4 jaar lang gepest worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: 4 jaar lang gepest worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:26

Jeetje zeg.. ja pesten is iets heel moeilijks. Je kan wel naar je mentor of leraar gaan maar zodra die de pesters erop aanspreekt wordt het vaak alleen maar erger. (Kan je het weer niet alleen af zielig wijf etc etc.)
En dan gaat het na school ook gewoon door.

Kinderen zijn zo ontzettend hard, dat is niet normaal. Ze hebben geen idee wat ze ermee aanrichtten. Het beste blijft gewoon voor jezelf opkomen, niet laten merken dat je bang bent, gewoon je eigen ding doen en grote bek teruggeven.
Iets anders werkt vaak gewoon niet, zodra je rustig en stil bent pakken ze je juist.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:25

Heel erg bedankt voor de berichten! Lachen
Kan ik me mooi aan optrekken aan dit soort berichten!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:16

Ooooh, wat herken ik dit. Althans, ik ben van groep 3 tot groep 7 ongelooflijk gepest. Ik herken de situaties met die meisjes ook heel erg, ze waren bij mij dan niet aan de wiet natuurlijk, maar daar ging het dan juist weer om merkkleding en hoeveel geld heeft jouw papa.

Ik heb het geluk gehad dat ik van de 1e tot de 3e in een ronduit fantastische klas terecht kwam, echt super; nu zit ik weer in een nieuwe klas en ik hoop dat die zich ook zo ontpopt.
Inderdaad, mentoren o.i.d. erbij halen werkt niet.
Is er een mogelijkheid naar een andere school te gaan? Dan kun je met een schone lei beginnen. En tja, anders... Hoeveel jaar moet je nog? Misschien moet je vragen overgeplaatst te worden naar een andere klas?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:20

Pfoe dit is zo herkenbaar!
Ik weet helemaal precies hoe je je voelt, en ik vind je ook nog een hele taaie dat je nu nog gewoon op die school zit!
Ik denk alleen helaas niet dat ze er mee ophouden ze moeten gewoon iemands leven zuur maken, diep triest dat pesten.
Zelf ben ik naar een andere school gegaan, maar inpricpe loop je dan voor je problemen weg.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:24

Dat is echt poedersuiker zeg.. Kan je niet naar een andere school gaan ofzo? Of in ieder geval een andere klas.. Ik vind het wel goed van je dat je je niet laat meeslepen door de rest trouwens.
Nog veel succes ermee..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:29

Ik herken dit ook.
Echt super goed dat je je zelf blijft dat is het belangrijkste. Ik heb van alles geprobeerd. Me zelf blijven en meelopen (tot op zeker hoogte dan he)
Pas op het mbo ging het goed. Daar waren ze volwassener denk ik. Dan laat je iemand gewoon in je waarden daar heb ik 3 goede vriendinnen aan overgehouden en we gaan nog steeds met elkaar om.
Nee in je laatste jaar is van school veranderen niet echt goed ook niet ivm je examens en zo.
En je komt dan WEER in een andere groep.
Meid hou vol dit jaartje nog en laat ze lekker. Jij bent tenslotte jezelf hun NIET.
Jij hoeft je nergens voor te schamen hun WEL.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:53

Heel veel sterkte met de situatie, ik voel met je mee en herken het ook zoals wel meer hier. Ach gut

Veel tips heb ik niet, behalve natuurlijk altijd jezelf te blijven. Soms zeg ik als grapje dat ik in ieder geval zeker weet dat ik altijd mezelf zal blijven, als ik dat door al die jaren ook ben gebleven. Knipoog Het is fijn dat je in ieder geval een goede 'basis' hebt meegekregen doordat je een prettige basisschooltijd hebt gehad, dat zal zeker helpen denk ik in jezelf blijven en je zelfvertrouwen behouden Lachen.

Ik ben zelf overigens niet naar een andere school gegaan (bij mij was het de basisschool voornamelijk), omdat ik dichtbij deze school woonde en over de twee andere basisscholen in de buurt altijd nog slechtere verhalen hoorde en bang was dat het daar alleen maar erger zou zijn... Maar dat is je eigen keus, als jij denkt dat je een betere school kan vinden zou je de optie zeker kunnen overwegen. Lachen (en als middelbare scholier heb je daar ook wat meer eigen inbreng en inzicht in dan op de basisschool, denk ik Ja )

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:21

rozahorse schreef:
heej
Ik vindt het verhaal ook herkenbaar.
Ik ben een tijdje gepest met mijn rode haar.
hoe meer je op ze reageert hoe leuker ze het vinden.
Toen ik ze gewoon negeerde werdt het bij mij minder.
Ik snap niet waarom ze jou pesten ik heb ik je profiel gekeken en je bent toch een leuke meid.
je moet maar denken dat die pesters niet beter weten.
Nog heel veel sterkte.

ben ook een roodharige. In mn klas gelukkig nooit om gepest, maar wel door groepjes jongens enz die je passeert op straat. Gewoon vrolijk terugzwaaien als ze iets in de aard van 'hey rosse wortel' roepen ofzo Clown werkte wonderwel...

aan de ts: als ze weer beginnen kan je altijd eens kijken met een blik van 'arme domme kleine kindertjes toch' Duivel en stel je tegelijk in je hoofd voor hoe het 10 jaar later met die pester zou zijn Haha!
grof mss, maar pesten is 10 000 keer groffer!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:12

En rood is juist zo leuk Huilen van het lachen Er zijn mij te weinig rode kinders op de wereld, ik vind het zo schattig Huilen van het lachen

Offtopic Haha!

Als je word gepest om je haarkleur moet je jezelf juist speciaal vinden, jij hebt iets wat zij niet hebben Knipoog

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:07

heey.. ik zie mezelf in dit verhaal..

1 tip hoofd in de lucht en tieten vooruit...
ze pesten omdat jij jezelf blijft... en hun het niet kunnen...
gewoon negeren gewoon je eigen ding doen enz..

het is moeilijk in het begin... maar je komt er wel over heen

sterkte meid

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:00

Woo Mel Verdrietig
Ik zit hier met tranen in me ogen.
Wat een stelletje k*twijven en jongens zijn dat.
Ik weet dat we laatst ruzie hebben gehad, maar ik zie je eecht wel als een vriendin en vind dit echt super erg!
Ik zou zebest wel in elkaar willen komen stompen voor je Ach gut
Je zit op het? Ovc?
Ik weet best wel wat voor rep die school heeft. Allemaal van die kinderen die niet goede kant op gaan enzo,, en jij past daar zeker niet tussen Ach gut
Kan je echt niet van school wisselen dus?
Echt k*t maar je weet het ik ben er altijd ook al hebben we soms van die discussies Knipoog

Ach gut

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:38

Ik leef met je mee en weet zelf hoe het voelt.

Ik heb het alleen meegemaakt tot me 3e jaar.

Bij pesten proberen ze zien hoe je terug reageert.
Ik kan onwijs goed mijn gevoelens in mijn verbergen van wat een probleem ook is en dat zal je ook wat zien aan me gedrag.

Ben 1 keer over de rooie gegaan door de persoon die mij liep te pesten een keiharde directe klap in zijn maag uit te delen.
Sinds dien werd ik geliijk niet meer gepest.

Ik was ook de gene die meest werd gepest tot ik dus over de rooie ging want toen had ik schoon genoeg van braaf knulletje te spelen.

Ik kwam in het 3e jaar in een klas waar ik niemand kende maar 1 persoon had me in hun groep gezet en ik dank hem ervoor. Waren aardige jongens waar ik pret mee heb gehad.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:22

aiii
ik werd in groep 8, 1e &2e ook gepest, en ook van paard en HIHIHIHI enzo, maar je moet gewoon van je af bijten, negeren werkt vaak niet,, en dit gaat miss heel raar klinken, maar probeer af een toe een beetje te doen alsof je heel veel zelfvertrouwen hebt, dan pakken ze je minder snel;)
suc6 ermee!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:25

Tallie_Ho schreef:
En rood is juist zo leuk Huilen van het lachen Er zijn mij te weinig rode kinders op de wereld, ik vind het zo schattig Huilen van het lachen

Offtopic Haha!

Als je word gepest om je haarkleur moet je jezelf juist speciaal vinden, jij hebt iets wat zij niet hebben Knipoog

dat mag je tegen een roodharige dan wel 1000000 keer zeggen
heel de lagere school ben ik ermee gepest zo erg dat ik niet meer naar school durfde Nagelbijten / Gniffelen
en tja nu ben ik op dat vlak sterker geworden zeg maar.. (wat niet wil zeggen dat het me niéts doet als ze roepen heej rosse trug, of ah de rosse, of geile rosse oid hoor Knipoog) maar als ik laat zien dat ik béter ben dan is de lol er wel héél snel af Lachen

dus aan alle roodharigen ( Huilen van het lachen): plaats je er gewoon boven wij kunnen ons niveau niet verlagen tot het niveau van de mensen die dat roepen

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:22

Jeemig meid. Heftig.Gepest worden doet pijn.Is heel pijnlijk.Ik ben op de lagere school gepest. En waarom geen idee. Dat is al heel lang terug.Maar het blijft je bij.

Zijn zeker een stel jaloerse krengen die jou pesten.
Er is trouwens nooit en never een reden om iemand te pesten.NOOIT.
Zou je echt niet naar een andere school kunnen??
Nu is het nog begin vh schooljaar.
Oh wat kan ik kwaad worden als mensen gepest worden.Superkwaad.

Meid hou je taai en sterkte.
Doet de school er niets aan????
x

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:22

Verschrikkelijk zeg !
Ben niet gepest, maar kreeg altijd van die 'leuke' opmerkingen naar m'n hoofd, tenminste de eerste twee jaar op de middelbare. Had ook weinig échte vrienden in m'n klas, wel gewoon meiden waarmee ik goed kon opschieten ín de klas maar niet erbuiten, kwam misschien doordat ik weinig zei en geen opmerkingen terug durfde te zeggen. Kreeg nooit opmerkingen op m'n rode haar of hoe ik er uit zag, maar meer dat ik van de boerderij afkwam.
Gelukkig zat ik er niet echt mee, vond dat ik m'n tijd beter kon verdoen aan vriendinnen buiten school, zoals op voetbal en uit de buurt. In de derde kwamen we allemaal in andere klassen terecht, en kwam ik die jongens niet meer tegen. Waardoor ik van hun in ieder geval geen last meer had.

Wat je kunt doen? Tja. Ik weet het niet... Idd, zien de leraren er dan niets van? Lijkt me sterk.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:28

Maar meid, als jij jezelf blijft en je niet anders voordoet door proberen 'stoer' te doen, dan moet je gewoon denken dat je béter bent dan hun. Straal dat uit, dan zal t vast al beter gaan. Kaats die opmerking een keer terug.
En halló, die vriendin verdient het niet om bevriend met je te zijn, want het moet van twee kanten komen... "niks afgesproken in de vakantie", had zij toch ook kunnen doen als ze dat wilde?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:34

Jeetje meid. Ik weet hoe je je voelt. Ik ben nu bijna 29 en ik ben in mijn middelbare school tijd 5 jaar lang dag in dag uit gepest. Net als jij ook verschillende klassen gehad, maar dat maakte niet uit er zat altijd wel 1 iemand in die het op je gemunt had waardoor de rest mee ging.

Ik heb even in je profiel gespiekt. Je bent een hardstikke mooie meid die, zoals ik het lees, goed voor elkaar heeft. Je weet wat je wilt. Niet meelopen net als de rest en lekker genieten van het leven op een normale manier. Petje af daarvoor. Verander vooral niet omdat zij je hierdoor minder vinden.

Ik weet dat dit een litteken achterlaat. Als ik op tv of op internet dit soort verhalen lees of hoor dan word ik weer net die kleine meid die toen zoveel gepest is. En ik heb echt alles al over me heen gehad.
Ik blijf erbij dat dit een vorm van jaloezie is. Jij kunt wel jezelf blijven en zij niet. En om hen beter te laten overkomen halen ze iemand anders naar beneden. Nou ik ben van mening dat ze alleen hunzelf naar beneden halen.

Blijf alsjeblieft gewoon jezelf. Maak je school af en ga lekker met je echte vriendinnen buiten school plezier hebben. Als je straks lekker klaar bent met school kun je over nieuw beginnen. Zo heb ik dat toen ook gezien en ook ervaren. Als je met een vervolg op leiding begint kom je bij mensen in de klas die daar als het goed is wel willen zijn. Ze hebben er als het goed is allemaal voor gekozen. De mentaliteit is daar veel anders. Dan kun je gewoon jezelf zijn en ook lol hebben op school.

Maar vooral VERANDER JEZELF NIET VOOR HEN
Stelletje LOSERS!!!!!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:35

Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag Lachen

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:42

Melanie_B schreef:
Petite schreef:
Heej,

Wat ontzettend vervelend voor je zeg! Ik ben zelf maar één jaartje gepest gelukkig, maar 4 jaar achter elkaar is gewoon heel rot. Is het geen optie om naar een andere school te gaan? Zo niet, dan hoef je nog maar 1 jaartje toch, het is lang, maar beter dan meerdere jaren.
Durf je om voor jezelf op te komen? Wat doe je in de pauzes, zit je dan alleen?
Ik heb in je profiel gekeken en ik vind je echt een superknap meisje!! Niet dat dat wat met pesten te maken heeft, maar dat wilde ik even zeggen Knipoog.
Veel sterkte, heb je er al met je ouders over gesproken?

Ik verstopte me in de wc Bloos
In de pauze's kruip ik achter de computer want om nou helemaal daar alleen te staan is niet mijn ding..
Ik durf opzich wel voor me opkomen,maar ik doe het niet ;anders wordt het alleen maar erger, en ik ben in mn eentje...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:46

Exodus schreef:
Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag Lachen

Bedankt! Haha!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:48

Laat je niet kisten door die pubers. Dan kom je er uiteindelijk veel sterker uit!!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:49

Exodus schreef:
Jeetje meid. Ik weet hoe je je voelt. Ik ben nu bijna 29 en ik ben in mijn middelbare school tijd 5 jaar lang dag in dag uit gepest. Net als jij ook verschillende klassen gehad, maar dat maakte niet uit er zat altijd wel 1 iemand in die het op je gemunt had waardoor de rest mee ging.

Ik heb even in je profiel gespiekt. Je bent een hardstikke mooie meid die, zoals ik het lees, goed voor elkaar heeft. Je weet wat je wilt. Niet meelopen net als de rest en lekker genieten van het leven op een normale manier. Petje af daarvoor. Verander vooral niet omdat zij je hierdoor minder vinden.

Ik weet dat dit een litteken achterlaat. Als ik op tv of op internet dit soort verhalen lees of hoor dan word ik weer net die kleine meid die toen zoveel gepest is. En ik heb echt alles al over me heen gehad.
Ik blijf erbij dat dit een vorm van jaloezie is. Jij kunt wel jezelf blijven en zij niet. En om hen beter te laten overkomen halen ze iemand anders naar beneden. Nou ik ben van mening dat ze alleen hunzelf naar beneden halen.

Blijf alsjeblieft gewoon jezelf. Maak je school af en ga lekker met je echte vriendinnen buiten school plezier hebben. Als je straks lekker klaar bent met school kun je over nieuw beginnen. Zo heb ik dat toen ook gezien en ook ervaren. Als je met een vervolg op leiding begint kom je bij mensen in de klas die daar als het goed is wel willen zijn. Ze hebben er als het goed is allemaal voor gekozen. De mentaliteit is daar veel anders. Dan kun je gewoon jezelf zijn en ook lol hebben op school.

Maar vooral VERANDER JEZELF NIET VOOR HEN
Stelletje LOSERS!!!!!

Mooi geschreven!
Alleen ik blijf me afvragen of het écht nou jaloezie is.. Of gewoon omdat ze het leuk vinden om een slachttofer naar beneden te halen..

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:52

In eerste instantie zal het zijn omdat ze iemand naar beneden willen halen om zelf stoer over te komen. En ze hebben inmiddels door dat jij een "makkelijk" doelwit bent. Dan gaat het dus van kwaad tot erger.
Nu terugkijkende erop ben ik ervan overtuigd dat het bij mij in ieder geval een vorm van jaloezie was.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:53

Dat wilde ik ook nog doen eigenlijk Lachen
Maar jij komt er wel, als dat niet gaat lukken dan weet ik het ook niet meer.
Als je ooit reünie hebt, kun je zien waar de zogenoemde 'stoertjes' zijn terechtgekomen.
Blijf gewoon jezelf, ga niet stoer proberen te doen of domme/gekke dingen om zo het pesten minder proberen te maken. En die klasgenoten, als je die buiten school toch niet ziet, heb je er totaal niks aan Clown
Have fun, buiten school Haha! Ja

Combinatie van beide, hoorde of las laatst ergens dat je juist opmerkingen gaat maken over iemand waar je bij je zelf ontevreden/onzeker over bent.