Vooroordelen over de mc donalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adawi

Re: Vooroordelen over de mc donalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:21

Ik werk in Alphen, hier word er streng aan de regels gehouden.
Idd 10 minuten regel voor de bin, dit kun je zelf als gast ook controleren als je weet hoe het systeem werkt. Er hangt altijd een speciale klok met in de buiten en binnenring rode en zwarte cijfers. Achter de producten staan kaartjes met die cijfers en op de klok zie je wanneer dat cijfer erin is gegaan en wanneer die eruit meot doormiddel van de grote wijzer.

Verder de vooroordelen van gevallen dingen gewoon verkopen, spugen op broodjes etc zijn echt onzin. Tenminste bij ons wel.
Iedere mc zou hetzelfde moeten hanteren qua regels, maar helaas is dat niet het geval.
Bij ons word er ook op gecontroleerd dat je goede kleding aan hebt en vriendelijk naar de gast toe bent.

Zo krijgt het personeel ook soms soc's, dat zijn soort functionering afnames, dit word aangekondigd en onaangekondigd gedaan. Hierdoor word regelmatig besproken met de werknemer hoe het gaat en wat hij/zij anders meot doen en uitgelegt hoe procedures moeten verlopen.

Tuurlijk heeft het er ook te maken met wie er op dat moment op de vloer staan, welk personeel, welke manager etc. Maar dat zal je overal hebben.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:26

.
Citaat:
Officieel is het wel vervelend, omdat je de bestelling binnen 3 minuten afgerond moet hebben. Wat dan dus niet zo kan zijn waardoor je officieel de bestelling hoort te brengen.
Maar die regel negeren de meeste mensen ook.

wij hebben vaak iemand in de lobby staan die alle tafels enz schoonhoud en die ook bestellingen na brengt.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:27

Ja Huilen van het lachen
Maar als het druk is?
De lobbyers bezig zijn?
Zul je toch echt zelf moeten lopen..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:27

Ik vind het eten van de Mc heerlijk maar krijg vaak het idee dat je een heel laag iq moet hebben om er te kunnen werken.
Niet rot bedoeld naar jullie toe maar ik heb regelmatig gehad dat ik een lege Mc in loop en dat er twee achter de kassa naar elkaar staan te kijken van, moet ik het doen of doe jij het. Hebben ze dan eindelijk een keus gemaakt dan duurt het een kwartier voor je je eten hebt en is het ineens nog koud ook Boos!
Maar ja ik blijf er komen is toch lekker he Lachen

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:31

Tuurlijk werken er niet altijd de hoogst opgeleide mensen.
Het is vaak een bijbaan van jonge jeugd, dat nog op de middelbare school zit en desnoods nog blijven hangen wanneer ze doorstuderen.
Het blijft een bedrijf waar je zonder diplomering binnen kan stromen.
Wat niet inhoud dat iedereen dom is, want ook binnen de mc kun je opgroeimogelijkheden aanpakken als je dat wilt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:32

ik ben een echte Big Mack fan............

heerlijk die kleffe hap Lachen Lachen Lachen

de omzetsnelheid is zo groot bij de mac dat je je weinig zorgen hoeft te maken om bacterieen Lachen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:33

Ik heb ook een behoorlijke tijd bij de Mac gewerkt en er zijn behoorlijk strenge regels.
Dat de kipnugget, hamburgers oid koud zijn kan oa komen doordat de bin niet warm genoeg is ingesteld of dat er drinken/ijs naast heeft gestaan. En uiteraard zal et ook wel eens voor dat ze er langer dan 10 minuten inliggen. Dat verschilt per vestiging hoe daar mee omgegaan wordt.

Het mafste vooroordeel dat ik ooit heb gehoord is dat alle mensen die bij de mac werken dik zijn.. Tong uitsteken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:33

Oh nee zo bedoelde ik het ook niet hoor. En ik begrijp echt wel dat iedereen een foutje kan maken. Maar de mc waar ik soms kon kan ik niet klantvriendelijk noemen en dat is toch iets wat iedereen moet begrijpen. Zelfs een keer gehad dat ik gewoon afgesnauwd werd door medewerker waar de manager bij stond. En die vond dat blijkbaar normaal ook.
Maar goed, dat heb je bij veel grotere ketens hoor ben ook niet enhousiast over Netto Rama en Kruidvat e.d.
Maar ja je blijft er komen he...

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:35

bij de mc i nhoor kan je zo naar binnen kijken in d keuken, voor zover ik weet, gaat daar alles higienisch en schoon!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:46

watdanhe schreef:
bij de mc i nhoor kan je zo naar binnen kijken in d keuken, voor zover ik weet, gaat daar alles higienisch en schoon!

Je kunt bij bijna elke mc de keuken inkijken.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:47

Volgens mij heeft iedereen weer andere ervaringen met de Mc, maar ik zou er voor geen goud meer willen werken, en er eten doe ik liever ook niet..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:57

Ik ben zó gek op een McChicken, of een McKroket, héérlijk vind ik dat. Maar het verschilt echt per vesteging of het te eten is of niet. Ben wel eens terug gegaan met mn McKroket omdat het niet eens mogelijk was een hap van t broodje te eten. Zo taai en hard. En in Amersfoort lopen er ook muizen. En de keuken ziet er ook niet al te best uit.. Om over het eten af en toe nog maar te zwijgen. Nee, ik ben er van overtuigd dat de vooroordelen vaak nog wel kloppen ook.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:02

buster4ever schreef:
ik haal altijd standaart kipnuggets bij de mac i love them..
als ik erlangs kom standaart altijd naar binnen voor kipnuggets

Met BBQ saus Lovers Lovers Lovers

Ik denk liever niet aan de vooroordelen Clown
In Vlissingen hebben we geen Mac, in Middelburg wel, als we terug komen van concours halen we bijna altijd wat (en dat is dus zo'n beetje ieder weekend Tong uitsteken Bloos )

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:21

Ik ben echt ontzettend tevreden over de Mac's hier (Hoogeveen, Meppel, Zwolle). Vanmiddag toevallig nog geweest. Soms heb ik wel frietjes die wat beter konden maar heb altijd nog goede burgers gehad.

Wat mij (drenthe) en een vriend van mij (utrecht) erg is opgevallen is dat het personeel in drenthe klantvriendelijker is dan in utrecht, heel apart. Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:24

Moet ook wel even kwijt, dat ik de Mac wel 1000x beter vind dan de BurgerKing.
Heb daar 1x een hamburger genomen toen mijn trein vertraging had. En dat was ook de laatste keer.
Mocht dan wel goedkoop zijn, had het idee dat ik puur op afval liep te kauwen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:25

Zwolle vind ik af en toe ook nog wel tegenvallen maar waar ik werkte was het helemaal te erg Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:28

ik heb echt smerige dingen bij de mac meegemaakt hoor! 1 vestiging is ook trouwens mede door mij gesloten toen ik de keuringsdienst van waren had opgebeld met een ernstige voedselvergiftiging!

hier in vlaardingen is het personeel ook niet om aan te zien, uitgelopen make-up, vies en heel vet haar, geen vriendelijke benadering etc...

en heel toevallig weet ik dat de mac in schiedam ook is gesloten wegens voedselvergiftiging en dat medewerkers op de hamburgers spuugden!

wat mij trouwens ook opvalt en nee ik ben geen rascist maar geen enkele nederlander werkt hier bij de mac, op zich niet erg als mensen goed en duidelijk nl zouden kunnen praten!

en de burgerking vind ik ronduit smerig met dat oudbakken brood

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:33

Als ik dit allemaal zo lees blijkt mijn vooroordeel in elk geval te kloppen: er wordt ontzettend veel eten weggeflikkerd. Kennelijk vinden jullie dat een voordeel, dat een hamburger na 10 minuten in de prullenbak ligt. Ik zou liever zien dat er op bestelling wordt gebakken, want de prijs van al het weggegooide spul wordt uiteindelijk natuurlijk gewoon op de consument verhaald. En ik heb niets tegen het eten van vlees, maar in dit geval zijn die beesten wel voor jan ... aan hun einde gekomen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:34

C_arola schreef:
Voor de kennissen, vivo vullen.

Dat heet FIFO (first in, first out)

Ik hou van de Mac! (M'n paard heet ook zo Vork) Kom er de laatste tijd niet veel meer (andere school, dus kom er niet meer langs) maar kwam er voorheen elke week wel minimaal een keer.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 18:39

Sientje schreef:
Als ik dit allemaal zo lees blijkt mijn vooroordeel in elk geval te kloppen: er wordt ontzettend veel eten weggeflikkerd. Kennelijk vinden jullie dat een voordeel, dat een hamburger na 10 minuten in de prullenbak ligt. Ik zou liever zien dat er op bestelling wordt gebakken, want de prijs van al het weggegooide spul wordt uiteindelijk natuurlijk gewoon op de consument verhaald. En ik heb niets tegen het eten van vlees, maar in dit geval zijn die beesten wel voor jan ... aan hun einde gekomen.

Dat valt wel mee hoor, er word ook op bestelling gebakken. Behalve als het heel druk is, als er dan 4 hamburgers worden besteld maak je er 8, 4 zijn er al weg en die andere 4 hebben nog 10 minuten de tijd om verkocht te worden. 's avonds is het zo druk dat je naar 5 minuten weer 8 hamburgers kan bakken dus het valt wel mee.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:47

Sientje schreef:

Daar zijn ze momenteel me aan het experimenteren, en dat vind ik een goede zaak. Lachen
Het kost veel geld om het een en ander te veranderen ( niet dat de mac niet genoeg verdient.. Clown )
Het is dus de bedoeling dat op het moment er iets besteld wordt het down gaat, dit betekend echter wel dat de bedieningstijd iets langer gaat worden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:18

LizMD schreef:
C_arola schreef:
Voor de kennissen, vivo vullen.

Dat heet FIFO (first in, first out)

Ik hou van de Mac! (M'n paard heet ook zo Vork) Kom er de laatste tijd niet veel meer (andere school, dus kom er niet meer langs) maar kwam er voorheen elke week wel minimaal een keer.

Je hebt helemaal gelijk Clown
Ik vind de macs bij Zwolle ook vaak tegenvallen.
Binnen 3 min moet je je eten hebben ontvangen heb ik hier gelezen op de topic; ik moest 15 min wachten en toen kwamen ze pas omdat ik na 3x heb gevraagd waar mijn cheeseburger bleef (na betaling).
Milkshake blijkt vaak zonder smaak te zitten en patat eet ik niet meer daar omdat het koud en slap is als je het krijgt.
Niet alle filialen werken dus met de 10 min regel.
Vrienden van mij willen er graag in de stad even wat gaan eten, verder kom ik er niet. En als ik er kom neem ik dezelfde dingen; cheeseburger of quaterpounder.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:00

Ik weet niet of het er slecht is of niet.
Ik ben er iig nog nooit gaan eten Haha!

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:32

Wow!
1 keer per week naar de mac donalds? Zijn de mensen die daar zo vaak heen gaan niet moddervet of sporten die zo veel dat je niets ziet? Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga misschien 1 keer per jaar en voel me daarna al 10 kg zwaarder, vieze vette troep. Huilen van het lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:48

Ik denk dat het inderdaad heel erg afhangt van de mcdonalds vestiging.

Het is trouwens niet een 10 minuten regel maar een twintig minuten regel. Hamburgers enz. mogen na 20 min. niet meer bijgehouden worden. TIP: achter de burgers liggen timekaarten, staat er op een timekaart een 6 maar is de lange wijzer van je horloge al bij de 7 of verder? Dan mag de burger niet meer verkocht worden!

De friet mag maximaal 5 minuten nadat het uit de frituur is gehaald verkocht worden.In de tussentijd wordt het warmgehouden onder gloedhete lampen.

Iedereen draagt bij ons een pet, schort, naamkaartje etc. Armbanden, kettingen (grote, kleintje onder shirt mag wel), oorbellen (groter dan een euromunt) en ringen (op trouwringen na) mogen niet gedragen worden. Haar moet vast!

Bij begin van de dienst moet je je handen was, daarna ieder halfuur! (niet uur zoals eerder vermeld) als je kassa staat is dit tijdens drukke moment vrijwel onmogelijk (als jij tegen de gasten zegt 'meneer/mevrouw, een momentje ik ga even mijn handen wassen' dan is de negen van de tien keer de reactie die je terug kan verwachten een diepe zucht en een hele boze blik!) In de keuken wordt er wel goed opgelet dat de handen regelmatig gewassen worden!

Als je bij ons ontevreden bent met een product (en dit terecht is) krijg je zonder problemen een nieuw product mee!

Soms moet je even wachten op je eten. Ik had vrijdag een meneer aan mijn kassa die 5 tot 10 minuten moest wachten op een hb en een big mac. Het was 's ochtends, dus alles moest nog gebakken worden. Deze meneer was zeer ontevreden dat hij zo ontzettend lang moest wachten en dat hij toen twee verse producten mee kreeg! Mopper mopper mopper. Na de uitleg en excuses (onterecht!) nog steeds niet tevreden!

En ja, officieel moeten bestellingen zo snel mogelijk gepakt zijn. Sterker nog wij hebben 30 sec. om de bestelling op te nemen en 30 sec. om de bestelling te pakken en af te rekenen. Ik kan je één ding vertellen, dit is bijna onmogelijk wanneer het een bestelling is voor meer dan één persoon! (tenzij je iemand hebt die helpt). Het gebeurdt weleens dat een of meerdere producten niet op voorraad liggen en gemaakt moeten worden. Dan is het dus onmogelijk om dit binnen de gestelde tijd te doen. En ja, dan kan het gebeuren dat het 10 minuten duurt voordat je je broodje krijgt, neem één ding van ons aan, wij hebben dan ook al geklaagd bij de keuken! Want als er iets is waar we niet happy van worden zijn dat ontevreden gasten!

En sorry als ik niet meer zo vriendelijk kijk als ik na een dienst van 8 uur, waarbij je acht uur in de herrie op je benen hebt gestaan in de warmte, niet naar huis kan omdat het plots druk is! En sorry dat ik er dan ook niet zo fris en fruitig meer uitzie! Ben dan wel benieuwd hoe jij der uitziet nadat je acht uur in een warme, vette omgeving hebt gewerkt!