Ik mis thuis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: Ik mis thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:35

MoonChloe schreef:
Ik heb vaker gehoord van mensen die heimwee hebben dat ze hun ouders in de periode van hun vakantie/tijdelijk ver wonen het liefst niet zien. (en ook geen stemmen horen) Want dan elke keer moet je weer afscheid nemen..
Ja

Uitwisselingsorganisaties raden vaak aan dat je zo min mogelijk contact met je familie houdt, en zeker dat er niemand op bezoek komt. Het is voor mensen met heimwee sowieso erg moeilijk om los te laten, en als je dan telkens weer zo "teruggetrokken" wordt, dan is het alleen maar lastiger. Je moet niet aftellen tot wanneer je weer kan bellen, of wanneer je grootouders op bezoek komen ... dan geef je jezelf geen eerlijke kans om te zien hoe leuk het kan zijn om even op eigen houtje een vreemd land te verkennen. Vrienden maken kan je overal, als je er maar moeite voor doet! Ga bij een paar vereningen en leer zo nieuwe mensen kennen, waar je leuke uitstapjes mee kan maken.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:44

@Guinevere; hoe lang ben jij eigenlijk van plan in America te blijven? Ben je geëmigreerd? Of is het toch tijdelijk. Ik heb lang geleden met je PM't een keer en toen zat je er ook al. Heb je het nog steeds naar je zin? Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 06:24

Ik vind het heerlijk hier! Haha! Ik wil nog lang niet terug, maar het is zó moeilijk om een permanente verblijfsvergunning te krijgen. Ik heb gelukkig wel een werkvergunning tot eind 2010, maar totdat ik iets "vast" heb, blijft het spannend.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:00

Het is totaal geen schande als je op een gegeven moment zegt van: het lukt me echt niet meer, ik ga weer naar huis. Het is erg makkelijk om te zeggen doorzetten, maar als dat echt niet lukt wordt jij er alleen maar ongelukkiger van en daar is niemand mee gebaat.
Je moet voor jezelf beslissen wat goed voelt!

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:22

Brieven sturen, bellen. Maar je moet je echt sterk houden. Zo verpest je het wel voor school, en ik denk dat je ouders dat liever niet willen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:28

Ik ben ook iemand die altijd heel veel heimwee heeft, en het helpt om juist zo min mogelijk contact te hebben.. Maar het is echt geen ramp als je het eerder opgeeft hoor. Er zijn tig mensen die het niet kunnen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:30

Voor sommige help weinig contact misschien maar voor mij juist niet, even thuis spreken en dan ga ik gewoon weer verder werkt voor mij beter als het idee dat ik ze helemaal niet spreek.

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:35

Ha die Charles hoe gaat het op het moment? Lukt het een beetje. Je kent mij niet maar ik was toch even n ieuwsgierig of ie beetje wil lukken. Fijne dag...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:09

Ik had vroeger heel veel last van heimwee, maar nu echt helemaal niet meer. Toen ik het wel had kreeg ik van mijn ouders een stapeltje brieven mee met kleine kadootjes en iedere dag mocht ik een brief lezen en een kadootje open maken, daar keek ik toen iedere dag naar uit. Misschien kunnen je ouders zoiets voor je voorbereiden voor wanneer ze weer weg zijn? Dan heb je iedere dag iets om naar uit te kijken en je toevlucht toe te nemen wanneer je even een dipje hebt... Lachen Of misschien kan er af en toe een leuk pakketjhe worden opgestuurd vanuit Nederland, dat zijn ook leuke dingen om naar uit te kijken... dan focus je je misschien iets meer op dat moment ipv die 4 maanden (of minder!) die je nog (maar Knipoog ) te gaan hebt wanneer je ouders straks weer weg zijn. Ik wil je best ook een keer iets sturen als dat zou helpen. Heimwee is heel vervelend, maar je afstuderen op het spel zetten lijkt me nog heel veel vervelender... Misschien kunnen je ouders en / of vriendinnen / andere familieleden nog wel een keertje komen, goedkope vluchten genoeg naar de UK Lachen . Sterkte iig en ik hoop dat het je toch lukt om er iets van te maken! Want als die 5 maanden straks voorbij zijn en je daar toch gebleven bent, dan ben je iig een ervaring rijker en dat kan niemand je meer afnemen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 09:29

Bedankt Vikki, voor de tips. Mijn ouders sturen mij iedere 2 weken ongeveer een pakketje met vanalles en nog wat erin, ik heb een abbo op 'Het sportpaard' dus dat sturen ze op, en als mijn ma nachtdienst heeft schrijft ze een brief naar me dus gelukkig doen ze dat soort dingen wel. Lachen

Klijn; het gaat Knipoog Ik ben vandaag en morgen weer vrij gelukkig, dus ik ga strakjes even de stad in voor boodschappen en even wat kleertjes kijken ofzo. precies vandaag over een week zijn mijn ouders en oma hier dus daar kijk ik al héél erg naar uit Pling

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:38

Ik kan me goed voorstellen dat je heimwee hebt. Toen ik ging samenwonen in een stad 10 km van mijn ouders vandaan kreeg ik het al. Vond het vreselijk dat ik niet zomaar even kon aanwippen. Toen we de optie kregen voor een huis in dezelfde stad, hebben we dat meteen gedaan.

Ik kan je niet aan nuttige tips helpen, ik was waarschijnlijk terug gegaan. Bloos Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en kop op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:41

Dat went. Alles is anders daar natuurlijk dus je moet gewoon even wennen en aanpassen. Maar over een tijdje gaat het daar allemaal z'n gangetje en ben je automatisch 'aangepast' aan het leven daar en gaat het gewoon goed. Probeer ook gewoon zoveel mogelijk dingen van daar te doen/ eten etc. Als je thuis zo erg bij je blijft houden duurt dat wennen veel langer. Lachen Veel plezier daar trouwens!! Ik ben jaloers.. lekker een stage in het buitenland! Ik zit er ook wel over te denken om volgend jaar in het buitenland 1 van m'n stages te gaan proberen te doen. Even iets anders! Lachen Het is juist heel goed als je zelfstandig je gangetje kan gaan een eindje van je vertrouwde huis. Daar wordt je mentaal heel sterk van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:43

Ik kon ook nooit weg en heb in spanje gewerkt,dat ging steeds beter tot men vroeg wanneer kom je nou eens naar huis?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:45

Ik ben al wel gewend hoor hier, ik ben hier vanaf 8 augustus dus bijna een maand. Dat is ook het probleem niet, dat het vreemd is etc want ik beschouw het nu wel echt als mijn kamertje etc. Vind het ook niet meer raar om alleen door de stad te lopen, dat had ik eerst wel.

Bedankt Juul Lachen En Nathalie02 bedankt voor je berichtje, op de 1 of andere manier vind ik het een soort 'fijn' te horen dat er meer mensen zijn die daar last van hebben Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:46

Je moet je alles ook eigen maken en dat duurt even,en als je eenmaal gewend bent dan denk je waar ging het nou allemaal over?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:49

Zoals ik al zei, ik ben al gewend Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:52

Nou wat is er dan(haha), nee hoor ik weet er alles van.Ik ben blij dat ik toen een paar keer naar Spanje ben geweest,het was echt goed voor me.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:53

Ook al ben ik gewend aan het leven hier, betekent dat niet dat ik dan thuis niet meer mis Knipoog

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:54

Geen probleem hoor. Ik weet hoe erg het aan je kan "vreten". Ik heb echt vreselijke huilbuien gehad. Dan denk je mens, het is 10 kilometer verderop!! Kon het gewoon niet helpen. Clown

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:59

Lieve Lotje.. Hou nog even vol..
Als je eenmaal weer thuis bent straks kun je er trots op zijn dat je doorgezet hebt!
Zou in ieder geval zeker niet teruggaan voordat je zeker weet dat je afstuderen er niet mee in gevaar komt.. Want geloof mij (en ik kan het weten) dat is véél te zonde en de moeite écht niet waardt!
Sterkte lotje, dikke knuf van je schoonnichtje

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:16

Nog drie weken en dan ga ik weer naar huis na een stage van meer dan 4 maanden in Frankrijk. IK studeer toerisme en iedereen van mijn jaar is nu op stage, maar wij worden er wel vrij goed op voorbereid. Wat inmidels wel door heb (dit was niet mijn eerste langere tijd in het buitenland) is dat de eerste maand altijd oliebol is. Je moet wennen aan alles, aan nieuwe mensen, nieuw eten, een nieuw huis, een nieuwe omgeving..Dus gung jezelf die tijd, mijn eerste maand hier was ook vaak om te huilen (letterlijk) maar dat wennen gaat niet zo een twee drie. Probeer niet je dagen te tellen maar laat het over je heen komen en ga leuke dingen doen.