Heerlijk... die herfst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Heerlijk... die herfst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:09

Hehe dank je... Haha!

Altijd positief blijven hè. Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:19

Ik heb ook zin in de herfst maar eerst nog op vakantie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:22

Ieder seizoen heeft zn charmes. Vind het wel jammer dat de seizoenen niet meer zo duidelijk zijn.. maar de herfst vind ik ook super mooi. Rust na al het planten,oogsten en rijpen. terugkijken op je jaar, bezinning. de natuur die de meest prachtige kleuren aanneemt. de kaarsjes en kachel thuis weer aan. de koppen specerijthee weer op tafel en met een dekentje warm op de bank terwijl het buiten guur is Dromen

nou ja. nog maar een paar weekjes dan is het al zo ver Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:25

Idd Suze, alle seizoenen hebben wel wat moois. Maar geef mij toch maar de zomer hoor!
IK vind de herfst super als het zonnetje schijnt en de blaadjes verkleuren en af en toe vind ik het ook heerlijk om dan weer lekker binnen te zitten, kaarsjes aan, dekentje, filmpje..... Maar ik haat de regen, kou en dat het weer zo vroeg donker is.....

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:33

Ik vind de herfst ook heerlijk! ...Maar vooral na een lange warme zomer. Scheve mond

De seizoenen zijn inderdaad een beetje vreemd gaan lopen. Eerst heb je een hele korte lente, dan meteen een week of twee bloedheet, dan de moesontijd (regen, regen) dan een beetje herfst gevolgd door weer een beetje zomer (komend weekend waarschijnlijk) en dan begint de herfst weer. Verward Verward

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:46

Ik ben ook niet zo van de herfst
De vallende blaadjes en de kleuren zijn idd prachtig Ja
Maar de regen, de wind en het feit dat het weer vroeg donker word vind ik helemaal niks
Dan heb ik liever de lente, alles komt in bloei, overal duiken er weer jonge beestjes op, de dagen worden weer langer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:27

De herfst is mijn favoriete seizoen, van de zomer word ik sloom en kan niet zo
goed tegen de hitte, in de herfst kun je tenminste lekker onder je dekentje wegkruipen
en eindelijk weer een spijkerbroek aan Haha!
Verder zijn de gekleurde bomen/blaadjes ook prachtig, en de kastanjes natuurlijk Lachen

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:28

Geef mij maar de lente en dan een prachtige zomer.
Gadver vind herfst en winter helemaal niks

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:36

Hier nog één!!
De herfst is mijn favoriete jaargetijde! Zelf bloei ik helemaal op als ik zie dat de dagen weer korter worden en de bladeren van de bomen beginnen te vallen. Ik kan heerlijk najaarskleding shoppen en 's avonds met een kopje thee of chocolademelk op de bank zitten!
Heb dit al van jongs af aan. Geef mij maar de maanden oktober/november/december. Dat zijn voor mij de leukste maanden van het jaar. Ik voel me altijd het prettigt in deze periode!
Tuurlijk vind ik het ook mooi als de bomen weer in de knop zitten, en heb ook altijd zin in de zomer! Maar op de één of andere manier valt de lente/zomer altijd tegen. Kan ook zo een depressieve bui ontwikkelen als het buiten 30 graden is Scheve mond ... En dat zal ik nou nooit krijgen als het buiten 5 graden is en het regent pijpenstelen.. Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:46

XLC70 schreef:
Tuurlijk vind ik het ook mooi als de bomen weer in de knop zitten, en heb ook altijd zin in de zomer! Maar op de één of andere manier valt de lente/zomer altijd tegen. Kan ook zo een depressieve bui ontwikkelen als het buiten 30 graden is Scheve mond ... En dat zal ik nou nooit krijgen als het buiten 5 graden is en het regent pijpenstelen.. Haha!

En ik maar denken dat ik de enige was met een zomerdepressie ipv winterdepressie...Ik heb het dan niet met buiten 5 graden enz. maar je zou me moeten zien als het goed gevroren heeft, er sneeuw ligt en er dan een winterzonnetje doorbreekt...Net een stuiterbal terwijl ik normaal toch vrij rustig en soms tegen het luie aanzit.
Die arme paarden verstoppen zich dan bijna echt onder de voerbak als ik zo 's ochtends aan kom stuiteren, die voelen de bui al hangen; wéér drie uur lang door het bos stuiteren, zucht, was het maar weer zomer...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:54

Geef mij maar zomer.. Het is nog niet eens zomer geweest en de herfst komt al. Scheve mond
Bah, vreselijk die kou, regen en wind.. Ik kan alleen buiten rijden en soms is de bak dus een blubber zooitje. Dan zitten al je spullen weer onder de blubber..

Pff geef mij maar zomer..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:38

Herfst is prachtig, maar niet als het nog zomer hoort te zijn en daar lijkt het nu wel op! Ik wordt er daarom nu alleen maar shaggo van.... Ik ben nog niet eens begonnen of ik ben alweer toe aan een vakantie.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:42

Herfst is prachtig met al die mooie kleuren in het bos, het heerlijke zonnetje en zeker met al het moois wat er dan aan bloemen en pompoenen en zo te koop is... Echt heel mooi allemaal. Maar dan.....
De bladeren vallen van de bomen, het begint te waaien, te regenen... Nee, doe mij dan toch de lente en de zomer maar. Lachen

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:33

Ik vind dit weer ook heerlijk!!!
vind het alleen wat minder dat het nu al zo snel donker word.. Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:38

Nee ik word altijd triest van de herfst. Beetje melancholisch. Het gevoel dat er weer een tijd voorbij is gegaan. Ik ga nadenken over dingen en word dan een beetje verdrietig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:41

Ik ben mijn potten aan het vullen,dus o.a met appelmoes en rabarber maar ook ga ik nog nog stoofperen inmaken.Heerlijk die voorbereidingen op de herft.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:00

heerlijk de herfst wou dat we nog in ons oude huisje woonden lekker open haard aan terwijl het buiten regent en waait echt genieten dan dit wordt onze eerste herfst in het nieuwe huisje zonder open haard Verdrietig
het lekkerst vind ik lekker kaarsjes aan lekker vroeg donker s'avonds boekje lezen kopje thee erbij zelfde geldt voor de winter ook zo heerlijk vooral als het goed aan het vriezen is en dan lekker met je paard na buiten zit me nu al weer lekker te maken Haha!
zomer vind ik niks moet ik de helft van de tijd binnen zitten omdat ik niet in de zon kan Verdrietig Boos!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:06

wat de TS beschrijft idd...

maar de herfs neemt ook een hoop ellende mee ... kou ( ik heb het soms zelfs koud in de zomer Verdrietig ) regen wind...en het ergste van allemaal die vreselijke spinnen.... Nagelbijten / Gniffelen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:17

Ik hou ook van de herfst, de mooie kleuren, harde regen en wind.
Maar zo heeft elk seizoen zijn charmes. Juist die 4 verschillende seizoen sluiten zo mooi op elkaar aan. Daarom vind ik ook dat de zomer zich nog even wat beter mag laten zien.
Ik ben een half jaar in Florida geweest. Ondanks dat ik erg genoten heb van de zon verlangde ik ook toen weer naar regen en wind.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:43

Ik heb eigenlijk niets met de herfst, het is koud, regend, alles is lekker modderig en buitenrijden zit er dan vaak niet meer
in -wij hebben ook nog eens een barslechte bak eigenlijk..- Nee doe mij dan maar de winter, als het zonodig koud moet zijn,
maar ik vind de winter ook niets aan hoor, nee het word pas leuk als het gaat sneeuwen, dan vind ik de winter leuk, anders niet.

En toch vind ik het mooiste sezioen van het jaar, de lente. Heerlijk, die nieuwe jongen dieren, de kleuren, de geuren, het op-
komende zonnetje.. Ja daar kan ík van genieten. Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:45

Ik ben gek op de winter, heerlijk in mn wollen laarzen buiten lopen en een koud wolkje uitblazen, dan verschijnt er spontaan een lachje op mn gezicht, en sneeuw, oeh ja met sneeuw heb je me echt dol gelukkig.. herst vind ik ook wel okee, maar de winter doet het hem Ja

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:00

Suzanne F. schreef:
Nee ik word altijd triest van de herfst. Beetje melancholisch. Het gevoel dat er weer een tijd voorbij is gegaan. Ik ga nadenken over dingen en word dan een beetje verdrietig.

Shake hands, dat heb ik precies hetzelfde.
Als de blaadjes gaan vallen, komt er een soort van blleehhh gevoel over me.
Ik ben ook op en top zomer mens, maarja, daarvoor woon ik eigenlijk wel in het verkeerde land want de zomers zijn de laatste tijd niet meer zoals ze horen te zijn.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:02

Je kan ook zó mooi foto's maken in de herfst, geweldig! Lovers