Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Moelie schreef:yakima schreef:ik weet niet hoor.
maar JIJ bent degene die in de schulden zit, JIJ vraagt om hulp/advies. dan geven mensen je advies en ga je kribbig reageren? die mensen doen hun best om het voor jou makkelijker te maken.
Het is ook echt niet mijn bedoeling om zo te reageren, maar als er dingen worden gezegt die niet waar zijn kan ik idd wat kribbig reageren ja.
en al vind jij dat anders, dan ben je er blijkbaar toch niet zo serieus mee. Moelie schreef:avaluna schreef:Mmm, hier gaat het dus vaak mis; jij hebt nooit geleerd dat geld dat er niet is, je ook niet uit kunt geven. Dat klinkt heel logisch, maar doordat jij bij familie/vrienden leent en die zoals je zegt "geen haast hebben", maak je er een potje van.
Sorry hoor, maar je bent echt erg. Wat is dat nou voor een opmerking?? Waar slaat dat nou weer op. Overdrijf toch eens niet zo joh. Ik weet zelf ook wel dat dit niet goed is, dat geef ik toch zelf toe of niet dan... Mijn oma betaal ik sowieso maandelijks 50 euro dat is afgesproken en dat is ook elke maand zo. Mijn ouders zeggen elke keer dat het geen haast heeft dus word het elke keer weer uitgesteld. Mijn ex zegt ook al dat het geen haast heeft, maar hem betaal ik volgende week sowieso alles terug. Nou neehoor, ergens anders lenen is echt niet meer nodig. Nu ik een nieuwe baan heb verdien ik al stukken beter dan me vorige baan.
Citaat:Elke keer een beetje kan wel, maar dan krijg je weer het probleem dat ik het vergeet en het al heb uitgegeven aan iets anders. Ik weet het, heel slecht dat moet ik ook echt afleren.
Is ook weer 20 euro... tikt toch aan... Gewoon ff niet doen.Citaat:af en toe tussendoor een truitje ofzo,

Moelie schreef:Hallo,
Ik open even een topic over wat schulden die ik heb, ik vraag me namelijk af wanneer ik er uitkom.
Sinds een maand heb ik een nieuwe baan waar ik veel meer verdien dan de baan waar ik het jaar ervoor heb gewerkt, maar nu krijg ik mijn loon wekelijks. Dat is een beetje verwarrend, aangezien het elke keer niet hele hoge bedragen zijn. Eerst had ik maandelijks loon, omdat je dan al het loon tegelijk krijgt kun je meteen alles indelen. Nou zit ik met een paar schulden, gelukkig alleen maar bij me moeder, vader en oma.
Bij mijn oma heb ik een schuld omdat zij mij geld had geleent zodat ik mijn paard kon kopen, afspraak is dat ik haar maandelijks 50 euro terugbetaal. Maar soms kan ik die 50 euro echt niet missen! Bij me moeder heb ik ook nog een schuld van ik denk rond de 300 euro, gelukkig heeft ze er geen haast bij maar het zit mij heel erg dwars. Ik wil namelijk zo snel mogelijk van die schulden af. Me vader krijgt nog 90 euro van me. Maar nu ik dus wekelijks mijn loon krijg is het even zo verwarrend. Ik moet er echt aan wennen. Dan heb ik ook nog buiten mijn schulden om mijn vaste kosten; maandelijks stallingskosten, telefoonrekening en dan wil ik natuurlijk ook regelmatig wat kopen zoals kleren ofzo, ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit.
Ik krijg er helemaal geen orde in.. Ohja dan vergat ik ook nog dat ik een schuld heb bij me ex van 200 euro, gelukkig heeft hij er ook geen haast bij.
Daarnaast moet ik me moeder maandelijks 50 euro betalen, zij betaald namelijk mijn ziekteverzekering voor de helft omdat ik hier wekelijks het huis poets. De andere helft moet ik dus maandelijks aan haar betalen, en dat is er ook al zeker 2 maanden niet van gekomen omdat ik ff krap zat.
Ik krijg het helemaal niet op een rijtje zeg maar.. Me ouders komen vanavond terug van 2 weken vakantie, maar ik wil mijn schulden bij me ouders en ex sowieso snel afhandelen.
Dan klinkt het makkelijk om te zeggen, dan geef je ze dat toch terug, of deeltelijks (het bedrag in 1x teruggeven gaat sowieso niet omdat ik dat per week niet verdien). Elke keer een beetje kan wel, maar dan krijg je weer het probleem dat ik het vergeet en het al heb uitgegeven aan iets anders. Ik weet het, heel slecht dat moet ik ook echt afleren.
Ook wil ik graag gaan sparen (maandelijks een vast bedrag laten overschrijven naar me spaarrekening die ik nog moet aanmaken). Ook wil ik graag snel gaan beginnen met me rijbewijs..
Diepe zucht! Wat is geld toch een ellende.. Als het allemaal niet zo duur was geweest was het een stuk makkelijker geweest.
Ik heb sinds kort een nieuwe vriend die al 2 jaar op zijn huis wacht, ze zijn bezig met bouwen. Hij verwacht dat die er rond nov/dec in kan. Ik wil ooit toch wel (als het allemaal goed gaat tussen ons) bij hem gaan intrekken als hij het er mee eens is.. maar dan wil ik uiteraard ook mee betalen aan het huis. Maar daar ben ik voorlopig nog echt niet aan toe nu ik nog al die schulden enz heb.
Ik ben nog maar 19 en ik zit nu al met zo'n geldprobleem! Ik word er zo langzamerhand gek van..
Heeft iemand misschien wat tips voor mij, of zijn er mensen die ook zoiets hebben?
Groetjes Milou
Citaat:en dan wil ik natuurlijk ook regelmatig wat kopen zoals kleren ofzo, ook ga ik regelmatig naar feesten en ben ik elk weekend wel in de kroeg of ga ik ergens uit