Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:16

Ben je al geweest?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:17

griebels schreef:
BraveSpots schreef:

Ga je ook niet om met gewoon jongens als vrienden dan Wow! (zonder dat je dus iets hebt/had met elkaar) ?

niet met een ex nee...
Gewone vrienden is wat anders, maar ook dat doe ik niet...
Reden is dat ik amper tijd heb voor vriendinnen laat staan voor mannelijk geslacht Knipoog

Maar opzich zou je het wel doen dan, omgaan met 'gewone' jongens, mocht je tijd hebben?

En van die exen niet meer zien? Ik vraag me af, is dat dan omdat er weinig vertrouwen is tussen jullie, of weinig vertrouwen in de exen (of een combinatie?) .

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:18

sflj schreef:
griebels schreef:
Idem hier...
Maar wij hebben dan waarschijnlijk ook hetzelfde meegemaakt (meerdere keren)...
In ons geval zijn alle mannen zo, wel de mannen waar ik op val in elk geval.

De goodguys trekken mij helaas niet... zou willen dat het anders was Verdrietig

I rest my case!

Dat zeg ik toch Haha!
Heb nergens gezegd dat jij geen gelijk hebt...
Echter heb ik ook gelijk, voor mijn gevoel dan. Alleen weet ik WEL dat er betere mannen zijn. Helaas zijn dat niet de macho-mannen waar ik me tot aangetrokken voel.
En enige aantrekkingskracht is toch wel een vereiste in een liefdesrelatie Nagelbijten / Gniffelen

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:19

Jeetje wat een banketstaaf zeg..
Lijkt wel alsog die 4 jaar niks voor hem hebben betekend als hij het zo makkelijk weggooit voor zon vies wijf..

Sterkte meis! Je kan veeel beter krijgen.. Ach gut

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:20

BraveSpots schreef:
Maar opzich zou je het wel doen dan, omgaan met 'gewone' jongens, mocht je tijd hebben?

En van die exen niet meer zien? Ik vraag me af, is dat dan omdat er weinig vertrouwen is tussen jullie, of weinig vertrouwen in de exen (of een combinatie?) .

Nee ik zou het niet doen, ik heb daar geen behoefte aan
Heeft niets met vertrouwen te maken...
Overigens heeft mijn vriend ook een paar dagen geleden besloten om zonder mij verder te gaan dus heb zo wie zo ff genoeg van mannen...
Is er weer eentje op mijn lijstje 'slechte mannen'
Wordt een lang lijstje Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:24

ik hoef mijn ex ook niet meer te zien, maar dat is een ander verhaal Knipoog

griebels, ik had jouw zin idd anders gelezen Haha! Ik snap wel wat jij bedoelt, maar zelf zie ik het niet zo zwart/wit. Ik moet erbij zeggen dat ik totaal niet jaloers ben aangelegd, dat scheelt ook, en ik ben allergisch voor mensen die me tot iets willen dwingen. Dat maak ik zelf wel uit *LOL* Maar als mijn partner iets echt heel erg vervelend vindt, zal ik daar zeker rekening mee houden; in welke mate hangt er vanaf in hoeverre ik dat redelijk vind.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:26

jeetje wat een vervelend voor je. Sterkte en veel succes met je tentamen morgen.
Net als al eerder is gezegt beter dat je er nu achter kwam dan later, maakt het niet minder erg natuurlijk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:28

ja ben zelf ook blij dat ik er nu achter ben en niet over een maand ofzo Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:30

Lielle schreef:
ik hoef mijn ex ook niet meer te zien, maar dat is een ander verhaal Knipoog

griebels, ik had jouw zin idd anders gelezen Haha! Ik snap wel wat jij bedoelt, maar zelf zie ik het niet zo zwart/wit. Ik moet erbij zeggen dat ik totaal niet jaloers ben aangelegd, dat scheelt ook, en ik ben allergisch voor mensen die me tot iets willen dwingen. Dat maak ik zelf wel uit *LOL* Maar als mijn partner iets echt heel erg vervelend vindt, zal ik daar zeker rekening mee houden; in welke mate hangt er vanaf in hoeverre ik dat redelijk vind.

Je gaat vanzelf zwart/wit kijken (jaloers) door de ervaringen die je hebt opgedaan helaas...
Ik weet wanneer mijn jaloezie niet terecht is, en zal daar dan ook niets over zeggen... Maar moeite kost het me dan wel. Toch heb ik geen problemen mee als hij alleen op stap gaat, of met de buurvrouw gaat zwemmen (al vind ik dat toch wel erg raar).
Van dwingen houdt ik ook niet.
Maar ik kan zelf wel bedenken wat wel en niet normaal zou zijn in een relatie, en ik hoop alleen dat hij dat ook kan en doet...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:33

Maar wat voor jou normaal is in een relatie hoeft dat voor een ander toch niet te zijn? Waarom is het bijvoorbeeld wel raar als hij met de buurvrouw gaat zwemmen, maar als jij dat doet niet?
Omdat het mannetje - vrouwtje is?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:33

Heel veel sterkte meid, het is niet niks.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:34

Daar gaat nogal wat aan vooraf Knipoog
Laten we het erop houden dat mannen een beetje blind zijn als het op vrouwen aankomt...
Buurvrouw heeft meer geprobeerd, uiteten, samen op vakantie etc etc...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:34

SKESS????

griebels schreef:
Ben je al geweest?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:35

Ik wil je heel veel sterkte wensen..Dit is echt een flinke klap in je gezicht zeg..Denk je na 4 jaar alles "goed" voor elkaar te hebben en al plannen te hebben voor "jullie" toekomst..Gebeurt er zoiets...Nu als je terug kijkt, kun je blij zijn dat je er vanaf bent...
Zo iemand verdient jou niet en gelukkig zijn er genoeg mannen die jou WÉL waard zijn.. Ach gut

Laat hem maar lekker diep in de S*IT zakken, en niet toegeven als hij straks met hangende handjes voor de deur staat, omdat het
"nieuwe" er bij zijn ex vanaf is...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:37

griebels schreef:
Laten we het erop houden dat mannen een beetje blind zijn als het op vrouwen aankomt...

En nogmaals... de mannen waar jij mee omgaat. Knipoog
Uit eten en mee op vakantie gaan hoeft helemaal niks te betekenen. Maar voor iemand die achterdochtig / jaloers is, heeft álles iets te betekenen. (en vaak wordt de relatie daar niet beter van Knipoog )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:37

wat noem jij normaaL? Mss vind ik dat wel helemaal niet normaal, en andersom Knipoog

ik heb al jarenlang een vriend uit mijn studententijd, en wij gaan eens in de zoveel tijd samen uit eten, en dat kan - zeker een aantal jaar terug - erg laat worden. Mijn partner had daar in het begin best moeite mee, maar dat vond ik dus niet redelijk, zeker aangezien die vriend en ik nooit iets hebben gehad, en er genoeg gelegenheid is geweest.

Jaloezie als er daadwerkelijk reden is, vind ik wel begrijpelijk, maar dan nog zou ik nooit iets verbieden. IMO bereik je er absoluut niets mee, en ten tweede vind ik dat getuigen van een enorm gebrek aan respect (van beide kanten trouwens).

Wb het zwemmen met de buurvrouw, nu geef je wat meer info erover. Maar zwemmen met iemand zonder bijbedoelingen, zou je dat ook raar vinden?

/add
en idd, sflj heeft een heel raak punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:38

Ik lees het verhaal met open mond...Sterkte meid!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:40

een vraagje voor griebels. Ik moet voor het werk regelmatig naar het buitenland, met (vrijwel) uitsluitend mannelijke collega's. Vind je dat raar?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:43

Tinkerlady schreef:
_Skess_ schreef:
Ik weet gewoon even niet wat wijsheid is....

Vrij simpel lijkt me...weer een typisch gevalletje van weten wie je echte vrienden/vriendinnen zijn. Kortemetten mee maken, met zo'n griet. Die zit dus na jullie gesprek gewoon je vriend te prikkelen via sms of internet. Hoe ziek kun je zijn......

En by the way, als je vriend zich zo laat meetronen in dit gedrag en contact, dan zou ik nog maar eens heel goed nadenken.
Vreemde kwestie.

Ik zou het wel weten, wat wijsheid is. Even keihard voor jezelf opkomen.

SMS contact = not done
MSN contact = not done
Samen de kroeg in = not done

Dat is geen kwestie van je vriend verbieden. Hij zou dat zelf niet eens moeten verzinnen. Dat is gewoon een ongeschreven code tussen twee mensen die daadwerkelijk happy met elkaar zijn, willen gaan samenwonen etc. En normaliter hoeft er nog niet eens zoveel aan de hand te zijn, maar je kunt er hier wel duidelijk vanuit gaan dat iemand het voorzien heeft op vriendlief. Zou ook serieus nadenken of ik die vriendin nog wel tot mijn kring zou willen rekenen.

Succes ermee!

Juist! Afgod

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:47

Lekker op tijd, Ilzas. (lekkere mening ook, maar dat terzijde)

Da's een open deur, Lielle! Knipoog
Zo ken ik er ook een paar! (en heb nog nooit mot met m'n partner gehad! Echt nooit.)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:47

Meid, over exen kan ik goed meepraten Tong uitsteken Mijn ex heeft me 1x uit mijn huidige relatie getrokken en dat was echt klote.
Ik heb zelfs een week met hem samengewoond en daarna weer terug gegaan naar mijn eigen ventje Boos!
Maar zowel ik als mijn man zijn daarna nog wel eens met exen weggeweest.
Mijn ex was jaloers op mijn huidige relatie en toen bleek dat hij mij niet zo gek voor een 2e keer kon krijgen om weg te gaan bij mijn eigen man probeerde hij mij zover te krijgen tot afscheids s.x.........MOOI NIET!
Daarna zouden we vrienden blijven.
Dus ik bel hem, 2 maanden later, heeft opeens geen intresse meer, want had een andere vriendin. Sindsdien wil hij niet meer met me praten..........
Mijn vriend is ook wel eens weggeweest met zijn ex. Ook zij was jaloers.
Ze had een kaartje gestuurd dat ze spijt had van alles en dat ze hem had laten gaan. Alleen mijn man voelde niks meer voor haar en heeft dat haar ook gezegd tijdens die date. Daarna nooit meer wat van gehoord.
Ook zij kreeg een andere vriend.
Wat ik bedoel te zeggen: geef hem het vertrouwen, in 2 gevallen hierboven is er niks gebeurd tijdens het afspreken. Je praat goed met elkaar en komt weer tot de conclusie dat het niks gaat worden.
Als je echt van elkaar houdt, kies je voor elkaar en gebeurd er niks. Anders is je vriend het niet waard om verder mee te gaan!
Inmiddels ben ik al 9 jaar samen en door zulke 'dingen' groei je erg dicht naar elkaar. Blijf er over praten. Mijn man weet alles over mijn ex, alles wat hij geflikt en geprobeerd heeft. Eerlijkheid over je gevoelens is heel belangrijk!
Succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:48

sflj schreef:
griebels schreef:

En nogmaals... de mannen waar jij mee omgaat. Knipoog
Uit eten en mee op vakantie gaan hoeft helemaal niks te betekenen. Maar voor iemand die achterdochtig / jaloers is, heeft álles iets te betekenen. (en vaak wordt de relatie daar niet beter van Knipoog )

Hoeft ook niets te betekenen, daar gaat het ook niet om, maar het is in mijn ogen NOT DONE...
Misschien dat ik nog van de oude stempel ben Knipoog Ik vind namelijk niet dat dat hoort in een relatie...

En indd de mannen waar ik mee omga, maar dat had ik al gezegd...

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:48

Heb het hele topic gelezen (en dat was veeeeeeeel).
En wat een *** is die (ex)vriend van jou zeg, eerst zeggen gewoon te willen afspreken met zijn ex-vriendin, maar er hele andere bedoelingen er mee te hebben.
Nou gelukkig ben je er optijd achter gekomen dat er meer achter zat dan alleen "vriendschap".
Veel sterkte de komende tijd, ook met je tentames.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:49

Lielle schreef:
Maar zwemmen met iemand zonder bijbedoelingen, zou je dat ook raar vinden?

/add
en idd, sflj heeft een heel raak punt.

nee heb ik geen problemen mee...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:50

_Skess_ schreef:
Gaat goedkomen hoor! Bedankt voor de tips Knipoog Zelf steek ik heel veel energie in onze relatie, maar van zijn kant komt maar bar weinig....

Zegt dat al niet genoeg dan... Nagelbijten / Gniffelen