Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. 
om niet voor dorpsgek versleten te worden
" Langzaam drong het door, elkaar aankijkend....dat NIEMAND bij een microfoon stond, of vasthield.... Maar die stem bleef maar doorgaan !!! totdat iemand het snoertje naar de zangversterker er uit trok.
We hebben nog aan mensen die er echt verstand van hebben, gevraagd of zo'n versterker een radiozender o.i.d. kon oppakken, dat blijkt niet het geval te zijn. Het is daarna nooit meer voorgekomen (gelukkig)

.
.
.
). Vervolgens op ons plafond getikt en mijn vader wakker gemaakt maar ook hij kon niets vinden
en mijn vriendin en ik hebben het echt allebei gehoord. Toen we weer in Nederland waren vertelde de kennis die ons het adres van dat huis had gegeven een heel naar verhaal. Het bleek dat er een Nederlands gezin woonde met 2 dochters. Op een dag zijn ze met de boot naar Venezuela gegaan (kan vrij makkelijk vanuit Curaçao) en hebben ze daar een auto gehuurd. Tijdens het rondrijden zijn ze overvallen en is de jongste of oudste (weet het niet meer zeker) verkracht en vermoord en ik een ravijn gegooid en is de vader eveneens vermoord en ik een ravijn gegooid. De moeder en de dochter zijn toen direct weer naar Nederland verhuisd... Onze kennis had het express niet verteld omdat we het anders eng zouden vinden. Best creepy als je dat achteraf hoort
Kir_Ples schreef:
Bij dat raam zie je heel duidelijk een geest.
Onder bij de foto zie ik met schimmen en lijntjes een boos gezicht.
want ik zie er absoluut geen boos gezicht in. Over het raam tsja, het KAN ja, maar ik denk het niet.. denk ook eerder dat het een gordijn is, of licht inval of iets dergelijks. Meestal als ik een foto zie waarop "iets"te zien is krijg ik er een gevoel bij (daarom is het mij ook zo gaan intereseren en ben ik al jaren een soort zelfstudie er over aan het doen)(ik zoek ze ook op
en dan heb ik het niet over oproepen ). Dat heb ik niet als ik naar deze foto kijk, en ook niet naar de foto van de gang, Dan moet ik idd de onbewerkte versie eens zien want die lijntjes verpesten het. Mist schreef:Als ik geen 6 getuigen had....zou ik dit verhaal nooit meer vertellenom niet voor dorpsgek versleten te worden
![]()
vroeger zat ik in bandjes, waarvan de enige serieuze "Restless" heette, we oefenden altijd bij mijn ouders in de schuur (zo'n grote landbouwschuur) op zondagmiddag. Het was dus klaarlichte dag en we waren de apparatuur aan het opzetten (wat met al die snoeren etc. al snel een half uur duurt) Sinds kort hadden we zo'n ouderwetse "buizenversterker" voor de zang aangeschaft. Dus met een man of 6 druk bezig met snoeren, microfoons etc. klinkt er opeens "ik hoor het niet ! ik hoor het niet ! ik hoor het niet.....etc. etc." door de boxen. Wij staan elkaar allemaal aan te kijken zo van "WIE LOOPT HIER DE GRAPJAS UIT TE HANGEN" Langzaam drong het door, elkaar aankijkend....dat NIEMAND bij een microfoon stond, of vasthield.... Maar die stem bleef maar doorgaan !!! totdat iemand het snoertje naar de zangversterker er uit trok.
Even over gefilosofeerd etc.... en toen snoer weer aangesloten, en klonk er "Ik hoor het echt niet! ik hoor het echt niet, ik hoor het echt niet ! etc. etc....
Toen was het genoeg geweest, we hebben alles ingepakt en zijn naar het dorp gegaan om ons te bezattenWe hebben nog aan mensen die er echt verstand van hebben, gevraagd of zo'n versterker een radiozender o.i.d. kon oppakken, dat blijkt niet het geval te zijn. Het is daarna nooit meer voorgekomen (gelukkig)
HorseyDude schreef:Nou, een paar jaar terug was ik op vakantie in een bungalow... waarin het ontzettend spookte... maar dan ook HEEL erg! We hadden toen met de kerst een deurmat en als je erop stond hoorde je de mat zeggen HOHOHO, MERRY CHRISTMAS! (alleen als je erop stond!) Zitten we die avond naar de TV te kijken.... gaat die mat ineens af! (wij zaten allemaal in de woonkamer naar de TV te kijken). Ook begon daarna het licht te knipperen en raar te doen... Ook verschoven de vazen op de kast en tafel soms van plek. (dat was ECHT serieus eng, bokkers!)
Ook waren op mysterieuze wijze een paar ballen kapot gevallen die toen echt stevig in de boom hingen. We hoorde later van andere mensen dat het daar spookte in die ene bungalow, dus we waren niet de enigsten. Als je wilt weten welke bungalow het is, het is nr. 157! (Heideheuvel, Landal Greenparks)
Skygirl schreef:Vandaag was ik even naar de gangkast/kelder en daar boven zit de trap naar boven. Als er iemand daar loopt hoor je het heel goed. Ik hoorde daar dus iemand naar beneden lopen. Ik loop naar de trap en roep (Pap? Mam? Tim?), maar niemand antwoord en nog een paar x, want dacht dat mijn broertje ofzo miss al thuis was en dat ik dat niet gemerkt had.
Dat was best wel freaky.. Want ik was op dat moment helemaal alleen thuis, mijn vader zat op zijn kantoortje, mijn broertje en moeder kwamen pas veel later thuis. Alleen ik vind het niet zo heel eng, want dit huis is eigenlijk alleen nog maar van mijn familie geweest, dus denk dat als het een geest ofzo is het iig een goede is.
Maantjj schreef:Jeetje wat een enge verhalen zeg
Zelf heb ik niet echt iets gezien, maar wel gevoeld:
Mijn opa was eiig nog best gezond, maar overleed aan een hartaanval op een avond rond een uur of tien (geloof ik).
Die avond wist ik nog van niks, het werd mij pas de volgende ochtend verteld.
Maar die avond van zijn overlijden heb ik een aanwezigheid gevoeld in mijn kamer.
Omdat ik dacht dat het een inbreker was / omdat ik bang was voor een verschijning oid, durfde ik niet te kijken..
De volgende ochtend wist ik wie die aanwezigheid was geweest, mijn opa had nog even afscheid van mij genomen!
Deze aanwezigheid heb ik verder nooit meer gevoeld, al hoopte ik er wel op, de volgende keer zou ik nl wel hebben gekeken.
Ik ken nog wel twee verhalen van mijn stiefmoeder en stiefzusje.
1. Toen mijn stiefzusje klein was en ze moest van haar moeder in bad, wilde ze dat niet. Ze zei: 'Opa zit in bad'. Ze heeft echter haar opa nooit gekend, dus dit vond mijn stiefmoeder nogal vreemd, ze gelooft hier trouwens wel in. Toen heeft ze de foto's van mijn sz haar opa's gepakt en haar laten aanwijzen wie ze zag. Ze zag de vader van mijn stoefmoeder, die is overleden toen mijn stoefmoeder 6 jaar was. Haar vader was heel speciaal voor haar.
2. Toen mijn stoefmoeder bij haar broer woonde, besloten ze om een bos witte anjers op de tafel te zetten. Iemand had ze verteld, dat als er een 'geest' in je omgeving is, dat de stelen zouden breken. Dit hadden ze dus gedaan, beiden zijn ze heel de dag weggeweest. Toen mijn stoefmoeder thuis kwam, waren inderdaad de stelen gebroken, en dit was serieus géén grapje van haar broer. Hun vader is dus waarschijnlijk nog altijd bij hun.

Princesje schreef:Ik heb zelf ook wel een paar vreemde dingen meegemaakt.
Toen ik een jaar of 10, 11 jaar was werd ik 's Nachts om 10 voor 4 wakker. Het was die dag mijn verjaardag. Vroeger werd ik 's Nachts nooit wakker dus ik ben naar beneden gegaan en ben toen weer in bed gaan liggen. Bleek de volgende dag dat onze buurman die nacht rond 10 voor 4, 4 uur 's Nachts overleden was.
Een ander verhaal wat ik echt heel eng vind was het volgende;
Ongeveer vier jaar geleden ging ik met mijn ouders en mijn beste vriendin op vakantie naar Curaçao. We hadden daar een vrij grote villa van mensen uit Nederland gehuurd. Ook pasten we op een hondje van de eigenaren. Onze slaapkamer was beneden, je moest een trap af en kwam dan op een soort driesplitsing; rechts kwam je in een ruimte met een daarop volgende ruimte die gebruikt werd als speelkamer. Rechtdoor kon je via een kleine deur naar een soort garage en linksaf kwam je in onze kamer. Mijn ouders lagen al op bed en ik en mijn vriendin waren tandenpoetsen etc. Ineens horen wij iets keihard de trap afhobbelen. Onze eerste reactie was het hondje. Dus ik de deur open doen van de kamer en kreeg meteen een heel raar gevoel. Het engste was nog, geen hondje te bekenen. De deuren rechts en rechtdoor zaten dicht en hij was ook niet weer naar boven. Later bleek ook dat hij de hele nacht buiten was geweest. Mijn vriendin en ik in paniek onszelf opgesloten in de badkamer die bij onze slaapkamer zat. Ik gewapend met een bus haarspray (je weet maar nooit). Vervolgens op ons plafond getikt en mijn vader wakker gemaakt maar ook hij kon niets vinden
en mijn vriendin en ik hebben het echt allebei gehoord. Toen we weer in Nederland waren vertelde de kennis die ons het adres van dat huis had gegeven een heel naar verhaal. Het bleek dat er een Nederlands gezin woonde met 2 dochters. Op een dag zijn ze met de boot naar Venezuela gegaan (kan vrij makkelijk vanuit Curaçao) en hebben ze daar een auto gehuurd. Tijdens het rondrijden zijn ze overvallen en is de jongste of oudste (weet het niet meer zeker) verkracht en vermoord en ik een ravijn gegooid en is de vader eveneens vermoord en ik een ravijn gegooid. De moeder en de dochter zijn toen direct weer naar Nederland verhuisd... Onze kennis had het express niet verteld omdat we het anders eng zouden vinden. Best creepy als je dat achteraf hoort
PinkyBubble schreef:Kir_Ples schreef:
Bij dat raam zie je heel duidelijk een geest.
Onder bij de foto zie ik met schimmen en lijntjes een boos gezicht.
Ik ben echt geen leek op het gebied van geesten, en heb zelf ook me aardige porties aan avonturen ermee aan meegemaakt en mijzelf echt enorm verdiept in deze wereld, en weet er echt wel het een en ander van af, maar sorry hoor dat "boze"gezicht is echt een plantwant ik zie er absoluut geen boos gezicht in. Over het raam tsja, het KAN ja, maar ik denk het niet.. denk ook eerder dat het een gordijn is, of licht inval of iets dergelijks. Meestal als ik een foto zie waarop "iets"te zien is krijg ik er een gevoel bij (daarom is het mij ook zo gaan intereseren en ben ik al jaren een soort zelfstudie er over aan het doen)(ik zoek ze ook op
en dan heb ik het niet over oproepen ). Dat heb ik niet als ik naar deze foto kijk, en ook niet naar de foto van de gang, Dan moet ik idd de onbewerkte versie eens zien want die lijntjes verpesten het.
LisaLuna schreef:Skygirl schreef:Vandaag was ik even naar de gangkast/kelder en daar boven zit de trap naar boven. Als er iemand daar loopt hoor je het heel goed. Ik hoorde daar dus iemand naar beneden lopen. Ik loop naar de trap en roep (Pap? Mam? Tim?), maar niemand antwoord en nog een paar x, want dacht dat mijn broertje ofzo miss al thuis was en dat ik dat niet gemerkt had.
Dat was best wel freaky.. Want ik was op dat moment helemaal alleen thuis, mijn vader zat op zijn kantoortje, mijn broertje en moeder kwamen pas veel later thuis. Alleen ik vind het niet zo heel eng, want dit huis is eigenlijk alleen nog maar van mijn familie geweest, dus denk dat als het een geest ofzo is het iig een goede is.
Ieuw bah, en je zag niemand ofzo?
En ik ging er gewoon van uit dat een van hen er was.