Heb jij dat nou ook, toeval of?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_James

Re: Heb jij dat nou ook, toeval of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:10

Miska schreef:
lotte_saar schreef:
Nou, ik wil het ook hebben!
Ik zou ook eens willen weten wat er gaat gebeuren enzo, lijkt me wel interessant zo'n gave! Knipoog
Hoe kan je er dan meer voor open staan? want ik geloof er wel in hoor, of kán ik het gewoon niet hebben?
Leuke verhalen allemaal Lachen

Heb je zelf nog nooit een gevoel gehad van dit heb ik al eerder meegemaakt, of dit weet ik al?
Tegelijkertijd met een vriendin hetzelfde zeggen en helemaal dubbel liggen van het lachen erom? Tong uitsteken
Dingen van te voren aanvoelen?

Nouja, wel eens ooit dat we hetzelfde zeggen, maar dat noem ik meer toeval gewoon! Dan heb ik niet echt het idee dat ik haar aanvoel zegmaar! En verder heb ik wel eens vaker van zo'n heele kleine dingetjes, zoals hetzelfde liedje in ons hoofd hebben, maar die dingen die jullie meemaken zijn veel leuker! Tong uitsteken
Ik heb het echt maar heeel af en toe en volgensmij is het gewoon altijd toeval. Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:37

Miska schreef:
Zo zijn paarden ook erg telepatisch en bijzonder spiritueel ingesteld.

Ah, man hou op...Gisteren nog meegemaakt met Prair. We rijden wat in de bak en ineens bedenk ik me dat ik haar beloofd had om naar de eendjes te gaan kijken (niet dat zij iets met eendjes heeft, maar een bepaalde route). Mevrouw staat direct stil, wil niet meer voor of achteruit en begint te klieren op het moment dat ik iets van haar vraag. Dús dan maar naar de eendjes, bedenk ik me. En ineens kan ze wel hard, staat netjes stil als ik de sleutels moet pakken en is eerder bij het hek dan ik. We hebben overigens genoten bij de eendjes, op dat punt had ze wel gelijk dat dat even leuker was dan in de bak oefenen. Ik heb trouwens geen een keer het woord eendjes of buitenrijden in de mond genomen, alleen maar erover gedacht...
Maar ook wil ze niet lopen als ik pijn heb, ze heeft me er zelfs eens van weerhouden om van haar af te vallen door moeilijk te doen tijdens het opstijgen. Terwijl ik zo naast haar sta te denken wat er mis gaat, word het zwart voor de ogen en kon ik nog net op tijd gaan zitten. Al die tijd heeft ze netjes naast me gestaan.
Haar oudste dochter Jackie ontplofte de dag nadat ik mijn lievelingskatje had laten inslapen. Ze wilde helemaal niets met me te maken hebben en heb haar dus ook maar lekker laten gaan...

Over 'gewoon toeval' gesproken, ik heb een 'moorkoppeniets' met mijn moeder. Ik sta soms in de winkel bij de moorkoppen en dan denk ik 'goh, zal ik ze eens meenemen voor bij de koffie?' Vervolgens doe ik het niet, kom bij mijn moeder en zie dat zij moorkoppen heeft gehaald...
Of dat ik ze wel meeneem en dat dan mijn mams begint te lachen omdat zij precies diezelfde moorkoppen in haar handen heeft gehad, maar ze weer heeft weggelegt. En dit is echt een standaard iets...

Of dat ik, terwijl ik 'm anders altijd gelijk binnen zet, zomaar mijn fiets buiten laat staan. Geheid dat ik 'm dan nog eens nodig ga hebben...

Bij de eigenaar van de paarden weet ik precies wanneer hij belt dat er iets is of als ik de paarden moet voeren. Dan ga ik me ineens druk maken om waar mijn mobieltje is, wat ik anders nooit doe. Geheid dat binnen een half uur de eigenaar aan de lijn hangt...

En hoe toevallig was het die ene keer dat ik ineens te lui was om gelijk te gaan uitmesten? Ik ben op het bankje naar de paardjes gaan kijken, een dik half uur lang. Had ik dat niet gedaan dan hadden we nu een paard minder gehad...(okay, dit valt misschien idd onder het kopje toeval)

Zo kan ik nog wel even doorgaan met 'toevalligheden'. Maar hoe je het ook noemt, ik vind het verdraaid handig. En dat met die paarden gewoon bijzonder en mooi. Of het nu toeval, telepathie of niets is...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:26

Niet om lüllig te doen , maar volgens mij is dat dus gewoon een "simpele" kwestie van aanvoelen. Iets lichamelijks dat heel subtiel is , maar doordat je elkaar goed aanvoelt , wordt het helemaal juist vertaald en geïnterpreteerd. Jij denkt ergens aan , je lichaam reageert erop op heel subtiel niveau , bvb. bepaalde spierspanningen....en het dier trekt daar conclusies uit.

Zo zijn er ook honden voor mensen die bvb. epileptisch zijn. Vlak voor een aanval zijn er hele subtiele veranderingen waarneembaar waar die hond op heeft geleerd te reageren , zodat die het baasje kan waarschuwen dat er een aanval aankomt en het baasje dus kan zorgen dat die zich zo goed mogelijk in veiligheid brengt.

Met die moorkoppen dat gebeurd dus wel vaker , blijkbaar eten jullie die erg graag , het zou wat meer overtuigend zijn als je ineens trek hebt in een bananesoes en ze neemt die dan spontaan mee , ook al is at wellicht weer te verklaren doordat jullie allebei toevallig ergens een bananesoes op TV hebben gezien of elders dat idee in je hoofd terechtgekomen is even eerder. Niet bewsut , maar ongewust en bij de bakker zie je die soezen liggen en komt het ineens weer bovenborrelen dat je een spontane prikkel krijgt van hee daar heb ik wel weer eens trek in !

En bij die eigenaar kun je ook die dag wat subtiele signalen ogevangen hebben die je doen vermoeden dat er iets anders is dan anders , dat je (bewust of onbewust) een soort heel subtiel patroon herkent van eerdere keren dat hij toen later belde , waardoor je ook weer spontaan die prikkel krijgt vanuit je onderbewuste , terwijl je er zelf totaal niet mee bezig bent verder.

Ik geloof ook wel dat we die gaves hebben en dat die bij dieren nog wat dichter onder de oppervlakte zitten , maar dat het meeste toch echt gewoon een kwestie is van goed aanvoelen en goed "lezen".

Die dieren kijken wat je uitstraalt , je lichaamstaal , voelen aan of je blij bent of boos of verdrietig , je hele houding en manier van doen en spierspanningen verraden zo ontzettend veel !

Om nog maar te zwijgen van de specifieke luchtjes die we ongetwijfeld aanmaken en zelf niet ruiken , maar dieren wel.

Er zijn zoveel zintuigen die zoveel signaaltjes oppikken , voor het meeste is echt geen telepathie nodig omdat die andere zintuigen al zoveel subtiele signaaltjes oppikken waaruit je onderbewustzijn conclusies trekt. En dat komt dan in "spontane" gedachtes en dromen je bewustzijn binnen glijden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:28

En het idee dat iets je bekend voorkomt, is gewoon een vertraagde info opname in je hersenen. Waardoor het dubbel komt, simpele uitleg seg maar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:43

Ik heb het de afgelopen 2 weken gehad met mijn paard..

Ik dacht vorige week maandag al.. Ik moet van het weekeind hier blijven, er was niks aan de hand, maar ik voelde het..

Dinsdag niks aan de hand, maar het gevoel bleef. Dinsdag ook aan mijn vriend gemeld dat ik het weekeind niet kon, omdat ik voelde dat ik moest blijven. Woensdagavond had ik les, paard was vrolijk, braaf en lief, maar had zijn kont geschuurd. Hij bleek een plekje tussen de billen te hebben. Op dat moment zag ik er nog niks in, maar het gevoel bleef.. Donderdag bleek mijn paard zich tot bloedens toe te hebben geschuurd, waarop ik vrijdagmorgen de veearts heb gebeld. Vrijdagmiddag liet mijn paard zich zelfs bijna vallen om te schuren en stierf hij van de jeuk! Dierenarts gaf me gelijk dat ik het niet heb afgewacht, bloed getrokken en huidbiopten genomen. Ik dacht toen al meteen aan een allergie.

Heel de week mijn paard verzorgd, het gaat nu al beter. Ik kreeg gisteren de uitslag van de biopten: Een allergie!!

En nu denk ik ook al te weten waarvoor en ik denk dat ik de oorzaak heb weggnomen: Er bleek vorig week nog vlas verstopt te liggen in zijn box, onder schoon strooisel.. Ik heb mijn vermoedens uitgesproken aan de veearts en ik hoor met en week of 2 pas waar hij nou allergisch voor is. Ik weet echter voor 99% zeker dat het voor vlas is. En aangezien mijn gevoel in dit geval al 2x goed heeft gezeten, zou het zo maar kunnen zijn dat dit het is..

Dit heb ik nog niet eerder megmaakt en ik vind het bijzonder om te kunnen voelen dat er wat is..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:48

pmarena schreef:
En bij die eigenaar kun je ook die dag wat subtiele signalen ogevangen hebben die je doen vermoeden dat er iets anders is dan anders , dat je (bewust of onbewust) een soort heel subtiel patroon herkent van eerdere keren dat hij toen later belde , waardoor je ook weer spontaan die prikkel krijgt vanuit je onderbewuste , terwijl je er zelf totaal niet mee bezig bent verder.

Dat is dus het grappige, die zie ik soms dagen niet, en soms belt hij niet maar een vriendin van hem die meestal onverwachte voerbeurten overneemt, áls hij eens wegmoet.

pmarena schreef:
Er zijn zoveel zintuigen die zoveel signaaltjes oppikken , voor het meeste is echt geen telepathie nodig omdat die andere zintuigen al zoveel subtiele signaaltjes oppikken waaruit je onderbewustzijn conclusies trekt. En dat komt dan in "spontane" gedachtes en dromen je bewustzijn binnen glijden.

Dit vind ik trouwens ook een hele plausibele verklaring hoor, niets l#lligs aan Knipoog .
Ik heb ook dat ik aanvoel wanneer een dier ziek gaat worden, dan krijg ik een kriebel in mijn buik. Toeval, paranormaliteit of idd onbewust subtiele signalen opvangen, you name it...(al blijf ik het apart vinden dat ik een dik jaar voor zijn overlijden eens tegen mijn moeder zei dat die kat niet oud zou worden)
Maar, wat ik al zei, het maakt mij niet uit hoe het heet of waar het vandaan komt al is dat laatste niet helemaal waar, ik vind het best interessant en denk er regelmatig over na, zoek er verklaringen voor enzo, en ja, toch het liefst de meest logische en minst zweverige al sta ik wel open voor 'meer tussen hemel en aarde'.
Ik vind het bovenal gewoon grappig, soms apart of mooi en vaak vooral erg handig (zeker in geval van zieke dieren, dat heeft al eens een paard het leven gered!).
Ik bedoel maar, bv dat met Prairie of die epileptiehonden, hoe je het ook noemt, het is toch gewoon prachtig dat dat bestaat?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:06

Laatst was het toch wel héél toevallig vond ik. We waren al een paar weken op reis en ik zat aan iets te denken van jaren geleden en bedacht wie er toen allemaal bij waren en goh, die ene al zoveel jaar niet gesproken, hoe zou het daar mee gaan. Zei nog zoiets tegen mijn vriend, hadden het zo over vriendschappen en vroeg of hij nog iets van J. had gehoord, een vriendin van hem die ik nog nooit heb ontmoet, maar hij had al ff niks meer gehoord.
Twee dagen later check ik mijn mail, heeft diegene mij toegevoegd op hyves.
En hij had een berichtje van J.
Zo toevallig.

En zo heb ik dat wel vaker dat ik aan iemand loop te denken zo van 'moet ik weer eens bellen'; 'hoe zou het daar mee gaan' en die dan toevallig ergens tegen kom waar we elkaar nog nooit getroffen hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:59

pmarena schreef:
Niet om lüllig te doen , maar volgens mij is dat dus gewoon een "simpele" kwestie van aanvoelen. Iets lichamelijks dat heel subtiel is , maar doordat je elkaar goed aanvoelt , wordt het helemaal juist vertaald en geïnterpreteerd. Jij denkt ergens aan , je lichaam reageert erop op heel subtiel niveau , bvb. bepaalde spierspanningen....en het dier trekt daar conclusies uit.

Correct.

Neem paarden. Die zijn erop geëvolueerd, door de natuur geselecteerd in het succesvol ´lezen´ van roofdieren.
Op 100 meter afstand pikken zebras op of een leeuw opstaat om verderop in de schaduw te gaan liggen of om een hinderlaag te gaan zoeken. Ze zien feilloos de verschillen in spierspanning. Degene die dit niet ziet wordt vanzelf uitgeselecteerd, opgegeten Vingers aflikken

Dat lichamstaal zien is genetisch vastgelegd, instinct. Dat huist in de complexe hersenschors van paarden. Zij zijn daar beroeps in, VELE malen beter in dan wij. Logisch dat dit voor ons ESP lijkt, want dat ís het ook voor ons Pling
Met telepathie heeft het echter níets te maken. Oh en in het zadel is het exact hetzelfde doch dan vanwege een verschil in fysíeke waarneming.
Dit wil niet zeggen dat ik niet genóten heb van de boeken van Henry Blake Cool

hc

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:59

Lijkt mij dan, dat je als mens, ook in staat zou kunnen zijn om te leren minieme lichaamsverschillen op te pikken (bv omdat je een zwak voor details heb of omdat je uit een ietwat verstoord gezin komt of allebei, ik noem maar wat) waarschijnlijk nooit in die mate als dieren als bv paarden dat kunnen, maar toch.

Een vriendin van me noemt alles paranormaal begaafdheid (en daar heb ik al heel wat discussies over gehad), maar ikzelf zie het in 99% van de gevallen toch als bv oppikken van subtiele ietsjes. Ik kan alleen nooit verwoorden wat het dan is en dat is zo vervelend bij bv de DA of eigenaren. Hoe leg je uit dat er iets is als er niets te zien is?
Maar ook naar mensen pik ik feilloos diegenen eruit die 'iets' onaangenaams hebben en het grappige is dat de paarden precies dezelfde mensen uitpikken om 'zomaar' moeilijk bij te doen. Vraag me alleen niet te verwoorden wat dat 'iets' is, het voelt meer als een gevoel dan een bewuste opmerking van iets, vandaar ook, denk ik, dat het makkelijk onder paranormaliteit oid geschaard wordt. Zoals met veel dingen die niet te verklaren zijn, vind ik, maar ja, je moet het beestje soms een naam geven, toch?

Ik noem het zelf meestal maar gevoeligheid, een extra antennetje voor datgene wat anders dan anders gaat, alsof je onderbewuste eerder dan normaal dingen oppikt en dat dan bv als intuitief stemmetje in je hoofd plant...(of maakt dat je moorkoppen koopt Knipoog )

Heb trouwens ook erg veel plezier gehad van het werk van Henry Blake, staat al jaren in de kast op aanraden van een nicht van mij...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:00

Tja, toch blijf ik er bij dat telepathie echt wel bestaat! Ja
En niemand die mij daar vanaf kan brengen. Tong uitsteken
Met alle leuke verklaringen etc.
Ik heb genoeg 'bewijs' voor mezelf door de jaren heen verzameld, waarvan ik weet dat het écht wel zo is!
En in jullie verhaal zit zeker wel kern van waarheid, maar het is niet het enige wat er is en hoe een paard observeert-communiceert.
En Henry Blake is erg goed inderdaad!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:02

Haha dat heb ik ook wel eens, ik pak soms m'n mobiel om te kijken of ik een sms heb, en dan trilt hij net als ik hem in m'n hand heb, omdat ik een smsje van mijn vriend krijg. Of we smsen elkaar precies tegelijk. Best apart is dat. Huilen van het lachen

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:09

Miska schreef:
Tja, toch blijf ik er bij dat telepathie echt wel bestaat! Ja
En niemand die mij daar vanaf kan brengen. Tong uitsteken

En dat is die ene procent bij mij Knipoog . Die echt niet logisch te verklaren gebeurtenissen...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:11

Bij mij is die ene procent dan net andersom! Knipoog
99% overtuigd 1% sceptisch! Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:41

Nou ik wil het dan nog op 10% houden , om Miska te matsen Tong uitsteken

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:50

Hahahaha!
Oke dan! Haha!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:01

ik heb het ook af en toe..

vb:
mijn beste vriendin en ik op msn.
Ik begin een refrein te typen, het liedje dat ik in mijn hoofd heb.
op het moment dat het verzend, verzend zij exact hetzelfde. Wij: ohh, eng Haha!

we zeggen ook vaak net het zelfde,
bijv: tijdens de pauze: ik heb zin in schaatsen (wat nergens op slaat, midden in de zomer.) op datzelfde moment zegt zij hetzelfde..

Vind ik toch gek.. ik sta voor alles open, sluit me niet af. Vind het wel leuk Haha!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:03

kallistatje schreef:
ik heb het ook af en toe..

vb:
mijn beste vriendin en ik op msn.
Ik begin een refrein te typen, het liedje dat ik in mijn hoofd heb.
op het moment dat het verzend, verzend zij exact hetzelfde. Wij: ohh, eng Haha!

we zeggen ook vaak net het zelfde,
bijv: tijdens de pauze: ik heb zin in schaatsen (wat nergens op slaat, midden in de zomer.) op datzelfde moment zegt zij hetzelfde..

Vind ik toch gek.. ik sta voor alles open, sluit me niet af. Vind het wel leuk Haha!

Dat is dus echt wel telepathie! Ja

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:10

Ik heb het soms ook, dan denk je er net aan, en dan komt het langs op de tv.
Eigenlijk best wel vreemd Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:16

Ik heb ook behoorlijk last van Telepathie.
Ik voel gewoon dingen aan komen.
Ik wist zelfs van te voren al dat ik wel eens van mijn paard zou kunnen vallen en dan gebeurd het ook echt.
Als dingen worden afgezegt voel ik dat meestal van te voren al.
Mijn beste vriendin en ik denken ook heel vaak het zelfde, of dat we op een bepaalt moment het zelfde liedje aan het luisteren zijn.
Of dat ik denk aan iets van vroeger, en dat zei opeens zeg wtf daar dacht ik ook net aan.
Als ik denk aan een leuk liedje komt ie toevallig net op de radio.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:23

vanochtend weer gehad.....ik hoor mijn mobiel gaan, maar keek erop en hij ging niet
5 min later ging ie daadwerkelijk....

iemand zich wel eens verdiept in de 13 manen en 20 zonnezegels?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:34

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:23

Ik heb heel vaak dat ik en vriendin tegelijk hetzelfde zeggen, of ik wil het ergens over hebben, begint zijn erover, of we hebben op dezelfde dag hetzelfde rokje of truitje aan oid. Verder heb ik iets met 11:11 & 22:22, heel vaak als ik toevallig op me telefoon of wekker kijk is het wel een van die twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:25

Ik heb het vaak met m'n vriendin. *LOL*

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:50

Toevallig zat ik vandaag in de auto en dacht ik aan iemand en begon iemand anders er nét over! Lachen
Maar dat zal ook wel toeval zijn haha

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:17

ik heb echt enorm vaak dat ik en mijn vriend precies hetzelfde denken en zeggen Haha!
als we hetzelfde denken dat hoef ik hem alleen maar aan te kijken en weet precies hoe of wat Tong uitsteken