in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:08

Wij hebben ST (Steinfurt). Verder de voor letters van mijn man zijn naam en de mijne ER en de laatste getallen van onze geboortejaar. Dus STER ! Clown

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 07:31

ditano schreef:
steph BOR ...borken ?

Yep Borken Lachen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:47

@wila, oh das een leuk kenteken Lachen

@kentekens: zag laatst een DU-NL kenteken... vond die ook wel mooi! mijn vriend krijgt straks een zwarte plaat met witte letters/cijfers Haha! de verhuisdienst komt ws. begin januari...

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:55

Das toch zo'n Nato kenteken ?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:08

Dan komt er dacht ik ook een N op te staan. zo herken je de nederlandse nato's. Dat wordt dus mooi belastingvrij rondtuffen Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:11

IngLio schreef:
zag laatst een DU-NL kenteken...

Volgens mij komt die auto uit Duisburg en heeft dan NL er op Knipoog .
Er rijden bij ons wel meer auto´s met NL erop; 2 ervan ken ik en bij hun staat het NL bij de ene voor hun 2 dochters (Nadine & Lena) en bij de andere voor de voor- én achternaam van hun dochter Knipoog .
Iemand anders die ik ken heeft bijna dezelfde nr. plaat als ik, alleen woont die in een andere LKR, dus bij haar staat er FÜ-NL ** en bij mij RH-NL ** (bij haar staat NL voor New Line, de naam van d´r zaak Clown ).

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:21

@kavamo: Ja
@dinopino: ook Ja totaal geen bezwaar tegen Haha!

@sterre, hihi jij doet ook aan verzinsels voor de kentekenplaten... ik ook... tot ergernis van mijn vriend.. dan zeg ik kijk daar rijdt een -ik noem maar even wat- KoFFeR, omdat ie dan KF-FR heeft ... hoe silly, maar wat moet je anders als je elke dag 2u in de file staat Gestoord

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:26

Nou, mijn man is beter in het verzinnen die maakt bijv. van NL "neukt lekker" Bloos! ...!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:52

hmm dyslectisch???
of bedoelde je 'm niet zo?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:11

Ditano: Ja, AC is Kreis Aachen.

Hoe doen jullie dat toch, die piepkleine lettertjes lezen? Sterre: geen idee wat je daar geschreven hebt. Te klein voor mijn ogen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:26

soesita schreef:
Hoe doen jullie dat toch, die piepkleine lettertjes lezen? Sterre: geen idee wat je daar geschreven hebt. Te klein voor mijn ogen.

Als je bij het bericht waar iets klein geschreven staat op "quote" klikt, krijg je de tekst in orginele grote op je scherm Knipoog !
Had vergeten dat bij bepaalde woorden er gecensureerd wordt Clown .
Ik schreef voorheen "mijn man maakt van NL "N/eukt Lekker" Bloos!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:44

je kan ook de kleine tekst selecteren en dan copy pasten naar invulveld voor tekst, zoals onderaan deze pagina waar je een quick post kan maken...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:45

hahahahaahahhaah oh ja natuurlijk de boktcensuur Tong uitsteken
dan is het inderdaad fietst lekker Tong uitsteken

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:20

Hoi! ik zie hier op bokt altijd van die mooie huizen staan. En ik denk dat als ik al mijn studie's klaar heb hier in nederland, en alles bereikt wat ik wilde bereiken. Dan denk ik dat ik toch voor een huis in Duitsland ga kijken, omdat ik toch graag als ik op mezelf ga wonen mijn paarden aan huis kan houden. In Nederland is dat echt onbetaalbaar! En daar heb je erg mooie grote huizen met een flink stuk grond erbij voor een redelijke prijs! Maar eerst wil ik hier alles afronden wat ik nu nog wil doen, dus is nog wel een 5jaren plan Tong uitsteken.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:25

En hoe doen jullie dat wat sterre heeft gedaan, zo'n stukje tekst van iemand overnemen, snappen jullie wat ik bedoel ??

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:31

Ehh sorry, ik snap niet wat je bedoelt Verward ...
Misschien kan je even aangeven welk stukje ik van wie overgenomen heb, dan kan ik je het vast wel uitleggen Lachen !

Ahhh... ik geloof dat ik het al begrijp Pling ! Jij bedoelt vast hoe ik de tekst die iemand anders geschreven heeft, ik een berichtje van mij kan plaatsen, zoals jou berichtje hierboven:
kavama schreef:
En hoe doen jullie dat wat sterre heeft gedaan, zo'n stukje tekst van iemand overnemen, snappen jullie wat ik bedoel ??

Da´s heel makkelijk: onderaan ieder berichtje staat "quote". Als je dat aanklikt komt er dat berichtje te staan waar jij op wilt reageren (in de tekst zoals het dan geplaatst wordt, is het wit onderlegd).
Als je op "quote" klikt, kan je dus ook de "kleine lettertjes" lezen die je zo met het blote oog niet kan lezen Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 12-12-08 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:34

Nou sterre bijv. die heeft een stukje van soesita genomen en geplakt ( weet het effe niet beter uit te leggen ) en daar zit dan zon blauw en wit balkje omheen. Blond

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:32

Sterre schreef:
soesita schreef:

Als je bij het bericht waar iets klein geschreven staat op "quote" klikt, krijg je de tekst in orginele grote op je scherm Knipoog !
Had vergeten dat bij bepaalde woorden er gecensureerd wordt Clown .
Ik schreef voorheen "mijn man maakt van NL "N/eukt Lekker" Bloos!

Tuurlijk. Dat ik daar niet eerder op gekomen ben! Bloos

Kavama: Dat is met quote, dat heeft Sterre duidelijk uitgelegd hierboven.

Mhhhh, we gaan wel erg offtopic. Tong uitsteken

Ben effe erg ongelukkig: onze huisbaas zet ons buiten (wil verkopen, volgende week komt de makelaar Boos! ). Wij wonen hier pas vier jaar, hebben het naar onze zin en zitten met twee piepjonge kids (2,5 jaar en 3 maanden). Bovendien waren we eigenlijk aan het sparen om over een aantal jaren te kunnen kopen. Nu moeten we dus weer iets gaan huren en gaan onze spaarcentjes waarschijnlijk op aan de rennovatie- en verhuiskosten. Verdrietig

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:37

ohjee soes dat is niet tof! je hebt als huurder toch huurderbescherming? of is dat niet in DLD? je huisbaas kan je er echt niet zomaar uitzetten als je een huurcontract hebt! tenzij hij dat er expliciet in heeft vermeld dat ie mag verkopen en jij daarvoor hebt getekend, maar ik zou even je rechtsbijstand bellen en vragen hoe het zit en wat je rechten zijn! hij kan een gezin niet zomaar op straat zetten... toch????

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:40

@Soesita: dat is balen, zeg Ach gut .
Wij hebben onze huizenjacht ook maar even stop gezet, we kijken wel nog voor een boerderij, maar minder intensief.
Ik vind het erg spannend in deze tijd.
Zo hebben we wel al potentiële kopers voor ons huis, maar zij moeten zelf natuurlijk ook verkocht krijgen en wij hebben nog niet gevonden wat we echt zoeken.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:48

IngLio: Ja, we hebben (nog?) geen opzegging gehad, maar hij wil het huis te koop zetten dus. En ik vrees dat dat voor ons niet goed gaat komen. Verdrietig

Avaluna: Ja, het zijn geen al te beste tijden voor zulke projecten, dus als je niet ontevreden bent over je huidige situatie loop je misschein momenteel beter geen risico's.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:55

@soes, hopelijk vinden jullie een fijn ander plekje waar je ongelimiteerd kunt blijven! sterkte en succes! hou je ons een beetje op de hoogte??

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:06

soesita schreef:
IngLio: Ja, we hebben (nog?) geen opzegging gehad, maar hij wil het huis te koop zetten dus. En ik vrees dat dat voor ons niet goed gaat komen. Verdrietig

Niet te snel getreurd: het is voor veel mensen niet aantrekkelijk om een huis te kopen waar huurders in zitten, omdat het hier heel moeilijk is om ze eruit te zetten Lachen .
Als de nieuwe koper "eigen bedarf" aanmeld, moet je op een gegeven moment wel het veld ruimen, maar de koper moet wel aantonen dat hij/zij daar ook daadwerkelijk wil wonen en dan nog gaat er echt nog een hele tijd overheen. Er is overgens ook nog een kans dat de nieuwe huurder alleen maar in een huis/woning wil investeren en dan kan je er gewoon in blijven Lachen .
De huurders in Dld genieten echt een hele hoge huurbescherming; prettig voor de huurder, meestal niet voor de verhuurder .
Wij hebben er helaas ervaring mee; wij hebben een gloednieuwe woning als investering gehad en die is door de huurder binnen 3 jaar volledig uitgewoond Stoom uit je oren ! Helaas konden wij die aso´s er niet uitzetten, want de huur kwam wel min-of-meer regelmatig binnen.
Tja, probeer dan maar eens een potentiele koper die afgeragte hut te laten zien Lips are sealed ! Je moet wel heel veel fantasie hebben om zo´n woning te willen kopen Scheve mond .
Uiteindelijk hebben wij nog vreselijk veel geluk gehad: de huurder vertrok met de noorderzon (helaas met achterlating van een hele hoop smerige zooi, zoals bakblikken met pizza Misselijk , hondendrollen op het woonkamertapit Misselijk Misselijk en nog veel meer van dat soort fraais) en na 3 mnd. konden wij beginnen met de woning kompleet te renoveren Gestoord .... Toen we dat achter de rug hadden, hebben we het ook meteen verkocht *pffff*.
Gewoon eens bij een "Mietverein" (huurdersvereniging) vragen wat je rechten zijn Lachen .

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:48

Zolang we geen opzeg krijgen leven we hier maar min of meer vrolijk verder, nietwaar. Knipoog Maar we zijn wel volop aan het bekijken wat de mogelijkheden (financieel) voor ons zijn. Misschien krijgen we toch genoeg bijeen gekrabt om dit huis te kopen, ook eventueel iets anders als onze verhuurder geen redelijke of voor ons haalbare prijs vraagt.
En anders gaan we toch maar gewoon op zoek naar een andere huurwoning en als we iets vinden dat ons echt aanstaat zullen we dan toch maar zelf opzeggen. Want leven in een huis dat te koop staat biedt op langere duur toch ook geen perspectieven. Dan liever op het gemakje rondkijken en in ons eigen tempo verhuizen.
We houden dus nog alle mogelijkheden open en kijken eerst eens wat wij kunnen betalen en wat de verhuurder gaat vragen.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:18

Als alles goed gaat rijden wij volgen jaar rond met eu op het nummerbord.
Moeten nu nog wachten op een bouwtechnisch onderzoek, als dat goed is brengen we een bod uit.