verootjoo schreef:Wij hebben thuis auto's die ervoor gemaakt zijn
Da's hartstikke leuk maar.........De Nederlandse wegen zijn niet voor zulke snelheden gemaakt!!
Haal je racevergunning en ga lekker het circuit op, kun je helemaal tekeer gaan en nog flink veilig ook.
Edit: Nog even terugkomen op Duitsland. Buiten dat het wegennet totaal niet te vergelijken is. Is de Duitse politie zeker niet mals, en zijn (over het algemeen) de automobilisten beter "opgevoed". Ik mag wat dat betreft zelf ook graag in Duitsland rijden. Maar ook daar gelden op steeds meer plekken max. snelheden en waar niet geldt in ieder geval een adviessnelheid van 130. Wat al gauw betekent dat als je betrokken raakt bij een ongeval en je rijdt (flink) harder dan 130 je al gauw deels aansprakelijk wordt gesteld.
Zelf rijd ik in Duitsland 140-150 op de teller en reken daar maar een flinke correctie af voor mijn daadwerkelijke snelheid. In Nederland rijd ik met 130 op de teller in werkelijkheid 120. Dat is gemeten met verschillende gps-apparaten.

Wij hebben thuis auto's die ervoor gemaakt zijn, goed veilig zijn, airbags, remblokkers, ABS en nog allerlei systemen voor veiligheid, en rijden er ook geregeld hard mee over de snelweg. Dat is wel wat anders dan dat je dat gaat doen met je fiat cinquecento uit 1990
Natuurlijk doen we het niet als het knetterdruk is, maar we rijden nogal vaak 'snachts vanaf schiphol naar huis, en dan rijdt er geen hond op de weg. Snelheden als 180-200 worden dan algauw bereikt. Daar zit je overigens al op als je vanuit stilstand 10 secs je gas indrukt
Ik kwam er pas tijdens mn autoles achter dat je maar 120 km/h op de snelweg mocht
Ik dacht serieus dat 160 de limiet was...
Schandalig, is eigenlijk het enige wat ik me opkomt... 
Mijn zwager is ook verongelukt in het verkeer..
Heb ook een goede vriend verloren door een persoon die ook dacht dat hij een goede chauffeur was en snel mocht rijden.
!