hoogte boete snelheidsovertreding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freggel

Re: hoogte boete snelheidsovertreding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:50

verootjoo schreef:
Wij hebben thuis auto's die ervoor gemaakt zijn

Da's hartstikke leuk maar.........De Nederlandse wegen zijn niet voor zulke snelheden gemaakt!!

Haal je racevergunning en ga lekker het circuit op, kun je helemaal tekeer gaan en nog flink veilig ook.

Edit: Nog even terugkomen op Duitsland. Buiten dat het wegennet totaal niet te vergelijken is. Is de Duitse politie zeker niet mals, en zijn (over het algemeen) de automobilisten beter "opgevoed". Ik mag wat dat betreft zelf ook graag in Duitsland rijden. Maar ook daar gelden op steeds meer plekken max. snelheden en waar niet geldt in ieder geval een adviessnelheid van 130. Wat al gauw betekent dat als je betrokken raakt bij een ongeval en je rijdt (flink) harder dan 130 je al gauw deels aansprakelijk wordt gesteld.

Zelf rijd ik in Duitsland 140-150 op de teller en reken daar maar een flinke correctie af voor mijn daadwerkelijke snelheid. In Nederland rijd ik met 130 op de teller in werkelijkheid 120. Dat is gemeten met verschillende gps-apparaten.
Laatst bijgewerkt door Freggel op 05-09-08 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:51

Een goede autorijder houdt zich aan de snelheid. Kan me zo ergeren aan al die menen die onnodig hun medemens in gevaar brengen.
Woon zelf aan een weg waar je 100 mag. (Dld.) hier rijden ze vaak 120 of harder. We wonen vlak naast een scherpe bocht. Hoe vaak ik al 112 heb gebeld is niet meer bij te houden. Wordt er niet goed van.

Inderdaad als je hier in Duitsland een ongeluk bouwt en je houdt je niet aan de adviessnelheid van 130 km/u dan heb je een probleem.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:14

verootjoo schreef:
katiavl schreef:
Dan ga je op het circuit maar wat rondjes rijden als je het zo nodig moet, een snelle auto is echt geen excuus.
Mee eens vind de boete ook veel te laag Lachen

Ik vind het wel degelijk een verschil met welke auto je te hard rijdt Knipoog Wij hebben thuis auto's die ervoor gemaakt zijn, goed veilig zijn, airbags, remblokkers, ABS en nog allerlei systemen voor veiligheid, en rijden er ook geregeld hard mee over de snelweg. Dat is wel wat anders dan dat je dat gaat doen met je fiat cinquecento uit 1990 Haha! Natuurlijk doen we het niet als het knetterdruk is, maar we rijden nogal vaak 'snachts vanaf schiphol naar huis, en dan rijdt er geen hond op de weg. Snelheden als 180-200 worden dan algauw bereikt. Daar zit je overigens al op als je vanuit stilstand 10 secs je gas indrukt Knipoog Ikzelf doe het niet, kom niet verder dan 150, want ik vind mezelf niet bekwaam genoeg om harder te gaan. Mijn vader daarentegen heeft al meerdere cursussen gehad, en kent de auto door en door.
Overigens ben ik ook best op gevoed met hard rijden Bloos Ik kwam er pas tijdens mn autoles achter dat je maar 120 km/h op de snelweg mocht Bloos! Ik dacht serieus dat 160 de limiet was...

Schandalig, is eigenlijk het enige wat ik me opkomt...
Er is een verschil tussen iets te hard rijden (zo`n 10 -20 km te hard op de snelweg, op de teller dan he!), en gewoon spelen met je leven en dat van medeweggebruikers.. Met zulke snelheden hoef je trouwens volgens mij ook geen gordel meer om te doen, hebben dan vast niet zoveel nut meer...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:29

Domme fout zeg. Wij hadden het gelijk al afgeleerd toen we 70 reden waar je 50 mocht.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:32

ik ben ooit eens geflitst met na correctie 52 te hard. (goddank geflitst en niet aangehouden want dan was mijn rijbewijs weg. Maar dat kosste me 322 euro, binnen 10 dagen betalen anders moest ik evengoed voor de rechter komen.

En om me ff verder met de dicussie te bemoeien, je hebt een verschil tussen te hard rijden en onverantwoordelijk scheuren. Of je nou midden in de nacht met 200 over een lege snelweg vliegt of midden in de spits iedereen afsnijd inhaalt en als een achterlijke rijdt.
Ik rijdt ook graag in duitsland, vooral omdat ze daar zoveel beter rijden!!
Mensen hebben daar respect vooralkaar en gaan (meestal) aan de kant als dat nodig is. Wat me gewoon opvalt is dat het vaak de Nederlanders zijn daar die voor problemen zorgen.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 05-09-08 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:34

Zonnebloem schreef:
ik ben ooit eens geflitst met na correctie 52 te hard. (goddank geflitst en niet aangehouden want dan was mijn rijbewijs weg. Maar dat kosste me 322 euro, binnen 10 dagen betalen anders moest ik evengoed voor de rechter komen.

Dan heb je idd "mazzel" gehad.
Vergeet niet dat dit soort dingen wel even blijven staan, je hebt een soort "kruisje achter je naam".

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:34

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven reageren. Bedankt voor de medewerking Lachen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:36

Vergeet iedereen niet dat de boetes binnen de bebouwde kom vele malen hoger zijn. Snelheids overtreding op de snelweg betaal je in verhouding minder.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:58

Zal n flinke boete zijn, denk ik zo!
Nog geluk dat je niet aan de 50 zat incl. aftrek, dan was je je rijbewijs kwijt geweest...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:37

Even voor de duidelijkheid, mijn vader rijdt tegenwoordig altijd keurig de maximale snelheid, dankzij cruisecontrol. Er staan teveel camera's en er zijn teveel controle's om als je veel auto rijdt te hard te rijden. 'Vroeger' reden er veel meer mensen 170 en waren (denk ik) andere automobilisten er ook meer op ingesteld.
Ik heb trouwens net eens even de tarieven opgezocht voor als je met alcohol op achter het stuur zit (want dat is pas echt gevaarlijk). http://www.boetes.nl/tarieven_alcohol.html
Vind ik ook wel meevallen, de boetes voor een beetje teveel gedronken. Zeker in vergelijking met te hard rijden. Stiekem rijden er best veel mensen nog naar huis na 3-5 biertjes.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:40

Waarom moeten er steeds andere dingen bijgehaald worden, om te snel rijden minder erg te maken. En zo makkelijker bij zichzelf te verantwoorden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:14

Naja van die slome weggebruikers moet je helemaal niks van hebben die zijn te benauwd om het gas eens in te trappen, nee lekker langzamer blijven rijden dan toegestaan pffffffffffff Boos!

Ik ben wel al vaker gepakt op het te hard rijden (en denk je ik ervan leren, tja leer der wel van op de manier volgende dag nog beterder op te letten). En een die ik me nog kan herinneren hoe hoog de boete was a'la €450euriessss Haha! Was op de snelweg (A2 naar Utrecht).

En straks word helemaal leuk als we een Shelby427 aangekocht hebben Haha! .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:15

Tsja, omdat er iemand anders het wel vond kunnen om te hard te rijden op dat redelijk rustige stukje snelweg ben ik mijn man kwijt geraakt. Ik vind die boetes dus eigenlijk wel aan de lage kant.
Ik zou willen dat ik hem voor 350 euro terug kon krijgen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:17

__Possie__ schreef:
Naja van die slome weggebruikers moet je helemaal niks van hebben die zijn te benauwd om het gas eens in te trappen, nee lekker langzamer blijven rijden dan toegestaan pffffffffffff Boos!

Ik ben wel al vaker gepakt op het te hard rijden (en denk je ik ervan leren, tja leer der wel van op de manier volgende dag nog beterder op te letten). En een die ik me nog kan herinneren hoe hoog de boete was a'la €450euriessss Haha! Was op de snelweg (A2 naar Utrecht).

En straks word helemaal leuk als we een Shelby427 aangekocht hebben Haha! .

ja hele langzame zijn ook niet fijn, maar goed
vind het wel reuze dom om toch nog hard te gaan rijden, lees de krant kijk tv.

wat kunnen mensen soms dom zijn, ja tot er iets gebeurt.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:20

Inoterry schreef:
Tsja, omdat er iemand anders het wel vond kunnen om te hard te rijden op dat redelijk rustige stukje snelweg ben ik mijn man kwijt geraakt. Ik vind die boetes dus eigenlijk wel aan de lage kant.

Kijk dit soort dingen vind ik wel heel erg ver gaan (oke mag dan wel van lekker stevig doorrijden houden) maar houd me wel netjes verder, wil nml ook echt niet zoiets wat met bovenstaande haar man gebeurd is aanrichten. Want dat soort dingen vind ik dus ook echt niet kunnen.

'T zal je maar gebeuren zo je man/vrouw te verliezen.

Ik rijd gewoon lkkr goed stevig door en tja bij waarneer ik geflitst word is het mn eigen schuld natuurlijk...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:21

Inoterry schreef:

Zooo da`s niet niks.. Huilen Mijn zwager is ook verongelukt in het verkeer..
Wat was er bij je man gebeurd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:23

Ik kan wel eens baldadig zijn in de auto............. rij meestal wel door........... en ik heb dagen erbij dat ik lekker rechts blijf kleven.........

tis maar net hoe mijn bui is Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:23

Inoterry schreef:

Erg Ach gut

Een ongeval veroorzaken met een erge afloop is al vreselijk als je niks verkeerd hebt gedaan. Maar als je te snel rijd geen woorden voor Lips are sealed Heb ook een goede vriend verloren door een persoon die ook dacht dat hij een goede chauffeur was en snel mocht rijden.

En sommige vertellen alsnog stoer over hun rijgedrag, zoals possie met de shelby.... Niet als aanval bedoeld maar snap die trotsheid niet, bovenstaande kan jij ook veroorzaken hoor. Waarschijnlijk vertelde de veroorzaker dit ook voor het ongeluk Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:00

En sommige vertellen alsnog stoer over hun rijgedrag, zoals possie met de shelby.... Niet als aanval bedoeld maar snap die trotsheid niet, bovenstaande kan jij ook veroorzaken hoor. Waarschijnlijk vertelde de veroorzaker dit ook voor het ongeluk.

Sorry voor dat mijn vorige post wat te ''stoer'' overgekomen is, zo bedoel ik het helemaal niet als ik iemand opzettelijk van de weg af zou rijden/drukken zou ik me welterecht *doodschamen* dat is een ding wat zeker is. Ik trap het gas meer lekker in als ik er ook de ruimte ervoor heb, en tja als ze dan remmen heel erg vervelend dan voor mij en ga ik me eraan iriteren maar afremmen(terugschakelen) moet ik dan zeker.

Met wat ik samen met vriendlief keer heb meegemaakt was dat een of andere botte banketstaaf ons rechts inhaalde (over de aller buitenste rijstrook, waren 3 rijbanen) en wij waren op dat moment links iemand aan het inhalen, en drukte die ene idioot zn auto rechts vlak voor ons langs zo vlak dat ie de bumper raakte. Nou en van dat soort mensen kan ik echt niet tegen en trap ik helemaal stevig het gas der op en om die idioot dan te laten inzien dat ie normaal moest doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:10

__Possie__ schreef:
Sorry voor dat mijn vorige post wat te ''stoer'' overgekomen is, zo bedoel ik het helemaal niet als ik iemand opzettelijk van de weg af zou rijden/drukken zou ik me welterecht *doodschamen* dat is een ding wat zeker is. Ik trap het gas meer lekker in als ik er ook de ruimte ervoor heb, en tja als ze dan remmen heel erg vervelend dan voor mij en ga ik me eraan iriteren maar afremmen(terugschakelen) moet ik dan zeker.

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Er zijn maar weinig mensen die bewust en opzettelijk mensen van de weg afdrukken en zo een ongeluk willen veroorzaken. (En dat is bovendien poging tot moord en wordt dan hopelijk als zodanig bestraft.)
In bijna alle gevallen is een ongeluk beslist per ongeluk, niet de bedoeling, maar ontstaan doordat mensen hun eigen kunnen ver overschatten. Ze denken dat het wel kan, dat ze echt alleen maar te hard rijden als het kan, dat ze hun auto kennen, weten wat ze wel en niet kunnen doen... en dat weten ze ook. Tot die ene keer dat het misgaat en er iets gebeurt waar je niet op gerekend had. Ongelukken zijn bijna altijd een samenloop van omstandigheden. Maar te hard (en te roekeloos) rijden, en ook ergernissen en irritatie over het verkeersgedrag van anderen spelen bijna altijd een rol en maken de zaken erger dan nodig.

Dat risico loop jij ook. En erger: de anderen die de weg met jou delen lopen dat risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:20

__Possie__ schreef:
Sorry voor dat mijn vorige post wat te ''stoer'' overgekomen is, zo bedoel ik het helemaal niet als ik iemand opzettelijk van de weg af zou rijden/drukken zou ik me welterecht *doodschamen* dat is een ding wat zeker is.

Hier meen jij niet veel van, een paar dagen geleden verkondigde je in een topic
__Possie__ @ [LZP] Toch altijd zonde die bekeuringen ...
dat je zo nu en dan wel eens iemand van de weg drukte.

Hoe verklaar je dit nu je jezelf zo tegenspreekt? Knipoog
Oja jij kon ook weten wanneer iemand remde toch, daarom mocht jij toch ook bumperkleven?

Hardrijden is triest. Jij kan de beste coureur op de weg zijn, ongetwijfeld, maar als jij te hard rijdt,
en je tegenligger krijgt een hardaanval, of je band klapt, een remslang springt, een dier wat ondersteekt...En je bent aan de beurt.

Zo triest als ze je dan met een schepje van het asfalt moeten krabben Dromen

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:43

__Possie__ schreef:
Nou en van dat soort mensen kan ik echt niet tegen en trap ik helemaal stevig het gas der op en om die idioot dan te laten inzien dat ie normaal moest doen.

Ik weet dat oneliners niet mogen maar hier is maar 1 reactie op: Lips are sealed Gestoord Hamer

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:45

Chiqa schreef:
Zo triest als ze je dan met een schepje van het asfalt moeten krabben Dromen

Als het dan maar de persoon is die zelf zo roekeloos rijdt, maar helaas is het vaker juist de onschuldige die op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was.

Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen ipv van met van die Haha! Haha! lopen te verkondigen dat ik een boete heb gehad van > €300. Zonde geld, als je er zo lichtvoetig over denkt wil ik mijn rekeningnummer wel geven hoor.

Waarom moet je in hemelsnaam meer dan 180km per uur over de weg rijden? Kulexcus dat de auto er voor gemaakt zijn. Dan ga je er maar mee naar de racebaan! Niet op de Nederlandse snelweg, daar is het te druk en te onoverzichtelijk om zo hard te rijden. Of dat nu overdag of 's nachts is.

Bemoei je tevens met je eigen rijgedrag en ga je niet aan een ander storen! En al helemaal niet proberen te corrigeren, want daar snappen ze toch niks van. Dat zorgt alleen maar voor gevaarlijke situatie's!

En of je nu 100 of 80 rijdt van A naar B qua tijd scheelt het je niks, qua geld, extra slijtage en gevaren op de weg scheelt het héél véél.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 00:46

Natuurlijk is zoveel te hard rijden schandalig.
Maar ook de ander kant mogen ze wat mij betreft stevig gaan bekeuren... wij rijden tegenwoordig dus echt niet meer op zondag van Twente naar de Achterhoek (waar al onze familie woont).

Oorzaak?

De zondagsrijders.

Het is niet normaal, op zondag rijd je sowieso niet harder dan 60 terwijl je 80 mag. Wat krijg je dan?
Inhaalacties. En het banketstaaf is dan dat de inhalers een bekeuring krijgen omdat ze snel en efficient willen inhalen.
De zondagsrijders niet, ook al zijn het veroorzakers van ongelukken.

Wat dat betreft zit de wet ook fout in elkaar: de wet gaat er nl van uit dat mensen zelf aangeven dat ze het gevoel hebben niet meer veilig te kunnen rijden....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 01:51

Fleurtje100 schreef:
Ach, wat een gemiep hier van sommige. In Duitsland mag je op heel veel stukken gewoon met 170km/u over de snelweg en daar gebeuren niet meer ongelukken dan hier. Terwijl veel stukken snelweg daar niet eens verlicht zijn.
Een keertje 170 rijden hoeft niets te maken te hebben met lichtzinnig met mensenlevens omgaan. Mijn vader reed vroeger (voordat er snelheidscamera's waren) altijd 170 over de Nederlandse snelwegen als dat op dat moment naar zijn idee veilig was, en nog steeds rijdt hij in Duitsland 170-180. Hij zit heel veel op de weg, en is nog nooit betrokken geweest bij een ongeluk. In de bebouwde kom met spelende kinderen rijdt hij bijvoorbeeld ook maar 30 terwijl je 50 mag. Als je goed kan autorijden en situaties in kan schatten hoeft er niks gevaarlijks te zijn aan te hard rijden, zeker niet buiten de bebouwde kom.
Met 90 ineens naar de linkerbaan komen zonder te kijken is dan imo veel gevaarlijker. Veilig autorijden heeft niet zoveel met snelheid te maken, maar met goed kijken en afstand houden. Ongelukken onstaan vaker doordat mensen dat fout doen, dan dat ze te hard rijden. Dat heeft mij rijinstructeur (die jarenlang de achtervolgingswagens van de politie heeft bestuurd) mij ook altijd geleerd.

Aan de TS, inderdaad zuur van het geld. Voortaan toch maar niet meer zo hard rijden Knipoog .

Amen Afgod !

Ik moet ook altijd erg oppassen als ik vanuit Dld de grens naar Ned. over ga. Moet je van 180 km/h terug naar max. 120.
Ik merk zelf, dat als ik snel rij, ik geconcentreerder ben dan dat ik met 100/120 km/h ben.

Wat wel zo is: in Dld zijn de (snel)wegen een stuk breder dan in Nl en dat is als je snel onderweg bent, wel prettiger rijden.