Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
poes schreef:Talida: alle beetje helpen denk ik dan maar weer...
Een leren zadel kan makkelijk 25 jaar mee als het van goede kwaliteit is. Das wat anders dan elke dag 250 g vlees wegwerken.
Talida schreef:Ik geef alleen aan dat vegetariers in mij ogen net zo hypocriet kunnen zijn. Is ook zo dat alle beetjes helpen, maar ik kan er dus niet tegen als mensen zo fel tegen vlees eten zijn terwijl hun handen ook niet schoon zijn.
250gr vlees, iedere avond aan de bbq?![]()
Moest ff nadenken waar BS voor stond
Cyntje schreef:Gezond lichaam en schoon geweten???Pardon... dat heb ik ook hoor
. Je moet wel realistisch blijven denk ik. CarolShadow schreef:Ik laat iedereen in zijn waarde, vleeseter/vegetariër/veganist
Iedereen zijn eigen keus.
CarolShadow schreef:Ik eet vlees, gebruik dierlijke producten,heb lederen schoenen, mijn hoofdstel e.d. zijn van leer.
Even een heel luguber verhaal:
Stel........
Je bent met iemand anders in een grot of 1 of andere geul terecht gekomen.
Ontsnappen is echt onmogelijk.
Hulp is ver te zoeken.
Beide personen worden steeds zwakker...........
Overlevingsdrang zorgt ervoor dat je elkaars urine gaat drinken.
Als er dan 1 overlijdt,
100% overlevingsdrang is zooooooo groot,
Dan eet je je medemens op.
Ok, ik zeg niet dat een mens zonder dierlijk vlees anders doodgaat, want er zijn tegenwoordig prima vervangingsproducten in de handel.
Maar of die zo goed voor je zijn? Ik weet het niet.
Ik laat iedereen in zijn waarde, vleeseter/vegetariër/veganist
Talida schreef:CarolShadow schreef:Ik laat iedereen in zijn waarde, vleeseter/vegetariër/veganist
Precies, en niemand zit te wacht een op voorganger die zijn eigen ideen wil pleiten. Dus als Cyntje naar eigen zeggen een schoon geweten heeft hoeft een ander dat helemaal niet in twijfel te trekken omdat die er nu toevallig anders over denkt...
Talida schreef:Volgens mij dwalen we af van het oorspronkelijke doel van het topic.
Poes, je hebt gelijk, alle consumptiedieren mogen wensen dat ze zo'n leven gehad hebben voordat ze dampend op een bordje belanden!
druppeltje schreef:Als ik in levensgevaar ben, schiet ik een hertje neer en peuzel ik hem zo op hoor. Je moet wel realistisch blijven denk ik.
En ik ben daar heel eerlijk in. Weet niet hoe het op dat moment is maar ik zou dr niet echt mee kunnen leven als ik nog in leven zou zijn door het doden van een ander levend wezentje...
persoonlijke omstandigheden) en op het werk werd er heel lacherig en idioot over gedaan dat ik geen vlees ging koken. Veel mensen waaronder mijn moeder denken bij een bord eten:
Talida schreef:Ik geef alleen aan dat vegetariers in mij ogen net zo hypocriet kunnen zijn. Is ook zo dat alle beetjes helpen, maar ik kan er dus niet tegen als mensen zo fel tegen vlees eten zijn terwijl hun handen ook niet schoon zijn.
250gr vlees, iedere avond aan de bbq?![]()
Moest ff nadenken waar BS voor stond

poes schreef:Maar das zo'n echte uitzonderingsituatie.
Hoewel ik ga je verhaaltje even misbruiken voor mijn vergelijking
Tegen dat een mens al overweegt om een soortgenoot op te eten, moet hij al zeeeeer diep in de rats zitten.
Varkens, die dus qua intelligentie best hoog scoren, vreten elkaar blijkbaar nogal standaard aan in varkenshokken....
Vraag me af hoeveel stress die dus hebben?
), graafden ze kuilen en rolden ze in de modder en lagen daarna lekker in het zonnetje. Zo zou het voor ieder varken moeten zijn. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat onze varkens destijds het merendeel van de dag binnen zaten, er werd natuurlijk wel goed voor gezorgd (zonder dierenliefde ben je in mijn ogen geen echte boer) maar weinig biologisch aan. Ik weet ook niet of je dat toen al had. Op zich was het best hypocriet dat wij wel vlees aten (en eten), maar dan geen varken van ons zelf. Tja..Nicolletje schreef:Poes, we eten idd volgens de cijfers die ik weet 80 kg vlees per persoon per jaar. Soms snap ik ook niet helemaal waar men het laat, maar als je ziet hoeveel vleeswaar, snacks en 'verborgen' vlees (chips..) er ook vaak nog bij komt.
Het ergste vind ik nog dat de overheid miljoenen pompt in stimuleren van vleesconsumptie. bron
) nou ja, misschien was het zijn schoonmoeder) poes schreef:De tijd dat varkentjes lekker buiten mogen lopen lijkt mij allang gepasseerd? Tenzij bij scharrelvlees dan, en dan nog hoor je gruwelverhalen dat dat helemaal niet waar is en zo...