heb ik dit wel goed afgehandeld??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: heb ik dit wel goed afgehandeld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:40

Ik zou de dierenambulance weer bellen, puur zeggen dat er een kitten of kittens over de weg loopt/lopen.
(Dat het zo kan zijn dat ze worden aangereden)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:48

Jaren geleden liep ik langs een weiland en zag een schaap lopen/hinkelen en 1 been zag er heel vreemd uit. Het beestje stond met anderen te grazen. Ik was geschokt over het feit dat de schaap er zo bij liep en ging op zoek naar de eigenaar. Mijn man ging mee en niet om mij bescherming te bieden maar om te zorgen dat ik me een beetje in zou houden aan de voordeur Vork .

Wat bleek nou, de eigenaar had het halve dorp al aan de deur gehad "waarom er een schaap met duidelijk een beenafwijking zo in de wei loopt", "waarom doet hij er niets aan?", etc.
Maar de eigenaar had al foto's laten maken van het been en er verschillende DA naar laten kijken. Hij wilde de schaap niet naar de slager brengen, maar met pijnstillers proberen op de been te houden om alsnog te kijken wat hij kon doen om het schaap te helpen.

Ik schaamde me rot en nog meer toen de man vertelde dat de maat vol was en het schaap alsnog naar de slager ging omdat iedereen aan zijn deur stond te klagen en zelfs de politie al was gebeld.

Je weet niet hoe de vork in de steel zit, probeer dat eerst uit te zoeken voordat de conclusie komen... Knipoog

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:35

Ik zou me er wel niet zo gemakkelijk van afmaken door te denken van ah, ik denk dat ik het hier maar bij ga laten, wat kan ik eraan doen?
Ik heb daar echt het geweten niet voor

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:45

Ken je niet iemand , een vriendin ofzo? Die de kittens even op wil vangen?
En dan breng je ze daarna naar het asiel?
Ik denk inderdaad dat die boer er niks om geeft want zo zijn wel meer boeren (bij mij in het dorp) Knipoog
Ik vind wel dat je goed handeld omdat je niet zomaar opgeeft!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:57

Angie_ke schreef:
Ik zou me er wel niet zo gemakkelijk van afmaken door te denken van ah, ik denk dat ik het hier maar bij ga laten, wat kan ik eraan doen?
Ik heb daar echt het geweten niet voor

Nee ik dus ook niet... En zeker niet omdat de kittens maar moeten blijven om muizen te vangen en het motto 'de sterkste overleeft'. Gaat er bij mij ook niet helemaal in...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:05

Sluit me bij jullie aan; ik zou het er ook niet bij kunnen laten. Dus antwoord op je topictitel is wat mij betreft; nee.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:31

NoaC schreef:
Sluit me bij jullie aan; ik zou het er ook niet bij kunnen laten. Dus antwoord op je topictitel is wat mij betreft; nee.

Wat zou jij dan doen?
In je huis nemen en eruit gezet worden?
Ze heeft op dit moment toch geen andere mogelijkheid?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:51

Ir111 schreef:
EDIT: om de post te verduidelijken: Ik bedoel dat ik het een vreemde redening vind omdat voordat je zulke instanties inschakelt je naar mijn mening zeker moet zijn van je zaak en je niet moet baseren op een mening van anderen. Lachen

Op zich kun je best de dierenbescherming bellen, of eigenlijk de LID. Die gaan dan eerst kijken en een praatje maken met de buurman, en blijkt het hele verhaal niet waar te zijn dan word jij daarvan op de hoogte gebracht als je dat wilt.

Als je eerst bij de buurman langs gaat, is het daarna wel lastiger om de LID erop af te sturen, want dan weet hij dat jij het gedaan hebt, en bij sommige mensen zet dat toch kwaad bloed. De LID komt daar echt niet direct met geweren binnenstormen om die kittens weg te halen en die kerel in de bak te gooien, natuurlijk. Die gaan gewoon eens kijken, praatje maken, aangeven dat er iemand bezorgd was over het welzijn van de kittens. Blijkt er niks aan de hand te zijn, dan laten ze ze gewoon daar.

Aan de andere kant is dit wel een lang proces. Als je wat sneller wilt weten hoe of wat en er mee in je maag blijft zitten als je het langere tijd moet aankijken, zou ik toch bij de buurman langsgaan. Desnoods samen met een van je ouders of een vriend of vriendin, zodat het wat minder spannend is.

Direct de dierenambulance bellen zou ik niet doen, als die kittens het op zich goed hebben kun je de plaatsjes in het asiel beter overlaten voor dieren die het echt nodig hebben. Bovendien haalt de dierenambulance ze soms wel gelijk weg, en dát vind ik wel vervelend naar de buurman toe.

Als de buurman ze echt heeft als muizenvangers, kun je er helaas alleen wel weinig aan doen, denk ik. Zolang ze verder goed onderhouden worden, mag de DB er niks aan doen. Alleen als ze echt verwaarloos zijn ofzo. De kittens wegvangen zal ook weinig helpen, want hij neemt dan waarschijnlijk toch weer nieuwe en dan blijf je bezig. Maar ik zou het wel proberen, bel desnoods de LID en laat het verder aan hen over, maar dan heb je er in elk geval íets aan gedaan! In elk geval niet zomaar gaan zitten aankijken, daar voel jij je niet fijn onder en als er dan eentje wordt aangereden voel je je echt schuldig.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:33

Lotte_James schreef:
NoaC schreef:

Wat zou jij dan doen?

Daarom word je toch automatisch niet uit je huis gezet? Als je nu eens netjes bespreekt dat je de kittens even opvangt tot je een goede thuis gevonden hebt.
Ik zou ze in ieder geval in huis nemen en in eerste instantie elke DB in de buurt afbellen.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 08:49

ik had dus gister avond een goed gesprek gehad met mijn huisbazin(want de baas is weg voor zaken) en zij zei dat ik ze hier niet mag houden, al is het voor 1 dag. Ook heb die buurjongen nog een keer gesproken en hij zei dat hij er is langs geweest en dat de beetjes wel eten en drinken krijgen enzo. Het probleem is alleen dat elke boer geen **** geeft om kittens omdat het muizenvangers zijn.
Wij hebben ze als huisdier en boeren hebben ze juist om de boel op de boerderij een beetje netjes te houden. Ook had de buurman tegen onze buurjongen gezecht dat hij niet wil dat iemand de kittens mee neemt omdat hij een dochter heeft die de beestje wel erg leuk vind, en dat ze op straat lopen dat doen de kittens zelf. Dus ik kan ze eigenlijk niet eens weg halen..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:50

Lotte_James schreef:
NoaC schreef:

Wat zou jij dan doen?

Er zijn al 3 mensen die aangeboden hebben dat de kittens naar hun toe kunnen, maar daar ziet TS dan ook vanaf.
Dus nee; dan heb je niet alles gedaan.
Snap ook wel dat het niet TS verantwoording is maar die van de boer, maar toch zou ik het niet kunnen om ze dan maar plat te laten rijden.

Trouwens, die "onverschilligheid" is wat mij betreft het probleem van de maatschappij vandaag de dag. Niemand voelt zich meer ergens vernatwoordelijk voor of doet iets meer dan wat je van iemand zou mogen verwachtten. De instelling "laat een ander het maar oplossen want het is niet mijn probleem" maakt dat er nog steeds veel dingen gebeuren die voorkomen zouden kunnen worden als er eens iemand ingreep die zich iets wél zou aantrekken.
Soms kan een iemand door zich iets aan te trekken en er wel wat aan te doen een enorm verschil maken voor een ander mens of dier.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 08:57

ik heb wel het idee dat hier veel mensen zijn die denken dat ik er niks voor doe. Ik doe anders wel aardig mijn best. Kijk ik kan die kittens best mee geven aan mensen van bokt. Maar het zijn mijn kittens niet.. De buurman heeft ook al aangegeven dat hij de kittens niet kwijt wil, wat kan ik er dan verder nog aan doen? niet erg veel naar mijn idee. Ik kan wel allerlei instanties eropaf gaan sturen maar dat gaat ook niet echt werken, omdat de buurman de kittens niet kwijt wil. Straks staan er hiernaast allerlei instansties en politie en weet ik het allemaal, en dan krijg ik ook 'ruzie' met mijn huisbaas omdat hij weet dat ik dat dan allemaal heb opgezet.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:06

Er is altijd wel een reden om niks te doen inderdaad. Dat is dus wat ik bedoel.
Verder niet persoonlijk naar jou toe hoor TS.

maar je schreef dat ie 12 kittens heeft; denk je werkelijk dat het zijn eerste (minimaal) 2 nestjes zijn? Knipoog
Zou dan zo ondertussen een kattenfarm moeten zijn als hij elk jaar zoveel kittens heeft...dus vraag je dan maar eens af wat er met de rest is gebeurt. Knipoog
Kijk als hij deze nu heeft voor de muizen en er een stel het niet redden kan ik je nog snappen; maar dit zijn echt niet zijn eerste kittens en ook zeker niet zijn laatste...en als hij er elk jaar dan een stuk of 12 kittens heeft, maar geen 100.000 katten....
Maar daar zet je je zeker geen vraagtekens bij?

Maar als je er een dood langs de weg ziet liggen mag je je wat mij betreft best schuldig voelen...want ik vind dat je er niks aan gedaan hebt terwijl je op de hoogte bent van het gevaar/probleem.

Maar goed; je reageerd net als 99% van de mensen hoor, dus trek je het niet aan....schijnt normaal te zijn om dingen niet jouw probleem te vinden.
En ergens snap ik je ook wel.

Maar ik had de weg-lopers opgepakt en bij iemand ondergebracht voor een nieuw liefdevol huisje.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:09

_evii_ schreef:
Ik doe anders wel aardig mijn best.

Trek het je niet aan! Ik mag het niet eens zijn met de manier waarop je het aangepakt hebt, je hebt tenminste wèl iets gedaan. Een heleboel zelfs naar mijn mening. Jij maakt je ergens druk om en handelt daar naar. Dat je het niet tot een levensqueste maakt om deze katten te redden vind ik een logische keuze. Gebaseerd op de feiten die je hier neerzet vind ik het een logische keuze dat je het hierbij laat.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:12

dank je wel Ir111.

En deze kittens zijn niet van een nestje die de buurman gehad heeft maar hij heeft de kittens gekregen van iemand anders als muizenvangers.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:13

NoaC schreef:

En daarna volgt een post van 2 alinea's die zeer persoonlijk over TS gaan.

Ik vind je instelling mooi en het is zeker goed dat er mensen zijn die zich oprecht heel druk maken over dit soort zaken. Ik vind alleen dat je TS wel vrij hard aanvalt. Zij heeft zich hier ook druk over gemaakt en actie ondernomen. Zij heeft alleen een andere grens tot hoever zij gaat dan jij. Ik vind dat je dat mag respecteren en TS niet zo hard onderuit te halen als je nu doet eerlijk gezegd.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:13

Ik ben het ook met je eens hoor meid. Je kunt nu niks meer doen helaas. Er zijn genoeg boeren die zo met hun dieren omgaan. Wel vind ik het makkelijk gezegd dat ze zelf de weg opgaan. Die boer zou ze daar vandaan moeten houden maar ja. Dat is nu juist de boerengedachte he. Heel erg jammer maar jij hebt je best gedaan hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:17

NoaC schreef:
Maar goed; je reageerd net als 99% van de mensen hoor, dus trek je het niet aan....schijnt normaal te zijn om dingen niet jouw probleem te vinden.
En ergens snap ik je ook wel.

Maar ik had de weg-lopers opgepakt en bij iemand ondergebracht voor een nieuw liefdevol huisje.

Dat is de mentaliteit tegenwoordig. Ik had het er ook niet bij kunnen laten zitten, zou mijn geweten het niet mee eens zijn.

Ik zie trouwens niet wat TS wel gedaan heeft Irl11? Het is zelfs teveel moeite om de AID/LID in te schakelen, dus wat heeft ze nou echt gedaan voor die dieren?

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:19

bedankt voor jullie steun Lachen Ik weet nu niet meer wat ik eraan kan doen, en eigenlijk kan ik er ook niet meer zo veel aan doen. Natuurlijk moet ik echt wel een paar keer slikken als ik zo´n kitten langs de weg zie liggen, maar ik vind het goed van mezelf dat ik er zoveel werk van heb gemaakt. Er zijn genoeg mensen (en dan vooral hier in de buurt) die er niks aan zou doen en gewoon door hadden gereden. Ik heb daar een uur buiten in de kou gestaan met een kitten in mijn armen om een oplossing te zoeken met mijn vriend en de buurjongen. Dus in principe vind ik dat ik tot nu toe goed gehandeld heb.
nogmaals bedankt voor hulp in ieder geval Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:23

_evii_ schreef:
maar ik vind het goed van mezelf dat ik er zoveel werk van heb gemaakt.

Werk? Als ik naar dit stukje kijk:

_evii_ schreef:
Ik heb daar een uur buiten in de kou gestaan met een kitten in mijn armen om een oplossing te zoeken met mijn vriend en de buurjongen.

Wat heb je precies gedaan? Juistem, je hebt er NIETS aan gedaan om te voorkomen dat de kittens alsnog worden doodgereden. Dus je hebt niets meer gedaan dan anderen zouden doen hoor. Toon ballen en ga dieren redden ipv hier denken te horen te krijgen dat je goed gehandeld hebt, want nee... mede dankzij jou liggen die dieren daar komende week plat op het wegdek vol met maden. Laat me niet lachen zeg! Toon ballen, pak die dieren op en laat je huisbaas jou maar eens vertellen wat je wel of niet mag doen, eigen baas hoor! Erg slap dat je je zo laat inpakken en in een hoek drukken, dan zit de dierenliefde dus niet diep genoeg bij jou. Nogmaals; erg slap!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:27

die huisbaas is ook mijn baas van mijn werk. dus als ik dat al doe dan ben ik ook gelijk mijn baan kwijt. Dan drbij heb jij blijkbaar het topic niet goed gelezen, want we hebben die avond iedereen gebeld die bij ons opkwam die ons misschien zou kunnen helpen, ouders, politie. En hun konden er allemaal niks aan doen. Toen we eindelijk een oplossing hadden gevonden werd dat verpest door de vader van de buurjongen. Ook heb ik gister de dierenbescherming gebeld en die kunnen ook niks doen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:31

Quellian schreef:
Ik zie trouwens niet wat TS wel gedaan heeft Irl11?

Diverse mensen gebeld en IRL gesproken, ze heeft er volgens mij aardig wat tijd in gestoken om tot een oplossing te komen als ik het zo lees.

Jij mag TS slap vinden en geen ballen hebben. Ik vind wat anders, alleen al om sommige reacties hier te lezen naar haar toe (en kalm terug te reageren) moet ze stevig in je schoenen staan. Lachen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:33

Ir111 schreef:
NoaC schreef:

En daarna volgt een post van 2 alinea's die zeer persoonlijk over TS gaan.

Ik vind je instelling mooi en het is zeker goed dat er mensen zijn die zich oprecht heel druk maken over dit soort zaken. Ik vind alleen dat je TS wel vrij hard aanvalt. Zij heeft zich hier ook druk over gemaakt en actie ondernomen. Zij heeft alleen een andere grens tot hoever zij gaat dan jij. Ik vind dat je dat mag respecteren en TS niet zo hard onderuit te halen als je nu doet eerlijk gezegd.

Het "maatschappelijke probleem" is wat ik niet persoonlijk naar haar toe bedoel.

Lijk me logisch dat als TS een topic start met de duidelijke vraag of ze goed heeft gehandeld dat ik mijn persoonlijke mening naar TS op haar handelen mag neertikken. Moet ze het niet vragen op een forum als we alleen "geweldig" mogen roepen. Ze stelt een vraag en ik geef mijn reactie en onderbouw hem.
Ik haal haar niet hard onderuit; ik geef mijn mening en vind voornamelijk het maatschappelijke probleem iets dat me de laatste tijd met dit soort dingen dwars zit.
Iedereen heeft zijn eigen grens inderdaad; dat is wat ik bedoel ook...die grens ligt bij de meeste mensen echt meteen voor de deur zolang het niet hunzelf betreft of ze er iets teveel moeite voor moeten doen. En als ze er zelf niks rijker van worden is het al helemaal slecht gesteld met de inzet van het gros.
En nogmaals; dát is dus niet persoonlijk naar de TS toe, maar iets over de agemene instelling van mensen tegenwoordig.

Zeg ook dat het is zoals waarschijnlijk 99% van de mensen reageerd. Maar zo geweldig gereageerd vind ik het nou ook niet. Zeg niet dat ze er zelf door in de problemen moet komen maar worden toch genoeg dingen gezegd in het topic als tips of zelfs hulp aangeboden.
Maar als ze het zelf genoeg vind; prima! Maar als je een topic opent en vraagt naar meningen moet je ook kunnen hebben als je reacties krijgt dat mensen vinden van niet.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:40

Dank voor je toelichting NoaC.

Ik ben met je eens dat als je topic opent je verschillende meningen krijgt. Dat is ook goed, anders heeft openen weinig zin denk ik. In eerste instantie vond ik je post wat respectloos overkomen. En dat is jammer, je kunt het prima respectvol met elkaar oneens zijn. Met je toelichting begrijp ik je beter -denk ik Haha! - en vind ik je iig niet respectloos. Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:40

weetje, ergens vind ik wel dat je gelijk hebt maar je zegt dat ik niet zo veel aan heb gedaan om het op te lossen. Dat is jouw mening, mijn mening is dat ik het wel genoeg vind nu en ik ermee op hou om dingen te regelen en te doen. Over een half jaar of wat heeft de buurman weer nieuwe kittens en dan?? moet ik dan weer opnieuw beginnen met alles? ik vind het al goed dat ik er meer aan gedaan dan de andere mensen op deze wereld. Je ziet ook vaak genoeg dat iemand bijna een beetje aanrijd en dan doorrijd.