Kan ik dit maken, of te brutaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Kan ik dit maken, of te brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:38

Probeer te boeken in de zomer/winterstop, dan heeft je vriend tijd zat en heeft ie wss ook veel meer zin om een weekendje te relaxen.

Vraag m eens tussen neus en lippen wat hij ervan zou vinden, dan weet je iig dat je het niet voor niets boekt..

Werk vrij vragen voor hem zou ik ook niet zo gauw doen, of het moet al een heel speciale reden hebben Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:46

Als je niet één keer in een jaartje je hobby kunt opzij leggen voor je partner dan scheelt er toch iets hoor.
Het is geven en nemen in een relatie en niet alleen geven of nemen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:47

Dat bedoel ik inderdaad.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:47

YWC schreef:
En hoe hoop je, dat je vriend zal reageren ?

Ik - als man - zou er in elk geval niet mee opgezet zijn indien mijn vrouw achter mijn rug zoiets zou doen. Ze zou voor mijn part alleen op week-end kunnen gaan.

Niet iedereen reageert natuurlijk hetzelfde.

Ik - als vrouw- zou dezelfde reactie hebben.

En als zus van voetballende broers en moeder van een voetballende zoon weet ik hoe belangrijk het team is. Goede eigenschap als ze hun team niet laten vallen. Het seizoen is pas net weer begonnen. Er zijn pas 2 speelweekenden geweest, buiten de beker.

Beetje geduld; er is zo weer winterstop van een maand.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:59

katiavl schreef:
Als je niet één keer in een jaartje je hobby kunt opzij leggen voor je partner dan scheelt er toch iets hoor.

Ik las net echter al dat ze 15 dagen op vakantie zijn geweest in de zomerstop. Ik zou het gewoon houden bij een dagje weg in plaats van vrij voor hem vragen, blijkbaar wil hij graag werken en voetballen en om dan je zin door te drijven van een weekend weg is voor hem wellicht alleen maar stressvol, zeker aangezien hij niet alleen werkt op maandag maar ook nog naar school gaat. Straks zijn er weer genoeg feestdagen en winterstop.

Om te vragen of hij betaald vrij kan krijgen vind ik absoluut not done.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:07

katiavl schreef:

Het blijft afhankelijk van wat er vooraf is gegaan. Als het voor hem heel veel waarde heeft kan er ook geschipperd worden dat je vanaf zaterdag na het voetbal weg kan. Verder lees ik ook nog nergens of het weekend weg willen al overlegd is met hem. Misschien heeft TS al die tijd het als verrassing voor zich gehouden en is er vanuit gegaan dat het niet in zijn schema past of...

Het één of ander wat er vooraf is gegaan maakt een groot verschil.

Het heeft imo alleen niet zo veel zin om direct van het negatieve uit te gaan. Misschien kan ze beter eerst eens met haar vriend overleggen hoe vervelend ze zijn drukke weekplanning vind. Geen idee, maar misschien is hij er niet eens van op de hoogte.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:16

katiavl schreef:

Dan scheelt er iets aan je? Er scheelt iets aan je als je je team laat vallen, omdat je persé 2 uurtjes eerder in je hotel wil zitten.
Er zijn heus zaterdagen dat ze niet voetballen en je hebt zomer- en winterstop.

janouk schreef:
En als zus van voetballende broers en moeder van een voetballende zoon weet ik hoe belangrijk het team is. Goede eigenschap als ze hun team niet laten vallen. Het seizoen is pas net weer begonnen. Er zijn pas 2 speelweekenden geweest, buiten de beker.

Precies, ik kan het ook begrijpen. Mijn vriend voetbalt, zijn broer en de vriend van zijn zusje. Mijn vader speelt en de vader van mijn vriend in scheidsrechter. Bij ons gaat de voetbal ook echt niet opzij voor een nachtje weg.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:35

Als je op hoog/hoger niveau sport, moet je daar nu eenmaal dingen voor laten...
Iedereen kan nu wel over haar vriend vallen, maar hoe veel van jullie zitten dagelijks bij hun paard? Als er een topic geopend zou worden 'mijn vriend wil niet dat ik iedere dag naar m'n paard ga', komt er waarschijnlijk als reactie dat hij je een beetje vrijer moet laten ed.
Wat is het verschil? Je paard kan je idd niet zomaar laten zitten, maar je team ook niet.

Bovendien is het niet helemaal onmogelijk, het weekendje is gewoon wat korter.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:47

Misser schreef:
maar hoe veel van jullie zitten dagelijks bij hun paard? Als er een topic geopend zou worden 'mijn vriend wil niet dat ik iedere dag naar m'n paard ga', komt er waarschijnlijk als reactie dat hij je een beetje vrijer moet laten ed.
Wat is het verschil? Je paard kan je idd niet zomaar laten zitten, maar je team ook niet.

Bovendien is het niet helemaal onmogelijk, het weekendje is gewoon wat korter.

Ik zit praktisch iedere dag op het paard, samen met mijn kinderen. Nu heb ik het geluk dat mijn partner de paarden net zo leuk vindt als ik (hij rijdt alleen nog niet), maar ik kan ze heel best een paar dagen opzij zetten als dat moet hoor.
Van de zomer zijn we een week op vakantie geweest en in de herfstvakantie gaan we weer. Tuurlijk moeten eigenlijk de paarden dan doorgereden en verzorgd worden, maar ik heb oppas geregeld (voor de paarden en andere dieren weliswaar, de kids gaan mee) en we gaan wel, er zijn ook andere dingen die mijn aandacht nodig heben, en dus krijgen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:09

Persoonlijk zou ik het ook niet leuk vinden, zo'n verrassing. Noem me saai, maar dit heeft gewoon met karaktereigenschappen te maken.
Ik zou het wel leuk vinden als me werd verteld dat ik over 14 dagen een weekendje weg cadeau kreeg; dan kan ik zelf rekening mee houden.
Maar misschien vindt jouw vriend het wel leuk, betaald vrij krijgen zou ik niet doen. Als ik zijn baas was, zou ik je hard uitlachen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:25

Ik heb samen met mijn schoonmoeder geregeld dat mijn schoonvader 3,5 week vakantie had, en met zijn zoon (mijn vriend) mee kon naar Thailand.
Pas toen alles geregeld was (met vrije dagen) hebben we het hem verteld.

Echter had hij wel een aantal keer gezegd dat het hem gaaf leek om mee te gaan, maar geen vrij kon nemen (hij is ongeveer onmisbaar).
Na het te hebben verteld was hij super enthousiast, en hebben we tickets geboekt.

Bij mijn vriend heb ik ook een keer een vrijdag avond en zaterdag vrij gevraagd bij zijn baas. Ik had een weekendje Euro Disney in gedachten.

Scheelt dat ik de baas van mijn vriend (redelijk) goed ken (zijn vrouw is een oud collega van mij).
Mijn vriend kan dat soort acties juist WEL waarderen.
Hij is gevallen op mijn spontaniteit en inpulsiviteit.
Als ik vandaag bedenk dat ik dit weekend naar barcelona wil met hem, dan probeer ik dat te regelen. Mijn impulsieve acties komen dan wel geheel van mijn bankrekening Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:44

ik weet niet hoor, of ik dat wel zo leuk zo vinden. Lijkt het net alsof ik zelf geen vrij durf te vragen ofzo Haha! maar sowieso.. plan liever zelf mijn vakantie Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:46

Als ze gewoon opbelt en zegt dat ze hem wil verrassen met een weekendje weg, en dat hij nog van niks mag weten?

Waarom zou dat lijken of hij het zelf niet durft te vragen??

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:42

tamary schreef:
Je krijgt toch vakabntiedagen? Als je er 1 opneemt krijg je je salaris gewoon doorbetaald.

Ja, dat dacht ik ook!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:43

Dat ligt aan je contract. Met een oproepcontract dus weer niet.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:44

hahaahah
waarom niet toch...
heb je over 5 jaar nog iets om over na tepraten Tong uitsteken

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:42

ik herken je probleem een beetje..
mijn vriend voetbalt ook op vrijdag avond en zaterdag overdag..
en door de weeks hebben we allebei meestal verplichte dingen op school.

zomaar zijn voetbal afzeggen zou ik zeker niet doen, als ik zie hoe fanatiek die 'van mij' is met zn voetbal moet ik
het zeker niet wagen om zonder zijn mede weten een voetbal wedstrijd van hem af te zeggen..
als ik dat zou doen (en ik zou de pech hebben dat t een belangrijke wedstrijd is, en hij vindt bijna alle wedstrijden belangrijk) dan zou ik mooi in mn eentje naar dat weekendje weg kunnen gaan en gaat hij alsnog voetballen.

(wat ik ook opzich wel begrijp...als ik met paardrijden wedstrijden zou hebben en hij zegt er zomaar eentje af voor mij dan zou ik ook niet al te amused zijn).

zn werk opbellen en vragen of hij een dagje vrij kan zou ik eerder doen, maar vragen of ie doorbetaald krijgt , tja, denk niet dat dat bedrijf dat doet.

mijn vriend en ik gaan volgende week eindelijk een weekendje weg Lachen
en ja, daar heeft hij 2 voetbal wedstrijd voor af moeten zeggen en ik moet mijn paardrijden er nog voor afzeggen,
bovendien mis ik mn eerste college van t nieuwe vak, en heeft hij zn verplichte werkgroep moeten verplaatsen..
al met al een hoop gedoe...maar we gaan hoor!!
optijd plannen en samen overleggen heeft bij ons goed gewerkt.
(ookal moeten we nog steeds iets boeken Tong uitsteken maar dat gaan we morgen avond doen^^).

succes ermee ts!