MoonChloe schreef:Ik heb vaker gehoord van mensen die heimwee hebben dat ze hun ouders in de periode van hun vakantie/tijdelijk ver wonen het liefst niet zien. (en ook geen stemmen horen) Want dan elke keer moet je weer afscheid nemen..
Uitwisselingsorganisaties raden vaak aan dat je zo min mogelijk contact met je familie houdt, en zeker dat er niemand op bezoek komt. Het is voor mensen met heimwee sowieso erg moeilijk om los te laten, en als je dan telkens weer zo "teruggetrokken" wordt, dan is het alleen maar lastiger. Je moet niet aftellen tot wanneer je weer kan bellen, of wanneer je grootouders op bezoek komen ... dan geef je jezelf geen eerlijke kans om te zien hoe leuk het kan zijn om even op eigen houtje een vreemd land te verkennen. Vrienden maken kan je overal, als je er maar moeite voor doet! Ga bij een paar vereningen en leer zo nieuwe mensen kennen, waar je leuke uitstapjes mee kan maken.
Ik wil nog lang niet terug, maar het is zó moeilijk om een permanente verblijfsvergunning te krijgen. Ik heb gelukkig wel een werkvergunning tot eind 2010, maar totdat ik iets "vast" heb, blijft het spannend.
) te gaan hebt wanneer je ouders straks weer weg zijn. Ik wil je best ook een keer iets sturen als dat zou helpen. Heimwee is heel vervelend, maar je afstuderen op het spel zetten lijkt me nog heel veel vervelender... Misschien kunnen je ouders en / of vriendinnen / andere familieleden nog wel een keertje komen, goedkope vluchten genoeg naar de UK
Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en kop op!