bijna ongeluk, ben me rot geschrokken!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: bijna ongeluk, ben me rot geschrokken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:46

wat rot voor je kan wel begrijpen dat je echt bang was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:41

Goed trouwens dat je een antislip curus heb gevolgt, zouden ze eigenlijk verplicht
moeten stellen met elk jaar een opfris cursus. Zal heel wat ongelukken kunnen doen voorkomen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:03

Ik ben er na het lezen van het hele topic nog niet achter wat voor vrachtauto dat nu was: zoals barco al zei, dit kan alleen een klein vrachtautootje geweest zijn en geen grote. Ik heb mijn vrachtwagenrijbewijs en rijd ook regelmatig met paarden. Het verkeer is altijd opletten, zowel voor automobilisten als voor vrachtwagenchauffeurs! Ik heb op chauffeurs zitten schelden als ik in de auto zit (als ze in gaan halen met 89, terwijl hun voorganger 88 rijdt en het druk op de weg is.. Boos! ), en zitten schelden op automobilisten als ik in de vrachtauto reed (ineens voor de vrachtauto oprijden, hard remmen... Boos! ). Ik ben er ook wel voor om mensen eens in een vrachtauto te laten rijden, alleen al om te zien wat voor een enorm ding dat is en hoe lang je remweg is! Vooral met paarden is het voor mij echt afstand houden en ver vooruit kijken!

In elk geval fijn dat je zo'n slipcursus hebt gedaan, denk dat je heel erg heeft behoed voor een ongeluk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:05

jij hebt ook altijd wat he Tong uitsteken

sterkte, je zal wel goed geschrokken zijn idd!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:14

[/quote]
@TS: maar hoe kwam het dat die vrachtwagen inhaalde dan? Over het algemeen kunnen ze niet harder dan 90 door een begrenzer.[/quote]

Nou, ik reed gisteravond nog met auto en trailer (met paard) over de A10 en daar rij ik (zeker als het rustig is) altijd 100, juist met trailer zodat die vrachtwagens mij niet inhalen of eindeloos achter mij en dus de paarden blijven hangen. En ik werd toch echt gepasseerd door een vrachtwagen! En ja, ik reed 100!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:32

Maar geen 120 of 130.... Knipoog Dat red een vrachtauto echt niet die onbegrensd is. Ik spreek uit ervaring... Haha!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 12:14

frisiangirl schreef:
Maar geen 120 of 130.... Knipoog Dat red een vrachtauto echt niet die onbegrensd is. Ik spreek uit ervaring... Haha!

Het was zeg maar zo eentje die 1 slag groter is dan zo'n klein paardenwagentje.
Als ik dit zo lees moet het wel een buitenlanse vrachtwagen zijn geweest en niet geladen aangezien ik toch echt die snelheid reed Knipoog

Maar daar heb ik echt niet naar geken waar ie vandaan kwam, had het druk met niet verongelukken.

Behalve dat ik bij mijn rijlessen vroeger een slipcursus gedaan heb heb ik ook zo'n driftcursus gedaan, daar ga je nog veel verder dan bij de gewone slipcursus.
Als je dit gedaan hebt kun je zelfs je racelicentie halen zodat je op het cirquit mag rijden dus dan moet je wel kunnen rijden (vond dat papiertje trouwens niet nodig, wilde gewoon de auto in alle omstandiheden kunnen beheersen)
En ik den kdat ik het daaraan te danken heb dat ik nu eigenlijk automatisch reageerde en de auto uit de slip kon halen, volgende keer gaat het misschien wel fout, maar daar wil ik niet aan denken.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:42

Zonnebloem schreef:
Het was zeg maar zo eentje die 1 slag groter is dan zo'n klein paardenwagentje.
Als ik dit zo lees moet het wel een buitenlanse vrachtwagen zijn geweest en niet geladen aangezien ik toch echt die snelheid reed Knipoog

Dan is het inderdaad zo'n klein, onder 3500 kilo vrachtautootje geweest(kan best nederlands zijngeweest), waar dus iedereen op mag rijden....en die kunnen inderdaad verdraaid hard!! En worden vaak gereden door mensen die niet gewend zijn op zo'n ding te rijden....

Zonnebloem schreef:
Maar daar heb ik echt niet naar geken waar ie vandaan kwam, had het druk met niet verongelukken.

Kan ik me voorstellen..... Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:56

Met mijn paardenwagentje mocht ik eerst ook tot 120km/uur omdat hij teruggekeurd was. Nu hij weer als officiele vrachtwagen te boek staat mag ik nog maar 80. Meestal rij ik iets harder maar 120 rijdt echt niet lekker.
Vaak zie je van die jonge knullen in zo'n klein wagentje rijden, vaak koerierswerk oid. Lekker sjezen maar als er gehandeld moet worden zijn ze nergens.

Was het trouwens op de A7 in de bocht bij Purmerend? Was vrijdag namelijk een zooitje met een geschaarde trailer bij Zaanstad en daarna bij Purmerend was het weer raak.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:19

Nee het was op de A10, stukje na de Zeeburgertunnel.
A7 was idd een puinhoop, heb daar sávonds in de file gestaan opweg naar het Jordaanfestifal Gaaaap

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:26

Dan kon je je lol op. Gelukkig is het goed afgelopen en heeft de schrik je niet zo te pakken dat je de weg niet meer op durft.