Buschauffeurs en mp3 spelers?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Buschauffeurs en mp3 spelers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:24

takkie_muis schreef:
ze moeten maar betere connexietes maken en ik heb geen eens omleidingen,en ik moet gewoon een uur wachten ergens terwijl ik anders zo doorreed nee geen respect voor busluitjes

Zonder connexxion kwam je helemaal niet zo ver als je nu komt. Wees dankbaar dat er uberhaupt iets als openbaar vervoer bestaat!

Daarbij is het niet meer dan normaal je aan de regels te houden en geen andere mensen te storen in de bus met harde muziek, lange telefoongesprekken, harde gesprekken etc. etc.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:25

Iris_safarii schreef:
Echwel schreef:
Denk dat het op de fiets wel heel gevaarlijk is, je hoort het verkeer niet aankomen en als je het heel hard hebt staan
ook geen sirenes..
Gevaarlijke ondingen dus net als telefoons in het verkeer.

Valt opzich wel mee, op de weg waar ik moet fietsen mogen geen auto's komen, alleen maar fietsen. De weg is heel breed en fiets altijd netjes aan de zijkant van de weg. Lachen

Totdat je opeens onder een scooter terecht komt of een aanrijding met een fietser krijgt omdat je ze niet gehoord hebt. Mp3's en fietsen zijn een levensgevaarlijke combinatie waardoor steeds meer mensen op de eerste hulp belanden dan noodzakelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:25

durf niet eens te bellen,praat nooit ben best rustig.

en jammer anders was ik wel niet naar school gegaan ga ik nu ook niet door die k ut leraren die altijd ziek zijn

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:27

takkie_muis schreef:

en jammer anders was ik wel niet naar school gegaan ga ik nu ook niet door die k ut leraren die altijd ziek zijn

Terwijl je zo te lezen je Nederlandse lessen hard nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:28

ja omdat ik nooit naar school ga,ben volgens hun onhandelbaar ga maar een dikke 2 uur per dag naar school maar zij is nu al 2 weken ziek.

nederlands is mijn lastige kant

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:29

takkie_muis schreef:

Sommige leraren zijn daadwerkelijk ziek en kunnen daar ook niks aan doen. Scholen zijn vaak een zooitje ongeregeld, maar wacht maar als je dadelijk 40 uur per week gaat werken, is ook niet altijd perfect geregeld hoor!

@ TM; Dat is misschien waar, ik hoor de fietsbellen nog altijd hoor. En een auto hoor ik ook aankomen, en ik kijk gewoon goed uit. Lachen

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:30

takkie_muis schreef:
ja omdat ik nooit naar school ga,ben volgens hun onhandelbaar ga maar een dikke 2 uur per dag naar school maar zij is nu al 2 weken ziek.

nederlands is mijn lastige kant

Vraag bijles? Als je maar 2 uur per dag naar school moet heb je daar alle tijd voor. Knipoog
Ik moet elke dag van 9 tot 5 naar school, en mij hoor je ook niet klagen. En nog 1.5 uur reistijd erbij.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:31

Ik zet ook mijn muziek altijd op in de bus, daar kan ik me dan op concentreren anders word ik helemaal misselijk/ziek, en mag de chauffeur een noodstop doen om geen voorgekauwde etensresten in z'n bus te hebben.

Ik let wel op dat ik niemand anders irriteer ofzo met m'n muziek. Ik vind herriemakende mensen of schreiende kinderen minstens even irritant hoor.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:31

takkie_muis schreef:

Dat je zo over leraren durft te praten Bloos! Als ik jou was zou ik daar eens heel goed over na gaan denken.

Wees blij dat je naar school mag! Zijn miljoenen mensen, wat zeg ik!! miljardenmensen die met je willen ruilen. Jij hebt tenminste een toekomst later! Een toekomst om een goede baan! Het enigste wat je daar voor moet doen is een paar uurtjes op school zitten en wat huiswerk maken.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:33

Thats_Me schreef:
takkie_muis schreef:

Dat je zo over leraren durft te praten Bloos! Als ik jou was zou ik daar eens heel goed over na gaan denken.

Wees blij dat je naar school mag! Zijn miljoenen mensen, wat zeg ik!! miljardenmensen die met je willen ruilen. Jij hebt tenminste een toekomst later! Een toekomst om een goede baan! Het enigste wat je daar voor moet doen is een paar uurtjes op school zitten en wat huiswerk maken.

Ja idd, er zijn mensen die wensen dat ze jou leventje konden hebben. Leraren zijn ook maar mensen, ik ben ook niet altijd een lieverdje geweest op school. Maar hoe ouder je word, hoe wijzer je word. Ik ben misschien 1 jaartje ouder dan jou. Maar over leraren hoor je mij zo niet praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:35

ik zou willen dat ik langer kon maarja die lui wilen dat niet wagen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:36

takkie_muis schreef:
ik zou willen dat ik langer kon maarja die lui wilen dat niet wagen

Wél als jij het initiatief neemt Ja Maar dan moet je wel het roer 180 graden omgooien en er echt voor gaan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:30

als je met je mp3 boven krijsende en luidruchtige mensen uitkomt, vraag ik me sterk af hoe hard je m hebt.. Mijn mp3 staat best hard en als ik dan mijn oordopjes dan ff los houd hoor ik t niet, vanwege busgeluid enz. Die zin van SIRE is me altijd bijgebleven:

"Zet je muziek maar lekker hard, het word vanzelf stil"

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:40

Ik ben pas 1x met de bus gegaan, dusi k heb geen idee hoe het daar aantoe gaat.
Maar ik weet wel, dat mijn ipod idioot hard staat, dat geef ik toe.
Dat komt omdat ik 9 kilometer over een onbeschutte weg moet, als mijn ipod dan niet hard staat, hoor ik hem niet boven de wind en auto's uit.
Kan nog wel eens tot minder prettige situaties leiden als ik hem aanzet in de les. Knalt er opeens Slipknot door de klas Koe

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:43

Iris_safarii schreef:
Ik zet mijn mp3 altijd zachter als er om gevraagd word, maar het is vaak de manier waarop waar ik me aan erger. Je kan het ook normaal vragen toch?

Mensen zouden er niet eens om moeten hoeven vragen! Als je je ergert aan de manier waarop ze het vragen, dan zou je zelf kunnen zorgen dat je mp3 niet zo hard staat. Die mensen ergeren zich misschien al wel een hele tijd aan jouw muziek, en dan moeten ze het nog maar normaal vragen ook. Je eist wel veel van ze..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:46

Luide muziek/telefoongesprekken/gewone gesprekkken en wat al niet meer.. Allemaal dodelijk irritant, de buschauffeur heeft in dit geval groot gelijk imo.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:49

Ik vraag me serieus af hoe hard je je mp3 dan moet zetten om hem goed te kunnen horen.
Ikzelf vind het ook vaak heel storend als ik kan meeluisteren, zeker als het mijn stijl van muziek niet is.
Maar ik luister ook heel vaak mp3, en ik heb er ook wat ruigere nummers doorheen. Dan denk ik soms plots "oei! dit is goed te horen!" en neem ik mijn oorstopjes even uit zodat ik het kan controleren. Maar dan hoor ik niks...dan vraag ik me altijd af hoe gigantisch hard die mp3 2 zetels achter me moet staan en die ik perfect kan horen.
Soms gebeurt het wel dat ik een heel zacht nummer luister en ik de mp3 luider zet, maar dan plots is het gedaan en klinkt er een heel ruig nummer door. Maar dan heb ik op 2 seconden het geluid weer zachter gezet. Ik vind dus ook dat niemand moet 'meegenieten' van mijn mp3. En dat hoeft niemand mij te vragen, dat is gewoon een beleefdheid die je uit jezelf doet, zoals opstaan voor een oude vrouw die duidelijk slecht te been is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:50

Ik luister ook MP3 in de bus, maar als ik mijn oordopjes uit doen hoor ik mijn muziek wel zachtjes maar niet zodat de buschauffeur die drie meter verderop zit nog mee kan luisteren.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:54

xKatleentjex schreef:
Ik vraag me serieus af hoe hard je je mp3 dan moet zetten om hem goed te kunnen horen.
Ikzelf vind het ook vaak heel storend als ik kan meeluisteren, zeker als het mijn stijl van muziek niet is.
Maar ik luister ook heel vaak mp3, en ik heb er ook wat ruigere nummers doorheen. Dan denk ik soms plots "oei! dit is goed te horen!" en neem ik mijn oorstopjes even uit zodat ik het kan controleren. Maar dan hoor ik niks...dan vraag ik me altijd af hoe gigantisch hard die mp3 2 zetels achter me moet staan en die ik perfect kan horen.
Soms gebeurt het wel dat ik een heel zacht nummer luister en ik de mp3 luider zet, maar dan plots is het gedaan en klinkt er een heel ruig nummer door. Maar dan heb ik op 2 seconden het geluid weer zachter gezet. Ik vind dus ook dat niemand moet 'meegenieten' van mijn mp3. En dat hoeft niemand mij te vragen, dat is gewoon een beleefdheid die je uit jezelf doet, zoals opstaan voor een oude vrouw die duidelijk slecht te been is.

Mijne hoor je ook heel zachtjes, bij rustige nummers niet. Maar bij de wat hardere soms wel ja, maar ik zet hem dan automatisch zachter want dan is het geluid minder mooi. Knipoog

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:23

Ik gebruik gewoon een headphone zodat niemand me hoeft te horen en niemand me kan lastigvallen.
Ookal ben ik zelf niet geïrriteerd door andere mensen met luide muziek..wordt je gewoon rustig van Lachen
Ik heb meer een hekel aan bleitende kinders in de bus

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:23

Ik erger me eigelijk helemaal niet aan de muziek van andere? Als je je daar al aan ergert...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:24

geloof mij maar.. als je een paar uur in de bus zit word je er al snel zat van Knipoog Vooral als mensen de muziek dan ook nog tegen elkaar omhoog doen Knipoog Dus drie verschillende schijtirritante bass ritmes ..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 03:07

Iris_safarii schreef:
Hallo,

Ik reis best vaak met de bus, en heb eigenlijk altijd mijn mp3 speler aanstaan. Niet extreem hard, maar de muziek die ik luister is best hard. Dus soms hoor je het er doorheen. Ik heb nu al een paar keer een kwade buschauffeur meegemaakt omdat hij vond dat mijn mp3speler af moet. Ik zou me eerder irriteren aan dronken jeugd/lange luide telefoon gesprekken of vervelende mensen. Of ligt dit nu aan mij? Ik zet hem de laatste tijd ook wel zachter, maar ik irriteer me aan mensen dat ze zo hard roepen zodat ik niet rustig mijn muziek kan luisteren.

Hebben jullie dat ook wel eens?

Groetjes, Iris. Vork

Ben het volledig eens met de buschauffeur maar heb wel een tip:
Koop in-ear oordopjes! Hoef je je muziek minder hard te zetten en het geluid komt ook no way naar buiten.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:45

ik ben het ook eens met de buschauffeur ook al kunnen ze wel eens overdrijven Knipoog

maandag in de bus naar Eindh. was er nog iemand die zijn muziek zwaar hard aan had staan, nou lekker kun je niet meer buurten dan

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:37

LauraMc schreef:
Ben het volledig eens met de buschauffeur maar heb wel een tip:
Koop in-ear oordopjes! Hoef je je muziek minder hard te zetten en het geluid komt ook no way naar buiten.

En ze zijn ook stukken slechter voor je gehoor.

Ik heb een koptelefoon waaruit geen enkel geluid ontsnapt ( http://www.beatmerchants.co.nz/images/H ... R-V150.jpg ). Ik zou het ook niet willen, want ik zou me best schamen. Van die mensen die met bonkende muziek de bus opstappen ergeren me, maar in mezelf lach ik ze gewoon uit omdat zij over een paar jaren wellicht doof zijn.

Jij vindt misschien dat die chauffeur overdrijft. Maar beeld jezelf eens in dat je een hele dag lang, uren aan één stuk door, in een bus moet zitten terwijl verschillende mensen hun muziek zó luid hebben staan dat jij het kan horen. Aangenaam is iets anders, niet?