wat te doen..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Re: wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:28

vooral niet zeggen over 2 papa's. hierdoor kan de ene papa boven de ander gekozen worden. verder gewoon even afwachten wat je ex te melden heeft morgen. en dan even kijken en hoeverre dit voort zet. ik zal het niet eerlijk vinden tegenover je vriend nu om. je ex weer zomaar in gaby haar leven te laten. en dat heeft je ex ook niet verdient, hij heeft je immers wel laten zitten met je dochter en nu de lasten voorbij zijn besluit hij in een keer weer terug te willen??

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:19

Eerst een op neutraal terrein bespreken wat zijn plannen zijn.
Niet direct een plaats in je leven geven en zeker geen pappa zijn voor haar.
Ze heeft al een pappa dit is een vreemde waar jij wel een band mee hebt gehad maar wat heeft zij met die vreemde man.
Nadat je alles goed doorgesproken hebt met hem kun je een begin maken,wat wil hij? ///bezoekrecht,weekends met haar ,alimentatie betalen,haar erkennen,hoe staat zijn familie ertegeover en wat vinden jullie huidige relaties van dit alles enz enz.???????

Maar laat hem een vriend van mamma zijn van lang geleden voordat je ineens met een nieuw pappa aankomt.

Zal niet de eerste zijn die je wereld weer overhoop haalt en dan weer eruit vertrekt en je moet nu je meisje voorop stellen.

Pappa zijn is niet een vrouw/meisje bevruchten en 8 jaar later informeren hoe het gaat met het kind.
En ga zeker niet vertellen dat je huidige relatie haar pappa niet is,dat is hij namelijk wel.
Hij heeft enkel niet het babytje gemaakt Knipoog

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:05

pompom schreef:
Eerst een op neutraal terrein bespreken wat zijn plannen zijn.
Niet direct een plaats in je leven geven en zeker geen pappa zijn voor haar.
Ze heeft al een pappa dit is een vreemde waar jij wel een band mee hebt gehad maar wat heeft zij met die vreemde man.
Nadat je alles goed doorgesproken hebt met hem kun je een begin maken,wat wil hij? ///bezoekrecht,weekends met haar ,alimentatie betalen,haar erkennen,hoe staat zijn familie ertegeover en wat vinden jullie huidige relaties van dit alles enz enz.???????

Maar laat hem een vriend van mamma zijn van lang geleden voordat je ineens met een nieuw pappa aankomt.

Zal niet de eerste zijn die je wereld weer overhoop haalt en dan weer eruit vertrekt en je moet nu je meisje voorop stellen.

Pappa zijn is niet een vrouw/meisje bevruchten en 8 jaar later informeren hoe het gaat met het kind.
En ga zeker niet vertellen dat je huidige relatie haar pappa niet is,dat is hij namelijk wel.
Hij heeft enkel niet het babytje gemaakt Knipoog

Jij zegt wat ik denk.
Idd, waarom wil ie nu ineens wel contact, en eerder niet? Wat stelt ie zich er van voor? Enz. enz.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:37

wat zijn bedoeligen zijn zullen we morgen pas weten.
ik ga morgen heel goed uitvragen wat zijn bedoelingen zijn voordat ik besluit om iets te zeggen tegen gaby.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:50

Alvast succes met je beslissing, 't is een zware....
Ik zou idd eerst zijn bedoelingen willen weten en in hoeverre hij zich daaraan kan houden. Een meisje van 8 lijkt al heel wijs, maar het blijft toch nog een klein meisje dat geborgenheid wil en een vertrouwde omgeving. Daarbij is ze net een groep hoger gegaan op school, dus er gebeurt al verschrikkelijk veel in dat koppie. Waarom zou je dat nu allemaal al overhoop halen. Waarom niet wachten tot ze ouder is, dan kan ze zelf de keuze maken of ze haar biologische vader wil leren kennen. En als je ex goede intenties heeft en een rol in haar leven wil spelen, waarom dan niet eerst als een familievriend voorstellen ipv haar vader. Ik zie nu nog niet het voordeel erin voor het kind, enkel voor de ex.......wellicht opspelend schuldgevoel??....alleen 8 jaar te laat.
Gezien hij zomaar uit jouw leven in vertrokken en zich 8 jaar lang niet geinteresseerd heeft voor jou of je dochter, waarom zou je hem dan nu wel toelaten. Ik neem aan dat jullie nu een gelukkig gezin vormen, waarom een "vreemde" erin toelaten en wat zijn de gevolgen voor je andere kindje....

Moeilijke beslissing, maar als ik in jouw schoenen stond (heb zelf een 3 en 6 jarige) had ik hem niet toegelaten in ons gezinsleven. Dat plezier zou ik hem niet gunnen. Pas als mn kind er klaar voor is en zelf de keuze kan maken, dan is het aan haarzelf.

nogmaals heel veel succes en wijsheid

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:11

eertjuh22 schreef:
wat zijn bedoeligen zijn zullen we morgen pas weten.
ik ga morgen heel goed uitvragen wat zijn bedoelingen zijn voordat ik besluit om iets te zeggen tegen gaby.

Ik denk dat dat de beste en slimste beslissing is in dit geval.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:57

ik vind dus niet dat je de vader niet mag toe laten.
tuurlijk.. als je dochter er aan toe is.. dat zou het mooiste zijn. maar je kan het niet altijd blijven achterhouden. ik weet dus niet of dit het goede moment is.

ik zou het je dochter ook gaan vertellen.. zonder dat je zegt van.. je "zaaddonor" wil contact met je...

is het niet een idee om de biologische vader gewoon een hele andere naam te geven.
dat je zegt.. je hebt verwerkkers.. sommige verwekkers worden vader en sommige gaan weer verder. en dan komt er een andere vader (verwekker is wat een dom woord)

nogmaals sterkte

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 22:03

iedereen bedankt voor jullie reactie's Lachen
ik al zo eens een poging gaan doen om te slapen, hopen dat we morgen weer meer duidelijk heid hebben gekregen en dat ik van daar uit weer een plan van aanpak kan gaan maken Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:30

Heel veel succes!
Moeilijk allemaal.
Misschien idd maar even kijken wat de bedoelingen van je ex zijn.
Verder denk ik ook dat ze een heel slimme meid is en dat kinderen vaak meer meekrijgen dan je denkt.
Ik zou eens professioneel advies inwinnen, kinderpsycholoog bv.
Nogmaals heel veel succes en wat een prachtige kinderen in je profiel!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:58

heel veel succes vandaag met het gesprek ik hoop dat je er een helder beeld kunt krijgen van zijn bedoelingen

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:04

zo ik ben weer terug van het gesprek.

even kort samengevat:
hij heeft wel honderd keer sorry gezegd dat hij er in die 8 jaar nooit is geweest en dat hij wel graag zijn dochter wilt leren kennen. hij begrijpt ook dat we alles rustig aan op moeten gaan bouwen met gaby (dus eerst zonder te zeggen dat het haar biologische papa is).
het gesprek verliep rustig en hij geeft zelf ook aan dat we pas aan gaby uit moeten gaan leggen hoe alles zit als ze er voor 'klaar' is.

ik ga vanmiddag even hier en daar naartoe bellen om info in te winnen hoe je het eventueel het beste zoiets over kan brengen op een leuke manier aan gaby, want ik heb het er nog met mijn vriend over gehad en die vond ook dat ze het beter nu kan horen als straks als ze in de pubertijd zit.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:13

@eertjuh gelukkig dat dit al wel goed is gegaan dan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:17

Fijn dat jullie een prettig gesprek hebben gehad!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 10:22

we zijn er achter gekomen dat gaby op dezelfde dag als zijn vader jarig is en dat 'oorproblemen' (buisjes en dergelijke) aan 2 kanten in de 'fam.' zitten, want zijn zoontje van bijna 1,5 heeft ook al buisjes.

ik vind het siekem toch wel een opluchting dat hij toch heel begripvol is. dat hij snapt dat we het gaby niet zo 1,2,3 voor der voeten kunnen gooien enzo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:32

eertjuh22 schreef:
we zijn er achter gekomen dat gaby op dezelfde dag als zijn vader jarig is en dat 'oorproblemen' (buisjes en dergelijke) aan 2 kanten in de 'fam.' zitten, want zijn zoontje van bijna 1,5 heeft ook al buisjes.

ik vind het siekem toch wel een opluchting dat hij toch heel begripvol is. dat hij snapt dat we het gaby niet zo 1,2,3 voor der voeten kunnen gooien enzo.

Oke dat is fijn!
Mensen kunnen wel veranderen met de jaren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:36

Kan me best voorstellen dat hij zich schuldig is gaan voelen en nieuwsgierig is geworden nu hij zelf een kindje heeft wat hij ziet opgroeien..

Fijn dat er goed met hem te praten is en dat er hoop is voor een fijne toekomst!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:38

Wat een lastige situatie, gelukkig kunnen jullie goed praten, maar het blijft natuurlijk lastig.
Ik zal proberen om wel zo eerlijk mogelijk te zijn...
Veel succes en sterkte nog!

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:24

Gelukkig is het goed gegaan eer! Ben ik blij om... Ik ken hem natuurlijk alleen maar van zien en dat van 8 jaar terug.... Gelukkig snapt hij dat je niet gaby dit ineens voor haar voeten kan gooien. Heel veel succes meis!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:27

Ik zou nu zoiets hebben van laat nu maar, als ze nieuwschierig wordt zou ik er wel voor open staan als ze hem wil leren kennen maar verder heb ik hier geen mening over, ik weet dat je in de situatie zelf altijd anders handelt.....

Heel veel succes met je keuze !!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:36

wat fijn dat het gesprek zo goed verlopen is! Succes met het verdere verloop

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:20

Hoi,

Moeilijke situatie. Maar ik raad je aan om het zo snel mogenlijk te vertellen(ken een paar meiden die er ook pas met pubertijd achter kwamen en dit hun moeder/stiefvader altijd kwalijk bleven nemen. Ook door dat ze iets donkerder is zullen straks kinderen op school haar heel duidelijk gaan maken dat ze andere ouders heeft, kinderen zijn niet gek).

Je moet dit op een manier vertellen die voor haar te begrijpen is. Dat papa en mama heel veel van haar houden ook al is papa niet de echte papa. Vertel haar niet dat haar echte papa haar niet wilde kennen(zij kan hier niks aan doen en kan alleen maar gaan denken dat dit door haar kwam en zo een heel slecht zelfbeeld krijgen. Het is ook niet meer belangrijk haar papa is er nu wel klaar voor om haar te leren kennen, vertel gewoon dat jullie jong waren en zo).

Maak duidelijke afspraken met de biologische vader. Hij komt nu echt op de derde plaats na jou en jou vriend. En blijf goed met je vriend praten dit zal voor hem ook moeilijk zijn.

Hoe openlijker en eerlijker jullie hier mee omgaan hoe kleiner het een probleem zal zijn. Veel succes.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:29

Ook als de biologische vader misschien weer niks van zich laat horen na verloop van tijd. Heeft je dochter nog steeds het recht om te weten wie haar biologische vader is, bij adoptie kinderen word volgens mij aan geraden rond het 7de jaar langzaam aan te beginnen met vertellen, misschien kan je via een adoptie steunpunt tips krijgen ook al is dit geen echte adoptie kwestie(alhoewel je zou kunnen zeggen dat je vriend jouw dochter heeft geadopteerd)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:36

Fijn dat het gesprek goed gegaan is Lachen
Wanneer gaat de eerste kennismaking tussen jou ex en Gaby plaats vinden?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:29

mooi dat het een fijn gesprek was, en nu heb je ook meer duidelijkheid.

ben het met je vriend eens, dat ze het beter voor de puberteid kan horen..
laat je weten wat de instanties te zeggen hebben?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 13:44

Joyckuh schreef:
Fijn dat het gesprek goed gegaan is Lachen
Wanneer gaat de eerste kennismaking tussen jou ex en Gaby plaats vinden?

als het zondag goed weer is gaan we waarschijnlijk met z'n alle naar een speeltuin zodat de kinders gewoon nog kunnen spelen en ze toch 'kennis' met elkaar kunnen maken