Moslims hier op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Moslims hier op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:02

Vrouwen hoeven het niet slecht te hebben in de Islam. De Islam is gemiddeld zelfs beter voor vrouwen dan het Christendom. (Lees de Koran maar eens). Er staat in de Koran dat man en vrouw gelijkwaardig zijn voor Allah, er staat ook in dat de man goed moet zorgen voor de vrouw. Dat ben ik in de bijbel nog niet tegengekomen.

Hier in NL in Staphorst, maar ook bijv. Opperdoes en Middenmeer, heb ik hele erge uitwassen gezien van het Christendom. Meisjes mogen geen opleiding doen (moeten van school af als ze niet meer leerplichtig zijn), moeten een rok aan, mogen hun haar niet knippen, mogen geen gekke dingen doen, de man is het hoofd van het gezin, vrouwen mogen niet stemmen in sommige gemeenschappen!!! Dát heb ik bij moslims nog niet meegemaakt.

Verder zijn er uitwassen bij de Islam natuurlijk, maar dus net zo goed bij de Christenen.

(Geloof is sowieso geen goed idee wat mij betreft maar goed, de bijbel en koran zijn mooie boeken met oude verhalen die prima op de plank staan naast de sprookjes boeken, niet al te streng mee omgaan, het zijn verhalen uit een andere tijd, met een andere tijdsgeest)

Ik werkte op een school waar kinderen geen kabouters mochten tekenen, geen fantasieverhalen mochten schrijven, geen kinderboeken mochten lezen (geen Thea Beckman etc), geen tv mochten kijken etc.

En wat voor school was dat? Juist ja, christelijk gereformeerd Boos!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:21

Ik denk dat het ermaar vanaf hangt wat je onder 'onrein' verstaat. Het is inderdaad onrein in die zin dat je geen paard mag eten, maar dat komt dan ook weer inderdaad niet omdat het paard een 'vies' beest is, maar een edel dier. Ik bedoel maar dat ik iig nog nooit een moslim heb gehoord dat je geen contact mag hebben met een paard en je dus gerust op een paardenforum kunt zitten, als ik een moslim vertel dat ik een paard heb zijn ze juist altijd erg onder de indruk en ze willen bijna elke keer weten hoe het met mijn paard gaat Haha! .

Verder moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt. Moslimas zijn zoals eerder gezegd zeker niet allemaal de vrouwen met driedubbele hoofddoek die thuis opgesloten zitten en 5 meter achter hun man aanlopen. Net als bij de christenen heb je verschillende 'gradaties'. Probeer alleen altijd kritisch te zijn, zeker nu je nog jong bent moet je goed beseffen wat je wil 'opofferen'. Jij moet je oprecht gelukkig voelen in je leven en daarbij geen rekening houden met wat vreemden erover zeggen imo(als dat nu niet moslims zijn die je verwijten dat je moslim bent of moslims die verwijten dat je een hele slechte moslim bent, zo lang je er natuurlijk niemand echt kwaad mee berokkend). Even terzijde, ik zag gisteren toevallig nog een artikel in de krant van iemand(niet moslim) die de Koran had uitgespit en tot de conclusie kwam dat de Koran zelf helemaal niet zo vrouwonvriendelijk is als de meeste denken. Het ligt er gewoon aan hoe je de dingen opvat en hoe je je erbij voelt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:26

Arabesk schreef:
Vrouwen hoeven het niet slecht te hebben in de Islam. De Islam is gemiddeld zelfs beter voor vrouwen dan het Christendom. (Lees de Koran maar eens). Er staat in de Koran dat man en vrouw gelijkwaardig zijn voor Allah, er staat ook in dat de man goed moet zorgen voor de vrouw. Dat ben ik in de bijbel nog niet tegengekomen.

Hier in NL in Staphorst, maar ook bijv. Opperdoes en Middenmeer, heb ik hele erge uitwassen gezien van het Christendom. Meisjes mogen geen opleiding doen (moeten van school af als ze niet meer leerplichtig zijn), moeten een rok aan, mogen hun haar niet knippen, mogen geen gekke dingen doen, de man is het hoofd van het gezin, vrouwen mogen niet stemmen in sommige gemeenschappen!!! Dát heb ik bij moslims nog niet meegemaakt.

Verder zijn er uitwassen bij de Islam natuurlijk, maar dus net zo goed bij de Christenen.

(Geloof is sowieso geen goed idee wat mij betreft maar goed, de bijbel en koran zijn mooie boeken met oude verhalen die prima op de plank staan naast de sprookjes boeken, niet al te streng mee omgaan, het zijn verhalen uit een andere tijd, met een andere tijdsgeest)

Ik werkte op een school waar kinderen geen kabouters mochten tekenen, geen fantasieverhalen mochten schrijven, geen kinderboeken mochten lezen (geen Thea Beckman etc), geen tv mochten kijken etc.

En wat voor school was dat? Juist ja, christelijk gereformeerd Boos!

Maar dat is weer de extreme kant, ook de kant waar nathalie voor gewaarschuwd heeft

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:00

feliciaa schreef:
De dingen die ik eventueel niet meer zou mogen, zoals 's nachts in m'n eentje over straat en zonder mijn vriend naar de discotheek bijv. Zijn dingen waar ik absoluut niet mee zou zitten omdat ik het nu ook al niet doe en er ook geen behoefte aan heb. Ik zie dit dus niet echt als een beperking of het opgeven van een deel van mijn vrijheid.

En wat nou als een hele stel vriendinnen lekker uit gaat en jou mee vragen?
Dan moet altijd je vriend mee wat nou als ze jou mee vragen omdat ze een party willen geven voor een vriendin zoals een verjaardag of gewoon wat leuks willen doen meiden onder elkaar?
Nu zeg je heb ik geen behoefte aan maar je ben 17. Nagelbijten / Gniffelen
Je uitgaans leven begind net?
Bijwijze van spreken kom je net kijken Huilen van het lachen
Je word volwasse enz nu vind je het niet erg maar wat nou als je dat daalijk wel wil?

Kan zo zijn dat je dat niet zo trekt mij ook niet daar niet van ik ga nooit uit.
Maar wat nou als je een x een dvdtje gaat kijken bij een vriendin en het word laat?
Of je blijft slapen bij een vriendin?
Neem aan dat dat ook wel eens gebeurt of ben ik alleen de genen Huilen van het lachen

*ben gewoon nieuwschierig hoor.
Ik geloof eigenlijk niet...
Niet in god en al helemaal niet in dat allah...
Enigste waar ik in geloof is me zelf ROFL Huilen van het lachen

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:23

feliciaa schreef:
De enige vrouwlijke moslims die ik ken is de moeder en de zus van mijn vriend.

Je kent serieus zo weinig vrouwelijke moslims? Ben ik nou de enige die dat raar vind? Clown

En mensen kunnen hier wel overdreven reageren hoor...! 'Moslims' zijn ook gewoon mensen hoor Haha!

Je hebt er extremisten bij, maar de meeste die ik ken denken of doen niet anders dan normaal... en geloof me, die zijn gewoon moslim. Het is bijna hetzelfde geloof als christendom, ik snap nooit waarom mensen zich altijd zo druk maken of het zo ontzettend anders is!?

Het enige waar je op moet letten is dat jenog jong bent en makkelijk beinvloedbaar. Dus je moet het wel echt voor jezelf doen en niet voor iets of iemand anders.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:25

Zal er maar goed over nadenken...

En ga eens google-en en zien wat de ervaringen zijn van andere westerse meisjes die dit ook zijn aangegaan.
In de media komt ook zat voorbij hierover?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 13:52

x_Mliss schreef:
feliciaa schreef:
De dingen die ik eventueel niet meer zou mogen, zoals 's nachts in m'n eentje over straat en zonder mijn vriend naar de discotheek bijv. Zijn dingen waar ik absoluut niet mee zou zitten omdat ik het nu ook al niet doe en er ook geen behoefte aan heb. Ik zie dit dus niet echt als een beperking of het opgeven van een deel van mijn vrijheid.

En wat nou als een hele stel vriendinnen lekker uit gaat en jou mee vragen?
Dan moet altijd je vriend mee wat nou als ze jou mee vragen omdat ze een party willen geven voor een vriendin zoals een verjaardag of gewoon wat leuks willen doen meiden onder elkaar?
Nu zeg je heb ik geen behoefte aan maar je ben 17. Nagelbijten / Gniffelen
Je uitgaans leven begind net?
Bijwijze van spreken kom je net kijken Huilen van het lachen
Je word volwasse enz nu vind je het niet erg maar wat nou als je dat daalijk wel wil?

Kan zo zijn dat je dat niet zo trekt mij ook niet daar niet van ik ga nooit uit.
Maar wat nou als je een x een dvdtje gaat kijken bij een vriendin en het word laat?
Of je blijft slapen bij een vriendin?
Neem aan dat dat ook wel eens gebeurt of ben ik alleen de genen Huilen van het lachen

*ben gewoon nieuwschierig hoor.
Ik geloof eigenlijk niet...
Niet in god en al helemaal niet in dat allah...
Enigste waar ik in geloof is me zelf ROFL Huilen van het lachen

Ik ben wel op stap geweest toen ik 16/17 jaar was maar vond er nooit wat aan, ik heb een hekel aan al die dronken mensen om me heen. De meeste van mijn vriendinnen wonen verweg en zie ik alleen op school of als ik bij mijn pony ben, dus daar heb ik eigenlijk nooit een feestje mee en dat vind ik ook helemaal niet erg.
Ik mag als ik wil best wel 's avonds alleen over straat, ik heb er alleen geen behoefte aan (voornamelijk door 2 gebeurtenissen in mijn verleden). Als ik bij mijn vriend ben en het word heel laat, word ik naar huis gebracht omdat ik dat zelf graag wil.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:15

Ik zou het zelf niet doen
Ik heb geen enkel geloof
Wat ik wil in het leven is vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil en om alles te doen wat ik wil!

Ben je nog wel maagd?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:27

Je bent nog jong. Wat als het volgend jaar uit gaat met je vriend en je krijgt een stel leuke vriendinnen die regelmatig een filmavond organiseren, om maar wat te noemen. Blijf je dan ook vrijwillig thuis zitten of zit je enorm te balen dat je niet weg kan / mag?
Je moet er toch heel goed over na denken voordat je zoiets doet. Je hoort altijd wel van westerse meisjes die moslima worden maar, zodra het uit gaat met hun vriend is er bijna geen een die weer westers wordt. Waarom is dat? Het kan zijn dat iedereen helemaal in het geloof vertrouwen, wat ik niet geloof, maar, het kan ook zijn dat het erg moeilijk is om weer terug te gaan.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:45

berpie schreef:
Dat er niet veel moslim vrouwen ier zijn komt denk ik grotendeels omdat een Paard een onrein dier is voor moslims, zou het zelfde zijn alswanneer een moslim lid is van een forum over varkens, gaat dus ook niet gebeuren.
En dit is niet als belediging bedoeld of om grappig te zijn maar gewoon zoals het is.

hahahahahahahahahahahaha hoe KOM je hierbij???

(de rest van het topic heb ik niet gelezen)
ik ben sinds 2,5 jaar een praktiserende moslima TS, je mag me PM-en als je wilt.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:37

MandyR schreef:
Je bent nog jong. Wat als het volgend jaar uit gaat met je vriend en je krijgt een stel leuke vriendinnen die regelmatig een filmavond organiseren, om maar wat te noemen. Blijf je dan ook vrijwillig thuis zitten of zit je enorm te balen dat je niet weg kan / mag?
Je moet er toch heel goed over na denken voordat je zoiets doet. Je hoort altijd wel van westerse meisjes die moslima worden maar, zodra het uit gaat met hun vriend is er bijna geen een die weer westers wordt. Waarom is dat? Het kan zijn dat iedereen helemaal in het geloof vertrouwen, wat ik niet geloof, maar, het kan ook zijn dat het erg moeilijk is om weer terug te gaan.

Je gelooft voor je zelf en niet voor je vriend, dus als het uit zou gaan met mijn vriend zou ik gewoon moslim blijven. Ik mag best met vriendinnen een filmpje gaan kijken hoor, ik zorg dan alleen wel dat ik niet alleen naar huis hoef te fietsen midden in de nacht. Ik heb er op het moment gewoon geen behoefte aan maar als ik dat zou willen is het geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:41

MandyR schreef:

Even over het dikgedrukte gedeelte:

de islam is een geloof, toevallig een geloof dat zijn oorsprong heeft in een niet-westers gedeelte van de wereld. Echter, mensen die niet westers zijn, zijn niet per definitie moslim en niet-westerse mensen zijn niet per definitie niet moslim. Op het moment dat iemand gedurende een relatie met een moslim zich ook bekeert, doet diegene dat (als diegene enigszins verstandig is) niet voor haar vriend, maar voor zichzelf. Echter wil dat niet zeggen dat ze daarmee dan direct niet meer westers is, het zal altijd een westers meisje blijven.

Als het dan uit gaat toevallig, schop je (indien je er inderdaad voor jezelf voor hebt gekozen moslim te worden) niet zomaar een complete religie aan de kant. Je gelooft in Allah, in Mohammed, leeft naar de koran... Als je het mij vraagt heel logisch dat zo iemand dan niet plotseling haar geloof verliest.

....maar ze is óók dan natuurlijk nog steeds gewoon een westers meisje. Voor haar relatie, tijdens, maar ook daarna. Religie staat daar los van.

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:44

Zaina schreef:
berpie schreef:
Dat er niet veel moslim vrouwen ier zijn komt denk ik grotendeels omdat een Paard een onrein dier is voor moslims, zou het zelfde zijn alswanneer een moslim lid is van een forum over varkens, gaat dus ook niet gebeuren.
En dit is niet als belediging bedoeld of om grappig te zijn maar gewoon zoals het is.

hahahahahahahahahahahaha hoe KOM je hierbij???

(de rest van het topic heb ik niet gelezen)
ik ben sinds 2,5 jaar een praktiserende moslima TS, je mag me PM-en als je wilt.

Zie je berpie dat ik gelijkheb een paard is niet onrein.En verglijking paard en varken is al helemaal vreemd.

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:46

Wat toevallig met engels op school kregen we een hoor test en toen kwam dat er ook in voor Lachen Dat die moslim wilde worden. Ik zelf snap het niet. Je bent het of bent het niet ik bedoel daar mee 'Geboren' wat jou ouders zeg maar geloven Lachen. Maar ja het is mijn mening eenmaal.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:51

Mijn ouders zijn christelijk dus daar ben ik mee geboren. Ik had alleen nooit een lekker gevoel bij het geloof. Het intresseerde me totaal niet en ik kon er gewoon niet in geloven.
Ik had alleen wel altijd al die intresse in het islamitische geloof maar ik had vroeger geen idee hoe dat allemaal in mekaar stak enz. Nu ik een vriend heb die moslim is ben ik veel dichter bij het geloof komen te staan en ben ik er dus achter gekomen dat dit geloof wel wat met mij doet en dat ik dus in Allah geloof.
Met een geloof word je niet geboren, je ouders hebben dat geloof dan misschien maar als jij er niet in gelooft (wat dus niet vanzelfsprekend is als je ouders er in geloven) heb je dat geloof dus ook niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:56

JannemanLove schreef:
ik bedoel daar mee 'Geboren' wat jou ouders zeg maar geloven Lachen.

Voor zover ik me kan herinneren geld dit alleen maar voor het jodendom Knipoog . Je wordt als Jood geboren en kan nooit een echte worden als je dat niet bent. Gelukkig heb je voor de rest nog altijd de vrije keus (nou ja, zou je toch moeten hebben) om een geloof van je ouders te verwerpen of een ander geloof(of geen geloof) aan te hangen als jij je hier goed bij voelt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:09

TS, de Islam heb je in alle soorten en maten, net als andere religies. Maar wat ook bij meer gematigde moslims een enorm probleem kan worden is: Als je moslim(a) bent, en je besluit de Islam te verlaten, dan moet je nog maar eens kijken of ze nog zo aardig tegen je zijn... En dat kan meevallen, we leven tenslotte in Nederland, maar houdt er rekening mee dat het ook níet mee kan vallen. Er worden mensen uitgekotst, mishandeld en vermoord, omdat ze de Islam verlaten. Ik ben zelf mensen tegengekomen, die in hun eigen land van herkomst niet meer veilig konden leven, omdat ze voor een ander geloof hadden gekozen. En hoe mensen op je reageren, als je de Islam weer verlaat, daar kom je pas achter als het al "te laat" is.

Ik ken een moslim die voor Jezus heeft gekozen. Hij woont niet in Nederland, zeg ik erbij. Hij mag zich niet laten dopen, of al te openlijk voor zijn geloof uitkomen. Doet hij dat wel, dan zorgt zijn schoonfamilie ervoor, dat zijn vrouw en kinderen van hem worden afgepakt.

Bezint eer ge begint, TS. Eigenlijk staat op het verlaten van de Islam zelfs de doodstraf. Al zal dat beslist ontkend worden, als je ernaar vraagt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:12

Ik heb het gevoel dat je een soort van veiligheid zoekt, en daar is op zich niets mis mee, maar "bekeren" vind ik dan weer een grote stap.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:21

Ik zou er nog eventjes erg goed over nadenken. Natuurlijk heb je iedere religies dat iemand religieuzer is dan de ander. Ook heb je andere normen en waarden in ieder gezin. Je moet dus sowieso kijken of dat samen gaat met je partner, van welke cultuur hij of zij ook afstamt.

Wel moet je je bedenken dat het niet gewaardeerd wordt als je uit de Islam stapt.

Ikzelf zou me nooit bekeren, zelfs niet voor mijn vriend. Hij is niet gelovig maar als hij dat wel was zou ik dat nog niet doen, hoeveel ik ook van hem houd. Maar dat betekend niet dat ik me niet in zijn religie zou verdiepen, en mee zou doen aan de rituelen.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:41

Ik ben zelf half Nederlands en half Marokaans.
Mijn vader was een Marokaan.
Mijn vader is wel overleden maar ik heb eigenlijk nooit iets met het geloof gedaan en dit hoefde ook niet van mijn vader.
Maar niet dat ik me er niet in verdiept heb ofzo.
En over dat paarden onrein zijn is niet waar.
Van mijn vader mocht ik ook op paardrijden en later zelfs een eigenpaard.
Hij was dan ook helemaal gek van mijn paard.
Zelfs sommige van de familie vonden het leuk.helaas geen kontact meer mee maar het is goed zo Lachen
Me vader heeft ook in zijn jeugd paarden gehad.
Maar over het geloof je moet het natuurlijk zelf helemaal achter staan en je moet gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt Lachen
Succes !

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:47

Paarden worden inderdaad niet als onrein beschouwd, en ze hebben ook heel veel bewonderaars in Islamitische landen.

XxSultanxXJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:49

is moslim hetzelfde als islam ? zoja dan volg ik ff , moet ik een prestentatie over houde

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:51

Zoolgangster schreef:
Paarden worden inderdaad niet als onrein beschouwd, en ze hebben ook heel veel bewonderaars in Islamitische landen.

Precies, volgens mij meer aanhangers dan tegenstanders Lachen Een moslim-familie die ik ken hebben allemaal een paard en die zijn verder vrij streng in het geloof.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:12

XxSultanxX schreef:
is moslim hetzelfde als islam ? zoja dan volg ik ff , moet ik een prestentatie over houde

Nagelbijten / Gniffelen

Het geloof heet de islam je bent moslim(a) of islamiet
Laatst bijgewerkt door Alexx op 31-08-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:16

Alexx schreef:
XxSultanxX schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Het geloof heet De Islam je bent moslim(a) of Islamiet

Bijna, nu alleen nog zonder hoofdletters.