1e x zélf autorijden, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: 1e x zélf autorijden, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:42

Ik vond de eerste keer alleen in de auto doodeng. Ik heb gelest in een corolla station, maar mijn man heeft een VW Transporter (busje) die is dus een stukkie groter en breder. Ik had het idee alsof iedereen voor me aan de kant moest hahahaha... Een paar weken later heb ik zelf een autootje gekocht (opel corsa) en daar scheurde ik zo in weg.
Inmiddels heb ik mijn rijbewijs nu een maand of 10 en al zo'n 12000 km gereden, en ik rijd nu ook in de bus van mijn man alsof ik nooit anders gedaan heb.
Het is zo heerlijk om gewoon zomaar ergens heen te kunnen gaan, ik was al 34 toen ik mijn rijbewijs haalde en ik ben er nog steeds zo blij mee.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:00

Citaat:
Nog geen dag mijn rijbewijs of ik word staande gehouden door oom agent.
Ja, is even schrikken he?
Maar niet mijn schuld hoor Knipoog Er was een ongeluk gebeurd, en ik moest even wachten op de tegenliggers. Oh, en of ik mijn koplampen wilde aandoen.
Nu reed ik in een auto uit t jaar nul, waar zitten die? Oom agent even uitgelegd dat ik voor het eerst zelf autorijd na het behalen van mijn rijbewijs. Dat begreep hij wel.
Pardoes laat ik de motor afslaan bij het wegrijden. Nu reageert de auto niet altijd even lekker (sleutel klemt) en ja, nu ook weer..
Maar ik kon weer verder rijden.
Merk wel dat ik heel voorzichtig reed, op doorgaande stukken lekker maximum snelheid maar bij het afslaan, scherpe bochten, opschuiven, toch wel wat terughoudender. Heeft iedereen dat gehad?
Komt het nog wel goed met mij? *LOL*
Heel typisch trouwens, HEB ik eindelijk mijn rijbewijs, willen ze hem niet eens zien..

Maar goed, ik zit veilig thuis, duik zometeen lekker mn bed in (flinke griep). Ik hoop alleen wel dat ik snel een eigen autootje heb waar ik lekker mee overweg kan.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:06

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar mijn rijbewijs.
Ik vond het de eerste rijden echt super moeilijk.
Ik heb altijd in een diesel ge- lest en wilde daarna wegrijden in de benzine auto van mijn vriend.
Ik ben toen geloof ik 3x achter elkaar afgeslagen vanwege te weinig gas geven, liet die diesel blijkbaar altijd op de koppeling opkomen.
Kwam de eerste 3x ook super slecht weg bij het stoplicht. Heb de eerste 3 ritjes mijn vriend naast me gehad.
Daarna had ik de smaak te pakken en ben ik zelf overal naar toe gereden.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:09

Ik vond de eerste keer rijden VERSCHRIKKELIJK.. Was mega zenuwachtig en had het gevoel dat ik mee bezig was met de auto dan met de weg.. Maar naarmate je de auto beter leert kennen, wordt je zekerder.
En dat met dat afslaan enzo dat had ik ook.. soms heb ik het nog, als ik moe achter het stuur zit Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:09

Eerste keer op pad is inderdaad spannend. Ik ben naar mijn paard gereden door de polder. Gewoon rustig rijden, rustig nadenken en dan komt het goed.
Pas later wordt alles routine Lachen

Nu rijd ik zo overal heen. Donker of licht.. bekende of onbekende weg. Vind niks een probleem Lachen
Stap eigenlijk ook in iedere auto om te rijden.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:13

wahahahahaha ik mocht de 1e keer van me vader nog niét 's allen rijden _o-
maar goed, heb 2 weken op me rijbewijs moeten w8en had toen wel al 3/4 dagen me auto voor de deur staan Tong uitsteken

maar de eerste keren alleen was wel even wennen...

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:14

Ik vond het ook heel spannend, de eerste keer alleen autorijden, maar je moet het gewoon doen, en zo vaak mogelijk, dan ben je er het snelst overheen. Nu kan ik niet meer zonder mijn auto en tuf ik overal naartoe. Een rijbewijs is goud waard!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:16

De eerste keer werd ik weggestuurd met een auto met een volle tank en ik mocht niet eerder thuis komen dan dat de gastank leeg was. Ben dus maar naar mijn nichtje in Delft gereden, thee gedronken en weer naar huis gereden. Vervolgens nog een beetje door de buurt aan het rijden geweest want dat gas was nog niet op.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:23

Anne_GTI schreef:
De eerste keer werd ik weggestuurd met een auto met een volle tank en ik mocht niet eerder thuis komen dan dat de gastank leeg was. Ben dus maar naar mijn nichtje in Delft gereden, thee gedronken en weer naar huis gereden. Vervolgens nog een beetje door de buurt aan het rijden geweest want dat gas was nog niet op.

Haha dat heb ik ook gehad ja, eerste weekend gelijk: "Hier heb je de sleutel, heb net getankt.."

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:27

*LOL* Je zal maar net niet durven en 4 dagen wegblijven, rondjes om de rotonde rijden *LOL*

Als ik mij wat beter voel ga ik ook lekker touren dit weekend. Zal straks vanzelf wat pittiger gaan rijden als ik de auto door heb

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:29

Ben op een dinsdag geslaagd geloof ik, smiddags rijbewijs opgehaald. Met paps stukje gereden werd doodnerveus van m :p daarna proefritje gemaakt waarbij ik door onhandige actie bina een boom mee nam :p waar me pa dus weer nerveus van werd.
Zaterdags mn eigen auto opgehaald bij de garage, hele dag rond gereden, en savonds reedt er in de stad een idioot zonder licht tegen mn auto aan terwijl ik op voorrangsweg reedt.
Maja :p verders was ik niet bang ofzo maar ben nooit meer 1 bepaalde invoegstrook vlakbij mn huis opgeweest, daar zakte ik door een ander zn schuld (die ging linksaf naar de benzinepomp terwijl dat niet mag) waardoor de 3 autos voor me ook beetje problemen met invoegen hadden en ik dus ook :p

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:31

Ik denk dat dat een hele goede manier is om in 1 klap een stuk ervaring op te doen: tank leegrijden op een weekend. En dan gewoon overal heen rijden. Ja

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:32

Mijn eerste keer alleen was ook heel eng Bloos
Ik ging naar m'n vriend (10 min. verderop) was ineens de weg afgesloten Wow! tja andere weg in? Nee dat kon ook niet want die weg eindigde ook op dezelfde weg dus ook afgesloten Huilen van het lachen Toen moest ik meteen de snelweg op in mijn eentje de allereerste keer Nagelbijten / Gniffelen Ik ben er gekomen, maar volgens mij waren m'n oksels nat tot aan m'n heup Huilen van het lachen Heb ik nog lang gehad overigens, dat zweten Ja En nu nog wel eens als het druk is op de weg. Maar ik vind het rijden wel heel erg leuk en doe het heel graag (is altijd al zo geweest, lessen vond ik ook super)
Ik heb ongeveer een half jaar mijn rijbewijs Lachen

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:34

Sirius_ schreef:
*LOL* Je zal maar net niet durven en 4 dagen wegblijven, rondjes om de rotonde rijden *LOL*

Als ik mij wat beter voel ga ik ook lekker touren dit weekend. Zal straks vanzelf wat pittiger gaan rijden als ik de auto door heb

Dat heeft mijn moeder een keer gehad (okee, niet vier dagen lang, haha) ze wist de weg niet meer en is toen rondjes blijven rijden tussen twee rotondes tot ze het weer wist, hihi (als ze me nou gewoon had gebeld)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:39

Ik had het ook hoor, ik kan voorom huis, maar dan kom ik langs een enge kruising, of achterom. Met lessen reed ik ook altijd achterom. Maar nu was het vrij druk, kon dus niet tijdig voorsorteren. Ja dan maar gassen en rechtdoor en voorsorteren, op de enge kruising. Vergat ik dat ik dan ook bij het winkelcentrum kom, waar altijd heel lomp gereden word.
Ach ik ben thuis *LOL* En de rest heb ik ook weer gehad. Hoop alleen ECHT dat ik snel pittiger rijd, want ik vond mezelf erg irritant Clown

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:38

Ik rijd binnen almere al pittig Clown Gut wat rijdt die auto heerlijk Lovers
Vind het zelf ook onwijs stoer. Binnen de woonwijk heb ik geen problemen meer. Omdat ik ziek was ben ik vandaag pas voor t eerst naar stal gereden zelf (concentratie was niet echt fijn door de griep ook)
Heenweg is geen probleem. Wel typisch *LOL* Omdat ik altijd dacht dat ik moest invoegen. Maar dat komt omdat ik altijd op de rechterstrook moest van de instructeur en dan na de stoplichten invoegen. Maar voor de stoplichten en het invoegen zit 50 meter dus als ik voor de lichten links sta, zit ik op de juiste baan op de snelweg.

Alleen terug is nog een beetje onhandig. Vandaag ook een joker, die me voorlaat, op t moment dat ik opschuif even snel gaat gassen. Wat doe ik daar tegen?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:41

Harder gas geven en gewoon gaan Knipoog ze gaan dan vanzelf aan de kant of remmen (alleen doen bij de mensen die idd dit soort acties uithalen), soms is het een beetje geven maar ook nemen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:23

Ik heb dit weekend ook flink mijn nieuwe autootje getest: 250 km gedaan in werkelijk alle omstandigheden Haha!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:56

Ik heb vorige week woensdag ook mijn rijbewijs gehaald en vrijdag mijn eerste rit.

Ik heb s'ochtends eventjes in de auto van mijn mama gereden met mijn papa ernaast. En heel de middag heb ik mijn vader rond gereden. Mijn papa is heel rustig en geduldig daarin.
En s'avonds heb ik met mijn moeder gereden. En de dag daarna heel de dag zelf en zondag ben ik samen met een vriendin naar mijn vriend gereden.

Vind het heel erg leuk, alleen moet ik heel erg wennen aan een bezine auto. Ik lesde namelijk in een diesel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:01

Ik vind de dag vandaag dat er nog weinig verschil tussen benzine en diesel, ben ook beide types zooo gewend, ik rijd met bijna elke auto zo weg.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:04

mijn eerste keer was met mijn moeder naast me
naar stal is eigenlijk heel makkelijk
wel veel stoplichten dus viel die uit
heb dat de eerste paar keer wel vaak gehad
maar gewoon op nieuw starten en dan verder
de eerste keer snelweg was omdat het niet anders kon
ging allemaal goed

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:08

Eerste keer was met mijn moeder in haar C1, ik vond t niet eng/moeilijk
en was ook niet bang. Maar het scheelde dat ik toen al anderhalf jaar mijn
motorrijbewijs had en dus wel wat gewend was Haha!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:12

Mijn eerste keer zelf rijden moest ik meteen in de grote bedrijfswagen van m'n pa Nagelbijten / Gniffelen AfbeeldingBelieve me, als je dat gehad hebt, durf je overal in te rijden *LOL* Eerste keer was het even wennen met hoogte en de lengte van de auto, maar ik ben gewoon lekker gaan rijden en vond het helemaal geweldig Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:17

Ik durfde in het begin helemaal niet te rijden. Het heeft denk wel 5 of 6 weken geduurd eer ik in de auto van mijn ouders stapte Knipoog Maar op een gegeven moment werd ik er zo zat van dat ik gewoon de sleutels uit de handen van mijn ouders, vriend enz jatte en het gewoon maar heb gedaan. En nu heb ik mijn eigen dieseltje en race ik overal lekker heen. Kortom gewoon doen! Zoek desnoods even een lekker rustig stukje weg op om er in te komen weer en dan lekker gaan met die banaan!! Knipoog Suc7!!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:21

Vond het juist wel fijn dat ik de eerste keren mooi alleen in de auto weg kon.
Mooi even wennen aan een nieuwe auto (na de lesauto).
Daarna met een goed gevoel met bekenden in de auto gereden.
Is al weer een tijdje terug, maar heb er wel een goed gevoel bij gehad.
Succes met het "zelfstandig" autorijden