vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:27

Voor een mulderzaak kun je inderdaad in het laatste stadium nog in gijzeling worden genomen. Dit is alleen GEEN vervangende hechtenis, dus de bekeuring moet alsnog betaald worden!

Het klopt inderdaad dat dit ook voor boetes van €15,- gebeurd!
Alle boetes worden wat dat betreft gelijk behandeld (als het een Mulderzaak is)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:31

ellenAST schreef:
erleyne schreef:
Zoals ik boven al heb laten zien: de boete verdwijnt niet door een nachtje cel, die blijft gewoon open staan ( en nee, de politie is niet altijd op de hoogte van dat soort zaken helaas, die kennen die wetten niet bepaald uit hun hoofd ).

je hebt 2 verschillende wetten Knipoog bij de ene is dit idd zo en bij de ander wordt ie dan wel betaald!

Bij welke wet is dat dan wel? Ik ken geen andere wet die dit zo regelt ( maar ik heb ook geen rechten gestudeerd ofzo ) Heb je er een link naar?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:36

Mulder is niet vervangen, maar als je een transactie hebt en je betaald het niet, kom je voor. Dat kan dan een Strabiszaak met vervangende hechtenis worden volgens mij.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:41

Vindt het maar een vreemd verhaal. Vraag me af wat hier van waar is. De boete is dus uit 2005 normaal als je een boete niet betaald. Wordt hij steeds hoger. Elke drie maanden dat je hem niet betaald komt er wat bij.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:42

hoe die heet weet ik niet maar mn vriend moest een week of wat terug ook zitten vanwege openstaande boetes,die is er een nacht geweest en zijn toen kwijtgescholden Knipoog

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:55

kimmy1985 schreef:
Vindt het maar een vreemd verhaal. Vraag me af wat hier van waar is. De boete is dus uit 2005 normaal als je een boete niet betaald. Wordt hij steeds hoger. Elke drie maanden dat je hem niet betaald komt er wat bij.

Ja dat dacht ik ook al,en dan krijg je volgens mij toch ook een accepgirokaart of je het even wil betalen
Ik vind het ook maar een vreemd verhaal
Laatst bijgewerkt door amorlover1 op 28-08-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:06

Ik vind dat jullie wel wat volwassener mogen worden. Ten eerste meldt niet iedereen zich weleens ‘zomaar’ ziek, ik heb dat in ieder geval nog nooit gedaan. Dit lijkt me dus niet iets wat je als normaal moet beschouwen. En als je een boete krijgt krijg je daar meerdere herinneringen van waarmee het bedrag iedere keer hoger wordt dus zoiets kan je niet vergeten. En deze actie wordt indirect weer betaald door de belastingbetaler, echt lollig vind ik het daarom niet. Neem gewoon je verantwoording.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:27

kimmy1985 schreef:

Dit verhaal kan heel goed kloppen.
Je boete wordt maar 2x hoger.
Eerst krijg je de boete, daar heb je 8 weken de tijd voor om te betalen.
Daarna een 1e aanmaning waar je 4 weken de tijd voor hebt, verhoging van 25%
Daarna 2e aanmaning waar je wederom 4 weken de tijd voor hebt, verhoging van 50% van het bedrag van de 1e aanmaning.

Daarna komt er géén verhoging meer, tenzij de zaak naar een deurwaarder gaat, dan rekent de deurwaarder zijn extra kosten er ook bij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:33

Ik vind het gewoon terecht, goed lesje voor volgende keer. Verder snap ik niet waar de reacties komen pak eens echte misdadigers, je hoort dat hier roepen, als mensen een boete krijgen voor te hard rijden.

Snap echt niet dat mensen zo een idiote dingen kunnen zeggen Gestoord

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:45

Als de boete gewoon in eerste instantie betaalt was dan moest de politie hier ook niet voor opdraven. Het is dus gewoon de schuld van de wanbetalers dat de politie 'geen tijd heeft voor echte boeven.' Je vriend moest trouwens niet mee, hij kon ook gewoon betalen.
Wat moeten ze anders doen met mensen die maar weigeren te betalen? Maar jaren aan een stuk blijven waarschuwingen sturen of afwachten totdat het geld eindelijk beschikbaar is? Je hebt 2 waarschuwingen gehad, en zij kunnen ook niet ruiken dat jij je post niet leest. Het klinkt misschien belachelijk om voor dat geld opgesloten te worden, maar jullie hebben het zelf zo belachelijk laten worden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:49

zoals al gezegd, als iedereen zich nou gewoon een beetje aan de regels houd zou de politie tijd genoeg hebben voor de "echte" misdadigers. Voorbeeld op de vorige pagina over vriend zonder werk etc, moet de politie elke wetsovertreder volledig gaan screenen of hij misschien niet kan betalen of niet wil betalen? Als ze dit onderscheid moeten gaan uitzoeken bij elke zaak dan houden ze helemaal geen tijd meer over... komop zeg, wet overtreden = wet overtreden en aanvaard de consequenties. Helemaal als je geen geld hebt, hou je dan gewoon aan de wet, zo moeilijk is dat niet hoor!
Ik vind het wel logisch dat de politie dit doet ook al kost het meer dan het oplevert. Het gaan om het principe, anders kan je uitzonderingen blijven maken. Waar ligt de grens anders? Dan krijg je dat je in bijv Amsterdam boetes tot 100 euro gewoon niet hoeft te betalen want tja het heeft geen gevolgen, en in verweggistan gaat dit tot 50 euro omdat plaatsen daar veel goedkoper zijn... Beetje krom of niet? Kortom: het zijn principekwesties en hierin maak je geen uitzonderingen, dan kan je bezig blijven...
Wat betreft dat ziek melden: prima dat je dat doet maar lang niet iedereen doet dit "wel eens" hoor! Ik vind het gewoon niet kunnen, je baas laten betalen voor luieren. Nee je krijgt betaald om te werken! Wil je een dag vrij, neem dan een vakantiedag op.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:50

Ik hoop trouwens dat zijn baas dit niet leest.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:54

Net alsof ze geen misdadigers kunnen pakken omdat de vriend van ts geen maniertjes heeft.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:55

Liezel1 schreef:
Ik hoop trouwens dat zijn baas dit niet leest.....

Weet iemand of je meldingsplicht heb?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:58

puma schreef:
Ik vind dat jullie wel wat volwassener mogen worden. Ten eerste meldt niet iedereen zich weleens ‘zomaar’ ziek, ik heb dat in ieder geval nog nooit gedaan. Dit lijkt me dus niet iets wat je als normaal moet beschouwen. En als je een boete krijgt krijg je daar meerdere herinneringen van waarmee het bedrag iedere keer hoger wordt dus zoiets kan je niet vergeten. En deze actie wordt indirect weer betaald door de belastingbetaler, echt lollig vind ik het daarom niet. Neem gewoon je verantwoording.

Ik kan er eigenlijk ook niet zo om lachen....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:04

wat is "zomaar' ziek melden? ik heb me ook weleens "zomaar" ziek gemeld, ik had me intake gesprek voor me studie maar kreeg geen vrij.. heb me toen ziekgemeld of is dat niet zomaar?

ben overigens wel aangenomen op school Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:07

@Dramaqueen: dat is wel wat anders dan ziek melden omdat je bij je vriendin wilt zijn Knipoog (overigens zouden veel bazen je voor studiezaken gewoon vrij geven als je het in overleg doet ).

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:13

Ik vind ook wel dat de TS er erg luchtig over doet.. Maargoed ik vind het ook wel een beetje raar dat je voor een boete niet betalen al een strafblad krijgt ? Verward

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:38

Ik vind het maar een wat te vaag verhaal van TS. Een boete van 50euro uit het jaar 2005 kom op zeg, denk je dat ik dat geloof *nou dacht het niet* van dat verhaal klopt geen hout van.

Want zoals wat er al genoemd is dat je aanmaningen krijgt bij waarneer je niet betaald/reageert etc..En vervolgens je aanmaningen ook nog negeert dan schakelen ze de deurwaarder in en krijg je nog hogere kosten.

Naja, vandaar dat er bijna geen surveillance auto's met flitsapparaten langs de nederlandse wegen te vinden zijn Haha! Haha! doordat ze dit soort acties gestart zijn ofzo, naja beetje vreemd iig.

Maar de politiekorpsen etc zijn zelf ook erg traag van begrip als het gaat om boetes uit te schrijven/sturen. Want vriendlief had ruim anderhalf jaar een parkeeroverschrijding verricht, en wat denk je deze bekeuring ad€50,- is echt nog steeds niet op de deurmat gevallen (nemen ze vriendlief dan nu ook mee, oh nee want dit is de politiekorps hen fout).

Maar TS hoe staat het er nu voor ?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:04

zo vriend is opgehaald

als jullie het niet willen geloven ieder zijn goed recht daar is i net voor

de reden dat ik erom kan lachen is dat ik dit zo'n schijtbedrag vind
het verblijven in zo'n cel kost gewoon veel meer , dat is ook waar ik op doel
en ook ik ben een hardwerkend persoon met een baan van rond de 60 uur per week
en vriendlief ook
en wij betalen ook belasting en zijn geen criminelen
wij hebben alletwee geen vakantie gehad en wouden samen zijn eens een keertje
zie daar niet echt het slechte van in , maar goed da's mijn mening
en dat kost de goede burger niks want de eerste 2 ziekdagen zijn voor eigen rekening

de bekeuring was voor rijden zonder licht op de fiets en was 55 euro totaal na verhogingen
dit is naar ons toegestuurd maar deze hebben wij door de verhuizing niet gekregen (en ja dat is eigen schuld)
dit is 2 keer verhoogd door het cjib toen is een deurwaarder ingeschakeld en naar wat ik begrepen heb is die de opdrachtgever hiertoe geweest
wat ik ook begrepen heb is dat de boete idd niet vervald met zitten maar heb hem nu betaald dus dat zit goed

ik ben wel van mening dat het eigen schuld dikke bult is , tuurlijk
maar waar mensen zijn zijn fouten
en eerlijk is eerlijk we waren het ook helemaal vergeten

de reden dat ik dit op internet gooi is dat ik het belachelijk vind dat de politie met 2 man sterk aan de deur komt om iemand op te halen
ik denk dan kwestie van verkeerde prioriteiten stellen en dat vind ik dus lachwekkend dus sorry ja daar lach ik hartelijk om
maar verder geen commentaar op de sterke arm der wet want deze mensen voeren ook alleen maar hun werk uit

wij zijn geen criminelen en als wij dan toch eens een boete krijgen betalen we die normaal echt netjes maar dit is er doorheen geschoten
kan gebeuren denk ik dan

het klopt dat dit wel genoteerd word maar dit is voor ons geen bezwaar op dit moment
wij hebben wel wat belangrijkere dingen aan het hoofd waar ik niet over ga uitwijden
dus voor ons is dit nu gewoon niet belangrijk
later zullen we er vast wel over nadenken maar daar is nu even geen ruimte voor

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:06

als het een schijtbedrag is, waarom betaalde je het dan niet gewoon?
dan wasdit niet gebeurd
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 28-08-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:07

Ik begrijp wat je bedoeld, laten ze de echte criminelen gaan vangen.Maar als je 60 uur werkt kan je toch wel die 50 euro betalen?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:08

ja hoor kan die 50 euro zekers wel missen maar had het niet in huis staat op de bank voor extra's
dus moest dat eerst doen vandaar dat ie mee moest

en ik kon hem na 12 uur ophalen
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-08-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:10

nu is dus die nepzieke dag naar de ***** neem aan dat hij niet zo brutaal is om er nog 1 op te nemen?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:14

Ik zou er niet echt dubbel om liggen.
Dat je een keer in de cel hebt gezeten kan voor je latere leven toch nog best wat problemen opleveren.

Dus had liever dan die boete betaald, je had toch kunnen zeggen `kom we gaan ´t gelijk wel ff pinnen`? Dan was je er vanaf geweest, zonder celstraf.

Dit kan je op allerlei manieren nog vies gaan opbreken (spreek uit ervaring, en nee, heb zelf geen strafblad).

Dat ze ervoor kiezen om het zo op te lossen (hoewel dat natuurlijk duurder is) is om het niet betalen van boetes daarmee natuurlijk zoveel mogelijk te ontmoedigen. Want een dag en nacht zitten kan gewoon best veel invloed op je dagelijkse leven hebben (werkgever, dat soort dingen). Dus normaal gesproken zou je dat willen vermijden.
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 28-08-08 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt