Spinneweb slopen om te zonnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Spinneweb slopen om te zonnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:49

Ik heb wel een huisspin bij me auto Lachen
Die woont in me buitenspiegel en als ik vertrek dan waarschuw ik hem Tong uitsteken en kruipt ie weer terug achter de spiegel, hij gaat dus overal mee naar toe Lachen
Maar ik haal wel de spinnen weg die in me weg zitten, maak ze niet dood want idd beter spinnen dan muggen. Dus dan mag hij ergens anders een web maken. Zijn ze zo mee klaar.
Dus zelf was ik waarschijnlijk niet ergens anders gaan zitten maar had de spin verplaatst.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:52

Ik zou hem ook laten zitten, en dan om de simpele reden dat ik ze gewoon niet weg durf te halen...Ben er als de dood voor dus de spinnen hebben bij mij altijd geluk.

Vanmiddag ook even in de tuin gezeten, heb de uitgeklapte stoel geinspecteerd en toen bleek dat hij vrij was van beestjes (maar niet van vogelpoep) ben ik daar maar even op gaan zitten, denk dat al mijn andere stoelen al bezet waren door het een of ander, dus heb die niet een bekeken... Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:58

AaronYve schreef:
Ik heb wel een huisspin bij me auto Lachen
Die woont in me buitenspiegel en als ik vertrek dan waarschuw ik hem Tong uitsteken en kruipt ie weer terug achter de spiegel, hij gaat dus overal mee naar toe Lachen
Maar ik haal wel de spinnen weg die in me weg zitten, maak ze niet dood want idd beter spinnen dan muggen. Dus dan mag hij ergens anders een web maken. Zijn ze zo mee klaar.
Dus zelf was ik waarschijnlijk niet ergens anders gaan zitten maar had de spin verplaatst.

Nee toch? Bij je auto? Mijn God, ik wist niet dat die dingen daar ook waren :S
Bahbah, hopelijk komt dr nooit 1 in me auto.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:17

Bij ons wonen er 2 spinnen op de slaapkamer, een daarvan hebben we karel genoemd, en dat is de grotere Haha!
We laten ze lekker zitten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:23

Storm76 schreef:
Hopelijk heeft er morgenochtend, als ik ga werken, een spin zijn web tussen mijn auto en de auto van de buurman gemaakt!!

Doe maar liever tussen fiets en de muur Ja

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:04

djinnie schreef:
Flor schreef:
Ik ken dit! Ik zou dat waarschijnlijk ook doen. Net zoals dat ik gister op stal ben uitgelachen omdat ik een babyvliegje die op de suikerpot zat op een blaadje heb gezet, zodat hij weer rustig verder kon gaan zonder gevaar te lopen van grote mensenhanden. Bloos

Ik vind je actie top! Alleen... hoe lang ga je dat volhouden?

Zo kan ik ook geen vliegen doodslaan (dus uiteraard geen vliegenmepper te vinden in ons huis... Haha! ) en andere insecten. Dan vang ik ze liever en zet ik ze weer naar buiten. En als dat beestje buiten dan toevallig op mijn stoel bivakkeert, dan ga ik toch lekker ergens anders zitten? No problemo. En binnen mogen ze zeker blijven wonen (de spinnen dan), scheelt weer in de mugjes.

Wij kunnen praten! Afgod Ik maak dus ook niks expres dood, dan zet ik het wel lekker veilig buiten. En als het toch heel groot en eng is dan regel ik wel mijn vader om het buiten te zetten.. Huilen van het lachen Ik ben blij te lezen dat ik toch nog 'soortgenoten' heb, ik dacht dat ik als enige zo geschift was.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:07

Aims schreef:
Ik zou hem ook laten zitten hoor Tong uitsteken
Vriendinnen/ouders verklaren me voor gek dat ik in huis vliegen vang en ze buiten vrij laat, wij hebben zo'n electrische vliegenmepper en dat vind ik zielig Tong uitsteken
Zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen, maar dan wordt ik hier echt voor gek verklaard Clown

En nog zo 1! OK dan! Afgod

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:15

Aah. Haha! Ik zou dat ook doen. Ben niet bang voor spinnen.

Wij moeten vanuit de achterdeur 5 meter lopen naar de stallen. Onderwerg komen we de put tegen en dat is een vergaderplaats voor slakken. Dus 's avonds is de hele weg bezaaid met slakken. Mijn moeder en ik vinden het vreselijk om ze kapot te trappen. Heen en weer lopen is een heel gedoe; veel hink-stap-sprong werk en een schietgebedje. Soms ga ik op de grond zitten en met mijn hand voelen waar ze kruipen, zodat ik weet hoe ik zonder slakkenmoorden thuis kan komen.
In enkele gevallen, als er niet tientallen slakken kruipen, steek ik ze allemaal veilig over. Vork

Het is echt ontzettend stom en ik vind het ook erg onhandig dat ik er zo'n moeite mee heb als ik er per ongeluk één doodtrap. Bloos

Mijn broertje had vroeger ook een 'slakkenparadijs'. Toen onze interieurverzorgster uit gewoonte een paar tuinslakken doodtrapte, was hij weken ontroostbaar...

Ik denk dat we erfelijk belast zijn met de diervriendelijke genen van mijn moeder. Die is er een hele dag naar van als ze per ongeluk een lieveheersbeestje heeft vermoord.

En zo nog talloze voorbeelden.

* Er is alleen één dier waar we geen medelijden mee hebben; de mug. Die laten ons immers ook niet met rust!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 31-08-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:19

marieke84 schreef:
Ik roep mijn vriend in volle paniek waarna hij me uitlacht dat ik bang ben voor zo'n beestje. Clown Na een half uur zagen en jammeren zal hij de spin uiteindelijk wel proberen wegnemen, waarbij die op de grond valt en mijn vriend hem niet meer te pakken krijgt (gebeurt altijd zo Boos! ) En dan ga ik de komende week toch maar lekker binnen zitten omdat ergens in die buurt een spin zit Bloos

hehehe
same here als ik mn broertje erbij roep..

vriend erbij roepen moet ik niet proberen..die pakt m namelijk op en gaat ermee lopen klieren ( boven mn hoofd houden , in mn shirt willen stoppen enz)..
en hoe harder ik dan gil hoe leuker t is natuurlijk..
uiteindelijk zal ie de spin wel in de struiken zetten maar dat geklier van te voren...brrrrrr

alternatief is dan dat ik m zelf moet 'verwijderen'.. wat ik dan doe met een bezem ( met een zo lang mogelijke steel Tong uitsteken)..
waarna de spin hoogstwaarschijnlijk spoorloos verdwijnt en ik dus niet meer weet waar ie zit, dus dan durf ik alsnog niet in die stoel te zitten Tong uitsteken

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:21

weg laten halen...en dood maken Haha!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:28

Nee, ik kan het niet over mn hart verkrijgen om Sjors een ander plekje te laten zoeken.
Sjors heeft een prachtig spinnenweb gemaakt tussen buitenste tuinstoel en balkonhek. En vangt heel veel mugjes.
Sjimmie zijn we kwijt. Die begon een mooi web aan de raamkant, maar ik denk dat Sjors teveel ving en dus is Sjimmie verhuisd...

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:34

Flor schreef:
Aims schreef:
Ik zou hem ook laten zitten hoor Tong uitsteken
Vriendinnen/ouders verklaren me voor gek dat ik in huis vliegen vang en ze buiten vrij laat, wij hebben zo'n electrische vliegenmepper en dat vind ik zielig Tong uitsteken
Zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen, maar dan wordt ik hier echt voor gek verklaard Clown

En nog zo 1! OK dan! Afgod

Ik ben dus niet de enigste! Haha! Tong uitsteken

Vriendin had laatste een wesp geprobeerd dood te maken, toen was hij nog half levend, dan maak ik wel een einde aan hun leven omdat ik dat sneu vind Ja

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:41

ts, heb jij ze wel allemaal op een rijtje? wat een belachelijk iets, ik kan goed begrijpen dat je vriend zich helemaal dubbel lacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:53

frankiej schreef:
ts, heb jij ze wel allemaal op een rijtje? wat een belachelijk iets, ik kan goed begrijpen dat je vriend zich helemaal dubbel lacht.

Wat is dat nou voor reactie? Beetje respect mag wel, dat jij het niet begrijpt wil niet zeggen dat het belachelijk is.

Ik vind het geweldig, en ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn die hetzelfde zouden doen als TS en ook niet maar alles doodmeppen.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:58

Bij mij zitten ze vaak op mn fiets, dus dan griezel ik even ren terug het huis in en roep heel hard mijn moeder Bloos Die haalt het web weg en zet spinnetje terug in 1 van de bosjes. Ze zitten ook nog wel eens bij ons voor de deur, hmm, sorry kan niet naar school vandaag want web mag niet kapot Clown
Als ik er niet bij hoef haal ik het niet weg.. Maar op mn fiets of prompt voor de voordeur laat ik ze altijd wel weg halen Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:00

Sientje schreef:
Hoera, vandaag is het eindelijk zonnig genoeg om mijn nieuwe mega-kussen voor de luxe ligstoel op het balkon te testen. Boekjes en limonade staan al klaar, ik loop het balkon op en zie... Een kruisspin die diezelfde stoel een prima locatie vond voor een prachtig web. Nors opkijken Terwijl ik er naar kijk vangt de spin in kwestie twee kleine mugjes.
Afbeelding
Teleurgesteld ga ik weer naar binnen, met het kussen onder m'n arm. Ik ga wel een eindje verderop op de kleine stoeltjes zitten. Beduidend minder comfortabel, maar ik wil het werk van dit ijverige beestje niet teniet doen voor een half uurtje zonplezier.
Vriendlief barst in lachen uit en verklaart me voor gek. Wat zouden jullie doen?

Hahaha wat leuk ik dacht dat ik de enigste was, pffffff gelukkig er zijn er nog meer!!!!!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:03

Als je alle webben wilt laten hangen die je tegen komt, daar ben je mooi klaar mee Haha!
Nee, ik had hem zeker wel weg gehaald, hoe vaak schijnt de zon nou in Nederland, die spin maakt wel weer een nieuwe Cool

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:04

heel gauw weghalen en genieten van de lekkere stoel Lachen
dan maar geen dierenvriend Tong uitsteken

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:05

tsjaa spinnen haal ik altijd wel weg die maken maar een nieuwe...
vind het ergens ook wel zielig hoor Nagelbijten / Gniffelen hun hard werken en ik maak het met een beweging zo weer stuk
heb gister wel een vliegje gered die was aan t verdrinken in een emmer water heb hem er toen snel uitgehaald en op de grond gezet Haha!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:06

Nou inderdaad, hoe vaak schijnt de zon nou in Nederland?
Ik zou meteen dat web en die spin slopen, ofnouja, ik zou mijn moeder vragen of ze hem even wil verwijderen. Schijnheilig

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:09

Ik zou hard gillend weg rennen. Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:15

En ik maar denken dat ik de enige mafketel ben die dat soort dingen doet...
Ik zeg sorry tegen per ongeluk vermorzelde slakken, red spinnen voordat ze tot lunch gebombardeert worden door mijn overijverige schoonmaakkat en noem alle vliegen Charlie. Laatst nog een hommel in nood gered...

Spinnen zijn gaaf en in dit geval had ik waarschijnlijk een stoel gepakt en was ik ernaast gaan zitten voor een uurtje National Geographic Live. Of ik zet ze op de foto, heb al een heel 'creepy crawlers' verzameling...
Alleen als ik er echt langsmoet en er geen andere weg is maak ik expres een web stuk, anders laat ik ze lekker zitten.

Oja, muggen sla ik ook niet zomaar dood. Wat ik wel doe is, net als bij andere diersoorten die bijten, een correctionele tik geven. Dat die beessies dat niet overleven, tja...foutje van de natuur?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:21

Nee zou ik niet kunnen slopen hoor, hier in huis zit een prachtige wolfsspin, is een beetje in de war denk want normaal houden ze van vochtige donkere ruimtes.
Vorige week zat hij tijdje in de keuken en ja hoor, hij ging zijn jasje uittrekken, prachtig om te zien echt waar.
Pukkeltje heb ik ondertussen al paar dagen niet gezien maar zijn jasje hangt er nog (ben niet van het stofzuigen sorry)
Pas geleden zat hij in mijn nek, was op de wc geweest en voelde me wel even niet prettig, maar was mer de verassing maar heb hem opgepakt en onder de bak gezet.
Bij mij zitten ook vaak padden in de tuin en moet ze dan oppakken anders bijten de hondjes ze dood en zou ik niet willen, zijn zo leuk met die kleine handjes van ze.
Mijn kids zijn er ook niet bang voor omdat ik ook alles oppak weten ze niet beter, sorry maar bang voor zon pietepeuterig spinnetje, nou sorry hoor maar echt komisch.

Ik heb een grote regenplas in de tuin (nou ja tuin)
En vol met kikkervisjes, maar ja de poel droogt op dus vanmorgen de brandslang erbij en de poel volgespoten, leven is leven en al wat leeft is me dierbaar.

O ja had ik al verteld dat ik vorige week in Amsterdam ben geweest, ik krijg een vogelspin, heb er al eens 1 gehad maar die is overleden, vind spinnen geweldig. Ik moet paar weekjes wachten tot de eigenaar gaat verhuizen (heeft geen ruimte meer in zijn nieuwe huis hihihihih) maar dan komt ze als het goed is.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:22

ik zou hem ook laten zitten , en niet omdat ik het zielig vind dat zijn huisje stuk gaat , maar omdat ik als de dood voor die beesten ben Clown
ik zou vragen aan iemand die in de buurt is hem te pakken en weg te gooien , zodat ik daarna mooi op de stoel kan gaan zitten Vork

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:22

Pluizebolpum schreef:
En ik maar denken dat ik de enige mafketel ben die dat soort dingen doet...
Ik zeg sorry tegen per ongeluk vermorzelde slakken, red spinnen voordat ze tot lunch gebombardeert worden door mijn overijverige schoonmaakkat en noem alle vliegen Charlie. Laatst nog een hommel in nood gered...

Spinnen zijn gaaf en in dit geval had ik waarschijnlijk een stoel gepakt en was ik ernaast gaan zitten voor een uurtje National Geographic Live. Of ik zet ze op de foto, heb al een heel 'creepy crawlers' verzameling...
Alleen als ik er echt langsmoet en er geen andere weg is maak ik expres een web stuk, anders laat ik ze lekker zitten.

Oja, muggen sla ik ook niet zomaar dood. Wat ik wel doe is, net als bij andere diersoorten die bijten, een correctionele tik geven. Dat die beessies dat niet overleven, tja...foutje van de natuur?

ROFL Een mede lotgenoot!
Tja, wat is er mis met namen geven? Wat door Sjors z'n web binnenshuis komt, krijgt van ons ook een correctietik! Haha!