Friis & Company tas, wat zijn mijn rechten...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Re: Friis & Company tas, wat zijn mijn rechten...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:17

Wat ik ook niet vind kunnen trouwens, is dat Friis zelf nog geen woord teruggeschreven heeft naar mij.. Verder nog niks van de winkel gehoord, maar hij zou ook deze week naar Friis gaan geloof ik..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:02

nou dat schiet lekker op dan.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:07

jeetje wat duurt dat lang zeg! Belachelijk!

Crumpler tassen, worden altijd terug genomen en gerepareerd, of een nieuwe voor gegeven, word ook helemaal niet moeilijk over gedaan...
Zelfs de prijsklasse is ongeveer gelijk (ligt eraan wat je wilt natuurlijk)

Ik zou hierover een dikke klacht gaan schrijven als ik jou was!

die reclame me dat jochie met die kapotte auto ook gezien?
Daar geven ze de site www.consuwijzer.nl

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:48

Ik vind het wel erg vreemd dat ze zeggen dat het slijtage is als je de tas nog maar 13 dagen hebt. Rolleyes Ik maar denken dat slijtage iets was waar toch wel een behoorlijke tijd overheen ging voordat dat zou mogen voorkomen met een product... Nors opkijken Na 13 dagen lijkt het me in ieder geval eerder slechte kwaliteit.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:29

Nog niemand die de Consumentenbond heeft genoemd Tong uitsteken
Helpt vaak als je hun aanschrijft en zij contact opnemen met het desbetreffende bedrijf. Opeens zijn bedrijven veel toeschietelijker (of hoe je dat noemt Clown ). Voor als je straks het l.ulverhaal slijtage krijgt.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 12:28

Vrijdag ben ik eens langsgeweest om te kijken hoe het ermee stond.. Ik had nog niks gehoord, geen telefoontje.. Maar ik heb een nieuwe tas gekregen. Ging niet heel soepel/vriendelijk.. Wel een andere vrouw. Wel met weer een gesprekje dat ze niet vond dat ik in mijn recht stond.
Ik heb gevraagd om een bon met datum dat ik hem die dag gekregen heb, want je weet maar nooit.. Maar...... een dag later zie ik dat de rits kapot is.. (*uiteinde niet goed gestikt) en ben zaterdag teruggegaan. Ik baalde echt zo ontzettend!! Stoom uit je oren
Ik heb gisteren dus een vriendelijke vrouw daar gesproken maar ik moet woensdag terug omdat degene er dan is die het afhandelt.
Aan de ene kant wist ze niet wat het precieze verhaal was, maar toen ik begon over dat ik toch vrij onvriendelijk geholpen was zei ze dat er wel iets in het boek stond etc maar dat ze daar even voorzichtig mee was met uitspraken.. Dus daar wist ze wel meer vanaf..
Zij snapte wel dat ik er klaar mee was en had het over hoofdkantoor en evt in contanten geld terug.. Dus ik hou mijn rechten er even bij als ik woensdag ga...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:30

Wat een gedoe zeg!!! Scheve mond

Wil je anders je geld niet terug? Dan koop je toch gewoon ergens anders zo'n tas? Ik zou niet meer iets kopen in die winkel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:33

Ze hebben je een vervangend product gegegeven die weer niet aan de voorwaarden voldoen volgens mij mag je nu toch wel je geld terug vragen.

Als ik zou behandeld zou zijn in een winkel zou ik zo'n tas niet eens meer willen hebben 2 kappotte tassen? dan zou ik wel een ander merk gaan kopen!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 12:35

@ Bellatrix, Ja dat wilde ik gister dus eigenlijk.. Maar ik moet dus bij die andere vrouw zijn die het afhandelt...

Daar doen ze niet aan geld terug.. Maar daar heb ik wel recht op.. Gaat dus ook niet gezellig worden maar ik ben er echt klaar mee Boos!
Als die winkel nou normaal meewerkte was ik er wel weer gekomen, maar ik ga er nu echt niks meer halen..

@ Breitling.. Ik had het er gister ook nog over met mijn vriend.. nooit meer iets uit die winkel, maar ook niet meer van Friis & Company.. Hoe leuk ze ook zijn..

Ik ga er nu dus echt voor zorgen dat ik mn geld terugkrijg.. Ben het echt zat hiermee..

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:39

ik had ook een tas van dat merk, Toen ik hem ging kopen lag er al een stukken in de winkel, Lag ook aan de voering. Ik toch gekocht. Dag later, zelfde probleem als de stukken tas in de winkel. Ik terug gegaan, en nieuwe gehad. 3 maanden later weer het zelfde geval. Toen heb ik hem maar laten maken. Nu is het weer goed. Maar ik vind het echt een slecht merk.

Ik hoop dat je je geld terug krijgt. Ik kreeg het namelijk ook niet terug, kon alleen ruilen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:42

dat is geen excuus voor hun, wij werken ook niet met geld terug als de klant met iets terug komt in de zin van het bevalt niet. Maar als wij een product verkopen met bijv een mankement dan geven wij wel gewoon geld terug omdat wij dat product zelf ook terug geven en ons geld terug krijgen en daar heeft de klant ook gewoon recht op! Ik zou eens goed gaan uitzoeken wat preccies je rechten zijn, dat op papier mee nemen en voor hun neus drukken (denk ook aan die reclame van dat kleine jongetje die wat terug komt brengen omdat het stuk was)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 12:51

Die rechten heb ik al hier in een documentje Haha!

En inderdaad.. Ik heb hier nu een derde tas die nog niet voldoet.. Ze hebben de kans gehad om een goed vervangend product aan te bieden en het voldoet niet..
Mocht ze daar nog steeds niet tevreden mee zijn, kan ik ook een consumentenbond in de arm nemen of naar de geschillencommissie gaan, mochten ze daarbij aangesloten zijn..

Maar dat moet niet nodig zijn vind ik.. Ik weet nu waar ik recht op heb en laat me niet meer afblaffen Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:58

Succes ermee! Ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt en er een andere leuke tas van kan kopen!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:54

Hmm jaa die tassen zijn zoizo niet van een hele goede kwaliteit volgens mij..
Ik heb er ook een tas van, ook op de gesp die steentjes, daar zijn er nu al 4 uit Nagelbijten / Gniffelen

Even een tip voor de mensen die dat ook hebben;
Meteen als je hem gekocht hebt; doorzichtige nagelak over de steentjes smeren!

Succes ermee, hoop dat het allemaal lukt!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:15

Heb nu weer even gelezen wat er allemaal is gebeurd, ook echt belachelijk van die winkel dat ze je zo behandelen zeg Ben benieuwd wat er woensdag uitkomt.
Maar de kwalititeit van Friis&Company is natuurlijk ook niet al te best, daar moet ook wat aan gebeuren eigenlijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:27

het kan zijn dat het net een serie is van fabrieks fouten? Ik weet niet of er heel veel mensen zijn met gedonder met die tassen?
Ik verkoop bijv ook oozoo horloges nooit last mee en 1 keer hadden ze wat veranderd (zogenaamd verbeterd) en ineens gingen al die klokken kapot. Ik ben met 10 stuks terug gegaan en gezegt dat als dat zo door ging ik niks meer zou kopen hun gaven toen aan dat er een fabrieksfout in zat en ik kreeg voor alle 10 een nieuwe mee die vervolgens wel goed waren.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:33

Ligt denk ik gewoon aan het merk, ik heb er een paar tassen van en ze zijn supermooi maar de kwaliteit is gewoon slecht (bladderend leer, loszittende stiksels). Voor die prijs moet dat niet kunnen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:40

Is het weleens leer? niet kunstof? Bulaggi zit namelijk op de zelfde prijsklasse en dat is a kwaliteit kunsstof geen leer.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:47

Ow ja, dat zou goed kunnen. Ik heb er niet zoveel verstand van. Tong uitsteken Maar goed de prijs-kwaliteit verhouding is gewoon slecht.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:59

Ja maar wanneer is iets slecht voor die prijs? Mijn tante heeft een bulaggi tas van mij gekocht gebruikt hem al een paar maanden iedere dag. Die sleept die tas mee van hot naar her en die heeft nu ook slijtage plekken. Voor een tas van 60 euro vind ik dat ook niet zo gek na een paar maanden zo intensief gebruik. Koop je een tas van 400 euro dan denk ik dat mag niet. Maar 60/70 euro vind ik persoonlijk niet zo heel duur voor een tas.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:00

De tas die ik heb is van kunstleer.. Ik had m wel voor dagelijks gebruik, en ik heb ook genoeg tassen die slijtplekken hebben maar dat vind ik ook niet gek..
Alleen dat iets zo snel stuk gaat met zo weinig/niet gebruik..

Wat Breitling hierboven zet vind ik inderdaad ook, maar ik heb nu nog niet het geld om een tas van 400 euro te kopen, vond 72 al veel voor een product in die klasse Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:17

Mijn tassen gebruik ik amper en vertoonden toch al vrij snel na aankoop die plekken en losse naden. Dat is wat ik bedoel met slechte prijs/kwaliteitverhouding, tuurlijk zijn er veel duurdere merken maar H&M tassen slijten nog minder hard. Mijn favoriete boutique is ook gestopt met F&C tassen vanwege de klachten.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:55

Nou ik ga er zo heen, en ik hoop dat ik mijn geld terug krijg.. Ik neem vriendlief mee dus sta er niet alleen.. Lachen
Ik laat vanmiddag weer weten hoe het ging.. Hopelijk voor de laatste keer Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:02

laat je niet afschepen he! flink boos worden en zeggen dat je het nu onderhand wel eens zat bent en dat je lang genoeg hebt gewacht en dat je je geld terug eist, Je hebt ze lang genoeg de tijd gegeven om met een vervangend product te komen, hebben ze niet gedaan dus dan kun je volgens mij je geld wel terug eisen.

en tas van 70 euro die je maar af en toe gebruikt mag niet al zo snel slijtage vertonen dat is absoluut waar.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:25

Daar ben ik weer, en met een laatste verslag..!!

Ik ben dus de winkel in geweest en een discussie gehad met die mevrouw. Ze vond dat het ook niet kon, en ik vertelde rustig dat ik er onderhand toch wel zat van was, en mijn geld terugwilde. Ze waren al zo coulant dat ik een andere tas uit mocht kiezen ( Huilen van het lachen ) maar daar nam ik dus geen genoegen mee. Ik zei duidelijk dat ik echt mijn geld terugwilde en niet hieraan vast wilde zitten.. Ik vertelde ook dat ik op de hoogte ben van mijn rechten en het wetboek (*dankzij medebokker Haha! ). Ze begon nog spottend met "wat zijn rechten, wat zijn rechten", en dat ze dan iemand op moest bellen.. Ik daarop geantwoord dat ik dat dan wel wilde.. Ze begon nog dat ik de tweede tas wel gebruikt had etc, maar toen heb ik gewoon verteld dat een tas ook een gebruiksvoorwerp is en niet binnen 2 weken mag slijten of kapot gaan. Ze hield nog vol dat ik eerst een halfjaar terug gekomen ben, maar dat was half augustus (de eerste tas)
Ze heeft haar dus baas opgebeld (*degene die mij het eerst te woord gestaan heeft met dat "meisje jouw schuld...") en daar had ze een gesprek van zo'n 5 minuten mee, ze had nog verteld dat ik "rondslingerde" met mijn rechten en wetten. Maar toen ze ophing kreeg ik mooi mijn geld terug..!! Ja

Ze was het er duidelijk niet mee eens, maar ik heb haar vriendelijk bedankt voor de moeite..

Mooi, geen Friis & Company tas meer, en ook niet meer die winkel.. Nu op zoek naar een leuke tas, een beter merk en bij een winkel die hopelijk niet zo raar doet Lachen