Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:55

Ik vind het ook heerlijk! Lekker even wakker worden, of even lekker niks doen uit school. Lachen
Verder ga ik ook af en toe naar Maastricht met de trein, voor mij 2,5 uur, geen probleem. Boekje erbij, wat eten/drinken, en gaan.

Moet ik wel zeggen: mits alles fatsoenlijk rijdt en er geen grote vertragingen zijn.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:45

Ik vond de trein altijd vreselijk net als de bus en tram. Maar ik ga nu al ruim een jaar met de trein naar me werk. En ik moet toegeven ik vind het eigenlijk fantastisch. Maar werk dichterbij zou ook wel lekker vinden. Zit nu drie uur per dag in de trein maar ik zou er niet aan moeten denken om dit met de auto te doen.

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:02

Ik vind treinen ook wel leuk, als iedereen gewoon rustig is.
Als er drukke kindjes door de trein heen rennen is het minder natuurlijk.
Maar een uur/anderhalfuur in de trein vind ik echt geen probleem.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:22

ik zit helaas niet zo vaak in de trein, maar als ik erin zit vind ik het echt heel leuk en ik vind het jammer als ik erweer uit moet.
in de trein heb ik mijn MP3 speler aan en dan kom ik helemaal tot rust.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:24

Ik zit ook maar af en toe in de trein, maar ik geniet er wel van hoor! Echt relax zo'n trein..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:31

Iedere dag dat ik naar Leeuwarden reis en bij Goutum de files zie staan.... En de puinhoop in Leeuwarden zelf op de Lange Marktstraat.... Heerlijk! Maar dan zit het kantoor ook op maximaal 5 minuten lopen van het station en mijn huis ook.

Voor mij was de keuze nog extra gemakkelijk omdat ik een jaartrajectkaart kon krijgen van het werk! En 2 vriendinnen werken ook in Leeuwarden, dus die ontmoet ik vaak op het station, even een half uurtje bijkletsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:32

haha ik hou van treinreizen!
Soms ga ik echt ergens heen voor de treinrit...

Daarnaast kan ik dus gratis treinen én gratis eerste klas zitten.. dus zit meestal in mn 1tje... Heerlijk Haha! Helemaal 's avonds, een filmpje kijken oid Bloos

Alleen wel irritant dat ze laatst de trein op het veerkeerde perron hadden gezet, (naja ze ahdden dus een deel van de trein naar rotterdam op 5A gezet ipv 5b, en de de trein naar den Haag zou op 5A staan).. Dus een hoop stress en gebekvecht met de conducteur.. en nu ben ik altrijd gestressed dat ik in de verkeerde trein zit Clown

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:32

Ik vind het ook leuk om met de trein te reizen,
maar ik doe het ook niet zo vaak Tong uitsteken
Maar idd, beetje mensen kijken enzo,
lekker muziek luisteren.
Vind het veeeeel fijner dan de bus Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:34

Riss schreef:
Ik vind het ook leuk om met de trein te reizen,
maar ik doe het ook niet zo vaak Tong uitsteken
Maar idd, beetje mensen kijken enzo,
lekker muziek luisteren.
Vind het veeeeel fijner dan de bus Tong uitsteken

Ja, als ik ergens ene hekel aan heb zijn het bussen... Sjee, dat gaat echt nooit goed bij mij .. En het stinkt er..

Hoewel.. Toen ik 3 kwartier moest bussen om bij m'n paard te komen vond ik dat toch ook wel leuk (voor een paar dagen in de week Tong uitsteken )

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:35

pfff.. kun je mij wat van die positieve energie toestralen??
Ik moet vrijdag naar Amsterdam, van uit Deventer en ik zit er nu al tegen op.. bah heb een hekel aan die dingen Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:11

@moonlight01: Pling Pling Pling Pling Pling Pling (lijkt me positief? Tong uitsteken )
maar waarom vind je treinen heel erg?

Amsterdam-amersfoort-deventer.. helemaal geen lastige traject, een leuke zelfs.

Ohja, ik was afgelopen vrijdag in Utrecht, moest naar Leiden. Met mijn warrige kop ben ik dat trein ingestapt. Toen wij NET vertrokken uit Utrecht besefte ik; 'O K*T treinkaartje vergeten.. ooooooooh dat was zooo erg want je krijgt nu automatisch een boete als je geen kaartje hebt.. Dus ik hopen dat er geen conducteur kwam voordat ik in woerden uit kon om een kaartje te kopen (je ziet op traject leiden-utrecht bijna nooit een conducteur) en ja hoor stukje voor woerden komt er conducteur.. dus ik helemaal in stress en paniek want ik heb dat geld dus echt niet. Dus ik die conducteur zielig aankijken; godzijdank mocht ik eruit om een kaartje te kopen en geen boete.. oeff wat was ik opgelucht maar moest wel half uur wachten op de volgende trein.. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:14

Ik stond laatst ook een half uur op woerden, ik had daar net mn sprinter gemist, kwam uit dezelfde intercity *LOL*

Heb alleen nooit last van treinkaartjes gedoe, althans nog 2 jaar, dan moet ik mn OV weer inleveren Verdrietig

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:22

Was ook de eerste keer in 7 á 8 jaar dat ik met trein ga Scheve mond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:29

Ik hou totaal niet van reizen met het openbaar vervoer, ik pak liever de auto Knipoog

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:30

Ik vind het ook vaak heerlijk! Lekker naar buiten kijken Lachen
Ga alleen niet zo vaak ver met de trein. Met slecht weer wel naar school, maar dan zit ik 7min in de trein Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:39

Ik vind de trein op zich meestal prima Ja Het grootste nadeel vind ik inderdaad de aansluitingen, en dan vooral de aansluitingen op de bus 's avonds.
Ook vind ik met name de paarse dubbeldekkers vaak te koud, en dat is echt heel vervelend, zeker als je meer dan een uur in de trein zit. Van vervelende mensen heb ik niet zo vaak last, minder dan in het verkeer in elk geval Lachen En op zich is vertraging met de trein niet irritanter dan vertraging met de auto (file). Maar de auto is vaak echt een stuk sneller, en het is vaak ingewikkeld om van en naar het station te komen. En dan is, zeker 's avonds, de auto toch wel makkelijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:45

Ben ik eindelijk niet meer de enige die dat ook vindt, ik was eens met een groepje vrienden in dat trein. Ik vroeg aan hun of ze het ook koud vonden, niemand van 8 man vond het koud behalve ik.. Tsss.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:58

Paarse dubbeldekkers vaak de airco erg hoog staan inderdaad, kun je gewoon tegen de conducteur zeggen, vragen of die het door kan geven Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:10

Unwritten schreef:
Paarse dubbeldekkers vaak de airco erg hoog staan inderdaad, kun je gewoon tegen de conducteur zeggen, vragen of die het door kan geven Ja

En die kan het vervolgens doorgeven en dan gebeurt er nog niks mee Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:18

Inoterry schreef:
Unwritten schreef:

Idd, dan is het afwachten Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:24

Maar kunnen de machinisten daar wat aan doen dan? En zo ja, waarom staan die dingen dan niet gewoon standaard goed ingesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:25

Volgens mij kan of de machinist (die heeft de knoppen) of de conducteur het instellen Ja

Geen idee waarom er geen standaarden opzitten..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:25

Inoterry schreef:

Idd, dan is het afwachten Haha![/quote]

Beter is het om te gaan verzitten. Het zijn vaak de voorste en de achterste rijtuigen van een treinstel waar het zo koud is, de rest van de trein varrieert nogal van ijskoud tot bloedheet met comfortabel ertussenin Knipoog . En het probleem is al jaren bekend, als het goed is, is de oplossing nu gevonden en word het langzaam maar zeker opgelost.

Edit, conducteur en machinist kunnen ook niks instellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:28

Unwritten schreef:
Volgens mij kan of de machinist (die heeft de knoppen) of de conducteur het instellen

Denk je dat omdat dat logisch zou zijn, of heb je dat ook echt een keer van een conducteur/machinist gehoord?

Inoterry: een bloedhete coupe ben ik maar zelden tegengekomen, al helpt het soms iets om voorin bovenin te zitten. Ik neem zelf vaak een regenbroek mee, mensen kijken me vaak vreemd aan maar dat helpt in elk geval iets. Maar ik hoop dat het opgelost wordt, dat zou de treinreizen echt een stuk aangenamer maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:29

Paarse dubbeldekkers...?