wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: wat te doen, kind van 13, vriend 20...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:18

kennis van mij ook net 16 heeft ook met een jonge van 25 niet gezond maja ze moet t zelf maar wete ze stoot vanzelf wel keer dr neus

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:20

LauEef schreef:
Ik weet niet precies hoe het zit met de nederlandse wetgeving ivm sex.
Maar is er niet - net zoals hier - een regeling dat sex onder de 16 'verboden' is? Dat het niet mag, ookal geeft het kind of ouders er zelfs toestemming voor? Als dat zo is, kun je een klacht tegen hem indienen. Ookal geeft het nichtje toestemming, komop ze is 13 en een beetje politieagent begrijpt ook wel hoe beinvloedbaar maar zo'n kind is.
Ik zou maar zorgen dat dit rap gedaan is, want zoiets is niet gezond. Dat die kerel zich niet schaamt t.o.v. zijn vrienden. Lopen die vrienden daar allemaal met f-cup meisjes bij wijze van spreken en komt hij daar met zn 13 jarig vriendinnetje aan, nou dan moet je toch de ogen uit je kop schamen omdat je niks 'beters' kunt krijgen?

denk wel dat ik t met je eens bent..natuurlijk helpt verbieden niets in haar oogpunt en zal je het puberrale nichtje aardig over de kook helpen...maar aan de andere kant, met al die loverboy's...en met alle gegevens die je weet..aangeven die vent!...en zorgen dat het met het gedonder is afgelopen..ik heb zelf twee jonge meiden nog en als ik me bedenkt dat als dat zou gebeuren op deze leeftijd...aan de haren mee en dan maar een maand of wat pissig op moeders...ben nou eenmaal een moeder en geen vriendin...leeftijds verschil heb ik weinig problemen mee maar niet als ze 13 jaar is

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:38

buster4ever schreef:
kennis van mij ook net 16 heeft ook met een jonge van 25 niet gezond maja ze moet t zelf maar wete ze stoot vanzelf wel keer dr neus

En ook al is dat qua leeftijd veel meer verschil, ik vind dit beter dan 13 en 20. Puur omdat je op je 16e al veel beter weet waar je mee bezig bent en zelf al keuzes kan maken.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:38

het is id strafbaar van zijn kant,ook al stemt zij in met sex.
maar of je het zo "hard" wilt spelen? het kan haar ook alleen maar tegen jullie afkeren.
als ouder zou ik dit wel doen,als het echt niet anders kan. in jouw positie zou ik me juist proberen op te stellen als "vertrouwenspersoon" naar haar toe.
(heb inmiddels ervaring met 14 jarig nichtje Boos! )
probeer er luchtig over te praten,niet te ouderlijk overkomen,maar toch je zorgen te uitten,zo zal zij hopelijk jouw als vertrouwenspersoon zien,die niet gelijk net als b.v haar moeder gaat gillen,dat het allemaal fout is,blabla.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:47

Ik moet eerlijk gezegd meteen aan een loverboy denken,

Dure auto's, een jong (naief) meisje? Zo tegen de schoonouders praten..
Ik moet meteen weer aan het boek "Echte mannen eten geen kaas" denken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:23

_Zsazsa_ schreef:
Mijn nichtje van 14 zei een paar weken geleden nog, dat 3kwart van haar klas al sex had gehad, die zijn dus 13,14 en 15..

En de meeste komen ook uit de stad, degene die het niet hadden zijn wat anders opgevoed blijkbaar, want die komen allemaal van een klein dorpje of boerderij. Maar dat had ik al wel vaker gehoord, was vroeger bij mij in de middelbare ook. De stadskinderen waren veel eerder rijp dan wij dorpelingentjes..

Heel typisch vind ik dat.

Maar niettemin verschrikkelijk op z'n leeftijd, en dat hij dat tegen schoonpa zegt. Ik denk dat mijn papa hem aan zijn nekvel buiten had gegooit..

En onderzoek toont net zo hard aan dat de helft of zo liegt over zo'n dingen... Vaak is het een beetje overdreven hoor...

Ik zou gewoon ze met elkaar laten omgaan, maar niet ALLEEN laten zijn, en gewoon ook duidelijk melden waarom. Verder wel leuke dingen doen met hen samen, zo ontdekken ze wel of ze elkaar echt wat vinden.

Moest ik moeder zijn, ik zou het ook niet meer weten hoor...

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:43

moonprayer schreef:
ik maak me erg zorgen om mijn nichtje.
kind is net 13, en heeft een vriendje van 20. (lees: type, school niet af gemaakt, wel 4 auto's waaronder een porche en mercedes, een boot en een caravan..)

in het begin wou de moeder het niet verbieden, want alles wat verboden is is leuk.
en de jongen is de buurjongen dus ja, als het stiekem moet is dat wel mogelijk.
De moeder dacht wellicht, een bevlieging etc. dan maar in mijn bijzijn.

tuurlijk is het gesprek geweest over sex. maar mijn nichtje zei, ik ben daar nog helemaal niet aan toe.

nou worden ze toch wel té close,
en die jongen van 20 heeft al tegen zijn "schoonpa" gezegd dat ze zelfs binnenkort wel sex zou willen.

schoonpa doet niks, want nu nét na de scheiding is hij veel te veel bezig met de "leuke hippe ruimdenkende papa" zijn.

de mams in het spel is er nu wel over uit dat het lang genoeg geduurd heeft, het moet over zijn.

Hoe moet je dat in godsnaam aanpakken?

ik en mijn vriend vinden die jongen beide niet pluis. al is het alleen al dat je sexueel aangetrokken bent tot eeen meisje van 13 terwijl je zelf 20 bent, ik bedoel dat idee mag je geen eens aanstaan, en ze ziet er niet uit als 17 ofzo.

heeft iemand hier dan ook ervaring mee?

ik heb vooral de ervaringen met de "oh zo lieve" jongens van die leeftijd,
zei zijn niet de baas in hoofd, maar hun *plassertje* wel.

De moeder in kwestie is in beginstadium toch echt GOED bezig geweest. (bevlieging van mijn dochter - dan in mijn bijzijn)
Maar ze zal het toch vol moeten houden. Als je die jongen gaat verbannen trekt ie haar dochter mee (uit het zicht van mams)
Hoe moeilijk het ook is: probeer zo gastvrij mogelijk te zijn naar die vage gozer en laat ze hun ding doen in het eigen huis van het meisje. Dat is de enige manier om het een beetje in de gaten te houden.
Je kunt dochter lief ook op vaste (vroege) tijdenstippen naar binnen halen en dat ze thuis moet zijn.
Maar dat "vage gozer" (ook al is het een buurjongen) dan nog wel welkom is in de avond.

Dat is de enige manier om in de gaten te houden of en wat ze doen en wat hun intenties zijn.
Je kan het over sex hebben gehad maar ik denk dat het ook van belang is om met je dochter te bespreken dat het HEEL MAKKELIJK is om NEE tegen een jongen te zeggen en toelichten WAAROM het woordje NEE zo belangrijk is.

Gaat die jongen zelf niet uit dan?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:46

Jasmijn76 schreef:
denk wel dat ik t met je eens bent..natuurlijk helpt verbieden niets in haar oogpunt en zal je het puberrale nichtje aardig over de kook helpen...maar aan de andere kant, met al die loverboy's...

Idd. Je kunt het nu verbieden, haar boos maken, misschien gaat ze zich afstoten van jullie, maar als jullie haar goed in de gaten houden [weten waar ze uithangt en met wie, zorgen dat ze nooit alleen is en iig met iemand die JIJ vertrouwt] dan zal hij iig niet in haar buurt komen.
Óf je laat haar nu haar gang gaan, wordt ze op haar 13de ontmaagd, gaat hij op haar inpraten, keert ze zich alsnog tegen jullie en zit ze straks achter het raam.
Dit is nu misschien wel even erg ver door gedacht, maar die jongens weten precies hoe ze moeten handelen en weten precies hoe ze zo'n jong meisje moeten beinvloeden zodat ze zich helemaal afzet tegen over haar ouders. Nu kun je nog ingrijpen en er nog iets aan doen. Straks is het te laat..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:50

@ Poes, we waren op kamp in de eerste en 2e. En ze zijn wel degelijk met elkaar naar bed geweest.
De meeste jongens zaten ook op school, en er zijn verschillende leerlingen betrapt op sex in dichte lokalen of WC's (achterlijke school dat weet ik).
En de meeste meisjes hadden er toen al 2 of 3 op hun naam staan. En ja er liegen er wel een aantal. Maar een hoop ook niet.
Die doen daar niet moeilijk over. Een jongen van 16 heeft ze zo over gehaald hoor, helemaal als ze een beetje populair zijn op school..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:58

Das wel spijtig. Zo jong nog allemaal, er is nog zat tijd om sex te ontdekken...

Maar gelukkig liegt een deel dus wel Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:59

ja gelukkig wel. Maar ik denk dat van onze 15 meiden in de klas het er 8 toch wel hadden gedaan aangezien ze vriendjes hadden van 16 en ouder. En dat waren geen schatjes, kan me niet voorstellen dat ze netjes hebben gewacht tot het meisje er klaar voor was..

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:16

hiltje1973 schreef:
Je kunt het toch niet tegenhouden... en kind van 13 is toch 13.... er zijn er zat die dan eerste vriendje hebben en gaan expirimenten met seks. Houden ze niets aan over....

In dit geval dan dus een jongen waar de familie niet blij mee eens. Kun je helaas ook weinig aan doen. Laat die meid inderdaad maar zelf haar neus stoten....

Iets anders is het als je het vermoeden gaat krijgen dat er echte 'loverboy' praktijken spelen... Dus dat zo'n jongen haar de prostitutie induwt.

Volgens mij moet er op internet en bij politie wel informatie materiaal te vinden zijn over wat daar de waarschuwingssignalen voor zijn en welke maatregelen je daartegen kunt nemen.

Sorry Hiltje1973 .. Dit vind ik wel heel naief gedacht. Het is algemeen bekend dat de soa's en zwangerschappen op steeds jongere leeftijd voorkomen. En bij ons in de huisartsenpraktijk is dit ook duidelijk zichtbaar. Met neus stoten op zich is niks mis, maar de leeftijd in dit geval (van de meid) vind ik persoonlijk daar een beetje te jong voor.

Ik zou het meisje zowiezo (uit voorzorg) op de anticonceptie zetten. En dan met voorkeur de prikpil waarbij iemand meegaat zodat ie kan zien dat ie gezet is. Daarnaast ook een goede sexuele voorlichting geven. Daarnaast zou ik ze allebei een keer tegelijk uitnodigen om de situatie beter in te kunnen schatten. Gaan dan nog je haren overeind staan dan zou ik zeker een gesprek aangaan met de beide ouders van je nichtje en de ouders van die knul.

Ik wens je sterkte

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:07

Je hebt gelijk: zwangerschap en soa's moet tegen beschermd worden.

Goed gesprek met het meiske vind ik ook goed idee. Maar dan wel op gelijkwaardig niveau. (Is TS als nichtje wellicht uitermate geschikt voor)

Maar ik denk ook dat het naief is dat met politie bellen de zaak over is......

Meiden van 13 hebben soms seks..... met vervelende jongens......... Kun je gewoon als ouders niet verbieden... en hoe harder je ertegen in gaat...... hoe minder het effect....

Dus.... goed gesprek met het meiske over : eigenwaarde, het recht om nee te zeggen, nut van condooms etc etc...maar het grietje wel volwassen benaderen

En als het er op lijkt dat meneer wel een loverboy is: harder ingrijpen!!! Maar ook dan weet ik niet of verbieden helpt. En dan zou ik wel info inwinnen bij politie........

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:29

Oef....... Nu ga ik me op glad ijs begeven....... Bloos

Ik was 13 en kreeg verkering met een jongen van 21. Hij had een vaste baan. Op dat moment hadden we beiden geen idee hoe oud/jong de ander was... Heeft eerst een half jaar geduurd. Ging toen een paar maanden uit. Door gestook van mijn moeder. Daarna toch weer bij elkaar gekomen. We hebben een jaar lang netjes de handjes thuis gehouden. Daarna gebeurde "het" uiteindelijk toch.....

Toen ik bijna 16 jaar was zijn we gaan samenwonen. Erg vroeg inderdaad, maar dat kwam mede door wederom mijn moeder Cool

Op mijn 18e verjaardag ben ik met hem getrouwd, anderhalf jaar later is onze zoon geboren.

Ik ben nu 39 en nog steeds gelukkig met hem Knipoog

Ik bedoel maar, het hoeft niet altijd slecht te zijn............ Bloos

Wilde na al die negatieve, en ook heel begrijpelijke, posts toch laten zien dat het ook anders kan. Ook al besef ik me heel goed dat dit misschien wel een unicum is.........

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 08:58

@BW, wellicht komt dat door zijn kinderlijke en jouw volwassen gedrag (niet gemeen bedoeld overigens Clown ). Jullie wisten ook eerst het leeftijdsverschil niet Lachen Maar wel fijn dat het toch ook goed kan!

@TS, volgens mij kan je haar beter voorlichting geven over condooms enzo, dan proberen het tegen te houden!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:06

20 en 4 auto's en een boot en caravan; dit is alleen te verklaren als hij hele rijke ouders heeft

of anders een loverboy (dit was sowieso mijn 1e gedachte na het lezen van je bericht) of anders drugs of iets dergelijks

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 09:38

ik snap ook echtniet, waaromhij zich niet kapot schaamt.
hij was al "verliefd" voor hij haar leeftijd wist. en hij zei ook dat hij schrok dat ze nog maar 13 was.

maar toen ik 15 was, toen had ik zo af en toe is een vriendje, en mijn beste vriendin was 13, (en een heeeeel stuk volwassener als mijn nichtje) die werd altijd na een week weer gedumpt, omdat zo'n knul haar dan toch te jong vond, of dat die jongen inderdaad getreiterd werd door zijn vrienden.

@bw.. ik denk dat jij een unicum bent Knipoog
en daarbij heb jij het als ik het goed lees na anderhalf jaar wachtten met die jongen gedaan.
en deze twee hebben misschien pas anderhalve maand.

loverboy... dat geloof ik niet. daar is hij te dom voor. Bloos

nee maar zoiezo. ik dacht dat die altijd meisjes uitzochten die zich ook heel slecht over zichzelf voelen, en meisjes die zichzelf naar de achtergrond duwen, dan had die beter met het zusje van deze meid aan kunnen pappen, water en vuur,

maar mijn nichtje in kwestie, is altijd wel een goed gebekte tante geweest, en ze zit goed in haar vel, en zegt zelfs "nou ik zie er eigenlijk heel erg goed uit! " Cool agja, als je 13 bent mag dat nog.
niet onzeker dus.

nu die jongen in het spel is, komen natuurlijk wel de nodige veranderingen, ze "moet" bjorn borg boxers?
en paars is niet meer leuk, want hij vind paars een lelijke kleur. tja, niets om je echt zorgen over te maken,
geeft wel aan, dat het zeker geen gelijk waardige relatie meer is.

veel mensen zeggen dat ik ze niet alleen met elkaar moet laten, maar daar heb ik natuurlijk geen invloed op, wel heeft mijn vriend zijn zus (de moeder van het nichtje) aangesproken toen zei die 2 bijv samen naar de winkel stuurde op een verjaardag om even nog wat extra drinken op te halen.
de tortel duifjes waren namelijk 3 kwartier weg, ipv kwartier haf uurtje waarin het zou hebben gekund.
nouja, dat zag ze ook wel in, en zou er veel strenger op toezien, Verder laat ze ze inderdaad nooit alleen gaan.

maar als zei zegt, je mag daar wel heen, maar je vriend mag niet mee, en vriend gaat stiekem toch mee (ook haar beste vriendin was er bij. die houd gelukkig ook wel een oogje in het zeil.
dan zegt papa daar niks over... (papa is verliefd op de zus van deze jongen, dus die is veel te bang om in een kwaad daglicht te staan, heel hopeloos) maar ook daar heb ik geen invloed op.

nou, het is toch haast een soapserie als ik het zo overdenk...

laten we het erop houden dat ik die jongen maar niet meer tegen het lijf moet lopen als ik per ongeluk een intrument in mijn handen heb waar ik een castratie mee zou uit kunnen voeren... Whoosh!

en dan te bedenken dat ik maar 1 jaar ouder ben als die jongen :S

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:27

moonprayer schreef:
loverboy... dat geloof ik niet. daar is hij te dom voor. Bloos

Wat voor werk doet hij dan dat hij die auto's + boot betalen kan?
Of heeft hij gewoon een lieve papa.. Huilen van het lachen

Misschien is het wel net een beginnende loverboy.
Ik heb ooit voorlichting gehad op school van een ex prostitue, zei vertelde dat ook nooit iemand het verwacht had dat haar zoiets zou overkomen. Omdat zij altijd de meest gebekte van de familie was. En toch is het haar overkomen.

Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt. En ik hoop dat je nichtje zo slim is om dat zelf in te zien Lachen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:58

Ik vind 13 en 20 echt absoluut niet kunnen. Het mentale verschil alleen al is gewoon te veel. Toen ik 13 was speelde ik nog met barbies. Huilen van het lachen Op latere leeftijd vind ik het wel kunnen, het mentale verschil wordt dan gewoon kleiner.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van een 20-jarige en een 32-jarige?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:21

Sorry, maar van sommige reacties hier, val ik steil achterover.
'Laat ze maar eens haar neus stoten?'
Dat gebeurt als je iets doet waarvan je weet dat je spijt kan krijgen. Als dit meisje straks bij hem op de kamer is en de deur op slot doet, kan ze zo groot gebekt zijn als ze wil, maar dan gaat hij toch wel even zijn zin doen hoor. Ik denk dat je dan niet van 'neus stoten' kan praten maar over serieuze verkrachting Knipoog
Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn zoals BW, maar ik vind dat 2 auto's en al die andere dingen toch wel vrij 'raar'. En waar spelen zijn vrienden mee in het verhaal? Als 1 van mijn vriendinnen met een 10 jarige af zou komen, zou die toch mooi wel uitgelachen worden hoor..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:35

Gerbenfroh schreef:
Ik vind 13 en 20 echt absoluut niet kunnen. Het mentale verschil alleen al is gewoon te veel. Toen ik 13 was speelde ik nog met barbies. Huilen van het lachen Op latere leeftijd vind ik het wel kunnen, het mentale verschil wordt dan gewoon kleiner.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van een 20-jarige en een 32-jarige?

20 en 32 vind ik wel kunnen. Ik ben zelf 23 'bijna 24' en mijn vriendje is 32 en het gaat erg goed samen. Maar 13 en 20? Sorry, maar wat is er mis met die jongen?!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:45

nou ik vind it persoonlijk echt fout. als je wat ouder bent oke ik heb zelf een ex van 26 en ben zelf 17 maar 13 en 20 vind ik net iets anders zei is toch jonger en als die jongen nu al sexs wilt zal het vast niet om de lefde gaan. ik zou het als moderzijnde verbieden maar ja als je iets verbied doen ze het juist ts ik zou echt met die jongen gaan praten
en als ik lees dat hij 4 autos heeft een boot enz. vind ik het al geen typ waarvan ik denk die vertrouw ik of hij moet eerlijk aan zn geld komen of via ouders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:19

xDramaQueen schreef:
ze stoot vanzelf haar neus, lekker laten stoten.
heeft mn moeder vroeger ook bij mij gedaan, ik was 15, hij was 23 en zat in het leger, moeder zelfde verhaal, wilde het eerst verbieden maar had ze toch niet gedaan, na een maand stootte ik me neus heel hard en gaf ik mn mama gelijk.

ja,of ze verdwijnt in het loverboy ciruit,en mama vergeeft het zichzelf nooit meer.
wat ik me afvraag..kon/kan ze wel goed met haar vader opschieten?het is ook regelmatig zo dat meiden iets zoeken in hun vriend wat ze aan hun vader doet denken..ik bedoel dit niet sexueel hoor. Maar stel dat haar vader haar meestal maar laat begaan,of vrij weinig voor haar doet,dan komt het regelmatig voor dat die meiden wat makkelijker aanleggen met zo'n wazig figuur..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 17:43

hi, ik snap je verhaal darkcrystal.

ik denk niet dat dat echt aan de hand is momenteel.
ze kan wel goed met haar vader op schieten, het enige is dat hij vrachtwagen chaufeur is, en dus weinig thuis.
maar zei hadden nooit ruzie, alleen wel zei met haar moeder, als een heuze puber hé

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:36

moonprayer schreef:
het enige is dat hij vrachtwagen chaufeur is

Speelgoed autootjes en bootje dus Ja