Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Het is fijn dat je in ieder geval een goede 'basis' hebt meegekregen doordat je een prettige basisschooltijd hebt gehad, dat zal zeker helpen denk ik in jezelf blijven en je zelfvertrouwen behouden
.
(en als middelbare scholier heb je daar ook wat meer eigen inbreng en inzicht in dan op de basisschool, denk ik
) rozahorse schreef:heej
Ik vindt het verhaal ook herkenbaar.
Ik ben een tijdje gepest met mijn rode haar.
hoe meer je op ze reageert hoe leuker ze het vinden.
Toen ik ze gewoon negeerde werdt het bij mij minder.
Ik snap niet waarom ze jou pesten ik heb ik je profiel gekeken en je bent toch een leuke meid.
je moet maar denken dat die pesters niet beter weten.
Nog heel veel sterkte.
werkte wonderwel...
en stel je tegelijk in je hoofd voor hoe het 10 jaar later met die pester zou zijn
Er zijn mij te weinig rode kinders op de wereld, ik vind het zo schattig 

Tallie_Ho schreef:En rood is juist zo leukEr zijn mij te weinig rode kinders op de wereld, ik vind het zo schattig
Offtopic
Als je word gepest om je haarkleur moet je jezelf juist speciaal vinden, jij hebt iets wat zij niet hebben

) maar als ik laat zien dat ik béter ben dan is de lol er wel héél snel af 
): plaats je er gewoon boven wij kunnen ons niveau niet verlagen tot het niveau van de mensen die dat roepen

Melanie_B schreef:Petite schreef:Heej,
Wat ontzettend vervelend voor je zeg! Ik ben zelf maar één jaartje gepest gelukkig, maar 4 jaar achter elkaar is gewoon heel rot. Is het geen optie om naar een andere school te gaan? Zo niet, dan hoef je nog maar 1 jaartje toch, het is lang, maar beter dan meerdere jaren.
Durf je om voor jezelf op te komen? Wat doe je in de pauzes, zit je dan alleen?
Ik heb in je profiel gekeken en ik vind je echt een superknap meisje!! Niet dat dat wat met pesten te maken heeft, maar dat wilde ik even zeggen.
Veel sterkte, heb je er al met je ouders over gesproken?
Ik verstopte me in de wc
In de pauze's kruip ik achter de computer want om nou helemaal daar alleen te staan is niet mijn ding..
Ik durf opzich wel voor me opkomen,maar ik doe het niet ;anders wordt het alleen maar erger, en ik ben in mn eentje...
Exodus schreef:Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag

Exodus schreef:Jeetje meid. Ik weet hoe je je voelt. Ik ben nu bijna 29 en ik ben in mijn middelbare school tijd 5 jaar lang dag in dag uit gepest. Net als jij ook verschillende klassen gehad, maar dat maakte niet uit er zat altijd wel 1 iemand in die het op je gemunt had waardoor de rest mee ging.
Ik heb even in je profiel gespiekt. Je bent een hardstikke mooie meid die, zoals ik het lees, goed voor elkaar heeft. Je weet wat je wilt. Niet meelopen net als de rest en lekker genieten van het leven op een normale manier. Petje af daarvoor. Verander vooral niet omdat zij je hierdoor minder vinden.
Ik weet dat dit een litteken achterlaat. Als ik op tv of op internet dit soort verhalen lees of hoor dan word ik weer net die kleine meid die toen zoveel gepest is. En ik heb echt alles al over me heen gehad.
Ik blijf erbij dat dit een vorm van jaloezie is. Jij kunt wel jezelf blijven en zij niet. En om hen beter te laten overkomen halen ze iemand anders naar beneden. Nou ik ben van mening dat ze alleen hunzelf naar beneden halen.
Blijf alsjeblieft gewoon jezelf. Maak je school af en ga lekker met je echte vriendinnen buiten school plezier hebben. Als je straks lekker klaar bent met school kun je over nieuw beginnen. Zo heb ik dat toen ook gezien en ook ervaren. Als je met een vervolg op leiding begint kom je bij mensen in de klas die daar als het goed is wel willen zijn. Ze hebben er als het goed is allemaal voor gekozen. De mentaliteit is daar veel anders. Dan kun je gewoon jezelf zijn en ook lol hebben op school.
Maar vooral VERANDER JEZELF NIET VOOR HEN
Stelletje LOSERS!!!!!