help vriendje is verslaafd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: help vriendje is verslaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:15

LaUrOssssss schreef:
het laatste wat hij nu zei over het smore dat van belang was! is dat hij wel zal stoppen maar dat hij nog niet weet wanneer en hoeveel hij het nu wil gaan doen, maar ja veel heb ik daar niet aan!

En daar trap jij in?.. Laat je niet voor de gek houden, meid, hij solt met je, dat heeft geen bal met liefde te maken. Knipoog

Volgens mij is jouw zelfbeeld enorm low. Echt heel zonde. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:16

Met zo'n vage opmerking kun je niks, TS. Gewoon vragen of hij wel kan rekenen en als hij ja zegt, zeg dan dat hij maar moet rekenen dat het uit is!!!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:17

Sorry, maar dát vind ik een vage opmerking Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:17

Daar zijn verslaafden keien in. Gewoon rekken, trekken, met loze leuzen komen als: "Maar morgen, dan".. Blablabla. Als ze zichzelf al niet eens serieus nemen, hoe kunnen ze jou dan serieus nemen?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:18

Ik vind dat veel mensen heir wel erg makkelijk denken over een relatie, en voroal het verbreken ervan. De TS deelt niet voor niks al 9 maanden haar leven met hem.. Is niet een beslissing die je even in een paar minuten maakt..
En is gewoon geen gemakkelijke keuze.... (in mijn ogen)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:19

renee16 schreef:
Ik vind dat veel mensen heir wel erg makkelijk denken over een relatie, en voroal het verbreken ervan. De TS deelt niet voor niks al 9 maanden haar leven met hem.. Is niet een beslissing die je even in een paar minuten maakt..

Precies, dat wil ik dus al de hele tijd zeggen.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:20

Ach kom op Renee, net of wij dat niet weten, maar het is nou eenmaal zo dat je beter een paar maanden beroerd kunt zijn dan je leven lang ongelukkig.

fjordowner18

renee16 schreef:

precies, ik denk dat ts heel goed moet na gaan wat ze zelf wil.
wil ze ervoor gaan en proberen dat hij uiteindelijk stopt, maar het risico houden dat hij dit niet doet of wil ts absoluut niet dit risico, want in het laatste geval kan ze er beter nu mee stoppen dan later.......

detour

renee16 schreef:

Kennelijk heb jij nooit een relatie met een verslaafde gehad en ken je de ernst er niet van. Sommige zaken zijn dermate serieus dat er met harmonisch advies weinig schot in de zaak komt.
Knipoog

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:21

Maar dat geldt hetzelfde voor verslavingen, ook aan wiet. Mensen denken daar ook veeeeel te makkelijk over. Ze is al 7 maanden bezig, gezien hij niet wil stoppen is hij echt verslaafd en zal hij zich overal uit proberen te praten zolang hij maar niet hoeft te stoppen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:22

suleilitha schreef:
Ach kom op Renee, net of wij dat niet weten, maar het is nou eenmaal zo dat je beter een paar maanden beroerd kunt zijn dan je leven lang ongelukkig.

ik zie dat toch anders ik zou mijn leven lang ongelukkig zijn als mijn vriend me zou verlaten, hij is mijn alles en ik hou zielsveel van hem, dus het is maar net hoeveel je om iemand geeft Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:22

Ik heb zelf gelukkig nooit een relatie met een verslaafde gehad, maar twee vriendinnen van mij wel.
En neem dit gerust maar aan: eens verslaafd, altijd verslaafd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:23

Citaat:
ik zie dat toch anders ik zou mijn leven lang ongelukkig zijn als mijn vriend me zou verlaten, hij is mijn alles en ik hou zielsveel van hem, dus het is maar net hoeveel je om iemand geeft Knipoog

Zo praat je vast niet meer, als hij tegen je liegt, het huishoudgeld opmaakt voor zijn verslaving en zijn verslaving verkiest boven jou...

fjordowner18

LovingTweety schreef:
Maar dat geldt hetzelfde voor verslavingen, ook aan wiet. Mensen denken daar ook veeeeel te makkelijk over. Ze is al 7 maanden bezig, gezien hij niet wil stoppen is hij echt verslaafd en zal hij zich overal uit proberen te praten zolang hij maar niet hoeft te stoppen.

klopt, ik kreeg verkering met mijn vriend 14 april 2007, toen was hij al geruime tijd aan het blowen, ook ik ben hier fel op tegen en net zoals de vriend van ts draaide die van mij ook overal onderuit, vertelde leugens enz.enz. en nu is hij al weer 3 weken ervan af, dus het kan wel Haha!

Carlijn101

detour schreef:
renee16 schreef:

Kennelijk heb jij nooit een relatie met een verslaafde gehad en ken je de ernst er niet van. Sommige zaken zijn dermate serieus dat er met harmonisch advies weinig schot in de zaak komt.
Knipoog

Nou trek je wel heel snel een conclusie !
Wat ik wel en niet weet over verlaafde etc. doet er hier denk ik niet toe. Er is alleen ook nog een andere kant. Ik zou mijn relatie niet zomaar aan de kant zetten zolang er nog maar een heel klein beetje hoop is dat we er samen uit kunnen komen, al doen we er jaren over !

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:24

suleilitha schreef:
Ik heb zelf gelukkig nooit een relatie met een verslaafde gehad, maar twee vriendinnen van mij wel.

Idd. Mijn vader heeft in zijn 30 jaar werk verschillende gezinnen kapot zien gaan door verslaafde gezinsleden, er was geen sprake meer van een geweten, rekening houden met, etc.
Hij heeft een persoon van de drank zien afkomen, in al die jaren. Eentje.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:24

suleilitha schreef:
Citaat:

Zo praat je vast niet meer, als hij tegen je liegt, het huishoudgeld opmaakt voor zijn verslaving en zijn verslaving verkiest boven jou...

lees mijn berichtje hierboven maar, heb in precies de zelfde situatie gezeten Knipoog

edit, moest boven zijn Clown
Laatst bijgewerkt door fjordowner18 op 03-09-08 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:25

renee, ik ben het volledig met je eens detour, mijn vriend was ook verslaafd hebben ook verschillende berichtjes hier op bokt over gestaan en daar had je ook op gereageerd, maar hij is ondertussen al wel 3 weken gestopt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:25

Citaat:
klopt, ik kreeg verkering met mijn vriend 14 april 2007, toen was hij al geruime tijd aan het blowen, ook ik ben hier fel op tegen en net zoals de vriend van ts draaide die van mij ook overal onderuit, vertelde leugens enz.enz. en nu is hij al weer 3 weken ervan af, dus het kan wel Haha!

drie weken er van af, tjonge dat maakt indruk. De meesten die echt er vanaf willen, houden het wel een jaar vol maar beginnen na dat jaar vaak weer met hun dure hobby. Nee, met die drie weken overtuig je me echt niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:26

suleilitha schreef:

Nee dat is zeker niet waar.. Want een vriendin van mij is 2,5 jaar verslaafd geweest, en is er nu al 10 maanden vanaf. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:26

fjordowner18 schreef:
renee, ik ben het volledig met je eens detour, mijn vriend was ook verslaafd hebben ook verschillende berichtjes hier op bokt over gestaan en daar had je ook op gereageerd, maar hij is ondertussen al wel 3 weken gestopt....

dat klinkt goed, ik wens jullie heel veel sterkte, meid! Knipoog Ach gut
Maar van een verslaving kom je denk ik nooit af, je lijf zal er misschien altijd wel naar blijven verlangen.
Laatst bijgewerkt door detour op 03-09-08 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:27

suleilitha schreef:
Citaat:

drie weken er van af, tjonge dat maakt indruk. De meesten die echt er vanaf willen, houden het wel een jaar vol maar beginnen na dat jaar vaak weer met hun dure hobby. Nee, met die drie weken overtuig je me echt niet.

tja als je het elke dag 3 a 4 keer doet en dan al 3 weken geen 1 hebt aangeraakt, ben je ich op de goeie weg Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:27

Over liefde valt niet te discussieren.

Over drugs gelukkig wel Knipoog

@TS: je kunt twee dingen doen.
1. zet je over dat geblow heen en ga ervan uit dat dat wel minder wordt als je vriendje wat meer verstand krijgt. (zo ging het bij mij tenminste)
2. accepteer het niet, en kap er gewoon mee.

Les 1 mbt de grote boze mannenwereld: NEE, wij vrouwen kunnen mannen NIET veranderen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

suleilitha schreef:

Niet iedere gebruiker liegt, maakt het huishoud geld op en verkiest zijn verslaving boven jou. Ik ken genoeg mensen die verslaafd zijn aan wiet maar die niet liegen en ook niet al hun geld eraan verbrassen. Vind het nogal zwartwit om dit zo te stellen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

detour schreef:
fjordowner18 schreef:

dat klinkt goed, ik wens jullie heel veel sterkte, meid! Knipoog Ach gut

dankje OK dan!

ben er ook super trots op dat ik eindelijk kan zeggen dat hij al 3 weken gestopt is Haha!