Van samenwonen naar latten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Van samenwonen naar latten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:49

Karin schreef:
Ik wil geen kinderen, dus dat is al één 'probleem' minder.

En wil ik ze ooit toch, dan zien we dat dan wel weer. Dat is echt wel het laatste waar ik me momenteel druk over maak.

ja dat scheelt weer dan Haha!

vraag het ook meer uit interesse hoor.. Knipoog niet vervelend bedoeld
maar vind zelf niks lekkerder dan samenwonen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:54

Och, misschien word ik ooit nog wel 'normaal'. Tong uitsteken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:56

Karin schreef:
Och, misschien word ik ooit nog wel 'normaal'. Tong uitsteken

whaha en dan is de vraag weer: wat is normaal Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:57

Eh, dat je in staat bent om samen te wonen? 't Wordt toch gezien als 'de norm'.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:59

Karin schreef:
Eh, dat je in staat bent om samen te wonen? 't Wordt toch gezien als 'de norm'.

ik denk dat dat iets is wat er van je 'verwacht' word.. ik weet niet hoe dat er ooit is ingeslopen.. en door wie weet ik ook niet Tong uitsteken

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:01

Tsja, ik zeg ook nooit "nooit". Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ook zonder samenwonen bevalt mijn leventje me prima Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:04

Chiqa schreef:
LimaMambo schreef:
maar wat gebeurt er dan als je je vriend vaker dan 1 keer per week ziet? krijg je dan ruzie?

nee hoor Tong uitsteken Alleen weet ik niet wat we elke keer moeten doen om de avond of de dag te doden.

Gewoon, wat je alleen ook doet, maar dan samen Clown Koken, douchen, tv kijken, computeren, naar vrienden, naar de bios, achter de ps2, dingen die je niet alleen kunt doen Knipoog ....

Ik kan me moeilijk voorstellen dat samenwonen geen doel in je relatie is... gewoon omdat ik zelf merk hoe erg ik er van geniet. En vooral als er een kind komt, dan wil je toch het liefst zo veel mogelijk met je gezinnetje samenzijn voor mijn gevoel... omstebeurt 's nachts wakker worden... De eerste hapjes en stapjes samen meemaken... dat werkt gewoon niet als je elkaar 2x per week ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:44

Yorghos schreef:
Dat geldt voor mij ook.
Als ik met mijn eigen ding bezig ben, dan wil ik ook alleen zijn. Ik kan me bij mijn vriend thuis ook niet echt vermaken als we niet iets samen doen. Simpelweg omdat dat niet mijn huis is, ik niet mijn eigen dingetjes om me heen heb, ik me simpelweg niet echt thuis voel. En dat heeft weinig met hem te maken,

Wat een herkenning zeg, ook het verhaal van Karin Lachen
Weet je het kan mij persoonlijk weinig boeien dat ik niet aan de normen zou kunnen voldoen,
ik denk eerder dat het juist best stoer is als je op deze manier voor jezelf kan kiezen en je
niet laat wegkwijnen in een relatie.

Als jij dan een partner treft die hier niet tegen kan of niet mee kan leven, kan je er daarom ook maar beter mee stoppen.
Maar die mannen zijn er dus wel Ja (En vrouwen)

odetteke schreef:
Gewoon, wat je alleen ook doet, maar dan samen Koken, douchen, tv kijken, computeren, naar vrienden, naar de bios, achter de ps2, dingen die je niet alleen kunt doen ....

Ja leuk, maar niet elke dag. Eén keer per week vind ik meer dan genoeg, daarna slaat bij mij snel de verveling toe hoor, gezien we niet bepaald gezamelijke interesses hebben.
En als ik dan wel eens kijk op een mooie zondagmiddag hoe sommige stelletjes zuur op een terasje zitten, geen woord tegen elkaar zeggen......dan denk ik kies toch voor jezelf en ga een kant uit. Het kan je zo ongelukkig maken als je samenleeft omdat het zo zou horen? Verward

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:38

odetteke schreef:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat samenwonen geen doel in je relatie is... gewoon omdat ik zelf merk hoe erg ik er van geniet. En vooral als er een kind komt, dan wil je toch het liefst zo veel mogelijk met je gezinnetje samenzijn voor mijn gevoel... omstebeurt 's nachts wakker worden... De eerste hapjes en stapjes samen meemaken... dat werkt gewoon niet als je elkaar 2x per week ziet.

Leuk voor jou, dat je er zo van geniet. Heerlijk! Maar als een ander stel het anders wil, en daar net zo van geniet, dan is daar toch niets mis mee. Snap niet zo dat je dat moeilijk voor te stellen vindt. Je zou je toch ook gewoon dingen moeten kunnen voorstellen die je zelf niet ambieert?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:59

Anoeska schreef:
Leuk voor jou, dat je er zo van geniet. Heerlijk! Maar als een ander stel het anders wil, en daar net zo van geniet, dan is daar toch niets mis mee. Snap niet zo dat je dat moeilijk voor te stellen vindt. Je zou je toch ook gewoon dingen moeten kunnen voorstellen die je zelf niet ambieert?

Ik kan me heel veel dingen niet voorstellen Bloos
Waarom het leuk zou zijn om 80 uur per week te werken...waarom het leuk zou zijn om met een groep vrienden na het stappen iemand in elkaar te slaan, waarom je een bank zou willen beroven, waarom je een wiskundige formule zou willen uitvinden, waarom je in je onderbroek zo lang mogelijk onder het ijs, van het ene wak naar het andere wil zwemmen. Als iemand anders dat wil doen, prima! Maar ik kan me er niets bij voorstellen.

Als je samenwoont kijk je af en toe eens een keer iets dat minder leuk is, of eet je een keer iets dat minder lekker is... het voordeel is wel dat je niet meer ongezellig alleen hoeft te eten, niet alleen hoeft op te ruimen en je partner ook af en toe een film regelt die nog leuker blijkt te zijn dan de film die je al dacht Haha! Af en toe een minder leuke film kijken of minder lekker eten vind ik het niet waard om daarvoor maar niet samen te wonen. Maarja, misschien heb ik ook wel zo'n goede kerel getroffen dat er verder niets is om je aan te ergeren Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:06

Het gaat er bij mij niet om dat ik me aan iemand ga ergeren. Ik moet letterlijk ruimte voor mezelf hebben, hoe fijn en lief en gezellig en goed en begrijpend en met-mij-op-één-lijn mijn gezelschap ook is. Dat wordt me steeds weer duidelijk na zeven jaar studentenhuis, drie maanden stage samen met twee vriendinnen op een eiland in de tropen, zeven maanden in mijn uppie door Australië reizen en bijna vijf jaar samenwonen. Knipoog

Ik vind het echt fijn om van tijd tot tijd mensen om me heen te hebben, maar mijn huis (of in een groter geheel bezien: mijn leefruimte) met iemand delen is voor mij toch wel een heel grote opgave. En ja, dat ligt aan mij. Ja

Ik ga er alleen geen probleem meer van maken, dat doen anderen maar voor me. Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:19

In een studentenhuis heb ik dat ook gehad hoor... voelde ik me ook niet relaxed bij... en er is maar 1 stel vrienden bij wie ik het langer dan 24 uur uithou, Met anderen heb ik toch het gevoel een beetje gezellig te moeten doen en geen privacy meer te hebben. Maar als mijn man eens een paar dagen weg is voor werk... pfff, wat is het dan saai en stil in huis!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:22

Ach, misschien word ik wel 'normaal' zodra ik de ware heb gevonden. Knipoog

Toch klinkt een zeeman of muzikant wel aantrekkelijk. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

Karin schreef:
Het gaat er bij mij niet om dat ik me aan iemand ga ergeren.

onee, bij is dus bij mij ook absoluut niet het probleem Lachen
Zoals Karin al verteld gaat het bij mij ook om de vrijheid, languit in bed kunnen liggen, naar bed gaan wanneer ík dat wil dus ook eens rustig een nacht door kan halen tot inde vroege uurtjes met míjn muziek en míjn volume Duivel

Als mijn partne rniet van die muziek zou houden, en die avond al om 11 uur naar bed wil omdat hij moe is, gaat dit avondje er heel anders uitzien.
En dat wil ik voor geen goud kwijtraken.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:32

Ik snap niet waarom jouw avond er dan meteen anders uit zou moeten zien Haha! Mijn vriend en ik wonen nog niet helemaal samen, wel gedeeltelijk, maar als ik naar bed wil ga ik naar bed en als ik niet naar bed wil ga ik niet naar bed, en wat hij dan doet moet hij zelf weten. Nou zijn we ook allebei nogal eigengereide personen en houden we van ons eigen plekje en onze eigen rust (reden waarom we nog niet samenwonen, haha). Maar dan nog, ik zie niet in waarom samenwonen met een partner zou moeten betekenen dat je opeens alles samen doet.

Ik snap latten op zich wel, in die zin, dat ik het ook erg fijn vind om m'n eigen plekje te hebben en m'n eigen gang te kunnen gaan. Alleen ik kan dat ook prima samen met mijn partner, dus ik denk meer dat het aan de combinatie ligt of je eigen verwachting van een samenwoonrelatie dan aan het samenwonen op zich.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:34

Daarom pas ik IMO ook het beste bij iemand die hierover dezelfde ideëen heeft. Lachen

En anders gewoon lekker in mijn uppie blijven. Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:35

Karin schreef:
Daarom pas ik IMO ook het beste bij iemand die hierover dezelfde ideëen heeft. Lachen

En anders gewoon lekker in mijn uppie blijven. Knipoog

Alleen nieuwsgierig, maar wat als je iemand ontmoet waar je helemaal gek van bent en die heel graag met je wil samenwonen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:35

Ehh... dat zien we dan wel weer?

Wat als ik iemand tegenkom op wie ik echt gek ben en diegene wil kinderen met me? Wil ik dan 'ineens' ook kinderen?

Echt, over dat soort dingen maak ik me pas druk als ik in die situatie zit.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:37

ok Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:38

Tja, het heeft gewoon niet zoveel zin om na te denken over 'wat als'.

Als er een klik is, dan merk je vanzelf wel of je over bepaalde dingen anders gaat denken. En dan nog kan het na een tijdje toch zo zijn dat je niet bij elkaar past, om wat voor reden dan ook. Dat zijn dingen waar je van tevoren geen scenario bij moet bedenken en dat moet je ook niet willen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:43

Ik ben nu 20 jaar getrouwd en woon 21 samen (wow, klinkt wel heel lang als ik dit hier opschrijf Wow! !).
We hebben een prima huwelijk hoor; natuurlijk met de nodige ups en downs en ik zou nu echt niet willen latten.
Maar ik denk wel eens bij mezelf, dat als ik er ooit (om wat voor reden dan ook) alleen voor zou komen te staan, ik niet meer samen zou gaan wonen .
Ik heb 2 pubers (18 & 14) en ben het af-en-toe best beu om de rommel achter iedereen z´n kont te moeten opruimen (ja, ze moeten hier echt wel klusjes doen, maar helaas... ze worden ook wel eens niet gedaan Rolleyes ...), verschillende dingen te moeten koken omdat de ene dit-of-dat écht niet lust, op tijd thuis te zijn omdat er gekookt moet worden enz. enz.
Begrijp me niet verkeerd hoor: het leven wat ik leid heb ik zelf gekozen en ik beklaag me ook absoluut niet, alleen zou ik er met een andere vent niet meer aan beginnen Lachen .
Een eventuele opvolger van mijn man mag er zelf voor zorgen dat ´ie dát te eten krijgt wat ´ie graag eet, mag zelf wassen en strijken, mag z´n eigen wc poetsen etc Clown .
Maar goed, ik wil mijn man en kinderen verder niet kwijt Tong uitsteken , maar ik snap wel dat er mensen zijn die liever alleen dan samen wonen Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:51

Karin schreef:
Tja, het heeft gewoon niet zoveel zin om na te denken over 'wat als'.

Same here....En als je echt voor elkaar bestemd bent is er altijdeen weg, mss een middenweg maar dat is ook een manier Lachen

Karin vraagje aan jou, wanneer is bij jou dit gevoel opgekomen, dat samenwonen voor jou niet de meest gelukzalige situatie is?

_Scarlet_ schreef:
wel gedeeltelijk, maar als ik naar bed wil ga ik naar bed en als ik niet naar bed wil ga ik niet naar bed, en wat hij dan doet moet hij zelf weten.

Als ik wil nodig ik mensen uit, zet een feestje op, en draai die volume knop open.
Als vriendlief boven ligt te slapen omdat hij moe is en de volgende dag weer moet werken
(En ik niet) dan ziet dat er toch even heel anders uit.
Dat gaat één keer goed, maar daarna zal de irritate toch toeslaan.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:55

Tsja, in de 4 jaar dat ik op mezelf woon heb ik geen enkele keer een feestje gegeven, dus ik geloof niet dat ik daar rekening mee moet houden, haha!
Zoals altijd hangt het er maar net vanaf wat voor persoon je bent Lachen Maar moet wel zeggen, als ik moe zou zijn en ging slapen en vriend een feestje wil geven, doe ik gewoon oordoppen in hoor. Ik stoor me daar nooit zo aan.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:55

Tja, ik heb een kind, dus al zou ik willen, dan zou het sowieso al niet kunnen om feestjes te houden Bloos En verder ben ik niet zo van de vrienden Bloos Heb 3 hele goede vrienden waarvan er maar 1 in de buurt woont, dus spontane feestjes zaten er wat dat betreft ook al niet in Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:58

Chiqa schreef:
Karin vraagje aan jou, wanneer is bij jou dit gevoel opgekomen, dat samenwonen voor jou niet de meest gelukzalige situatie is?

Al sla je me dood... (doe maar niet Tong uitsteken) - ergens in de tweede helft van de samenwoonperiode denk ik. Zoiets sluipt erin. De conclusie 'ik ben blijkbaar niet zo'n samenwoner' heb ik ook pas getrokken toen ik weer op mezelf woonde en merkte dat ik (wederom) veel beter functioneerde in mijn uppie, zoals ik ook merkte na mijn periode in het studentenhuis en mijn stage en tijdens mijn reis door Australië.

Noem mij maar een 'loner'. Mensen die mij al langer kennen dan vandaag maken er ook geen probleem van, die kennen mij niet anders.