Waar haal jij je kracht vandaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Waar haal jij je kracht vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:27

Heb vaak zat gehad dat ik echt even helemaal aan de grond zat.. dan trek ik mn hardloopschoenen en ga lekker over het strand rennen.. op de terug weg langs de sauna van de sportschool, lekker zonnebanken, douche en naar mn paardje.. dan slaap je heerlijk die nacht en de volgende dag is alles weer ok..

ik denk dat het heel persoonsgebonden is.. ieder verwerkt het op zijn eigen manier en je moet niet denken iemand zn gevoel te kunnen begrijpen omdat ieder gevoel uniek is.

DE wetenschap heeft aangetoond dat sporten en gezond eten goed werken tegen depressies, dat is het minste wat je kan doen: goed voor jezel zorgen! De rest zit tussen je orgen en moet je toch echt alleen doen, hoe hard het ook is!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:13

De standaard dingen: vriendje, dieren, vakantie,...

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:55

Eerst TS wil ik je veel sterkte wensen, probeer zeker van de kleine dingen genieten want dat zijn soms de dingen die je weer helemaal laten opleven Ach gut

Helaas heb ik ook tegenslag na tegenslag gehad en kan ik nu eindelijk een beetje zeggen dat mijn leven nu een beetje weer loopt zoals ik het zou willen.
De eerste tegenslag heb ik doorstaan omdat ik door de oog van het naald ben gekrompen en besefte dat er een reden was dat ik er nog ben en ondanks dat ik soms nog niet weet wat die reden is zal die er zeker wel zijn.

De rest van de tegenslagen heb ik maar over me heen laten komen en bedacht dat hoe donker het ook kan zijn er is altijd ergens een lichtpuntje.

Ik put verder de kracht uit mijn oppaskindje, heerlijk genieten van het nog onbezorgde leventje en dat ze nog zo heerlijk open en eerlijk staan in het leven

Natuurlijk is mijn paard ook een krachtbron ondanks alles waar ik hem wel mee heb vervloekt heb ik met dit paard die ozo geweldige klik en is zijn ziel de weerspiegeling van de mijne

Mijn jonge kat kan zeker ook zorgen voor een lach op mijn gezicht met zijn fratsen Haha!

Als ik het echt even niet meer zie zitten dan klim ik op mijn paard en gaan we samen genieten van de natuur, dat moment dat ik helemaal tot rust kom zorgt ervoor dat ik er weer een tijdje tegen aan kan

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 20:29

Ik zit net te denken (ik word dus echt geinspireerd, dank jullie wel Lachen ) wat voor mij ook werkt als ik iets aan moet gaan waar ik heel erg tegenop zie:
WAT is het ergste dat me overkomt? Wat is het ergste dat mijn kinderen kan overkomen? Is dat acceptabel? Oke, dan kan ik het aan. Zo nee, dan moet ik er nog eens goed over nadenken hoe ik dat ga aanpakken om de risico's te beperken. Soms zijn de gevolgen onaanvaardbaar en doe ik het niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:53

Het moeilijkst van alles is houden van jezelf... Dat doe ik namelijk niet. Daarom wil ik zo graag andere dingen goed doen, zo graag zorgen voor een ander mens of dier. Maakt niet uit als ze maar gelukkig zijn... Dan valt het niet op dat ik niet gelukkig ben.

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:18

Ik haal mijn kracht uit mijn antidepressie medicijnen.... Bloos

Al tien jaar!!!!

En ik ben echt happy. Daarvoor ookal.... maar op mijn 24 e kreeg ik last van psychische klachten. Runs in the family.

Ben de afgelopen 10 jaar heel gelukkig geweest en heb fijn leven en functioneer ook goed in drukke zware baan. Op 3 periodes na.... en dat waren de periodes dat ik met de pillen stopte en een terugval kreeg.... Ach gut ..... Dus ik weet het nu wel....... Vork

Ik wil het niet perse aan iedereen aanraden.... maar als ik lees dat mensen wel eens overwegen om er mee te kappen (met het leven) dan denk ik: probeer eerst alsjeblieft medicatie. En zet even door (want eerste weken met het spul kan het erger maken).

Echt waar: Life is good.... en als je dat te lang niet ziet kun je er wat aan doen!!!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:20

In die periode zit ik ook. Zit al even in de ziektewet, uit met ex, en kan nog wel huilen om de reden, hij heeft me gebruikt, hou het daar maar op, moeilijke thuissituatie.
Komt ok elke dag in mn hoofd voor ; Zal ik er mee stoppen?
Ik haal kracht uit een vriend en vriendin, van msn, die er altijd zijn, die ik altijd kan bellen, smsen, wat er maar is.
Als ik me naar voel op zo'n moment, ga ik voor de caviakooi zitten. Een leuke jonge frisse cavia, en 2 oudere, en de jonge die springt maar op en neer, en speelt, daar kan ik dan net weer even uithalen wat ik dan nodig heb Lachen