Mag ik vragen hoe oud je bent? Kan nl. komen door de leeftijd van de jongens. Die hebben nu eenmaal een moeilijke periode waar ze door moeten (of duurt die hun hele leven?), wij meisjes zijn gewoon veel sterker.

Er zijn twee 'methodes', maar dat wil niet zeggen dat ze allebei helpen. Moet je even uitproberen. De eerste is ze gewoon straal negeren, geen blik meer gunnen, neus in de lucht en lekker zelf doen waar je zin in hebt. Maar die werkt niet bij iedereen, sommigen blijven gewoon voortdoen (niet dat ik ooit gepest ben maar ben wel geplaagd door een jongen in het 3e jaar en die hield maar niet op, ook als ik hem negeerde

). En de andere is een grote bek opzetten. Dingen zeggen die echt raak zijn, op het juiste moment. Vereist wel een beetje vaardigheid en ervaring, maar ik zweer het je, als je even oefent word je er vanzelf beter in!
Bij allebei hoort wel dat je jouw eigen emoties even zo ver mogelijk probeert weg te steken. Hoe moeilijk het ook is, maar als ze merken dat je het aan je laat komen, vinden ze het alleen maar leuker. Huil zo veel je wilt, lucht je hart zoveel je wilt, maar niet als ze in de buurt zijn. Doe staalhard en laat niet merken dat je je vanbinnen niet helemaal lekker voelt.
En denk erom, iemand kan je alleen ongelukkig maken als je die toelaat je ongelukkig te maken. Sterkte.