Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:53

Ik heb ook ervaring met gebroken ribben en gekneusde ribben (mijn gebroken ribben kan je tellen door de botwoekeringen die op de breuken zitten) ben voor geen naar het ziekenhuis geweest, zelfs niet naar de huisarts...... maar Fu c king pijn doet het wel, en je bent er ook niet in een paar weken vanaf zeg!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:54

KiWiKo, ik kwam uit het ziekenhuis 2 maanden geleden (ingreep aan m'n hart) en heb flinke rellen in huis gehad met mijn vriend, want ik mocht niets van hem... Moest maar op bed gaan liggen, m'n tijd uitzingen, werd knéttergek!

Ben na 4 weken weer begonnen met werken en mijn leidinggevende had me nog voor de 4 weken erna ziekgemeld staan, die was ronduit verbaasd dat ik kwam werken.

Wat moet ik thuis? Als ik thuis op de bank kan zitten, dan kan ik ook op m'n werk achter m'n bureau zitten.

Mistral; ribben kneuzen zal absoluut pijn doen hoor, maar deze man was echt op en top aansteller... Mijn vader heeft begin dit jaar in het ziekenhuis gelegen (darmkanker) en drukte alleen op de morfinepomp als hij écht pijn had.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:03

Vrouw naar mijn hart !!! Lachen

Huilenbalken zit in je of niet......... Mijn ex meldde zich al ziek en ging naar de dokter EN moest uiteraard op en top verzorgd worden als het kreng een loopneus had Lachen ....... needless to say dat ik daar weinig respect voor op kon brengen en de relatie gedoemd was te mislukken Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:03

KiWiKo schreef:
Ik heb ook ervaring met gebroken ribben en gekneusde ribben (mijn gebroken ribben kan je tellen door de botwoekeringen die op de breuken zitten) ben voor geen naar het ziekenhuis geweest, zelfs niet naar de huisarts...... maar Fu c king pijn doet het wel, en je bent er ook niet in een paar weken vanaf zeg!!!

Het heeft mij bijna 14 dagen ziekenhuis opgeleverd Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:07

ik had er geen inwendig letsel van........ maar echt he..... tandjes!!! slapen is maahaanden heel lastig gegaan, hoesten is ook zo grappig ... en zorg er nou maar voor dat je echt niet verkouden wordt want niezen is echt de ultime pijnkick Lachen Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:10

KiWiKo schreef:
ik had er geen inwendig letsel van........ maar echt he..... tandjes!!! slapen is maahaanden heel lastig gegaan, hoesten is ook zo grappig ... en zorg er nou maar voor dat je echt niet verkouden wordt want niezen is echt de ultime pijnkick Lachen Lachen

Doordat ik een klaplong had zat er bloed achter de longen wat ervoor zorgde dat ik vreselijk benauwd werd. Om het over het ophoesten daarvan maar niet t hebben. Het zweet breekt je uit als je weer zo'n hoestbui op voelt komen. Of het kleine meisje die in je buik zit en tegen je kapotte ribben aantrapt Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:15

Zo dat kan je er dan nog net effe bij hebben zeg!!! Lachen Ribben doen al zo een pijn Knipoog maar er is echt niks aan te doen..........

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:16

Maar om terug te komen op dit onderwerp ik had mijn ziektekosten er dat jaar wel uit, alles bij elkaar bijna 45.000 euro Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:18

DAT kan je wel zeggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 00:48

Zullen meer mensen moeten zijn als Kiwiko en Quell...dan zouden ze de premie's eindelijk weer eens omlaag kunnen doen...Gaan we wel heen he, mensen laten het tegenwordig wel op voor elk pruteltje naar een arts te rennen.
Prima beginnetje, en op die manier kunnen de kosten wss ook wel weer omlaag in de toekomst.
Anders krijg ik wel een beetje dat kwartje Kok idee maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 06:13

ERG duur allemaal. Maar je bent er ook wel zeker van als je half dood op de grond ligt omdat jevan je paardgevallen bent. hulp krijgt. En weer zo goed als kan gerepareerd word. Als je er voor zou kunnen kiezen zelf alles te betalen.......

Kun je dan naar de bank voor een lening... Je wilt toch zelf betalen ? Dus ook als het echt fout is dan niet in eens jamaar....

Vind zelf dat het in de zorg goed geregeld is. OKe er zijn dingen de beter kunnen helemaal met iedereen eens. Maar slecht heb je het hier niet op uitzonderingen waar het mis gaat na. En ja het zullen er wel veel zijn volgens ervaringen van mensen. Maar denk dat het tegen over alles toch wel om uitzonderingen gaat.

Fouten hoor je veel over... Maar over dingen die super gegaan zijn niet.

Als je die 2 getalen tegen over elkaar zet hebben wij het hier in nederland dan zo slecht ?

Ik denk gemiddeld genomen echt niet.

En tuurlijk moet er aan de dingen die niet goed gaan gewerkt worden ! Er gebeuren dingen die niet kunnen. En dat mag natuurlijk niet.

Vind dat ze wel die eigen risico mogen afschaffen. Daarmee worden mensen gestraft die toch al oliebol zat hebben in hun leven.

Heb je iets laat je je helpen word je ook nog gestraft met een rekening...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 06:38

Ok, ik heb even niet alle pagina's gelezen, vergeef me als het al eens gevraagd is.

Ik heb altijd begrepen (althands, sinds dit jaar) dat er een eigen risico is van 150 euro, en zodra je daaraan zit, dat alles vergoed word, afhankelijk van je verzekering.
Nu lees ik hier horrorverhalen, maar gaat dat dan om dingen die helemaal niet vergoed worden? Want in feite kom je toch niet over die 150 heen? Of zitten er zo weinig dingen in het basispakket (ik moet zeggen, ik ben uitgebreid verzekerd, onder andere vanwege de tandartsingrepen, mijn gebit is me heilig, maar ik ben tot nu toe nog niet veel dingen tegen gekomen die niet verzekerd zijn), maar daar kies je dan toch voor bij het aflsuiten bij een verzekering? De uitgebreide is duurder, inderdaad, maar als je ziet wat er extra bij zit... Ik durf het risico niet te lopen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:01

mencis is volgens mij veel goedkoper, ik betaal volgens mij 100 euro in de maand aan ziektekostenverzekering

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:28

Utixo schreef:
Ok, ik heb even niet alle pagina's gelezen, vergeef me als het al eens gevraagd is.

Ik heb altijd begrepen (althands, sinds dit jaar) dat er een eigen risico is van 150 euro, en zodra je daaraan zit, dat alles vergoed word, afhankelijk van je verzekering.
Nu lees ik hier horrorverhalen, maar gaat dat dan om dingen die helemaal niet vergoed worden? Want in feite kom je toch niet over die 150 heen? Of zitten er zo weinig dingen in het basispakket (ik moet zeggen, ik ben uitgebreid verzekerd, onder andere vanwege de tandartsingrepen, mijn gebit is me heilig, maar ik ben tot nu toe nog niet veel dingen tegen gekomen die niet verzekerd zijn), maar daar kies je dan toch voor bij het aflsuiten bij een verzekering? De uitgebreide is duurder, inderdaad, maar als je ziet wat er extra bij zit... Ik durf het risico niet te lopen.

soms doen ze helaas dingen veranderen
heb altijd top verzekering gehad voor mijn tanden
vanaf de geboorte en alles was altijd vrgoed
tegenwoordig kost een tandartsbezoekje een godsvermogen omdat er van alles uit het pakket gehaald is ..
en sinds oz cz is is er weer meer uitgehaald
heb nog steeds de zelfde verzekering
maar alles op een rijtje zettend kan ik net zo goed alleen de basis doen
daar kraamhulp etc voor mij toch niet hoeft
ik mag een 65+ verzekring Haha! die past het beste bij mijn wensen
maar dan moet rest vh gezin ook en is zoonlief dus niet meeverzekerd ..

verder overstappen en een top verzekring houden kan ik wel vergeten
voor de basis moeten ze je aannemen maar de extra niet
dus dat schiet niet op

de beloftes die gemaakt waren toen iedereen nog wel kon / mog switchen
zijn bijna allemaal ingetrokken of gewijzigd

pff lastige keuze
wel niet overstappen
\en dan dus alleen een basis en dan welke ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:45

Hier wordt gelukkig nog tot nu toe alles vergoed wat ik maar nodog heb gehad, tandarts 100%
Premie een kleine 100 euro. Lang leve Anderzorg.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:24

crossmonster schreef:
Ja het slaat echt nergens op.

Ik moet verplicht mrsa testen als ik naar het ziekenhuis moet.
Dit koste me ook in totaal 40 euro.

Van d'n zotte toch?

Dit slaat werkelijk nergens meer op

Ik zit bij CZ , misschien dat het elders beter is?

EVen terug komend op iets in het begin, ik ben via mn ouders verzekerd bij de IZA, ik kan niet meer zeggen dan dat een top verzekering is! Ik heb de basis verzekering met het eerste aanvullende pakket.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:33

Ik heb mijn verzekering godzijdank niet veel nodig, maarheb tot nu toe geen problemen gehad met ze (IZZ). Volgens mij moet ik mezelf gelukkig prijzen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:56

MISTRAL94 schreef:
Maar om terug te komen op dit onderwerp ik had mijn ziektekosten er dat jaar wel uit, alles bij elkaar bijna 45.000 euro Clown

Dan heb je ze er inderdaad goed uitgehaald!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:06

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:11

Nicolletje schreef:

Tja ben ik wel mee eens, kunnen ze beter andere dingen vergoeden bijvoorbeeld psychologische zorg krijg je maar gedeeltelijk en een aantal gesprekken vergoed als je via de 1e lijns gaat.
Terwijl een hele hoop mensen wel deze zorg nodig hebben.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:26

Ik vind het vooral erg dat wij meebetalen om de mythe van het bloeden in stand te houden en dat soort dingen.

Het is natuurlijk fijn voor die vrouwen dat dit bestaat, maar toch ook een beetje te gek voor woorden in 2008.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:48

Nicolletje schreef:
Ik vind het vooral erg dat wij meebetalen om de mythe van het bloeden in stand te houden en dat soort dingen.

Het is natuurlijk fijn voor die vrouwen dat dit bestaat, maar toch ook een beetje te gek voor woorden in 2008.

Ja precies! Maar dit is in Belgie, vergoeden ze dit in nederland ook?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:34

Ja zit zelfs in de basisverzekering :

Citaat:
In ons land valt de maagdenvliesrecontructie onder het basispakket en wordt dus volledig vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:53

Nou ja zeg...dat zit in de vergoeding? Nou moet toch niet krommer worden zeg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:56

Dit wil althans de Begische politica Anne-Marie Lizin van de Waalse partij PS.

Ik ga er vanuit dat het om Belgie gaat? Nav dit bovenstaande stukje?