Waarom ik toch altijd ? !!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Waarom ik toch altijd ? !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:05

Iris82 schreef:
Equidea schreef:
Ik doe een ict opleiding, als enig meisje in mijn klas en een van de weinige op mijn school.
Je kan je prima aanpassen hoor. Gewoon babbellen met mensen.

Er is nogal een verschil tussen het MBO / HBO en de middelbare school.
Dat kun je helemaal niet vergelijken. Pubers zitten nog in een hele andere levensfase.

Dat valt vies tegen hoor, ik heb het hele rijtje ook meegemaakt, gepest op de basis, gepest op de middelbare etc. Het zit hem vaak in de manier hoe je je opstelt tegen over anderen. Ga eens een babeltje maken als iemand alleen staat, of naast iemand anders gaan zitten. etc.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:19

Probeer iets te vinden om ze terug te pakken.
Zoek naar een pakkend iets. Pak de pester terug op zijn gewoonte of hobby.

Niks van aantrekken hoor, er zijn er genoeg die paardrijden.
Zullen er meer op die school zijn dan alleen jij.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:22

Dat was bij mij vroeger in de klas ook altijd, die zijn gewoon jaloers joh. Lekker laten gaan die kinderachtige kindjes, hoe moeilijk het ook is en anders moet je ze proberen terug te pakken.

Veel sterkte nog in ieder geval!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:30

Morrow_Less schreef:
Ik zit met alleen jongens in de klas, dat is het probleem

Och jongens.. die proberen altijd aandacht te krijgen van meisjes,maar doen ze altijd op een verkeerde manier.. juist door te pesten!

Meid het is echt van belang dat je deze begin periode sterk doorkomt.. stel je je kwetsbaar op pakken ze je alleen maar meer..
Doe alsof het je niet intresseerd.. laat je emoties niet zien.. als ze je iets vragen zeg je gewoon, he?? zei je iets???

Een beetje overkomen alsof de jongens jou niks intresseren,dan stoppen ze vanzelf!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:07

Toch denk ik dat je klasgenootjes jaloers op je zijn.
Haast elk meisje droomt ervan een paard te hebben al is het alleen maar voor de heb en het aanzien!
Ze vinden het niet leuk dat je dat in je bezit hebt en zijn meschien wel gewoon jaloers omdat hun die dure dingen niet kunnen betalen Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:22

Echt vervelend meid. Ach gut
Gewoon een keer goed op hun plek zetten is het beste. Maar wel moeilijk. Je moet er eigenllijk een grapje van maken, daar heb je ze het hardste mee Ja
Als ze gaan hinniken, moet je zeggen van, Verrek, mn paard is me gevolgd. Of zoiets Lachen Das het leukst. En laat je niet kisten door hun hoor, stelletje kinders!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:33

Als ze het over paardje pijpen hebben, zou ik er naartoe lopen, een pak yoghurt over z'n hoofd gieten en antwoorden: "en dit komt er uit" Nagelbijten / Gniffelen

En verder proberen om sterk te blijven, ik weet hoe moeilijk het is Ach gut

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:33

Eerste die bij mij opkwam bij dat paardje pijpen:

Nou die krijgt het tenminste toch, dat kun jij niet zeggen zeker?

Vreselijk dat pestgedrag en vaak is het erg moeilijk om het te doorbreken....Kun je niet een gewoon gesprek aangaan met die gast, vragen waarom hij zo doet tegen je? (vaak zijn ze heel angstig om 'echt' te praten met een slachtoffer).

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:52

hmm ken 't in 'n soort van.. mij hebben ze ook 's paar keer tussen gehad maar schoot daarna zo danig uit me slof dat ik terug begon te bijten.. ben niet echt een meisje meisje type zeg maar.. dus werd keihard door 2 jongens notabene voor jongen uit gemaakt (helaas voor hun heb ik onder iets te weinig en boven iets te veel Clown)
ik begon steeds tegen een van die te bleren (wanneer hij mij tussen had) Ey, Zeehond!! ga eerst 's nederlands leren!! en gegeven moment werd k dr door m'n mentor op gepakt (zat vaak genoeg kwaad en huilent als laatste in de klas maar m'n mentor had dat niet door dat 't om mij ging Scheve mond) ikzo: Ik laat je toch gvd niet uitmaken voor 'n jonge!! :S en gegeven moment ging 't wel iets beter.. maar meis wat ik probeer te zeggen is, probeer van je af te bijten, door idd zoiets te zeggen als ooh cker jaloers dat die van jou nog niemand gezien heeft (ofzo noem maar ff iets Knipoog)

*edit, klopt wat je zegt TS zo gauw je die gasten alleen tegen komt krijgen ze de bek niet open zijn ze klein met hoed, maar in 'n groep voelen ze zich sterk omdat ze aan de "andere" kant staan...
had ik met personen van bovenstaande ook soms

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:55

pff. ja moeilijk.. die van het pak yoghurt vind ik wel goed..
k krijg ook wel eens een rare opmerking over paarden, maar pesten is het totaal niet.. het beste is denk toch om naar je mentor te stappen en alles uit te leggen, als hun dan bozer worden omdat je het gezegt heb gewoon nog een keer naar de mentor en dat weer uitleggen..
Heb je een hele goede vriendin waar je alles tegen kan vertellen? dan zou ik het haar ook uit leggen misschien kan zij je helpen en voor je op komen..

bij mij gingen ze wel eens hinniken maar meer ook niet en 1 jochie uit me klas liep achter me aan en dan hatjik hatjik.. maar k moest er gewoon keihard om lache en toen was het na 1 dag gewoon klaar, en met die jongen kan k ook gewoon gezellig kletsen enzo dus dat is heel anders..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:00

ik zou als ik jou was jezelf een keer flink opfokken, van te voren dingen bedenken die je naar zijn hoofd kan gooien. Of heel onverwachts een boek naar zn kop mieteren. Heel erg aso maar schrikken zal hij er van wel, vooral als je het echt meteen na een opmerkingen doet. Actie reactie zeg maar..leraar zal het niet tof vinden maar laat maar eens zien dat ze niet met je moeten fiets. Ik zit in een vrienden groep met alleen mannen en geloof me ik moet soms ook echt lomp uit de hoek komen om te laten merken dat ik toch niet alles waardeer Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:20

Vandaag zei er iemand tijdens nederlands (we moesten vrage voor een interviauw verzinnen). 'Wie is je faforiete paardrijrijdster' en ik dan 'Tis wel amazone stommerik' En de leerkracht gaf me gelijk Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:57

Mag ik vragen hoe oud je bent? Kan nl. komen door de leeftijd van de jongens. Die hebben nu eenmaal een moeilijke periode waar ze door moeten (of duurt die hun hele leven?), wij meisjes zijn gewoon veel sterker. Haha!

Er zijn twee 'methodes', maar dat wil niet zeggen dat ze allebei helpen. Moet je even uitproberen. De eerste is ze gewoon straal negeren, geen blik meer gunnen, neus in de lucht en lekker zelf doen waar je zin in hebt. Maar die werkt niet bij iedereen, sommigen blijven gewoon voortdoen (niet dat ik ooit gepest ben maar ben wel geplaagd door een jongen in het 3e jaar en die hield maar niet op, ook als ik hem negeerde Clown). En de andere is een grote bek opzetten. Dingen zeggen die echt raak zijn, op het juiste moment. Vereist wel een beetje vaardigheid en ervaring, maar ik zweer het je, als je even oefent word je er vanzelf beter in!

Bij allebei hoort wel dat je jouw eigen emoties even zo ver mogelijk probeert weg te steken. Hoe moeilijk het ook is, maar als ze merken dat je het aan je laat komen, vinden ze het alleen maar leuker. Huil zo veel je wilt, lucht je hart zoveel je wilt, maar niet als ze in de buurt zijn. Doe staalhard en laat niet merken dat je je vanbinnen niet helemaal lekker voelt.

En denk erom, iemand kan je alleen ongelukkig maken als je die toelaat je ongelukkig te maken. Sterkte. Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:21

Dat is echt heel vervelend ja, en balen dat je niet naar een andere klas kan Boos!
Op school ben ik ook altijd veel gepest, ieder jaar wel.
Ik weet ook niet waarom, maar ze zoeken altijd een slachtoffer.
Ik zou er toch gewoon met een mentor of vertrouwde leraan over gaan praten!
Of idd iets banketstaaf terug zeggen.
En over dat paardje pijpen, misschien zijn ze gewoon jaloers dat het bij hun nooit gebeurt Nagelbijten / Gniffelen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:25

fiekhe schreef:
Mag ik vragen hoe oud je bent? Kan nl. komen door de leeftijd van de jongens. Die hebben nu eenmaal een moeilijke periode waar ze door moeten (of duurt die hun hele leven?), wij meisjes zijn gewoon veel sterker. Haha!

Er zijn twee 'methodes', maar dat wil niet zeggen dat ze allebei helpen. Moet je even uitproberen. De eerste is ze gewoon straal negeren, geen blik meer gunnen, neus in de lucht en lekker zelf doen waar je zin in hebt. Maar die werkt niet bij iedereen, sommigen blijven gewoon voortdoen (niet dat ik ooit gepest ben maar ben wel geplaagd door een jongen in het 3e jaar en die hield maar niet op, ook als ik hem negeerde Clown). En de andere is een grote bek opzetten. Dingen zeggen die echt raak zijn, op het juiste moment. Vereist wel een beetje vaardigheid en ervaring, maar ik zweer het je, als je even oefent word je er vanzelf beter in!

Bij allebei hoort wel dat je jouw eigen emoties even zo ver mogelijk probeert weg te steken. Hoe moeilijk het ook is, maar als ze merken dat je het aan je laat komen, vinden ze het alleen maar leuker. Huil zo veel je wilt, lucht je hart zoveel je wilt, maar niet als ze in de buurt zijn. Doe staalhard en laat niet merken dat je je vanbinnen niet helemaal lekker voelt.

En denk erom, iemand kan je alleen ongelukkig maken als je die toelaat je ongelukkig te maken. Sterkte. Lachen

15
en zit in 5de middelbaar

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:26

o0Michelle0o schreef:
Dat is echt heel vervelend ja, en balen dat je niet naar een andere klas kan Boos!
Op school ben ik ook altijd veel gepest, ieder jaar wel.
Ik weet ook niet waarom, maar ze zoeken altijd een slachtoffer.
Ik zou er toch gewoon met een mentor of vertrouwde leraan over gaan praten!
Of idd iets banketstaaf terug zeggen.
En over dat paardje pijpen, misschien zijn ze gewoon jaloers dat het bij hun nooit gebeurt Nagelbijten / Gniffelen

hahahaaha die is grappig Haha!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:31

weet je wat je moet doen, gewoon bij een groep meisjes gaan zitten, gewoon sch**t eraan hebben en je erbij voegen, als ze een vervelende opmerking maken gewoon een vervelende opmerking terug maken, en dan weer doen of er niks aan de hand is en proberen mee te praten, of al is het alleen maar luisteren/lachen.
en als 1 van hun je dan vies (gemeen) aankijkt gewoon vies terug kijken, gewoon laten merken dat je er sch**t aan hebt.
voor hun klopt het plaatje zoals het nu is dan niet meer, en weten niet goed hoe ze moeten reageren, waardoor ze je wel gaan toe laten.
(ik weet dat het moeilijker is dan het klinkt maar gewoon doen! moet je ff doorheen je moet maar zo denken je hebt toch niets te verliezen)
laatste optie is iemand die je pest gewoon helemaal de ****** in slaan, dat zou ik alleen wel doen als je goed kan vechten want als je zelf maar 1 zachte klap geeft en je word vervolgens zelf geslagen dan lachen ze er nog harder om.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:32

ik ben nu niet de sterkste, maar ik had het vorig jaar gedaan ik was die zo beu. En die kere heeft van de hele jaar nix meer gezegt zelfs geen oededag Haha!mmaar die klap hoorde ze tot op de overkant van de speelplaats Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:37

Morrow_Less schreef:
Het school is nog geen 3 dagen bezeg en ik ben het al kotsbeu. Al heel de tijd word ik gepest. En de rede is en blijft waarschijnlijk onbekend. Ze doen zo verveld, ik zal eens een voorbeeld geven. We moesten ons allemaal voorstellen en dat 4 a 5 maal (bij alle leerkrachten ongeveer) en Ik zei telkens 'mijn hobby is paardrijden' . En en bij laatse keer dat ik het moest doen (( ik was aan de beurt) zeiden ze op een hele belachelijke manier 'Ik ben Daisy en ik rij op paardjes en ik ben stom en lelijk' . Nu die eerste keren raakt het je nog niet maar nu raakt ed maat vol. En telkens als ik iets in de klas moet zeggen beginnen ze hinnik geluidjes te maken en constand paardje pijpen geroepen. Sorry voor dat woord. Ik stond op het moment om in tranene uit te barsten en ben dus alleen in het wc gebleven. Op dit moment heb ik het nog moeielijk en die leerkrachten zeggen wel ' komaan mond dicht' maar veel effect heeft het niet. En zeggen durf ik niet want dan komen ze in een kring rond me staan en zeggen dat als ik het nog 1x ga zeggen ik vanalles mee ga maken. Wat moet ik doen ik zie er zo tegenop om te terug te zien. En ik wil zeker niet huilen in de klas dan lijkt het alsof ze krijgen wat ze willen dat het me raakt.
aub help me
Groetjes Daisy

Meisje, meisje, meisje......... wat ongelovelijk K U T!!!

Ik weet dat ik het niet mag zeggen en je zeker niet mag aanraden, maar echt he........... sloop ze, ga op de vuist, maak ze af!........ ze doen je nu zo een pijn, zoveel verdriet..... dat jij niet weet hoe je een houding moet geven want je doet het toch niet goed. Je vrienden zijn het niet, aardig vinden ze je toch al niet......... dan maar helemaal vijanden toch?

Dat jij onzeker wordt is voor hun al genoeg genoegdoening......... van een ding mogen ze heel blij zijn, en dat is dat jij mijn dochter niet bent......... want ik had die draken echt met de koppen zo tegen elkaar aan geprutteld dat het enige wat ze nog konden was hinniken.......

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:01

Morrow_Less schreef:
Het school is nog geen 3 dagen bezeg en ik ben het al kotsbeu. Al heel de tijd word ik gepest. En de rede is en blijft waarschijnlijk onbekend. Ze doen zo verveld, ik zal eens een voorbeeld geven. We moesten ons allemaal voorstellen en dat 4 a 5 maal (bij alle leerkrachten ongeveer) en Ik zei telkens 'mijn hobby is paardrijden' . En en bij laatse keer dat ik het moest doen (( ik was aan de beurt) zeiden ze op een hele belachelijke manier 'Ik ben Daisy en ik rij op paardjes en ik ben stom en lelijk' . Nu die eerste keren raakt het je nog niet maar nu raakt ed maat vol. En telkens als ik iets in de klas moet zeggen beginnen ze hinnik geluidjes te maken en constand paardje pijpen geroepen. Sorry voor dat woord. Ik stond op het moment om in tranene uit te barsten en ben dus alleen in het wc gebleven. Op dit moment heb ik het nog moeielijk en die leerkrachten zeggen wel ' komaan mond dicht' maar veel effect heeft het niet. En zeggen durf ik niet want dan komen ze in een kring rond me staan en zeggen dat als ik het nog 1x ga zeggen ik vanalles mee ga maken. Wat moet ik doen ik zie er zo tegenop om te terug te zien. En ik wil zeker niet huilen in de klas dan lijkt het alsof ze krijgen wat ze willen dat het me raakt.
aub help me
Groetjes Daisy

Hey Daisy.
wij hebben hetzelfde probleem. even mijn lange saaie verhaal Clown .

Toen ik 3 jaar geleden in de brugklas zat werd ik ook ontiegelijk gepest om het feit dat ik eigen paarden had. overal hoorde ik achter me gehinnk en andere opmerkingen als; "het stink hier naar knol, ze zou wel weer on de stront gelegen hebben". en ga zo maar door. Huilen
In 1 studie les was het de laatste druppel. We moesten vertellen over onze hobbies en waarom we dat leuk vonden. Toen ik begon hoorde ik het gehinnik al weer achter in de klas. Ben toen jankend door de deur gegaan en heb hem dichtgesmeten Boos! en ben naar de wc's gevlucht. Mijn mentrix kwam me halen en wou precies het naatje van de kous weten. toen is alles uitgepraak in de klas en is de rest van dat jaar redelijk verlopen.
Vorrig jaar in de 3de Begon het weer. Een bepaalde groep jongens hadden mij weer al pispaaltje van de klas gekozen en weer begon het er over dat ik samen met mijn paard gras at enz. Toen Tijdens de gymles 1 van de jongens weer begon (zat helaas bijna elke teamsport bij hem met gym Boos! ) over dat ik niet moest rennen als een paard maar die bal moest raken. Heb toen keihard door de zaal geroepen dat hij zijn bek moest houden of anders zou ik voor hem speciaal paardestront er in duwen. De studiecordinator (ook gym leraar) heeft na de les met mij gepraat daarover. Ook zei ik als school er niks aan zou doen ik het zou doen en zijn armen zou breken( heb wel de kracht maar niet die durf he Knipoog ). hij zou gaan praaten met deze jongen, zijn antwoord was dat hij het nooit als pesten had gezien maar meer als een geintje. Toen is het voor dat jaar weer opgehouden.

Jammer maar helaas nu in de 4de klas is het weer begonnen Huilen alleen is het zo stiekem dat het door de leraren niet op te merken is of te bestraffen.

Veel mensen geven de tip dat je het moet negeren.
DEZE Geef ik NIET aan jou, het werkt voor geen meter en je wordt er zelf alleenmaal ongelukkiger van. VERTEL het VOORAL aan je ouders zodat zij het met ouderavonden het met de docenten over kunnen hebben. En als ze weer opmerkingen maken direct(ookal is het midden in de les) opstaan en RECHT en HARD zeggen dat je het niet pikt en dat hij moet ophouden met je te pesten.
Dan heeft iedereen( incl. leraar) het door dat hij op dat moment aan het pesten is. In dat geval worden ze meestal hard gestraft.

Ik hoop dat je er wat aan heb. En dat het je ook moed geeft om er iets aan te doen voordat je Zelf compleet depresief bent.

Groetjes,

P.s je mag me altijd Bp'en Knipoog .

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:18

Morrow_Less schreef:
ik ben nu niet de sterkste, maar ik had het vorig jaar gedaan ik was die zo beu. En die kere heeft van de hele jaar nix meer gezegt zelfs geen oededag Haha!mmaar die klap hoorde ze tot op de overkant van de speelplaats Haha!

nou, dan maar zoals kiwiko zegt, gewoon op de vuist. laat ze maar weten dat ze geen problemen met je moeten maken!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:19

Joh meid geloof me, bij mij is dat zelfs nog op het MBO voorgekomen Knipoog . Ze zijn zielig en that's it.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:20

Tja.. Ik ben van mening dat het vaak aan het gedrag van het slachtoffer ligt. Wil de pesters niet goedpraten, absoluut niet, maar ze kiezen niet voor niks bepaalde kinderen uit. Dat ligt aan je karakter, en daar is niks mis mee, maar als jij onzeker bent in combinatie met iets vreemds (bvb vreemd uiterlijk, gek gedrag of zelfs paardrijden: wordt vaak gek over gedaan) dan ben je algauw de pineut. Het is dus een kwestie van aanpassen óf slikken dat je gepest wordt en je er geen reet van aantrekken.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:28

aanpassen? Dus je bek houden over je passie omdat een stelletje eikels dan ook hun bek houden. GEloof me dat ze dan wel wat anders zoeken. Ik begon in een klas met alleen maar jongens op de MBO school. De grootste babies van heel NL en dat weten ze. Heb alles geprobeerd, negeren, meelachen, zelf dissen etc en het hielp niet.

1 meisje uit de klas (pas in de derde) heeft me verteld hoe knap ze het wel niet van me vind dat ik elke dag weer met rechte rug het lokaal in loop, en de bal terug blijf ketsen als die aankomt. 1 keer hebben ze mijn tranen gezien vanwege de stress die op mijn schouders drukte. 1 keer hebben ze geweten dat ik het zat was, dat ze door de goot konden zakken en ze het liefst nog dood wens.

En weet je wat het schandaligst is aan het hele zooitje: DAT ZE HET ZELF NIET EENS DOOR HEBBEN. Je aanpassen hoe? Naar ze toe gaan en zeggen van joh moet ik je reet kussen wil je je bek houden? Zou dat helpen denk je? Ben jij zo door het leven gegaan. Nou ik hoop van niet..

Alvast mijn excuses voor deze felle reactie, maar mijn frikin opleiding was een hel omdat ik anders was. niet zoals hun sexbelust was.. Die frikin mensen kennen mijn persoonlijkheid niet eens omdat ze me vanaf dag 1 niet eens de kans gaven.

Als mijn vrienden mij hadden gezien hoe ik in de klas zat zouden ze me heen een weer geschud hebben en gevraagd hebben waar DE vero gebleven was. Van leuke pauze in de middelbare was elke pauze en elk tussenuur een hel.

Overigens ben ik het dus ook totaal niet met je eens. Het ligt aan het gedrag van 1 persoon en dat is de hoofdpester. De rest doet alleen maar mee omdat ze te scheiterig zijn om zelf de pispaal te worden.

In een ander topic heb ik het ook gezegd. BELOOF aan jezelf nooit ook te gaan pesten, want de grootste pesters zijn de mensen die gepest zijn!

edit: overigens ben ik wel een zelfverzekerd iemand en ook niet iemand waarvan je verwacht dat ze de pispaal is. Ze moesten het gewoon van mijn hobby hebben en alles opblazen.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 04-09-08 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:29

hey meid, hier nog een belgje Knipoog omgeving Brussel dan wel...
je kunt tot december overstappen naar een andere school hoor moest je dat willen!!

In jouw plaats zou ik mij arrogant opstellen, mij zelfzeker voordoen en niet bang zijn om iets terug te zeggen (liefst nog wat gemener natuurlijk)...
Toon ze gewoon dat je geen watje bent waar ze mee kunnen lachen...

ze zijn het echt niet waard je slecht te voelen hoor!

wat lln van paardrijden vinden is precies van school afhankelijk, haha, mij mij vonden ze de spannende broekjes alleen al interessant Clown