Hij durfde hem amper te aaien laat staan knuffelen dan, dat zei ik ook tegen hem.
Even later zei hij: 'Moppie ik ga naar Kay (vriend van 'm, die hij niet vaak ziet, en waar hij (wat ik me als laatste kan herinneren) 'ruzie' had omdat hij iets zei over mij toen het uit was enz.) Dus ik zeg zo: 'Oh je ging toch niet meer weg Tong uitsteken '
Hij: 'Ja maar ik heb hem al lange tijd niet gezien dus'
Ik: 'Maar tor (mijn paardje) ook niet, haha maar veel plezier (K)
* Ik dacht ook, en nou wegwezen!
Hij: 'Ja maar voor tor ben ik bang voor kay niet'
Ik: 'Maar je ging vaker naar tor dan naar kay'
Hij: 'Ja maar ik ging naar tor voor jou =$'
Ik: 'Sja..'
Hij: 'Ben nu weg (L)(K)
Ik: 'is je eigen keus geweest toch Knipoog en dat is het nog steeds. Okee (K) '

Misschien stel ik me aan maar kan het maar even niet plaatsen ..

Edit: Ik hoop dat hij door Kay 'geconfronteerd' word met het feit dat het uit is. Dat ze er misschien wel over gaan praten ofzo? Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:04

Ik snap het eigenlijk niet helemaal.

Maar jij mag ook wel oppassen dat er niet opeens mensen hem gaan belagen op wat voor manier dan ook. Ik heb het inmiddels wel meegekregen.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 17:25

Nou het gaat er dus om dat hij eerst zegt dat hij niet naar buiten gaat, en een paar minuten later zegt dat hij naar die Kay gaat.
En juist vind ik het raar dat hij naar Kay gaat aangezien de laatste keer dat hij hem had gesproken ze ruzie hadden gekregen (wat ze wel vaker hebben).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:28

Nouja, jongens en ruzie.
Dat duurt meestal niet zo lang.
Het zijn geen meiden, die willen niet eeuwig ruzie hebben.
Dus ik zou me er maar niet druk om maken, en ik denk ook niet dat hij er mee wordt geconfronteerd.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:39

Pff. Heb een heel stuk gelezen maar wat maak jij JEZELF gek zeg!
Echt niet normaal... in mijn ogen doet het zelfs enigzins obsessief aan. (sorry)

Ik denk dat het voor jou het beste is als jij niet eens een stapje terug neemt, maar het liefst een stap van 100km achteruit. Ik vind het persoonlijk nogal eng hoe je op de hele situatie reageerd. Neem alsjeblieft héél wat tijd/rust voor jezelf en laat die jongen lekker in zijn eigen sop gaarkoken.

Pas op jezelf!
Sterkte. Kusje

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:36

Kan je misschien voorbeelden geven? Dan zie ik het misschien zelf ook in Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:25

LEUKKKKKKKKKKKKKKK DIE JONGEN WAARMEE IK GING WORD OOK NIKS HIJ IS VERLIEFD OP EEN ANDER OFZO BLABLA.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:38

Wat een sukkel. Pfff... Weer zo'n watje die niet weet wat hij wil.
Jongens? Pffff...

Nathalie: Ergens doet het inderdaad obsessief aan. Maar dat doet liefdesverdriet altijd.
Je blijft maar voor hem invullen, en op hem wachten. En daarin maak je het jezelf moeilijk. Heb ik ook gedaan hoor. Maar die van mij heeft me nu zoiets geleverd, dat ik zoiets heb van: "Sjeeees, jij kan me nu echt de boom in!"
Waar geen wil is, ben ik weg... Weet je nog? Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:31

Ja idd, terwijl hij absoluut niet overkomt als een watje. Hij en ik zijn precies hetzelfde en botste in het begin echt vaak maar ging steeds beter. Was zaterdagavond met hem geweest, was echt super.. voelde zo fijn(alle vrienden van Martijn hebben het ook gezien haha wat voelde ik me goed!) en gister heletijd lieve smsjes sturen. En nu ..... opeens is het weer over. Hmm jongens! Haha!

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:32

Indd.
Ik denk eerder dat het 'obesessieve' gedrag van mij word verward met het niet kunnen loslaten. Ik héb altijd alles geweten van hem, deed alles samen. En nu dat niet meer zo is is het moeilijk dat te accepteren en wordt het dus gezien als obesessie omdat ik (nog) veel met hem bezig ben?
Ik voel me echt niet goed vandaag (zie topic op MensenWelzijn).

@UpToDance, wat vervelend! Maar ach, alles komt goed.

Ik zat ook even goed naar de tekst van dit liedje te luisteren: Whitney Houston - I will always love you.

Eigenlijk is deze heeel erg van toepassing maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:41

Ik kan me voorstellen dat dat het is hoor!
Want ineens val je in een gat, je houd nog van hem. En dat gevoel valt in een gat. Niet prettig. Ik ga je topic lezen Lachen

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:51

naath schreef:
Kan je misschien voorbeelden geven? Dan zie ik het misschien zelf ook in Lachen

Ik denk dat het goed helpt wanneer je na een jaar dit topic eens terug leest. Lachen

Sterkte! Kusje

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:14

Het is heel vervelend dat hij je zo aan het lijntje houdt, want zo kan je het nooit accepteren.
Ik ben er nu al bijna overheen, gelukkig is het echt super snel gegaan bij mij.
En natuurlijk denk ik nog vaak aan hem.. en mis ik iets. Maar ik mis hém niet heb ik gemerkt, ik mis iemand.
Het is achteraf maar beter dat het over is, ik liep te erg over hem heen en hij beet nooit van zich af.
Nee, zo'n jongen moet ik nooit meer hebben.

Ik ben me zoveel beter gaan voelen door die ene jongen. En het is niet dat ik aandacht kreeg dat ik me beter voelde, want dat kreeg ik genoeg van andere jongens maar wou ik helemaal niet. Ik weet niet wat het was, hij zette me op mijn plek en we voelde elkaar steeds beter aan. Maar aangezien dat ook niks wordt.. wacht ik rustig tot er een nieuwe komt en voel me ondertussen super!

LANG LEVE VRIJGEZEL ZIJN WHOEHOE!! Bloos
(haha neehoor heb liever weer een vriend Vork )