Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Babje_84 schreef:Ik denk dat je het feit of je gaat huren of kopen niet van je relatie af moet laten hangen. Als je twijfelt over je relatie moet je (nog) niet gaan samenwonen.
Niet mee eens. Toen wij 6 jaar geleden gingen samenwonen was het met onze relatie niet goed gesteld. We wilden wel met elkaar verder, maar het liep niet echt super op dat moment.
Het samenwonen heeft onze relatie echt verbeterd. Bij ons was het zo dat we elkaar veel meer zagen en we daarom sneller dingen tegen elkaar zeiden. Dan kun je het tenminste oplossen door met elkaar te praten ipv heftige ruzies en discussies.
Het voordeel van huren is dan, dat mocht het mis gaan, je alles sneller weer voor elkaar hebt. Ik studeerde nog, dus een kamer is zo weer gevonden
Nu, 6 jaar later, willen we elkaar voor geen goud meer kwijt. Zelfs mijn vriend was daar zo zeker van dat hij een huis met mij wilde kopen. En die jongen wil echt altijd 100% zekerheid over alles
Niet dat dat bestaat, maar zo is hij nu eenmaal
Elaine schreef:@ Veirl: Dat is echt een misvatting. Met huren ben je op ten duur zoveel duurder uit en dat krijg je zeker weten never nooit meer terug.
Yuri schreef:OVerigens krijg je bij kopen niet altijd terug wat je geinvesteerd hebt!!! Ik ken meerdere mensen die een huis na een jaar of 3 onder de gekochte prijs hebben verkocht en er dus een schuld aan overhielden....
Yuri schreef:Jongens vertel me niks over hypotheken, ik weet er alles van
Maar daarmee klopt het dus wel wat ik zeg, je haalt het er niet altijd uit, omdat je vaak tegenwoordig als startend stel de hypotheek neemt op basis van 2 salarissen.
Als het dan fout gaat, betekend dit bijna altijd dat het huis de verkoop in moet, en dus inderdaad onder de hypotheek verkocht zal worden. Simpel omdat je er nog niet lang genoeg woont.
En dat bedoelde ik met mijn vorige post, een huis is niet direct meer waard, dus alsnog voor starters een riskante gok. je moet er wel een aantal jaar wonen voordat je het eruit hebt.
En nu heb ik het even niet over NHG omdat dit lang niet in alle gevallen gegeven wordt..
Wij hebben overigens dat probleem niet, want mijn vriend kan het huis ook alleen betalen, daardoor durfde ik vrij snel kopen ook aan.
Solvej schreef:Yuri schreef:Jongens vertel me niks over hypotheken, ik weet er alles van
Maar daarmee klopt het dus wel wat ik zeg, je haalt het er niet altijd uit, omdat je vaak tegenwoordig als startend stel de hypotheek neemt op basis van 2 salarissen.
Als het dan fout gaat, betekend dit bijna altijd dat het huis de verkoop in moet, en dus inderdaad onder de hypotheek verkocht zal worden. Simpel omdat je er nog niet lang genoeg woont.
En dat bedoelde ik met mijn vorige post, een huis is niet direct meer waard, dus alsnog voor starters een riskante gok. je moet er wel een aantal jaar wonen voordat je het eruit hebt.
En nu heb ik het even niet over NHG omdat dit lang niet in alle gevallen gegeven wordt..
Wij hebben overigens dat probleem niet, want mijn vriend kan het huis ook alleen betalen, daardoor durfde ik vrij snel kopen ook aan.
Maar dan ligt het er natuurlijk dus ook aan hoe verantwoordelijk je als koper bent! Wanneer je een tophypotheek of een hypotheek onder risicovolle omstandigheden neemt (beleggings hypotheek oid) dan weet je ook dat je een verhoogt risico neemt. Vind dat dus meer met het verantwoordelijkheidsgevoel (en lef) van de koper te maken hebben als met het huis als investering zelf.