24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: 24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:50

Tja. Mijn zusje is op haar 26e getrouwd en werd op haar 29e moeder, 'ondanks' haar twee HBO-diploma's (waarmee ze de enige in de familie is die twee hogere opleidingen/studies heeft afgerond). Ze vond de kerel met wie ze oud wilde worden én ze wilde graag kinderen. Uitzonderingen heb je altijd. Knipoog

Pas nu mijn 'kleine' zusje ook moeder is wen ik aan het idee dat mensen die jonger zijn dan ik een gezin stichten. Waar ik overigens 29 jaar best een mooie leeftijd voor vind. Overigens moest mijn zusje hier op haar 24e ook nog even niet aan denken, hoewel zij toen al wel net samenwoonde. Knipoog

Ik ben nu 34 en in het jaar dat ik 30 werd stond het dressoir vol met geboortekaartjes. Ineens gingen ook een hoop mensen samenwonen (waaronder ik) en trouwen. Maar op mijn 24e... neuh, toen was ik aan het backpacken in Australië. Ieder z'n meug toch? Knipoog

Op zich is het logisch dat mensen met een MBO-achtergrond zich eerder settelen. Ze zijn gemiddeld iets eerder klaar met hun opleiding, staan iets eerder in het werkende leven en zijn daarmee misschien eerder klaar voor een gezin. Hoewel je op je 22e ook prima een universitaire studie afgerond kunt hebben (op je 18e van het VWO, op je 22e klaar met een vierjarige studie).

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:52

Ik ben sinds mijn 21 ste met mijn man samen(ben nu 35) op mijn 27ste getrouwd, op mijn 29 ste kreeg ik mijn zoontje en op mijn 30 ste mijn dochtertje.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:00

Ik ben inmiddels 29, heb een MBO opleiding gevolgd en heb sinds bijna een jaar eindelijk DE vent waar ik echt oud mee wil worden en kindjes mee wil krijgen Haha!

Hiervoor heb ik altijd lang leven de lol geleefd. En nu deze er is wil ik niet meer anders Lovers

Als ik nu zwanger zou raken, dan houden we het kindje, we zijn alleen niet bezig met "actief/expres" een kindje maken/krijgen. Maar een ongelukje zit in een klein hoekje Clown

Mijn beste dinnetje heeft afgelopen november een zoon gekregen, toen was het voor mij wel even slikken, ik heb heel lang geroepen geen kindertjes te willen en daar denk ik nu dus anders over Bloos

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:06

Ja het lijkt wel of je het steeds meer ziet. Veel van mijn lagere school/middelbare school zijn al getrouwd en hebben kindjes.
Zelfs de jongere zusjes van mijn vriendinnen zijn al getrouwd en zwanger...

Ja soms denk ik wel eens Kusjeshock*

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:33

Sammie schreef:
Nee, hoor. Die conclusie is juist. Alleen lageropgeleiden zijn eerder klaar met school en hebben eerder huisje boompje beestje. hoger opgeleiden gaan langer naar school, hebben meer 'schulden' of willen eerst carriere maken. Daarom beginnen ze later, niet persé omdat ze wereld willen zien.

Maar verder klopt het aardig wat betreft het gemiddelde Ja

Tja, en toch... ik ken heel wat hoger opgeleiden (including myself) die toch echt al op tijd aan kinderen zijn begonnen. Ik was 24 toen Maaike geboren werd en ik heb toch echt 2 HBO-opleidingen in de pocket Knipoog
Maar goed... gemiddeld zal het misschien wel kloppen. Ik vind dit the best of both worlds - een 'gezonde' leeftijd om kinderen te krijgen, maar wel een opleiding hebben. Ik begrijp best dat dat op die manier ook niet voor iedereen is weggelegd, ik heb ook wel mazzel gehad.

@Suzanne: je ziet het ook steeds vaker. Dat komt omdat je ouder wordt Knipoog en die jonkies niet zo heel jong meer zijn... Clown

immie13xx schreef:
Denk dat je daar ook zelf voor kiest als je een religieuze achtergrond hebt. Tenzij je wordt 'gedwongen' door je ouders. Maar denk dat als je echt heel gelovig bent, je het niet erg vindt om zo vroeg te trouwen. Weet niet hoe dat bij die mensen zit eigenlijk, hoe ze daar zelf over denken.

Dat heeft geen bal te maken met mijn religieuze achtergrond, trouwens. Toen ik Pieter tegenkwam wist is gewoon 'dat is hem!' en het gevoel van 'er mag een kindje bij' was er ook al snel. Niks met religie van doen.

Offtopic: Suze, is jouw vriend al 42? Wow! Dat zou je niet zeggen!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:41

Alet74 schreef:
Ik ken ook iemand die vanwege haar religieuze achtergrond niet mocht samenwonen en daarom is getrouwd toen ze 23 was. Nu hebben ze (9 jaar later) 3 kinderen en zijn (gelukkig) nog steeds wel erg gek op elkaar.
Ik vind het wel jammer dat ze eigenlijk gedwongen was (gedwongen tussen haakjes hoor, niet te zwaar zien) om te trouwen en zo nooit van haar jonge jaren heeft kunnen genieten met stappen enzo. Hopsakee, uit huis en huis-boom-beest.

Is het per se nodig om samen te wonen dan, of om te stappen, om van je jeugd te genieten? Ik heb genoten, maar ook toen ik op mijn 22ste trouwde... Overigens nooit wezen stappen, dat vind ik nou iets waar ik helemaal niet van kan genieten Clown
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 29-08-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:44

Toen ik Pieter tegenkwam wist is gewoon 'dat is hem!' en het gevoel van 'er mag een kindje bij' was er ook al snel. Niks met religie van doen.

Lageropgeleiden zullen eerder een baan hebben dusook eerder geld verdienen en zelfstandiger zijn. Ze wonen niet (meer) in een studentenhuis en zullen dan ook eerder de stap nemen om een kind te nemen.
Ik vind dat je een kind moet nemen als je daaraan toe bent.
Ik ben zelf 24 jaar (hbo opleiding en vriend universitair), al 8 jaar samen met mijn vriend, waarvan 5 jaar samen wonen. We hebben alletwee een goede baan en een mooi huis met genoeg ruimte.
Ik heb geen kinderwens, maar als ik dit wel zou hebben zou ik niet weten waarom niet nu een kind te krijgen.
Veel mensen zullen dit jong vinden. Maar als je dan 30 bent en 2 jr. bij elkaar is het wel ok?
Ik probeer hier maar mee te zeggen: leeftijd zegtniet altijd wat. De situatie maakt veel meeruit.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:47

Blue eyes... zo denk ik er ook over.
Waarschijnlijk heb ik als niet vrijgezel meer gestapt als menig vrijgezel. Ik gniet met mijn vriend van het leven.
Ieder op zn eigen manier.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:58

Def schreef:
Veel mensen zullen dit jong vinden. Maar als je dan 30 bent en 2 jr. bij elkaar is het wel ok?
Ik probeer hier maar mee te zeggen: leeftijd zegtniet altijd wat. De situatie maakt veel meeruit.

Vaak wordt er dan overhaast gehokt en getrouwd onder invloed van luid ratelende eierstokken die schreeuwen "grijp nu je kans anders is het te laat!" Clown

Het is trouwens veel gezonder en natuurlijker voor je lichaam om op je 19e te bevallen, dan op je 28e Ja

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:00

Tja ik ben ook 24, ga volgend jaar trouwen en dan is het ons hopelijk gegund om snel zwanger te raken.
Ben dolgelukkig met mn leven zoals het nu is, vriendje, eigen huis, paard, hond, sociaal leven en werken,
dus waarom zou het raar zijn dat ik 'zo jong' al ga trouwen?
Voor vroegere standaarden was ik nu al oud om te gaan trouwen Vork

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:11

Ik zie het in mijn omgeving en bij oude middelbare school vrienden juist andersom. Van de bekende die ik teruggevonden heb is er slechts 1 getrouwd en heeft een kindje. En ikzelf heb er dan inmiddels 2!

Veel mensen vonden mij ook jong toen ik gepland een kindje kreeg op mijn 20ste. Maar zo heeft ieder zijn reden om jong of oud kinderen te krijgen. Leven kun je ook nog als je 40 bent, daarin ben ik eerlijk, als ik 40 ben is de oudste 20 en de jongste 16, ook dan kan ik nog genieten van het leven.

Tuurlijk mis ik dingen, maar als je goed kan plannen hoef je niet veel dingen te laten omdat je een kind hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:38

Blue_Eyes schreef:
Dat heeft geen bal te maken met mijn religieuze achtergrond, trouwens. Toen ik Pieter tegenkwam wist is gewoon 'dat is hem!' en het gevoel van 'er mag een kindje bij' was er ook al snel. Niks met religie van doen.

Offtopic: [***], is jouw vriend al 42? Wow! Dat zou je niet zeggen!

ja echt waar Haha! hij lijkt jonger he. (innerlijk ook btw Haha! )

ik vond het ook wel raar toen mn kleine zusje mama werd.
maar ondertussen is mn kleine zusje nog wel steeds klein maar wel al 26 Clown

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:00

tsja al 75% van mijn "hoger opgeleidde klasgenoten" zijn al vader/moeder of getrouwd.
En eerlijk gezegd bij mij begint het ook te kriebelen ben nu 23 en klaar met mijn opleiding heb nu bijna 2 jaar een vaste baan en eerlijk gezegd wil ik ook trouwen... Nu zijn er nog een paar dingen wat eerst "klaar" moet voordat we die stap nemen maar duurt denk ik niet al te lang meer...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:06

Ik ben bijna 21.
Ik heb een dochter van anderhalf,en volgend jaar april gaan we trouwen.
We wonen samen vanaf mijn 17e en zijn nog steeds heel gek op elkaar Lachen
Niet dat per sé alles zo vroeg wilde,maar het liep gewoon zo,en ik ben er gelukkig mee Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:11

Wow.... ik ben 29 jaar, overal om me heen zie ik mensen van vroeger, vaak mensen die in lagere klassen zaten dan ik met kids, huwelijk etc, ik moet er niet aan denken.

Kinderen en het huwelijk zijn beide voor mij not done....
Maar als een ander dat gelukkig van wordt, prima toch.....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:46

Pff... ik ben ook 24, woon nog even thuis..de woningnood is hoog hier in de buurt en daardoor de wachtlijsten lang Knipoog Ben lekker bezig met mijn paardjes, werk, vrienden en vind het heerlijk zo.
Ook ik kom op Hyves echt ontzettend veel mensen van vroegah tegen nu tussen de 21 en 25 die óf alleenstaand moeder zijn van 1 of meerdere kinderen óf al ruime tijd huisje, boompje, beestje, kindje hebben...
Ik moet er idd ook niet aan denken...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:36

klinkt bekend, een oud klasgenootje van de middelbare school is al halverwege haar zwangerschap (net als mij 22 jaar oud)
Een ex-huisgenootje heeft een zoontje van 1, zij is ietsjes ouder als ik, maar geloof dat ze 25 is ofzo.
Een stalgenootje is zwanger, zij is ook iets van 25.
Ik hoor het ineens heel erg veel om me heen, maar ik moet er voorlopig nog niet aan denken.