tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:09

raket jij snapt het.
Het is vooral de manier waarop. Ik ga verder niet uitwijden over de buuf en haar problemen maar feit is dat de gemeente gewoon moeilijk doet, bemoei ik me verder ook niet mee.

Ik heb ook nooit gezegt dat hij daar niet mag staan, alleen dat ie zich aso gedraagt.
nogmaals OVERLEG gewoon. Wat ie nu doet slaat gewoon nergens op, zet je eigen auto voor de deur en als je weg bent en een ander gaat daar staan heb je pech. Geld in dit geval voor ons allemaal, ook voor buuf, maar haal in godsnaam die bus weg en doe niet zo kinderachtig.

Enne buiten mij, de buuf en de rest van de straat hebben er nog veel meer mensen problemen met hem en zijn aso gedrag Knipoog Hij is zeg maar in het hele dorp berucht dus het licht niet alleen aan mij.

Van mijn part zet buuf de auto op mijn stoep, het is mijn stoep dus dat zal wel mogen en dan is het ook opgelost, maar hij moet zich gewoon normaal gedragen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:29

Pff zal ook gek worden van zo'n buurman, maar het is een openbare plek en dus voor iedereen.
Maar zijn gedrag slaat echt nergens op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:26

Zonnebloem schreef:
Komt ook bij dat ik gruwelijk kwaad op hem ben omdat hij mij een kankerwijf genoemd heeft toen mijn uitstijkje niet goed bleek te zijn. En dat vergeef ik hem dus nooit, en dan dat gezeik met die auto

Hey dit haalde ik niet uit het begin van je verhaal, hieruit begreep ik dat hij er pas woonde en er vrijwel direct al een slecht contact hadden.
Maar als ik dit zo lees hebben jullie dus ooit op goede voet geleefd, wat mis ik?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:27

Wat een verschrikkelijke kwal zeg! Even de politie bellen en zoveel mogelijk dingen rapporteren, desnoods zelfs zijn 'minder prettige/bedreigende' bezoekjes melden.

Wij hebben ditzelfde probleem, bij ons op de dijk. Elk huishouden heeft zo'n 2 a 3 auto's, nu dacht een nieuwe overbuurman dat het plekje voor zijn huis van hem was-> openbare weg. Meneer heeft ookal een aantal keer de politie gebeld, aangezien hij vond dat wij op ZIJN plaats staan(niet dus, aldus de politie), daarnaast vindt meneer het leuk om dan maar dingen te vernielen, te weten: Kras op de auto zetten die daar op dat moment staat, brievenbussen vernielen, ons bord aan de dijk(van het bedrijf van mijn moeder) met vuurpijlen de lucht in schieten op 31 dec/1 jan, alszijnde bedreigingen. Inmiddels staat onze gezellige overbuurman, dus ook bij de politie bekend als een zeikerd/kwal! Helaas kun je tegen dit soort verder vrij weinig tegen doen, behalve net zolang aangiftes blijven doen, totdat ze een keer echt hangen. Vorige keer dat hij de brievenbus sloopte, heeft mijn moeder dit gezien en dit aangegeven bij de politie, vervolgens is de politie gaan vragen of hij toevallig die nacht iets gezien heeft(aangezien ze hem niet meteen mogen beschuldigen, vanwege dat t donker was Boos! ) en sindsdien is onze brievenbus niet meer geterroriseerd, stomme vent!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 18:15

Chiqa, hij woont er net (paar weken nu) en begint met dat soort taal, dus nee we hebben nooit goed contact gehad. En ik heb het echt wel geprobeert, want uit mezelf zou ik nooit ruzie maken.
Hij kent ook een goede vriendin van mij en zodoende wist hij van mijn uitstrijkje, dus je mist nix Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:30

Zonnebloem, ik denk dat hij kankerwijf schelde omdat het een scheldwoord is en meneer kennelijk deze woorden bezigd, heeft niks met je uitstreikje te maken, m.i.

Kennelijk hebben jullie gemeenschappelijke kennissen dus ik denk dat het dieper zit en toch ietsie anders. Ik persoonlijk vind het erg ordinair om een burenruzie te gaan creeeren door onbeschoft gedrag en gescheld, ik distantieer mij van dat soort types en dat is heerlijk rustig kan ik je zeggen. Gewoon niet opzoeken dat soort gasten en de wijste zijn. Dan vind ik nog dat jouw buuf voor haar zelf moet kunnen zorgen om te zorgen dat ze een legale parkeerplek voor haarzelf te krijgen, anders heeft ook zij gewoon pech.

Openbare parkeerplaatsen kun je nou eenmaal niet reserveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:10

Ik ga met Russel mee, ik zou het ook op zo'n manier aanpakken.
Zolang jij Zonnebloem reactie geeft, zal het er niet beter op worden.
Je bent nu buren van elkaar en je kunt er maar beter het beste van maken
en dat is je distantieren.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:05

Maar dan hoeft hij die plaats ook niet op deze manier bezet te houden, lijkt me nergens voor nodig, dus als hij normaal doet doe ik dat ook echt wel.
En hij wist het van mijn uitstijkje of wel dan niet daarop doelend dat zeg je zoiezo niet en dan al helemaal niet.
Maar ik wil ook niet dat hij op deze manier zijn zin krijgt, ga lekker ergens anders schreeuwen, schelden en dreigen maar niet hier. Vind niet dat je door je zo te gedragen maar je zin moet krijgen, zal wat lekkers worden dan. En ik ben echt niet zo'n trut als ik nu lijk hoor. Knipoog
En om de beurt is toch prima, dus waarom moet die bus dan daar blijven staan? Haal die ff lekker weg ofzo. En 1x je nomaal gedragen misstaat niemeand dus hem ook niet.
Naja het is kermis hier van het weekend dus als er dan wat mee gebeurt kan ik daar niks aan doen. EN ik woon midden in de kermis dus reken maar dat er hier veel dronken mensen langs gaan lopen Duivel

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:58

Wat is normaal gedragen.. Hij vindt dat hij er recht op heeft om zijn auto voor de deur te zetten. En dan komt er een buurvrouw vertellen dat hij dat niet moet doen, omdat zij een andere buurvrouw het plekje gunt.

Zoals jij principieel vind dat hij fout is, zo zal hij ook van zijn kant uit overtuigd zijn dat jij onterecht je gang gaat. Elke actie (klem zetten, plek bezetten etc.) van wie dan ook levert alleen maar meer frustratie en onbegrip op bij de ander.

Actie is reactie en het gevoel hebben dat iemand je moedwillig dwars werkt is erg frustrerend. Zoals jij vind dat hij jouw en de buurvrouw bewust tegenwerkt. Zo´n gevoel zal de buurman (terecht of onterecht) óók hebben.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:05

Maar doe in godsnaam normaal!!!! Zo moeiljk is dat echt niet Rolleyes
Tuurlijk is het geen prive plek, maar ik ben ook nieuw geweest in de straat, heb toen de buren ff uitgenodigd voor een kop koffie en ff kennis maken en toen hebben we op een goede normale en vooral vriendelijke manier bekeken hoe we het gingen doen met alles. En dat is in prima overleg gegaan, is geen scheef gezicht aan te pas gekomen. Ik aanpassen en hun aanpassen en nix aan de hand. Lachen
Hij heeft niemand verteld wie hij was (naja dat wisten de meeste al gezien de verhalen die de ronde over hem doen) maar komt meteen schelden en dreigen en denkt dat de hele straat van hem is. Hij heeft op die manier al zijn hele leven zijn zin gehad maar dat gaat er bij mij gewoon niet in.
En zowel ik als andere mensen uit de straat hebben het echt meerdere malen vriendelijk geprobeert. (het ligt dus niet alleen aan mij maar aan de hele straat)
Kom NORMAAL praten en dan kunnen we alles oplossen en dat meen ik echt.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 04-09-08 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:08

Zonnebloem schreef:
vergunnig geven ze niet, en denk niet dat hij reageert op de brief, zij heeft het ook al verschillende keren geprobeert om het uit te leggen, maar hij reageert niet.
Ik bedoel, ben ik nu kinderachtig of is hij een sukkel?

wel als ze invalide is maar dan moet ze eerst gekeurd worden

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:17

Als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar dan is er niets aan de hand. Alleen zijn er altijd van die uitzonderingen die maar 1 gezegde kennen: ikke ikke ikke en de rest kan stikke....
Het is wel vervelend dat nu net zo'n persoon bij jullie in de straat is komen wonen waar het normaal dus wel gemoedelijk is met wederzijds respect.
Het enige wat je tegen zo'n persoon kunt doen (en de rest bij jou uit de straat ook) is elke keer een klacht indienen, als er maar genoeg klachten binnen komen gaan ze er uiteindelijk wat mee doen, dat moeten ze wel.
Is er geen wijkagent waar jullie een gesprek mee aan kunnen gaan?
Voorlopig zitten jullie er wel mooi mee te kijken met zo'n kinderachtig persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:22

Zonnebloem schreef:
Naja het is kermis hier van het weekend dus als er dan wat mee gebeurt kan ik daar niks aan doen. EN ik woon midden in de kermis dus reken maar dat er hier veel dronken mensen langs gaan lopen
Duivel

En wat heb je dan in petto met die dronken mensen?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:27

misschien met een (wijk)agent overleggen of er een mindervalide parkeerplaats mag komen voor jou buurvrouw.
of een parkeerplaats met het kenteken van jou buufs auto. mocht er iemand anders per ongeluk daar parkeren, dan begint t bij een waarschuwing, vervolgens een boete die steeds hoger op kan lopen.

succes ermee!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:31

Heb al eerder gereageerd en daarna je topic verder gevolgd. Ik vind nu dat je wel een beetje alles erger maakt dan het is. Je hebt het over een parkeerplek he Nagelbijten / Gniffelen. Nee, het is niet netjes van die buurman hoe hij reageerd en doet. Kan jij er wat aan doen? Nee, je hebt je best gedaan meer kan je niet doen. Je zult je er maar bij neer moeten leggen dat hij zo is.

Wel netjes dat je het voor je buurvrouw opneemt maar ergens houdt het op. Als ze echt zo slecht ter been is als jij hier vermeld dan lijkt het mij stug dat ze geen eigen parkeerplek kan krijgen. Zou haar het advies geven om bij de gemeente, UWV (want ze werkte toch niet?) alles uit te laten zoeken en aan te blijven dringen op die parkeerplek. De aanhouder wint helemaal als ze gekeurd wordt en dat daaruit komt dat ze inderdaad een verkeersplek nodig heeft omdat ze niet ver kan lopen.

Vind dat idee van een wijkagent niet verkeerd. Ook al denk je dat het niet helpt proberen kan geen kwaad.

Verder rustig blijven en leg het naast je neer. Je hebt gedaan wat je kan meer kan je niet doen.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:47

Ik zit echt met verbazing dit topic te lezen.

Ik vermoed dat er wel wat meer is dan alleen een parkeerplaats voor de deur. Niemand gaat zomaar uit zn dak en een 'gevecht' aan om een parkeerplek. En dat hij zich niet voorstelt is zijn zaak, daar hoeft iemand niet op aangerekend te worden omdat jij dat toevallig wel gedaan hebt. Een aangezien er 'door verhalen' toch al een beeld over hem gevormd is heeft ie imo nog gelijk ook.

In dit geval is het volgens mij over en weer niet helemaal lekker gegaan. TS, zou zeker niet zelf dingen gaan doen om wraak te nemen. Het wordt een hele kinderachtige zaak en het is je energie niet waard! De buurvrouw heeft even hard gezegd pech dat ze haar auto niet meer voor de deur kwijt kan. De buurman heeft net zoveel recht om er te staan als zij. En misschien moet ze er maar eens heel serieus werk gaan maken om een vergunning te krijgen voor de deur. Of misschien moet zij zelf eens contact opnemen met de buurman zonder iemand erbij. Desnoods eerst even over de telefoon een afspraak maken.

Las ergens over een buurt met per huishouden 2 a 3 auto's. En iedereen wil de auto zeker voor de deur? Leuk parkeerprobleempje daar zeker als er eens anderen mensen in de straat komen parkeren?
[size=9](ik moet tig rondjes rijden voordat ik uberhaupt ergens een plekje kan vinden, en dat is meestal geen plekje op 2min loopafstand, dus voor mij is dit geklaag)[/size]

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 15:35

Chiqa schreef:
Zonnebloem schreef:
Naja het is kermis hier van het weekend dus als er dan wat mee gebeurt kan ik daar niks aan doen. EN ik woon midden in de kermis dus reken maar dat er hier veel dronken mensen langs gaan lopen
Duivel

En wat heb je dan in petto met die dronken mensen?

Daar.heb ik nix mee in petto. Kans is alleen groot dat ze uitzichzelf wat met de auto's doen die hier staan. Zal niet voor het eerst zijn.
Det heb ik gezegt ook, dus ik ben benieuwd wat ie doet. Volgens mij denkt ie dat het een smoes is om de bus weg te krijgen, maar tijdens die dagen wil je je auto echt niet hier hebben. Dus ik heb mijn best gedaan, vind ik nog netjes van mezelf Knipoog

Musjes, dat ie zich niet voorsteld kan me echt helemaal niks schelen, wel dat ie zomaar zich zo gedraagt. Enne als je goed gelezen had had je geweten dat ik eerst zelf wilde kijken hoe hij was (eerst zien en dan geloven, geloog ergens op pag 2) en dat de verhalen dus waar blijken te zijn. Kan ik ook nix aan doen. Knipoog
Mijn auto staat ook eigenlijk nooit voor de deur en ik moet ook wel eens tig rondjes rijden en dan 5 min lopen en dat boeit me ook niet. (nou ja als het plenst baal ik wel eens en dat doet het nogal eens in NL) Haha! )
Wat me boeit is de manier waarop.
Hoe het precies zit met parkeer vergunning weet ik niet maar ze loopt echt moeilijk en zegt dat ze geen invalide parkeerplaats krijgt, hoe en wat zr daarvoor gedaan heeft weet ik natuurlijk niet. Als hij komt praten en niet komt schelden is alles opgelost. Maar op de deur komen bonken en schreeuwen (ja echt schreeuwen) dat ik die lelijke oude auto weg moet halen vind ik niet normaal. En dat is maar 1 voorbeeld, meneer is niet zo van de nette woorden.

Behalve zijn BMW weg laten slepen (en met goede reden) heb ik weinig gedaan. Zal mijn plannen ook wel niet uitvoeren maar iedereen bedenkt wel eens iets wat niet goed is, zal ik echt niet de enigste in zijn Knipoog

En zoals ik al meerder malen gezegt heb, het is geen prive parkeerplaats, dus ook niet van hem. Sttat er iemand dan heb je pech, staat er niemand heb je mazzel. Maar wees niet zo flauw die bus daar neer te zetten en niet meer weg te halen, daar heeft niemand wat aan, ook hij niet.

En wat misschien kinderachtig is van mij, ik vind niet dat iemand die begint te schreeuwen en te dreigen dan maar zijn zin moet hebben. Zal hier gezellig worden als we dat allemaal gaan doen Clown

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:18

Hoeft niet persé meer aan de hand te zijn, het parkeerprobleem is hier in de straat ook in het begin aan de hand geweest. (nieuwbouwwijk toendertijd net opgeleverd)
1 buur vond dat iedereen voor zijn eigen deur moest parkeren "want iedereen kijkt toch liever naar zijn eigen auto"
Leuk en aardig, maar met minder parkeerplaatsen dan huizen gaat die vlieger niet op.
Niemand reageerde er echt op en inmiddels hebben meerdere huishoudens ook nog eens twee auto's dus is het gewoon mazzel hebben of pech (in geval van pech is het twee straten verderop parkeren)
Ik kreeg vorige week ook een minder gezellige blik toegeworpen met een "zo, jij ook al een auto? dat wordt lekker met parkeren"
Sodemiep op, ik ga mij niet schuldig voelen omdat ik een auto nodig heb om mijn plicht te kunnen vervullen. Dan loop ik af en toe maar wat verder naar huis.

Hopelijk komen jullie er toch uit en loopt het met een sisser af, beter geen aandacht aan schenken en gewoon met de andere buren een "pool" blijven vormen voor de buuf die slecht ter been is.
Als het zo kan, alleen maar fijn.
Die aanvraag voor een invalideplaats gaat je ook niet in de koude kleren zitten, kost de buurvrouw nog eens € 500! Dat mag ze zelf ophoesten en ik kan mij ook voorstellen dat niet iedereen die € 500 kan missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:24

Zonnebloem schreef:
Daar.heb ik nix mee in petto. Kans is alleen groot dat ze uitzichzelf wat met de auto's doen die hier staan. Zal niet voor het eerst zijn.

En daarom plaats jij een duivels poppetje? Sorrie maar juist dát poppetje komt op mij over als wraak,
ze kunnen immers jou koekblik ook even bekrassen of een paar banden lekprikken.

Naarmate ik het verhaal ben gaan lezen en volgen krijg ik (Mede door jou wraakactie's?) het idee dat het echt een twee mensen ligt.
Zonnebloem, ga je toch niet verlagen aan dat niveau.
Dan maar even verder lopen, en laat hem toch lekker staan. Je kan je auto toch kwijt?

En je buuf, die moet gewoon even naar de gemeente gaan (Politie is onzinnig) en een vergunning aanvragen.
Probleem opgelost. Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:52

Chiqa schreef:
En je buuf, die moet gewoon even naar de gemeente gaan (Politie is onzinnig) en een vergunning aanvragen.
Probleem opgelost. Lachen

Niet helemaal waar in veel gemeentes heeft de politie een bemiddelingsfunctie, tenminste hier wel. Zijn diverse projecten en met regelmaat in het nieuwes geweest.
Volgens mij vindt ts het niet erg om te lopen voor te parkeren, maar alleen de attitude.
En sommige mensen beginnen echt op andere te schelden zonder enige aanleiding.
Soort prehistorische territoriumdrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:42

Raket....De gemeente levert de vergunninggen hoor Knipoog Politie heeft weinig te doen met een vrouwtje wat slecht te been is Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 06:54

Raket, je vertaald het perfect, zo is het helemaal... Ja
Dat ik zelf moet lopen boeit me niet, heb twee gezonde benen.

Chiqa, met dat poppetje bedoel ik dat ik het niet erg zou vinden als ze er wat mee zouden doen, dat's al. Hpewel ik hoop dat ze dan wel de bus pakken en niet zijn BMW, zou dat stiekem toch wel sneu vinden. Maar dat hoeft hij niet te weten. Knipoog ik heb hem gewaarschuwd en dat vind ik genoeg, dat ga ik niet nog een keer doen.
(mijn auto staat trouwens in de garagebox van mijn schoonouders omdat ie inderdaad nogal aantrekkelijk is om te bekrassen met mijn geairbruste moterkap.
Enne mijn wraakacties? Wat heb ik nou daadwerkelijk gedaan behalve zijn auto weg laten slepen? (en dat was met goede reden, )
en zoals waarschijnlijk al duidelijk was gaat het me echt niet om die ene parkeerplaats, maar voorla de manier waarop. DOE NORMAAL En nee ik heb me er niet 1x toe verlaagd om dan ook maar te gaan schreeuwen schelden en dreigen. Ik weet ook niet waarom hij dat doet, lijkt me ook niet leuk om altijd zo boos op alles en iedereen te zijn. (om ff offtopic te gaan doet ie ook tegen zijn kinderen en andere fam).
Volgend mij kan je met jou best een goede discussie voeren Haha!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:01

Chiqa schreef:
Raket....De gemeente levert de vergunninggen hoor Knipoog Politie heeft weinig te doen met een vrouwtje wat slecht te been is Lachen

Ik had het niet over een vergunning maar over een bemiddeling.
Om verdere escalatie te voorkomen. Of de buurvrouw wel of niet een vergunning krijgt weet ik niet.
Ik ken meerdere mensen die er absoluut naar mijn idee recht op zouden hebben en die krijgen hem niet. Die teren op de coulantie van inderdaad buren en die gaan alleen ergens heen als het niet druk is.\

Als er in dit stadium een probleem is en dat is er lijkt een bemiddelingsgesprek me nu het beste. Als je wacht tot echte escalaties dan wordt het al veel moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:00

Zonnebloem iemands auto laten wegslepen is voor veel mensen een daad van agressie. Jij vind met goede reden, wat was de reden?

Weg laten slepen en weer op halen is gruwelijk duur, dus ik kan mij voorstellen dat hij kwaad is, zeker als hij hoort dat het van jouw af komt.

Als ik besluit mij met openbaar gebeuren zoals parkeren in mijn buurt te gaan bemoeien door een auto van een buurman weg te laten slepen, dan weet ik dat de oorlog is gestart. Een kwestie van keuzes maken.

Dan is het nobel om het voor je buuf op te nemen, maar ik neem aan dat zij ook op een heel vriendelijke en redelijke manier heeft uitgelegd waarom die plek voor haar zo dierbaar is en dat jij het ook op een heel sociaal vaardige manier hebt aangekaart? Haha!

Aktie en reaktie, waar gaat het nu werkelijk om. De buuf met zijn allen helpen of iemand die asociaal er uit ziet en niet sociaal vaardig is bij voorbaat al in het hokje zetten en eens even de waarheid laten voelen door zijn auto weg te lat en slepen.

Met stroop vangt men vliegen. Volendam is een dorp, op een dorpse manier kan veel geregeld worden..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 19:05

Heerlijk Zonnebloem om zo'n buurman bij je in de straat te hebben.
Aangezien ik een paar jaar geleden de kermis ook me hebt gemaakt, dit jaar stond ook weer op de planning, maar gaat denk ik niet door, weet ik hoe Volendam rond deze tijd eruit ziet, dus dat er dan wel wat met die auto kan gebeuren ... tja als iedereen al een hekel aan je heeft dan is het niet onvoorspelbaar Knipoog

Succes ermee en met de kermis Knipoog